Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αθήνας

Ο ιστότοπος του Ειδικού Σχολείου

Επιμορφωτική Επίσκεψη Ειδικού Γυμνασίου Λυκείου Ηλιούπολης στην Φινλανδία (4-10/10/19)

Οκτ 201930

O υποδιευθυντής του Ειδικού Γυμνασίου Αθηνών στην Ηλιούπολη  Δ.Πράσινος και ο υποδιευθυντής του Ειδικού Λυκείου Αθηνών Δ.Παπαχαραλάμπους στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+  πραγματοποίησαν   επιμορφωτική επίσκεψη στη Φινλανδία (4-10/10/19) για να ενημερωθούν για το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και συγκεκριμένα για τα λειτουργία δομών ειδικής αγωγής.

 Στην πόλη Joensuu,  στο κέντρο της φινλανδικής εκπαιδευτικής πολιτικής, μαζί με αντιπροσωπίες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες,  παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα  του οργανισμού eduKarjala και ήρθαν σε επαφή με τις τρέχουσες εξελίξεις και δεδομένα της γενικής και ειδικής εκπαίδευσης στη Φινλανδία , αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Επιπλέον παρουσίασαν την ιστορία και το έργο του Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου στην Ηλιούπολη.

Οι γνώσεις και οι εμπειρίες που αποκόμισαν θα αποτελέσουν  έναυσμα για προσπάθεια βελτίωσης των υπηρεσιών και της λειτουργίας του σχολείου , ενώ θα γίνουν προσπάθεια για συνέχιση της συνεργασίας με φορείς της Φινλανδίας και για την οργάνωση αντίστοιχων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το φινλανδικό σύστημα στην Ηλιούπολη, με βάση το Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών

από κάτω από: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ, Σχολικό έτος 2019-2020 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιμορφωτική Επίσκεψη Ειδικού Γυμνασίου Λυκείου Ηλιούπολης στην Φινλανδία (4-10/10/19)    

28η Οκτωβρίου 2018 – Εορτή (25-10-2019)

Οκτ 201925

Σήμερα  Παρασκευή 25/10, οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, τιμώντας το έπος του 40 και τον Αγώνα για την Ελευθερία.

από κάτω από: ΕΟΡΤΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Σχολικό έτος 2019-2020 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 28η Οκτωβρίου 2018 – Εορτή (25-10-2019)    

Περίπατος (23-10-2019)

Οκτ 201923

Με τον καιρό να είναι σύμμαχος παρά το ότι ο Οκτώβρης πλησιάζει στο τέλος του, επισκέφτηκαμε σήμερα το Πάρκο Γουδή όπου περπατήσαμε, παίξαμε και ξεφύγαμε για λίγο από τους τέσσερις τοίχους της τάξης μας.

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περίπατος (23-10-2019)    

Οδηγοί – συνοδοί και πρώτες βοήθειες (17-10-2019)

Οκτ 201921

Την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου οι οδηγοί και οι συνοδοί των σχολικών μας λεωφορείων είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για βασικά θέματα πρώτων βοηθειών από εκπρόσωπο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού του τμήματος Ηλιούπολης.

 

από κάτω από: ΕΟΡΤΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Σχολικό έτος 2019-2020 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οδηγοί – συνοδοί και πρώτες βοήθειες (17-10-2019)    

Eκδήλωση του Προγράμματος “Το παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία” για το σχολικό έτος 2019-2020 (9-10-2019)

Οκτ 201914

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019 και σε απογευματινή συνάντηση από τις 3 ως τις 7μμ έγινε στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δημαρχείου της Αθήνας, η εναρκτήρια εκδήλωση  του Προγράμματος “Το παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία” για το σχολικό έτος 2019-2020.

Χαιρετισμό απηύθυναν η εντεταλμένη σύμβουλος του έργου κα Πόπη Διαμαντάκου , ο Δήμαρχος της Αθήνας κ. Κ.Μπακογιάννης, ο υπεύθυνος Τμήματος Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Δ.Ε. Α΄Αθήνας  Εμμ. Χατζηελευθυερίου,η Διευθύντρια του Μουσείου Φωταερίου κα Μ. Φλώρου  και επιστημονικοί υπεύθυνοι από την ΑΣΚΤ και τη Monumenta.

