Κόλαφος για τις αιρετικές ομάδες : Η χάρις , η ευλογία και τα χαρίσματα του Θεού, μεταδίδονται και στα έμβρυα και στα μικρά παιδιά.
Συγγραφέας: kantonopou στις 20 Οκτωβρίου, 2008
Λουκ : 1,15- Έσται γαρ μέγας ενώπιον του Κυρίου, και οίνον και σίκερα ου μη πίη, και Πνεύματος αγίου πλησθήσεται έτι εκ κοιλίας μητρός αυτού.
Πολλοί καλούνται μεγάλοι από τους ανθρώπους, αλλά είναι ασήμαντοι στα μάτια του Θεού. Ο Ιωάννης θα αναδειχθεί μέγας ενώπιον του Κυρίου, διότι θα ευαρεστήσει τον ίδιο τον Θεό και με την ζωή και με την διδασκαλία του (πρβλ. Μθ 5,19). Το μεγαλείο του φάνηκε, πράγματι, τόσο στην αγιότητα του όσο και στην αποστολή του. Η ζωή του ήταν ζωή επίγειου αγγέλου και η διδασκαλία του εμπνευσμένη από το Πνεύμα το άγιο. Ο Ιωάννης, κατά την μαρτυρία του Κυρίου (βλ. Μθ 11,11), είναι ο μεγαλύτερος άνδρας που γεννήθηκε ποτέ από γυναίκα. Είναι μεγαλύτερος από όλους τους πατριάρχες και τους προφήτες, διότι αξιώθηκε να δει και να βαπτίσει «τον κηρυττόμενον», όπως ψάλλουμε στο απολυτίκιο της γιορτής του.
Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται η τάξη των ναζίρ η ναζιραίων, των αφιερωμένων στον Θεό. Ήταν έγγαμοι. Η αφιέρωση τους φαινόταν εξωτερικά από το ότι δεν έκοβαν τα μαλλιά τους και δεν έπιναν κρασί ούτε άλλα μεθυστικά ποτά. Αυτό συνέβαινε συνήθως για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα (βλ. Αρ 6,1-21). Ορισμένοι ωστόσο έμειναν ισόβια ναζιραίοι, όπως ο Σαμψών και ο Σαμουήλ. Γι? αυτούς θα συγκαταλεχτεί και ο εκλεκτός γιος του Ζαχαρία, διότι σύμφωνα με την αποκάλυψη του αγγέλου « οίνον και σίκερα ου μη πίη» . Επιπλέον, ο Ιωάννης θα ζήσει με ισόβια άσκηση και παρθενία.
Η έκφραση « Πνεύματος Αγίου πλησθήσεται» απαντά συχνά στην Καινή Διαθήκη και ιδιαίτερα στα κείμενα του Λουκά. Σημαίνει «θα πλημμυρίσει από Πνεύμα άγιο» και δείχνει πολύ εύστοχα ότι το άγιο Πνεύμα διαποτίζει και κατακλύζει ολόκληρη την ύπαρξη του άνθρωπου στον οποίο χορηγείται.
Ο Ιωάννης θα αρνηθεί το μεθύσι του κρασιού, άλλα θα ζει την μέθη του αγίου Πνεύματος που θα πληρώνει την ύπαρξη του (βλ. Εφ 5,18 ) . Ο προφητικός αυτός λόγος βρήκε πολύ σύντομα την εκπλήρωση του. Στην συνάντηση της Ελισάβετ με την παρθένο Μαρία ο Ιωάννης έτι εκ κοιλίας μητρός αυτού, ήδη από την κοιλιά της μάνας του, πληρώνεται από το άγιο Πνεύμα και σκιρτά μπροστά στην Θεοτόκο και το κυοφορούμενο βρέφος της (βλ. Λκ : 1,41).
1,16. και πολλούς των υιών Ισραήλ επιστρέψει επί Κύριον τον Θεόν αυτών.
Η λέξη Κύριος μεταφράζει στα ελληνικά το εβραϊκό τετραγράμματο όνομα του ενός και μοναδικού Θεού Γιαχβέ. Οι Εβραίοι προσδιόριζαν τον Θεό και με άλλα ονόματα, όπως: Αδωνάι, Σαβαώθ, Ελωχίμ. Επειδή δε από ευλάβεια απέφευγαν να προφέρουν το όνομα Γιαχβέ, το έγραφαν μαζί με κάποιο από τα άλλα ονόματα του Θεού, χωρίς να το προφέρουν.
Συνήθως έγραφαν «Γιαχβέ Ελωχίμ», που σημαίνει «Κύριος ο Θεός». Στην Καινή Διαθήκη το όνομα αυτό αποδίδεται στον Ιησού Χριστό. Σύμφωνα με το μήνυμα του αγγέλου, ο γιος του Ζαχαρία θα αναγγείλει την έλευση της βασιλείας του Θεού και με το κήρυγμα της μετανοίας θα επαναφέρει πολλούς από τους Ισραηλίτες στον Κύριον τον Θεόν τους, δηλαδή στον Ιησού Χριστό. Ο στίχος αυτός, λοιπόν, αποτελεί μία από τις αγιογραφικές μαρτυρίες που βεβαιώνουν ότι ο Ιησούς είναι ο ενανθρωπήσας Γιαχβέ και αποδεικνύουν την Θεότητα Του (πρβλ. Ιω 20,28 Πρξ 20,28 ).
Προς όλους θα απευθύνει ο Ιωάννης το μήνυμα της επιστροφής. Θα το αποδεχθούν όμως όχι όλοι, αλλά πολλοί. Αυτοί ασφαλώς θα γευθούν την χαρά της λυτρώσεως (βλ. στ. 14).
Από το βιβλίο «ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» (Τόμος Α)
του ομ. καθηγητού Πανεπιστημίου κ. Σ. Ν. Σάκκου. – σελ.40-42.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.