“Είναι το βράδυ απόψε θλιβερό”: η Καρυωτακική μελαγχολία

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Λογοτεχνικοί Αγώνες, Μαθήματα λογοτεχνίας γ' γυμνασίου, Ποίηση | , στις 12-01-2016

Θα γλεντήσω κι εγώ μια νύχτα

Μαυροντυμένοι απόψε, φίλοι ωχροί,
ελάτε στο δικό μου περιβόλι,
μ’ έναν παλμό το βράδυ το βαρύ
για ναν το ζήσουμ’ όλοι.

Τ’ αστέρια τρεμουλιάζουνε καθώς
το μάτι ανοιγοκλείνει προτού δακρύσει.
Ο κόσμος τω δεντρώνε ρέβει ορθός.
Κλαίει παρακάτου η βρύση.

Από τα σπίτια που είναι σα βουβά,
κι ας μίλησαν τη γλώσσα του θανάτου,
με φρίκη το φεγγάρι αποτραβά
τ’ ασημοδάχτυλά του.

Είναι το βράδυ απόψε θλιβερό
κι εμείς θαν το γλεντήσουμε το βράδυ,
όσοι έχουμε το μάτι μας ογρό
και μέσα μας τον άδη.

Οι μπάγκοι μας προσμένουν.Κι όταν βγει
το πρώτο ρόδο στ’ ουρανού την άκρη,
όταν θα σκύψει απάνου μας η αυγή
στο μαύρο μας το δάκρυ

θα καθρεφτίσει τ’ απαλό της φως.
Γιομάτοι δέος ορθοί θα σηκωθούμε,
τον πόνο του θα ειπεί κάθε αδερφός
κι όλοι σκυφτοί θ’ ακούμε

Κι ως θα σας λέω για κάτι ωραίο κι αβρό
που σκυθρωποί το τριγυρίζουν πόθοι,
τη λέξη τη λυπητερή θα βρω
που ακόμα δεν ειπώθη.

Μαυροντυμένοι απόψε, φίλοι ωχροί,
ελάτε στο δικό μου περιβόλι,
μ’ έναν παλμό το βράδυ το βαρύ
για ναν το ζήσουμ’ όλοι.

Κι αν έσβησε σαν ίσκιος

Κι αν έσβησε σαν ίσκιος τ’ όνειρό μου,
κι αν έχασα για πάντα τη χαρά,
κι αν σέρνομαι στ’ ακάθαρτα του δρόμου,
πουλάκι με σπασμένα τα φτερά

Κι αν έχει, πριν ανοίξει, το λουλούδι
στον κήπο της καρδιάς μου μαραθεί,
το λεύτερο που εσκέφτηκα τραγούδι
κι αν ξέρω πως ποτέ δε θα ειπωθεί

Κι αν έθαψα την ίδια τη ζωή μου
βαθιά μέσα στον πόνο που πονώ
καθάρια πως ταράζεται η ψυχή μου
σα βλέπω το μεγάλο ουρανό,

Η θάλασσα σαν έρχεται μεγάλη,
και ογραίνοντας την άμμο το πρωί,
μου λέει για κάποιο γνώριμο ακρογιάλι,
μου λέει για κάποια που `ζησα ζωή!

Ανδρείκελα

Σαν να μην ήρθαμε ποτέ σ’ αυτήν εδώ τη γη.
Σαν να μένουμε ακόμα στην ανυπαρξία.
Σκοτάδι γύρω κι ούτε μια μαρμαρυγή.
άνθρωποι στων άλλων τη φαντασία.

Από χαρτί πλασμένα κι από δισταγμό
ανδρείκελα στης μοίρας τα τυφλά δυο χέρια,
χορεύουμε, δεχόμαστε τον εμπαιγμό,
άτονα, κοιτώντας παθητικά τ’ αστέρια.

Μακρινή τώρα είναι για μας η κάθε χαρά.
Η ελπίδα και η νιότη έννοια αφηρημένη.
άλλος δεν ξέρει ότι βρισκόμαστε
παρά ο όποιος πατάει επάνω μας καθώς διαβαίνει.

Πέρασαν τόσα χρόνια, πέρασε ο καιρός
κι άμα δεν ήταν η βαθιά λύπη μες στο σώμα
κι άμα δεν ήταν στην ψυχή ο πραγματικός πόνος μας
να λέει ότι υπάρχουμε ακόμα.

