Η ιστορία ξεκινάει πολύ πολύ παλιά, τότε που ακόμη υπήρχαν οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου!
Έγινε ένας ωραίος γάμος στο Πήλιο. Παντρευόταν ο βασιλιάς Πηλέας την Θέτιδα και ήλθαν καλεσμένοι όλοι οι θεοί. Όλοι εκτός από την Έριδα . Πήγε όμως αόρατη, χωρίς να τη δει κανείς και άφησε ένα χρυσό μήλο που έγραφε: στην ομορφότερη. Αυτό το μήλο στάλθηκε η αφορμή ενός μεγάλου πολέμου , του Τρωϊκού που ελγινε για χάρη μιας γυναίκας…

Ο πόλεμος κράτησε 10 χρόνια και δεν μπορούσε να τελειώσει. Οι Έλληνες πολιόρκησαν την Τροια αλλά δεν μπορούσαν να την κατακτήσουν. Τότε ο πολυμήχανος Οδυσσέας έφτιαξε τον Δούρειο Ίππο .

Οι Έλληνες μπήκαν στην Τροια κρυφά και την κατέλαβαν.

Ο πόλεμος τελείωσε και το ταξίδι της επιστροφής ξεκίνησε. Ο Οδυσσέας με τους συντρόφους του θέλουν να πάνε στην Ιθάκη.


Οι θεοί όμως έχουν άλλη γνώμη. Και αρχίζουν οι περιπέτειες.
Στο νησί των Κυκλώπων , τυφλώνουν τον Κύκλωπα Πολύφημο για να γλιτώσουν.

Στο νησί της Κίρκης μεταμορφώνονται σε γουρουνάκια από την τρομερή μάγισσα.

Ο Αίολος , ο θεός των ανέμων, προσφέρεται να βοηθήσει. Κλείνει όλους τους ανέμους σε ένα σακί και άφησε μόνο τον ευνοϊκό γι αυτούς άνεμο. Οι σύντροφοι όμως ….ανοιγουν τον ασκό.

Οι άνεμοι σπρώχνουν το καράβι προς όλες τις κατευθύνσεις
Περνάνε από τις σειρήνες και ο Οδυσσέας δεμένος στο κατάρτι ακούει το μαγευτικό τραγούδι τους

Περνάνε από την Σκύλλα με τα έξι κεφάλια….

Οι θεοί που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε όλο το έπος είναι δύο:

Τα καράβια τσακίζονται, οι σύντροφοι πνίγονται κοντά στο νησί των τρομερών Λαιστρυγονων. Ο Οδυσσέας μένει μόνος ,ναυαγός στο νησί της Καλυψως. Μένει μαζί της 7 χρόνια. Οταν αποφασίζει να γυρίσει στην Ιθάκη φτιάχνει μια σχεδία.

Το ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών είναι πια επηρεασμένο από την Οδύσσεια

Μπορούμε να δούμε και στο παρακάτω link την Οδύσσεια έτσι όπως την γνωρίσαμε στην τάξη μας:
https://youtu.be/Z8vrxtlguKQ?feature=shared