Μετά τους χαιρετισμούς  παρουσιάσθηκαν τέσσερις καλές πρακτικές από τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα κατά την περασμένη σχολική χρονιά. Ανάμεσα σε αυτές ήταν η πολύ επιτυχημένη συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα. Η ομάδα που εκπροσώπησε το σχολείο μας ήταν οι κ. Ευαγγελία Κανάκη, Κατερίνα  Οικονόμου και Μαρία Παλάσκα (συντονίστρια του προγράμματος στο σχολείο).

Συγκεκριμένα η κ. Μαρία Παλάσκα παρουσίασε “το ταξίδι του σχολείου μας στο Πρόγραμμα ” με τα παρακάτω λόγια:

Είναι μεγάλη τιμή για μένα  που μαζί με τις συναδέλφους μας που ήταν μαζί μου συνοδοιπόροι στο πρόγραμμα και παρευρίσκονται και σήμερα  εδώ , επιλεχθήκαμε να παρουσιάσουμε το ταξίδι του σχολείου μας στο πρόγραμμα.

Το σχολείο μας είναι ένα δημόσιο σχολείο (Γυμνάσιο & Λύκειο) για μαθητές με κινητικές δυσκολίες και παρόλο που στεγάζεται στην Ηλιούπολη υπάγεται στην Α΄ Αθήνας και επομένως στο Δήμο της Αθήνας γιατί δέχεται μαθητές από όλο σχεδόν το λεκανοπέδιο αφού είναι ένα από τα 2 ειδικά σχολεία  της Αττικής που εξυπηρετούν μαθητές με αυτά τα προβλήματα.

Τη σχολική χρονιά λοιπόν που πέρασε συμμετείχαμε για πρώτη φορά στο Πρόγραμμα του Δήμου της Αθήνας «Το Παιδί, η πόλη & τα μνημεία» !

Και τι δεν κάναμε και τι δε μάθαμε.. στους 6 αυτούς μήνες που διήρκησε το πρόγραμμα…

Ας αρχίσουμε από το τι είδαμε: αφού συγκροτηθήκαμε σε ομάδα(μαθητές από το Γυμνάσιο και το Λύκειο), το Δεκέμβριο επισκεφθήκαμε την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών ξεναγηθήκαμε στο χώρο της Βιβλιοθήκης, επισκεφθήκαμε τα εργαστήρια γλυπτικής και ζωγραφικής και στον εκθεσιακό χώρο της Σχολής κάναμε τα  δικά μας δρώμενα….

Στη συνέχεια έπρεπε να αποφασίσουμε ποιο θα ήταν το κτίριο που εμείς θα αναλαμβάναμε να προβάλλουμε και συνεπώς να φροντίσουμε… εκεί μας βοήθησε πολύ αποτελεσματικά η ομάδα της Monumenta που επισκέφθηκε το σχολείο μας. Με την επιστημονική τους καθοδήγηση «είδαμε  αλλιώς» το σχολείο μας και αποφασίσαμε να το προβάλλουμε ως «μνημείο». Και να γιατί: Χτίστηκε στη δεκαετία του ΄60 για να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες του προαστίου της Ηλιούπολης! Και ακόμη και σήμερα διατηρεί τα χαρακτηριστικά εκείνης της  εποχής! Όπως μας είπαν από τη Monumenta , έχει κτισθεί με τα σχολικά πρότυπα της δεκαετίας του 60 : έχει  εξώστες, αίθουσες στη σειρά   και προσανατολισμό στον ήλιο…

Τότε ήταν  Ιδιωτικό σχολείο , το «Αθηναϊκό Κολλέγιο»… αμέσως αναζητήσαμε την κόρη  του ιδρυτή του Ιδιωτικού σχολείου,  την πρώην αντιδήμαρχο Παιδείας κα Κατερίνα Μαρκουλάκη, που μας επισκέφθηκε  και μας έδωσε πολλές πληροφορίες ενώ μας είπε και  τις   αναμνήσεις της  από το παλιό εκείνο σχολείο…