 

Βράδυ

Τα παιδάκια που παίζουν στ’ ανοιξιάτικο δείλι
μια ιαχή μακρυσμένη
Τ’ αεράκι που λόγια με των ρόδων τα χείλη
ψιθυρίζει και μένει

Τ’ ανοιχτά παραθύρια που ανασαίνουν την ώρα,
η αδειανή κάμαρά μου
Ένα τρένο που θα `ρχεται από μια άγνωστη χώρα,
τα χαμένα όνειρά μου

Οι καμπάνες που σβήνουν, και το βράδυ που πέφτει
ολοένα στην πόλη,
στων ανθρώπων την όψη, στ’ ουρανού τον καθρέφτη,
στη ζωή μου τώρα όλη…

Θέλω να φύγω πια από δω

Θέλω να φύγω πια από δω, θέλω να φύγω πέρα,
σε κάποιο τόπο αγνώριστο και νέο,
θέλω να γίνω μια χρυσή σκόνη μες στον αιθέρα,
απλό στοιχείο, ελεύθερο, γενναίο.

Σαν όνειρο να φαίνονται απαλό και να μιλούνε
έως την ψυχή τα πράγματα του κόσμου,
ωραία να ‘ναι τα πρόσωπα και να χαμογελούνε,
ωραίος ακόμη ο ίδιος ο εαυτός μου.

Σκοτάδι τόσο εκεί μπορεί να μην υπάρχει, θεέ μου,
στη νύχτα, στην απόγνωση των τόπων,
στο φοβερό στερέωμα, στην ωρυγή του ανέμου,
στα βλέμματα, στα λόγια των ανθρώπων.

Να μην υπάρχει τίποτε, τίποτε πια, μα λίγη
χαρά και ικανοποίησις να μένει,
κι όλοι να λένε τάχα πως έχουν για πάντα φύγει,
όλοι πως είναι τάχα πεθαμένοι.

Κωστής Παλαμάς: η “κακή φωτιά” που έκαιγε το μεγάλο μας ποιητή

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Λογοτεχνικοί Αγώνες, Μαθήματα λογοτεχνίας γ' γυμνασίου, Ποίηση | , στις 11-01-2016

Κακή φωτιά

Εγώ είμ’  εδώ ανυπόταχτος και παραστρατισμένος,
εγώ δαγκώνω με θυμό της φτώχειας το ψωμί,
νόθος της τέχνης είμ’ εγώ και της ιδέας διωγμένος
από μιαν έγνοια ο νους θολός, δαρμένο το κορμί.

Ο λύχνος μου στης ιερής μελέτης το τραπέζι
σαν ένα νεκροκάντηλο στα μάτια μου αχνοπαίζει
όλα πολέμια κρύα βιβλία, κοντύλια και χαρτιά.
Με καίει κακιά φωτιά.

Εμέ η ζωή μου πλάνεμα και η γέννησή μου λάθος
το λόγο δεν ορέγομαι, δεν ξέρω το ρυθμό
σέρνουν εμένα δυό άλογα, τ’ αράπικο το πάθος
και τ΄ αφροστάλαχτο όνειρο μπορεί και στο γκρεμό.

Η φωτιά της γραφής και της ποίησης έκαιγε τον Κωστή Παλαμά από τα παιδικά του χρόνια, όταν σε ηλικία επτά ετών έχασε και τους δύο του γονείς. Έζησε κοντά στο θείο του στο Μεσολόγγι, μέσα σε μια ατμόσφαιρα πνευματική, αλλά η θλίψη των παιδικών του χρόνων φαίνεται να τον ακολουθούσε πάντα.

Μια πίκρα

Τὰ πρῶτα μου χρόνια τ᾿ ἀξέχαστα τἄζησα
κοντὰ στ᾿ ἀκρογιάλι,
στὴ θάλασσα ἐκεῖ τὴ ρηχὴ καὶ τὴν ἥμερη,
στὴ θάλασσα ἐκεῖ τὴν πλατιά, τὴ μεγάλη.

Καὶ κάθε φορὰ ποὺ μπροστά μου ἡ πρωτάνθιστη
ζωούλα προβάλλει,
καὶ βλέπω τὰ ὀνείρατα κι ἀκούω τὰ μιλήματα
τῶν πρώτων μου χρόνων κοντὰ στὸ ἀκρογιάλι,

στενάζεις καρδιά μου τὸ ἴδιο ἀναστέναγμα:
Νὰ ζοῦσα καὶ πάλι
στὴ θάλασσα ἐκεῖ τὴ ρηχὴ καὶ τὴν ἥμερη,
στὴ θάλασσα ἐκεῖ τὴν πλατιά, τὴ μεγάλη.

Μιὰ μένα εἶναι ἡ μοίρα μου, μιὰ μένα εἶν᾿ ἡ χάρη μου,
δὲν γνώρισα κι ἄλλη:
Μιὰ θάλασσα μέσα μου σὰ λίμνη γλυκόστρωτη
καὶ σὰν ὠκιανός ἀνοιχτὴ καὶ μεγάλη.

Καὶ νά! μέσ᾿ στὸν ὕπνο μου τὴν ἔφερε τ᾿ ὄνειρο
κοντά μου καὶ πάλι
τὴ θάλασσα ἐκεῖ τὴ ρηχὴ καὶ τὴν ἥμερη,
τὴ θάλασσα ἐκεῖ τὴν πλατιά, τὴ μεγάλη.

Κι ἐμέ, τρισαλίμονο! μιὰ πίκρα μὲ πίκραινε,
μιὰ πίκρα μεγάλη,
καὶ δὲ μοῦ τὴ γλύκαινες πανώριο ξαγνάντεμα
τῆς πρώτης λαχτάρας μου, καλό μου ἀκρογιάλι!

Ποιὰ τάχα φουρτούνα φουρτούνιαζε μέσα μου
καὶ ποιὰ ἀνεμοζάλη,
ποὺ δὲ μοῦ τὴν κοίμιζες καὶ δὲν τὴν ἀνάπαυες,
πανώριο ξαγνάντεμα κοντὰ στ᾿ ἀκρογιάλι;

Μιὰ πίκρα εἶν᾿ ἀμίλητη, μιὰ πίκρα εἶν᾿ ἀξήγητη,
μιὰ πίκρα μεγάλη,
ἡ πίκρα ποὺ εἶν᾿ ἄσβηστη καὶ μέσ᾿ τὸν παράδεισο
τῶν πρώτων μας χρόνων κοντὰ στὸ ἀκρογιάλι.

Ο κύκλος του θρήνου δεν έκλεισε εκεί. Είχε τη δυστυχία να βιώσει την απώλεια του τετράχρονου γιου του Άλκι, η οποία τον σημάδεψε αγιάτρευτα. Ο τύπος της εποχής συγκλονίζει…

ο θάνατος του Άλκι

Τάφος

Ήσυχα και σιγαλά,
διψώντας τα φιλιά μας,
από τ’ άγνωστο γλιστράς
μέσα στην αγκαλιά μας.

Ώς κ’ η βαρυχειμωνιά
μ’ αιφνήδια καλοσύνη
κ’ ήσυχη και σιγαλή
σε δέχτηκε κ’ εκείνη.

Ήσυχα και σιγαλά
σε χάιδευεν ο αέρας,
της νυχτός ηλιόφεγγο
κι ονείρεμα της μέρας.

Ήσυχα και σιγαλά
μας γέμιζες το σπίτι,
γλύκα του κεχριμπαριού
και χάρη του μαγνήτη.

Ήσυχα και σιγαλά
ζούσε από σε το σπίτι,
ομορφιά τ’ αυγερινού
και φως τού αποσπερίτη.
Ήσυχα και σιγαλά
φεγγάρια, ω στόμα, ω μάτι,
μιαν αυγούλα σβήσατε
στο φονικό κρεββάτι.

Ήσυχα και σιγαλά
και μ’ όλα τα φιλιά μας,
γύρισες προς τ’ άγνωστο
μέσ’ απ’ την αγκαλιά μας.

Ήσυχα και σιγαλά,
ω λόγε, ω στίχε, ω ρίμα,
σπείρετε τ’ αμάραντα
στ’ απίστευτο το μνήμα!

Η ζωή όμως παίζει πάντα το παιχνίδι της εναλλαγής μεταξύ ευτυχίας και δυστυχίας και ο Κ. Παλαμάς ζει έντονα τον έρωτα.

Γεια σας τριαντάφυλλα

Γεια σας, τριαντάφυλλα
και γιασεμιά
στου βράχου φέρτε με
την κυκλαμιά

Πάει της καλύβας μου
το χελιδόνι
Του κάμπου δώστε μου την
την ανεμώνη

Πάει κι η λιογέννητη
Καλοκαιριά
Καλό στα σύννεφα
με το βοριά

Αϊ Γιώργης έφυγε
τ’ Απρίλη η χάρη
δόξα στ’ αδέρφι του
στον καβαλάρη

Χινοπωριάτικος
με τα’ άλογό του
περνά και είν’ έρωτας
το πρόσωπό του

Ο πόνος, ωστόσο, είναι μπλεγμένος αξεδιάλυτα με τη χαρά.

Κι η ποίηση μοιάζει να σαλεύει αέναα την “ασάλευτη ζωή του”, φέρνοντάς τον από τα ταξίδια των “γύφτων χαροκόπων” στη μοναξιά του σπιτιού, του γραφείου, των βιβλίων του.

Ο ίσιος δρόμος

Το τραγούδι, η ντροπή μου
η ασάλευτη ζωή μου
Δάκρυα, λατρείες, τα πείσματα
όλα παραστρατίσματα
Εμένα ο ίσιος δρόμος
είν’ αυτός που θα με έφερνε
στους γύφτους χαροκόπους
που αγεροζούν ελεύθεροι
κι από θεούς κι από ανθρώπους.

Γραφείο, βιβλία το σπίτι μου,
ανημποριά μου ο τρόμος.

 

 

“Εδώ Λογοτεχνούπολη”: η Γ΄ τάξη διαγωνίζεται λογοτεχνικά και παράγει τέχνη

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Projects, Ανακοινώσεις, Λογοτεχνικοί Αγώνες | , στις 03-01-2016

images

«Εδώ Λογοτεχνούπολη: πάμε για διαγωνισμό»: ένα πολιτιστικό πρόγραμμα ποίησης και λογοτεχνίας που έχει ως αντικείμενο την καλλιτεχνική παρουσίαση του έργου συνολικά ή ενός χαρακτηριστικού έργου ενός ποιητή ή λογοτέχνη, του οποίου δείγματα γραφής περιλαμβάνονται στο διδακτικό εγχειρίδιο των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Γ΄ Γυμνασίου.

Συμμετέχουν όλοι οι μαθητές της Γ΄ τάξης, οι οποίοι  καλούνται να δημιουργήσουν εμπνευσμένοι από κείμενα που θα επιλέξουν οι ίδιοι κι έτσι να βιώσουν τη γέννηση της τέχνης μέσα από την τέχνη! Έχουν τη δυνατότητα κάνουν ένα εικαστικό έργο, ζωγραφικό ή κολλάζ, να δραματοποιήσουν ένα ποιητικό ή πεζό κείμενο, να μελοποιήσουν ποίηση, να χορέψουν και να τραγουδήσουν, να δημιουργήσουν μια ψηφιακή παρουσίαση με εικόνες, στίχους και ανάλογη μουσική επένδυση, να γράψουν ποίηση, να αλλάξουν το τέλος ενός μυθιστορήματος, να συνδυάσουν τέχνες, να γίνουν μικροί καλλιτέχνες!!!

Για την επίτευξη του επιδιωκόμενου αποτελέσματος οι μαθητές σχηματίζουν μόνοι τους ομάδες, επιλέγουν τον ποιητή ή λογοτέχνη που θα αποτελέσει το αντικείμενο της μελέτης τους, επιλέγουν το θέμα της εργασίας τους, ερευνούν και δημιουργούν.

Το πρόγραμμα κορυφώνεται με την παρουσίαση των εργασιών των ομάδων στο σύνολο των μαθητών της Γ΄ τάξης και τη διεξαγωγή διαγωνισμού για την ανάδειξη των πιο καλοδουλεμένων, πρωτότυπων και εντυπωσιακότερων εργασιών! Το έπαθλο ένα αμάραντο στεφάνι και μια ανεξίτηλη μαθητική ανάμνηση! Η κριτική επιτροπή θα αποτελείται από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς και πολλές απρόοπτες συμμετοχές….

                                                                                              Σχολικό έτος 2015 – 2016

Συντονίστρια: Μαρία Σταμάτογλου, ΠΕ02

Συνεργάτιδα: Κασσιανή Πουλιάνου, ΠΕ01

 

Ενότητα 6: Η μουσική εξημερώνει

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Γραμματική Α.Ε., Μαθήματα α.ε. γλώσσας, τάξη γ ΄ | , στις 29-12-2015

Ψηφιακό σχολείοGymC0600

Ενότητα 6 -Σημειώσεις

ασκήσεις αορ. β

 

Ενότητα 4: Τα πλεονεκτήματα της ειρήνης

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Γραμματική Α.Ε., Μαθήματα α.ε. γλώσσας, τάξη γ ΄ | , στις 29-12-2015

GymC0600

άσκηση συνηρ. -άω 1

άσκηση συνηρ. -άω 2

άσκηση συνηρ. -άω 3

Ψηφιακό σχολείο

Ενότητα 4 -Σημειώσεις

 

 

 

Ενότητα 2: Θυσία για την πατρίδα

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Γραμματική Α.Ε., Μαθήματα α.ε. γλώσσας, τάξη γ ΄ | , στις 29-12-2015

GymC0600Ενότητα 2 – Σημειώσεις

Ψηφιακό Σχολείο

άσκηση παραθετικά 1

άσκηση παραθετικά 2

άσκηση παραθετικά 3

άσκηση παραθετικά 4

άσκηση παραθετικά 5

άσκηση παραθετικά 6

άσκηση παραθετικά 7

άσκηση παραθετικά 8

επανάληψη παραθετικά

 

 

 

 

 

Καλά Χριστούγεννα από το Γ1!!!

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 29-12-2015

Καλά Χριστούγεννα!!!

Καλά Χριστούγεννα!!!

Μελοποιημένος Ελύτης

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Λογοτεχνικοί Αγώνες, Μαθήματα λογοτεχνίας γ' γυμνασίου, Ποίηση | , στις 20-12-2015

 

“Πίνοντας ήλιο κορινθιακό”

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Projects, Δημιουργική γραφή, Μαθήματα λογοτεχνίας β' τάξη | , στις 20-12-2015

untitled

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πίνοντας ήλιο κορινθιακό
Διαβάζοντας τα μάρμαρα
Δρασκελίζοντας* αμπέλια θάλασσες
Σημαδεύοντας με το καμάκι
Ένα τάμα* ψάρι που γλιστρά
Βρήκα τα φύλλα που ο ψαλμός του ήλιου αποστηθίζει*                                                                                                                                                                        Τη ζωντανή στεριά που ο πόθος χαίρεται
Ν’ ανοίγει.

Πίνω νερό κόβω καρπό
Χώνω το χέρι μου στις φυλλωσιές του ανέμου
Οι λεμονιές αρδεύουνε* τη γύρη της καλοκαιριάς
Τα πράσινα πουλιά σκίζουν τα όνειρά μου
Φεύγω με μια ματιά
Ματιά πλατιά όπου ο κόσμος ξαναγίνεται
Όμορφος από την αρχή στα μέτρα της καρδιάς.

Ο. Ελύτης, Ποίηση, Ίκαρος

 

Σας παραθέτω τα ποιήματα που έγραψαν οι μαθητές της Β΄ τάξης, αφού δανείστηκαν λέξεις από το παραπάνω ποίημα του Ελύτη, με τον όρο αυτά να έχουν υπερρεαλιστικά στοιχεία:

 

Ο πόλεμος

 

Σημαδεύοντας αγνώστους

το φως χάνεται

οι καρδιές θρηνούν

τα άγρια πράσινα πουλιά πετούν στον αέρα

το φως της ελπίδας χάνεται πίσω από τα

μαύρα σύννεφα του πολέμου.

Δρασκελίζοντας την κόκκινη θάλασσα

που ζήλια, φθόνος και φόβος έφτιαξαν.

Ο άνεμος κόβει την ψυχή στα δύο

χώνοντας στα μυαλά των ανθρώπων τις συνέπειες

των πράξεών τους

τα μαύρα σύννεφα θα εξαφανιστούν και το φως του

ήλιου θα επιστρέψει πιο ισχυρό, πιο δυνατό,

στις καρδιές μας φέρνει ελπίδα.

 

Βάσια, Αγγελιάννα, Αντιγόνη

 

Πηγαίνοντας στο κόκκινο αμπέλι
δρασκέλισα ουρανό και θάλασσα
σημαδεύοντας το νου μου
τα παλιά καλοκαίρια
Ο άνεμος με έριξε
πάνω στις ακτίνες του ηλίου
πίνοντας το φως του ονείρου μου
γεννήθηκα ξανά
χέρι χέρι με τα πράσινα πουλιά .

 

Κων/να, Μαρκέλλα

 

Πίνοντας τον λαμπερό ήλιο

Δρασκελίζοντας τις θάλασσες

Και σημαδεύοντας τους ανέμους

Χώνω το χέρι μου στο φως του καλοκαιριού

Την αμμουδιά που η καρδιά μας χαίρεται να κοιτά.

‘Εχοντας τα πράσινα πουλιά στην καρδιά μας

Δρασκελίζοντας τους ανέμους

Χωνόμαστε στ’ αμπέλια

Κόβοντας τον κρύο τους καρπό.

 

Χριστίνα, Ιζαμπέλα

 

Χώνω το χέρι μου

Στην καρδιά του δάσους.

Σημαδεύω τα πράσινα πουλιά που

κατοικούν στις φυλλωσιές των δέντρων

και με το φως τους

παίρνω δύναμη

και δρασκελίζω τη θάλασσα.

Πίνω τον δροσερό άνεμο

της καλοκαιριάς

και λιάζομαι ξέγνοιαστα στον ήλιο.

Κόβω βόλτες στον λόφο

όπου ώριμα αμπέλια μυρίζουν

κόκκινη μπογιά της αγάπης.

 

Αντώνης, Δήμητρα, Μαρία

 

Δρασκελίζοντας σχολειά
Σημαδεύοντας παιδιά
Πίνοντας την φύση
Κόβοντας την Βίσση
Χώνοντας το χέρι στην καρδιά
Ο ήλιος φώτισε στεριά
Ένα αμπέλι θάλασσα
Το χέρι περνά
Στον άνεμο κόντρα
Και τα πράσινα πουλιά
Δείχνουν την καλοκαιριά.

 

Βάσια, Παναγιώτης

 

“Ερωτόκριτος”: οι 10.052 στίχοι

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Λογοτεχνικοί Αγώνες, Μαθήματα λογοτεχνίας γ' γυμνασίου | , στις 17-12-2015

Themelis_Erotokritos[1]ο Ερωτόκριτος σε pdf

Ο “Ερωτόκριτος” μέσα από τις εικόνες

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Λογοτεχνικοί Αγώνες, Μαθήματα λογοτεχνίας γ' γυμνασίου | , στις 17-12-2015

Ο “Ερωτόκριτος” δραματοποιημένος

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Λογοτεχνικοί Αγώνες, Μαθήματα λογοτεχνίας γ' γυμνασίου | , στις 17-12-2015

 

“Ερωτόκριτος”: σύγχρονες μουσικές εκτελέσεις

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Λογοτεχνικοί Αγώνες, Μαθήματα λογοτεχνίας γ' γυμνασίου | , στις 17-12-2015

Ο Ν. Ξυλούρης είναι ένας και μοναδικός και σημάδεψε το στίχο του “Ερωτόκριτου”, ωστόσο και η σύγχρονοι μουσικοί εμπνέονται δημιουργικά!

“O Bίος και η Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά”

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Λογοτεχνικοί Αγώνες, Μαθήματα λογοτεχνίας γ' γυμνασίου | , στις 11-11-2015

Ένας άξεστος χωριάτης, κρατάει στα χέρια το σαντούρι του και σπάει το κοινωνικό κατεστημένο, για να ζήσει ελεύθερος και να απολαύσει κάθε στιγμή με το πάθος που της αξίζει.

Ένας μετρημένος “καλαμαράς”, που ψάχνει δικαιολογία να ζήσει την αληθινή ζωή.

Η συνάντησή τους καθοριστική….

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση