Αξιολόγηση μαθητών/τριών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

sxoleia 2

images 9Η καθολική εφαρμογή των Σχεδίων Δράσης στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πραγματικά αλλάζει το κλίμα του σχολείου και δημιουργεί ευκαιρίες ενεργητικής συμμετοχής, αναδύονται οι ιδιαίτερες δεξιότητες μαθητών, αναπτύσσεται ο διάλογος και η συνεργασία και το σχολείο γίνεται δημιουργικό και εξωστρεφές.

Πως πραγματοποιείται η Υλοποίηση των Εργαστηρίων δεξιοτήτων

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

τίτλο 91


Στο ΦΕΚ Β΄ 4676/11-10-2021 δημοσιεύτηκε η υπ’ αριθμ. 114660/ΓΔ4/15-09-2021 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Αξιολόγηση μαθητών/τριών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία έχει εφαρμογή και στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Π.Ε. και στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Δ.Ε..”



Λήψη αρχείου


Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό «τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες» και την ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αι., των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης, υπευθυνότητας και ενσυναίσθησης, των δεξιοτήτων στρατηγικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και αναστοχασμού καθώς και των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης.

Οι δεξιότητες αυτές πρέπει να ενισχύονται διά βίου και να δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να εξελίσσονται, σε μεταβαλλόμενους χώρους εργασίας και στην κοινωνία, καθώς και να αντεπεξέρχονται στην πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα του σύγχρονου κόσμου. Είναι σημαντικό η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης να έχει διδαχθεί στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων έννοιες και δεξιότητες από όλες τις επιμέρους Θεματικές Ενότητες.

Για τον λόγο αυτό σε κάθε τμήμα/τάξη με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Δημιουργείται ειδικός φάκελος επιτευγμάτων (portfolio) τμήματος/τάξης στο οποίο θα υπάρχουν κατ’ελάχιστο τα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων τα οποία θα εφαρμόζονται στο ίδιο τμήμα ή τάξη καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησης των μαθητριών και των μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ Γυμνασίου.
  • Ενδεικτικές δραστηριότητες: κατασκευές, παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης, συμμετοχή στο εκπαιδευτικό ραδιόφωνο ή στην εκπαιδευτική τηλεόραση, εργαστηριακή δημιουργία εικονικής επιχείρησης, γνωριμία και συνέντευξη κάποιου επαγγελματία ή προσωπικότητας και διοργάνωση εκδηλώσεων.

Αξιολόγηση Μαθητών/Μαθητριών

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εισάγουν καινοτομίες στο κοινωνικό πλαίσιο μάθησης και επιδιώκουν την καλλιέργεια της αυτορύθμισης στη μάθηση, της συνεργασίας και της αυτοβελτίωσης.

Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/μαθητριών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων δίνεται έμφαση στην περιγραφική αξιολόγηση και στη σύνταξη φακέλου επιτευγμάτων (portfolio) από την μαθήτρια και τον μαθητή.

Συγκεκριμένα, η διαδικασία αξιολόγησης των δεξιοτήτων λειτουργεί  διαμορφωτικά και αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θα πρέπει να τεθούν κατά τον σχεδιασμό των Σχεδίων Δράσης της Σχολικής Μονάδας.

Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά τρίμηνο/τετράμηνο και ανά Θεματική Ενότητα και έχουν διττό στόχο: την αξιολόγηση της εφαρμογής του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και την αξιολόγηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητριών και των μαθητών.

sxoleia 3

Ο ατομικός φάκελος μαθήτριας/μαθητή, ήτοι το portfolio:

(α) παραδίδεται στη μαθήτρια και στον μαθητή ως προσωπικό τους αρχείο,

(β) αποτελεί υλικό ενημέρωσης και συμβουλευτικής προς τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο προγραμματισμένων συναντήσεων για την ενημέρωσή τους,

(γ)  είναι διαγνωστικό μέσο ως ένα συμπεριληπτικό εργαλείο αποτύπωσης των επιτεύξεων και των εμποδίων επίτευξης καθώς και του μαθησιακού προφίλ κάθε μαθήτριας και μαθητή,
(δ) μπορεί να περιλαμβάνει εναλλακτικές προσεγγίσεις αξιολόγησης, όπως είναι η αυτοαξιολόγηση  και  η ετεροαξιολόγηση στην ομάδα, και πεδία συγκρότησης του σχολικού βιογραφικού της μαθήτριας και του μαθητή.

Τα στοιχεία του ατομικού φάκελου της μαθήτριας και του μαθητή από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μπορεί να συνεκτιμώνται σε αξιολογικές διαδικασίες μαθησιακού προφίλ, κατά τη διαδικασία σύστασης Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), κατά τη Συμβουλευτική Επαγγελματική Σταδιοδρομία και σε όποια άλλη ενέργεια εξατομικευμένου παιδαγωγικού σχεδιασμού.

Στο φάκελο επιτευγμάτων (portfolio) τηρείται φύλλο προόδου δεξιοτήτων του/της μαθητή/τριας ανά θεματική ενότητα, βάσει του συνημμένου υποδείγματος I.

Το υπόδειγμα συμπληρώνεται ως εξής:

Α. Ο/η εκπαιδευτικός εξετάζει τους στόχους (κύκλοι δεξιοτήτων) που θέτει το πρόγραμμα που έχει επιλέξει για την εκάστοτε θεματική ενότητα.

Β. Επιλέγει τις δεξιότητες που θα αξιολογήσει για κάθε μαθητή/τρια κατά την παιδαγωγική του κρίση και τις διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Γ. Χαρακτηρίζει το επίπεδο επίτευξης/εκδήλωσης σύμφωνα με την τετράβαθμη κλίμακα και τους δείκτες που υποδεικνύονται στο υπόδειγμα.

Δ. Ενημερώνει το φύλλο προόδου στη λήξη κάθε θεματικής ενότητας για κάθε μαθητή/τρια ονομάζοντας τη θεματική / υποθεματική ενότητα (π.χ. Ευ Ζην / Ψυχική Υγεία) και τον τίτλο του προγράμματος που υλοποίησε.

Το Φύλλο Προόδου αποτελείται από δύο μέρη:

Στο Α μέρος υπάρχουν πεδία για τη συμπλήρωση περιγραφικής αξιολόγησης. Υποστηρικτικό υλικό για τη συμπλήρωση του Φύλλου Προόδου μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους Οδηγούς που έχουν παραχθεί σύμφωνα με το έργο: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος” (MIS) 5004204.

Στο Β μέρος η ανάπτυξη/εξέλιξη των δεξιοτήτων αποτιμάται περιγραφικά σε τέσσερεις βαθμούς (Αρχόμενη, Αναπτυσσόμενη, Ικανοποιητική, Εξαιρετική) και ανά κατηγορία δεξιοτήτων και ανά θεματικό κύκλο. Για την μεθοδολογία των δεικτών και της αξιολόγησης χρησιμοποιούνται:

 

  • Περιγραφικοί δείκτες αξιολόγησης του Council of Europe. (2018). Reference Framework of Competences for Democratic Culture. Guidance for Implementation Vol.I, II, III. Strasbourg: Council of Europe.- Πλαίσιο Αναφοράς Δημοκρατικών Δεξιοτήτων του Συμβουλίου της Ευρώπης
  • Περιγραφικοί δείκτες αξιολόγησης Dig Comp– Πλαίσιο Αναφοράς Ψηφιακών Δεξιοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης

 

Από την  ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 4676/11.10.2021

Η ισχύς αυτής της απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2021-2022.


Οδηγίες-Περιγραφική αξιολόγηση στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων



Λήψη αρχείου


Χρήσιμες επισημάνσεις-διευκρινίσεις του Ι.Ε.Π. για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

τίτλο 53



Λήψη αρχείου

Design D

Φύλλα προόδου για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
[α’ μέρος] Νηπιαγωγείο
Για την αξιολόγηση των επιμέρους θεματικών κύκλων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ακολουθούν φύλλα προόδου. Είναι προσαρμοσμένα από τις πηγές που αναφέρονται στο τέλος του αρχείου που θα βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί.
.jpg
https://drive.google.com/file/d/1E8RDY1m4EMaMvSodZUIT33d6fwlHzlbI/view

Βρείτε τα Φύλλα Προόδου σε επεξεργάσιμο αρχείο word στον σύνδεσμο: https://docs.google.com/document/d/1Q2_7kgQgVFelVNLU3kYgUIv7qqk1rWQk/edit?usp=sharing&ouid=104573210260327156219&rtpof=true&sd=true
Κλικ στο μενού:  Αρχείο, Λήψη και μετά Microsoft Word
Copyright © Tania Manesi


 Φύλλο προόδου Μαθητή



Λήψη αρχείου


Περιγραφική αξιολόγηση οδηγίες



Λήψη αρχείου


PORTFOLIO σε pdf2



Λήψη αρχείου

 


PORTFOLIO Δεξιοτήτων συνολικό σε pdf



Λήψη αρχείου


PORTFOLIO Δεξιοτήτων συνολικό σε word

https://1drv.ms/w/s!AoKvNwh8Ks-MlnalEW_MJmxFZfLR?e=Bq0Ywj


 

Περιγραφική_αξιολόγηση- Έντυπο από Ι.Ε.Π.



Λήψη αρχείου

Design DΑξιολόγηση έργου στα εργαστήρια Δεξιοτήτων σε μορφή padlet

Μετάβαση στο padlet.com

 

Design D

Από την εξαιρετική συνάδελφο Σωτηρία Κίτσιου:
Υποδείγματα  αυτοαξιολόγησης των μαθητών μας (για μικρές τάξεις)

1ο υπόδειγμα(για  αυτοαξιολόγηση στις δραστηριότητες της θεματικής)



Λήψη αρχείου

2ο υπόδειγμα (για  αυτοαξιολόγηση στις δεξιότητες της θεματικής)



Λήψη αρχείου

Design D

 Περιγραφική αξιολόγηση στα εργαστήρια δεξιοτήτων 


ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
 ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

για το Πορτφόλιο αξιολόγησης

Στο παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια εφαρμογή που διευκολύνει κατά πολύ την όλη διαδικασία. Δημιουργήθηκε από τον Διον. Παρούτσα -Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων Π. Ε Ευρυτανίας

erg de1Περιληπτική  περιγραφή της εφαρμογής

Για κάθε μια δεξιότητα που διδάχθηκε στο αντίστοιχο εργαστήριο ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΛΩΣΟΥΜΕ στην εφαρμογή  μένει μόνο να βάλουμε «διαισθητικά» ένα αριθμητικό δείκτη από 1-4 και ο υπολογιστής παράγει τα αντίστοιχα κείμενα αυτόματα, με μια μικρή εισαγωγή και μια περίληψη ξεχωριστά για κάθε μαθητή. Τα κείμενα είναι προσωποποιημένα (δηλαδή εμφανίζονται εκφράσεις του τύπου «Η Μαρία έχει μέτριο επίπεδο κριτικής σκέψης» ή «ο Γιάννης εμφανίζει άριστο επίπεδο κοινωνικών δεξιοτήτων». Για τον λόγο αυτό θέλει λίγη προσοχή όταν δίνουμε τα ονόματα των παιδιών, να γράφουμε πρώτα το όνομα και μετά το επίθετο, καθώς ο υπολογιστής θεωρεί την πρώτη λέξη ως όνομα. Επίσης δηλώνουμε και το φύλο για να γράφονται σωστά οι καταλήξεις των επιθέτων, λχ «γίνεται αποδεκτή» για τα κορίτσια ή «γίνεται αποδεκτός» για τα αγόρια.

Τέλος η εφαρμογή μας δίνει έτοιμες τις αξιολογήσεις με τη δυνατότητα τριών επιλογών:

• α) κατέβασμα ενός ξεχωριστού αρχείου Word για κάθε μαθητή, ώστε να μπορέσετε να τα επεξεργαστείτε και στη συνέχεια να τα διαχειριστείτε ηλεκτρονικά
• β) κατέβασμα ενός ΕΝΙΑΙΟΥ αρχείου της περιγραφικής αξιολόγησης όλων των μαθητών σε μορφή Word (*.doc), για να κάνετε όποιες παρεμβάσεις θέλετε, και στη συνέχεια να το τυπώσετε (χωρίς να ανοίγετε ένα-ένα τα αρχεία των μαθητών) για να τα βάλετε στο πορτφόλιό τους
• γ) να το τυπώσετε κατευθείαν ή να το σώσετε σε μορφή pdf.

Επιλέξτε ανάλογα με τις ανάγκες σας, αλλά σε κάθε περίπτωση συνιστάται να διαβάσετε προσεκτικά ΟΛΑ τα κείμενα που θα δημιουγηθούν, προκειμένου να μην υπάρξουν λανθασμένες καταχωρήσεις που θα μπορούσαν να είναι εκπαιδευτικά επιβλαβείς ή να μην περιγράφουν επακριβώς τους δικούς σας μαθητές.

Μάλιστα τελευταία η εφαρμογή εναρμονήστηκε να ταιριάζει με τις δεξιότητες στα Νηπιαγωγεία .
Αν θέλετε, ρίξτε μια ματιά, δείτε πώς δουλεύει και χρησιμοποιήστε το, ή αν το θεωρείτε σκόπιμο στείλτε το λινκ σε όποιον άλλον πιστεύετε ότι μπορεί να το χρειάζεται.
Η εφαρμογή βρίσκεται εδώ: https://www.paroutsas.gr/erg_dxt/index.html
και στην ενότητα «Περιγραφική Αξιολόγηση»

Εναλλακτικά πατήστε στην παρακάτω εικόνα

τίτλο 52

Ο συνάδελφος ετοίμασε κι ένα επεξηγηματικό βίντεο χρήσης της εφαρμογής του Δείτε το

 

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

τίτλο 51


ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ 

Εξώφυλλα για τα εργαστήρια δεξιοτήτων


Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας παράδειγμα 1ο


Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας παράδειγμα 2ο

τίτλο 54


Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας παράδειγμα 3ο



Λήψη αρχείου


Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας παράδειγμα 4ο

τίτλο 55


Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας παράδειγμα 5ο

τίτλο 56


ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: 1ο Γυμνάσιο Χανίων (pdf)



Λήψη αρχείου

Ψηφιακό αποθετήριο

Δείτε εδώ το αποθετήριο με το υλικό

Κατεβάστε όλα τα έντυπα:

ΦΕΚ3540

ΦΕΚ3791_ωρολόγιο_απόφαση

Ωρολόγιο πρόγραμμα

ΦΕΚ4037_Ωρολόγιο

Ωρολόγιο πρόγραμμα

ΦΕΚ4807_άρθρο 52_εργαστήρια δεξιοτήτων

Ωρολόγιο_ειδικά νηπιαγωγεία

Πλαίσιο προγράμματος σπουδών

Υλικό και σενάρια (από το 36ο Δημοτικό σχολείο Πάτρας)

Θεματικές Ενότητες

Κύκλοι Δεξιοτήτων

Υλικό Εργαστηρίων

Πρότυπο Σχεδίου Δράσης Σχολικής Μονάδας

Σχέσιο δράσης μονάδας (σε επεξεργάσιμη μορφή)

Οδηγός για το σχέδιο δράσης του τμήματος

Σχέδιο δράσης τμήματος 1 (επεξεργάσιμη μορφή)

Σχέδιο δράσης τμήματος 2 (επεξεργάσιμη μορφή)

Βιβλιοθήκες Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων (σύνδεση με ΙΕΠ)

Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων (ανά θεματική και τάξη – σε μορφή pdf)
Ταξινομημένα ανά τάξη. Κατεβάστε σε φάκελο όλα τα διαθέσιμα προγράμματα του ΙΕΠ και βρείτε αυτό που σας ενδιαφέρει..
Φροντίζω το περιβάλλον
Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σχέψη και Πρωτοβουλία
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών (Ορισμένο από το υλικό επιμόρφωσης, χωρίς να απαιτείται αίτηση και είσοδος στο ΙΕΠ)

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.