Αφού λοιπόν αποφασίσαμε να προβάλλουμε και να φροντίσουμε το σχολείο μας αρχίσαμε τις …βόλτες….και τις φωτογραφίες…! Με τα αμαξίδια  βγήκαμε στη γειτονιά μας : φωτογραφίσαμε σπίτια με τα ίδια αρχιτεκτονικά στοιχεία του σχολείου μας αλλά και το ίδιο το κτιριακό μας συγκρότημα: Το γυμναστήριο, το αμφιθέατρο, την καταπληκτική  θέα από το 2ο όροφο, τις ράμπες και τέλος τις ζωγραφισμένες μας αίθουσες…. Συνειδητοποιήσαμε  ότι από τη δεκαετία του ΄60 που χτίστηκε και από το 1987 που έγινε δημόσιο σχολείο  δεν έχει σταματήσει να έχει στην αυλή του παιδικές φωνές!

Στις συναντήσεις που έκανε η ομάδα μας – 3 φορές περίπου το μήνα- αρχίσαμε να καταγράφουμε τις σκέψεις μας για το πώς θα «φροντίζουμε το σχολείο μας και με ποιόν τρόπο θα το παρουσιάσουμε στην τελική παρουσίαση και διαβούλευση στην Τεχνόπολη τον Απρίλιο… Χωριστήκαμε σε ομάδες : οι ρεπόρτερ, οι φωτογράφοι, οι οικολόγοι, οι αφηγητές αλλά κι οι δημιουργοί (τεχνολόγοι) της μικρής ταινιούλας που κάναμε….

Ενώ ζούσαμε τον πυρετό της δημιουργίας κάναμε μια πολλή ωραία βόλτα : Περπατήσαμε στον ωραιότερο δρόμο της Αθήνας τη Διον. Αρεοπαγίτου! ξεναγηθήκαμε από  τις κυρίες της Monumenta  και καταγράψαμε  σύμφωνα με το δελτίο ,  το σπίτι του μουσικοσυνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου.

Στην τελική γιορτή στην Τεχνόπολη στις 16 Απριλίου 2019, Προβάλλαμε το video, και  την παρουσίαση  όλης μας της δουλειάς   &  Συμμετείχαμε στην ειδική θεματική διαβούλευση με μαθητές από τα άλλα σχολεία της Αθήνας που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα (να πούμε εδώ ότι Το video που δημιουργήσαμε  το υποβάλαμε στο  Διαγωνισμό Σχολικής Καινοτομίας ενεργών πολιτών/ μαθητών & πήραμε έπαινο συμμετοχής!)

Κάνοντας λοιπόν έναν απολογισμό θα λέγαμε ότι το Πρόγραμμα μας κινητοποίησε  :

  • Να «δούμε» διαφορετικά το σχολείο μας & να μάθουμε  την ιστορία του
  • Να  αναγνωρίζουμε και να εκτιμούμε την ιστορικότητα των κτηρίων
  • Να γίνουμε  ενεργοί πολίτες που νοιάζονται για το περιβάλλον τους  ( έννοια πολιτειότητας)
  • Να γνωρίσουμε  καλύτερα την πόλη μας και  να μάθουμε  να την αγαπούμε  και να την προστατεύουμε….

Τα 2 τελευταία είναι άλλωστε και οι πιο σημαντικοί στόχοι του προγράμματος….

Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε μέσα από την καρδιά μας τη συντονιστική ομάδα και όλο το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό  που όσο διήρκεσε το πρόγραμμα ήταν κοντά μας  με τις συμβουλές τους, με την αμέριστη βοήθεια και συμπαράστασή τους στο άνοιγμα του σχολείου μας αλλά και όλων μας στην κοινωνία, που τόσο έχουμε ανάγκη!

Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία και μια δημιουργική εκπαιδευτική δραστηριότητα!

Σας ευχαριστούμε!

 

Μετά την παρουσίαση η κα Π. Διαμαντάκου επεσήμανε τη θερμή υποδοχή που έκαναν οι μαθητές των άλλων σχολείων  της Α΄ΑΘήνας στην τελική γιορτή και παρακάλεσε να συμμετάσχει ξανά το σχολείο μας στο πρόγραμμα γιατί μέσα από αυτό το πρόγραμμα  όλοι μας μπορούμε πολλά να ωφεληθούμε!”

από κάτω από: ΕΟΡΤΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Σχολικό έτος 2019-2020 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Eκδήλωση του Προγράμματος “Το παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία” για το σχολικό έτος 2019-2020 (9-10-2019)    

Επίσκεψη στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Αντώνης Τρίτσης (9-10-2019)

Οκτ 20199

Σήμερα το ημερολόγιο έγραφε επίσκεψη στο πάρκο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης Α. Τρίτσης.

Στα πλαίσια του προγράμματος της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας « Τα πουλιά στην πόλη»  είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το κέντρο Προσανατολισμού και Ενημέρωσης και να περιηγηθούμε στην « Διαδρομή της λίμνης».

Κατά τη διάρκεια της περιπλάνησής μας μάθαμε για το οικοσύστημα του πάρκου και την ορνιθοπανίδα που υποστηρίζουν.

Στο τέλος οι υπεύθυνοι του προγράμματος μας εφοδίασαν με αρκετό εκπαιδευτικό υλικό και ιδέες για εφαρμογή στην τάξη που σκοπεύουμε σύντομα να πραγματοποιήσουμε.

από κάτω από: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ, Σχολικό έτος 2019-2020 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επίσκεψη στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Αντώνης Τρίτσης (9-10-2019)    

6η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (27-9-2019)

Οκτ 20196

 

6η Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού

Σε ένα ενθουσιώδες κλίμα εορτάστηκε την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019 η 6η Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού που είχε ως στόχο «αγαπώ την άθληση- αγαπώ την υγεία μου».

Η αθλητική αυτή γιορτή αποτελεί την πρώτη γενική συνεργασία όλου του σχολείου δημιουργώντας μια δυναμική εκκίνηση για τη νέα χρονιά. Πραγματοποιήθηκε στο κλειστό γυμναστήριο όπου οι μαθητές μαζί με όλο το προσωπικό του σχολείου έπαιξαν και χάρηκαν μαζί σε παιχνίδια ταχύτητας, ευστοχίας, δύναμης και συνεργασίας.

Μεγάλη πρωτοτυπία δε του σχολείου μας είναι η εμπλοκή του προσωπικού στα παιχνίδια αυτά. Ενέργεια, η οποία δημιουργεί όχι μόνο ένα ασφαλές περιβάλλον δράσης, αλλά κυρίως ένα μοναδικό «δέσιμο» του προσωπικού με τους μαθητές, αλλά και μεταξύ τους.

από κάτω από: ΕΟΡΤΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Σχολικό έτος 2019-2020 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (27-9-2019)    

Μαθήματα Πρώτων Βοηθειών από τον Ερυθρό Σταυρό (20-9-2019)

Σεπ 201923

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας Πρώτων Βοηθειών, το τμήμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Ηλιούπολης με την πρόεδρο κα Συνοδινού και εθελοντές καθώς και με το τμήμα Αγωγής Υγείας με εκπαιδευτές, παρουσίασαν στους μαθητές του Ειδικού πρακτικές πρώτων βοηθειών.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πληροφορηθούν για καταστάσεις, όπως η ρινορραγία, το έγκαυμα, η αιμορραγία  κ.α., που χρήζουν πρώτων βοηθειών και να συμμετέχουν βιωματικά στο σεμινάριο.

Προηγήθηκε καλωσόρισμα από τον αντιδήμαρχο Ηλιούπολης κ. Πούλο

Τους ευχαριστούμε πολύ!

από κάτω από: ΕΟΡΤΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Σχολικό έτος 2019-2020 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθήματα Πρώτων Βοηθειών από τον Ερυθρό Σταυρό (20-9-2019)    

Κατασκευή έμφυλων ταυτοτήτων μέσα από την αθλητική εκπαίδευση κατά το 19ο-20ο αιώνα

Σεπ 201918

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε με power point στην τελική εκδήλωση του σχολείου στοιχεία του οποίου αποτελούν οι ακόλουθες φωτογραφίες.

(Μέσα από τη διδακτική μέθοδο «παιχνίδι ρόλων» οι μαθητές αναπαριστούν την κυριαρχική θέση του άνδρα και την ταπεινή θέση της γυναίκας το 19ο αιώνα)

 

(Μέρος του μαθήματος της σωματικής αγωγής το 19ο αιώνα για τα σχολεία της υπαίθρου αποτελούσαν οι γεωργικές εργασίες, κλάδεμα, φύτεμα, σκάψιμο, πότισμα κ.λπ.)

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, Σχολική χρονιά 2018-2019 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατασκευή έμφυλων ταυτοτήτων μέσα από την αθλητική εκπαίδευση κατά το 19ο-20ο αιώνα    

Συμμετοχή του Ειδικού στην ημερίδα παρουσίασης των αποτελεσμάτων του πιλοτικού προγράμματος για την ψυχική ενδυνάμωση/ ανθεκτικότητα του προσωπικού του σχολείου μας

Σεπ 201918

 Ύστερα από την επιτυχημένη συμμετοχή του προσωπικού του σχολείου μας τη χρονιά που πέρασε στο πιλοτικό πρόγραμμα για την ψυχική ενδυνάμωση/ ανθεκτικότητα της Εταιρείας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας Π. Σακελλαρόπουλος,  προσκληθήκαμε να παρουσιάσουμε τον τρόπο υλοποίησης και τα όσα αποκομίσαμε από το όλο εγχείρημα στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Σεράφειο κέντρο αθλητισμού και καινοτομίας του δήμου Αθηναίων σήμερα Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου.

Το σχολείο μας εκπροσώπησαν στην ημερίδα οι κκ Σάντη Μπούκα και Δέσποινα Φιλιππίδου.

Ανυπομονούμε για τη συνέχιση της συνεργασίας.

από κάτω από: ΕΟΡΤΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Σχολικό έτος 2019-2020 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή του Ειδικού στην ημερίδα παρουσίασης των αποτελεσμάτων του πιλοτικού προγράμματος για την ψυχική ενδυνάμωση/ ανθεκτικότητα του προσωπικού του σχολείου μας    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

30 χρόνια ει-δικές μας ζωές 1987-2017

Ο χρόνος δεν είναι μόνο αριθμός που μετρά το διάνυσμα ανάμεσα σε δύο σημεία, το παρελθόν και το παρόν, είναι το περιεχόμενο που αφήνει το ει-δικό του βάρος στις ζωές των ανθρώπων. 30 χρόνια πέρασαν από την πρώτη μέρα λειτουργίας του Ειδικού Σχολείου- Γυμνασίου και Λυκείου στην Ηλιούπολη-και οι μαθητές μας, νέοι και παλαιοί απόφοιτοι, εκφράζουν τα βιώματα, τις εμπειρίες και το αποτύπωμα που άφησε το σχολείο αυτό στις ει- δικές τους ζωές. Σας περιμένουμε όλους στη μεγάλη μας εκδήλωση που θα γίνει στον χώρο του σχολείου μας, θα ακολουθήσει συναυλία με γνωστούς καλλιτέχνες. Πληροφορίες :2109935714

Kατηγορίες

Ιστορικό

Σαν σήμερα

26/6/: Παγκόσμια Ημέρα των Ηνωμένων Εθνών υπέρ των θυμάτων των βασανιστηρίων

26/6: Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους
   - Σχετικές αναρτήσεις

Πιστοποιημένο μέλος του διεθνούς δικτύου σχολείων School Wellness τα οποία προστατεύουν την υγεία των μαθητών

European SchoolRadio Logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων