kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Το μάθημα των Θρησκευτικών και τα δήθεν Προσωπικά Δεδομένα

Συγγραφέας: kantonopou στις 12 Σεπτεμβρίου, 2008

Συντάκτης: Κωνσταντίνος Χολέβας , Πολιτικός Επιστήμων  

Πολλές συζητήσεις προκάλεσε η νέα σύσταση του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας καί Θρησκευμάτων γιά τόν τρόπο ?παλλαγ?ς ?πό τό μάθημα τ?ν Θρησκευτικ?ν. ?ν? μέ ?πουργική ?πόφαση το? 2002 ?ριζόταν ?τι ? ενδιαφερόμενος γονεύς ?πρεπε νά γράψει στήν σχετική δήλωση ?τι τό παιδί του δέν ε?ναι ?ρθόδοξος Χριστιανός, τώρα δίδεται τό δικαίωμα ?παλλαγ?ς μέ μία ?πλ? δήλωση χωρίς νά ?ιτιολογε?ται ? ?παλλαγή.

Τό ?πουργε?ο δικαιολογήθηκε ?τι το?το γίνεται γιά τήν προστασία τ?ν «Προσωπικ?ν Δεδομένων» τ?ν πολιτ?ν καί ?τι α?τό μ?ς ?πιβάλλει ? Ε?ρώπη.

Γνωστές δικαιολογίες, τίς ?πο?ες ξανακούσαμε καί στήν περίπτωση τ?ν ταυτοτήτων, άλλα δέν μ?ς πείθουν. Φοβο?μαι ?τι ?τι ? ?γεσία το? ?πουργείου παγιδεύθηκε ?πό ?σφαλμένες ε?σηγήσεις, ο? ?πο?οι τείνουν νά ?ποδυναμώσουν τό μάθημα τ?ν Θρησκευτικ?ν μετατρέποντάς το σέ προαιρετικό.

Βεβαίως ?ξεδόθησαν ?λλες δύο διευκρινιστικές καί χρήσιμες ?γκύκλιοι το? ?πουργείου, μία περί ?ποχρεωτικότητος το? μαθήματος γιά τούς ?ρθοδόξους καί μία γιά τό ?ναλλακτικό μάθημα πού θά παρακολουθο?ν ?σοι ?παλλάσσονται.

 ?μως ? πλειοψηφία τ?ν ?λλήνων μένει μέ τήν πικρία ?τι κάποιοι θέλουν νά ?ποκόψουν τή νεολαία μας ?πό τίς ?λληνορθόδοξες ρίζες της.

?λλωστε ε?ναι νωπές ο? ?ρνητικές ?ντυπώσεις γιά τούς χειρισμούς το? Παιδαγωγικο? ?νστιτούτου στό ζήτημα το? ?ναξιοπρεπο?ς βιβλίου ?στορίας τ?ς Στ΄ Δημοτικο?.
Ας δούμε, λοιπόν, ?ν ε?σταθε? ? ?ποψη ?τι ? μέχρι τώρα διαδικασία ?παλλαγ?ς παρεβίαζε προσωπικά δεδομένα. Θυμίζω ?τι ? νομοθεσία πού ?σχύει στήν χώρα μας , δηλαδή ? Νόμος 2472/10-1-1997 ?χει τίτλο «Προστασία το? ?τόμου ?πό τήν ?πεξεργασία δεδομένων προσωπικο? χαρακτ?ρα».

? Νόμος λοιπόν ?παγορεύει τήν ?πεξεργασία. Δέν ?παγορεύει τήν ?πλ? δήλωση.

Δέν ε?ναι παράνομο νά γράψει κάποιος γονεύς ?τι «τό παιδί μου δέν ε?ναι ?ρθόδοξος Χριστιανός».

 Παράνομο ε?ναι νά πάρει α?τά τά στοιχε?α ? Διευθυντής το? Σχολείου καί νά ?νοίξει φάκελλο ε?ς βάρος το? παιδιο? μέ ?ρνητικές συνέπειες στήν βαθμολογία του και στήν ?λη σχολική πορεία του.

?μως τέτοιο γεγονός δέν ?π?ρξε, ο?τε ?γινε ποτέ σχετική καταγγελία. ?πηλλάσσοντο ο? ?τερόδοξοι καί ο? ?λλόθρησκοι, ?πως ε?ναι λογικό, χωρίς προβλήματα.
Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, ο οποίος ?πεξεργάσθηκε καί κατέθεσε στήν Βουλή τόν ?ς ?νω Νόμο περί Προσωπικ?ν Δεδομένων ?ταν ? ?είμνηστος Ε?άγγελος Γιαννόπουλος.

 ? ?διος ?δωσε μία ?γκυρη μαρτυρία γιά τήν ο?σία καί τόν σκοπό το? Νόμου. ?γραψε, λοιπόν, στήν ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ τ?ς 31-5-2000, μέ ?φορμή τήν ?ναγραφή το? θρησκεύματος στίς ταυτότητες, ?τι τό θρήσκευμα δέν θεωρε?ται προσωπικό δεδομένο. Διότι, όπως χαρακτηριστικά τόνιζε: «? ?ναγραφή δέν θεωρε?ίαι ?πό τήν συντριπτική πλειοψηφία τ?ν ?λλήνων «ε?αίσθητο προσωπικό δεδομένο», ?λλά προσωπική δημόσια δήλωση το? κάθε ?λληνα καί τ?ς κάθε Ελληνίδας, καί δικαίωμα, ?πως καί ?περηφάνεια πού διακηρύσσεται τό «Χριστιανός Ορθόδοξος»……

Πασίδηλο ?μως τό γεγονός τό μ? χρ?ζον ?ποδείξεως-?τι ο? Έλληνες στή συντριπτική πλειοψηφία ε?μαστε Χριστιανοί ?ρθόδοξοι. Τό δηλώνουμε, τό βροντοφωνάζουμε, τό διακηρύσσουμε». Καί κατέληγε ? Ε?. Γιαννόπουλος μέ τήν πρόταση: «Γιʼ α?τό ?ποστηρίζουμε ?τι ? ?ναγραφή το? θρησκεύματος ε?ναι πραιρετική». ? πνευματικός, λοιπόν, πατέρας τ?ς σχετικ?ς νομοθεσίας ΔΕΝ θεωρε? ?τι ? ?ναγραφή το? θρησκεύματος σέ δημόσια ?γγραφα παραβιάζει τά Προσωπικά Δεδομένα.
Η Ελληνική έννομη τάξη σέ ?λλες περιπτώσεις ?χει ?ποδεχθε? τήν δημόσια δήλωση το? υρησκεύματος ?πό ?λληνες πολίτες. Γιά παράδειγμα ο? Μουσουλμάνοι τ?ς Θράκης, ?ν δηλώσουν τήν θρησκευτική κοινότητα στήν ?ποία ?νήκουν, δικαο?νται νά ε?σαχθο?ν στά ΑΕΙ καί ΤΕΙ ?νευ Πανελληνίων ?ξετάσεων καί μέ ποσοστό μέχρι 0,5% σέ κάθε Σχολή.

?ρθ?ς ? Σεβ. Μητροπολίτης Μονεμβασίας καί Σπάρτης κ. Ε?στάθιος παρετήρησε σέ πρόσφατο ?ρθρο του στό ΠΑΡΟΝ τ?ς Κυριακ?ς 17-8-2008: «Τελικά στήν ?λλάδα θά ?σχύει ? ?ξ?ς ?ντίφαση: ?ταν ?νας Μουσουλμάνος ζητε? νά ?παλλαγε? ?πό τό μάθημα τ?ν ?ρθοδόξων Θρησκευτικ?ν, τότε θά το? ?παγορεύεται νά ?ποκαλύπτει τό θρήσκευμά του. ?ταν ?μως ?νας Μουσουλμάνος θά ζητε? νά ?παλλαγε? ?πό τίς ε?σαγωγικές ?ξετάσεις τ?ν ΑΕΙ-ΤΕΙ , τότε θά το? ?πιβάλλεται νά ?ποκαλύπτει τό θρήσκευμά του»!
Ούτε ? Ε?ρωπαϊκή ?νωση ?παγορεύει τήν ?ναγραφή το? θρησκεύματος ?πί δημοσίων ?γγράφων.

Θυμίζουμε ?τι στήν Γερμανία καλο?νται ο? πολίτες νά αναγράφουν τό θρήσκευμά τους στήν φορολογική τους δήλωση γιά νά παίρνει τό Κράτος τόν σχετικό φόρο καί νά τόν αποδίδει στήν θρησκευτική ?μολογία ? Κοινότητα, στήν οποία ?νήκει ? φορολογούμενος.

Ο?δείς Γερμανός ?χει διαμαρτυρηθε? καί ο?δέν Γερμανικό ? Ε?ρωπαϊκό Δικαστήριο ?χει διαπιστώσει παρανομία.
Φαίνεται, λοιπόν, ότι πίσω ?πό τον βαρύγδουπο τίτλο «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων» ?χει ?ξυφανθε? ?νας ?μφιβόλου δημοκρατικότητος μηχανισμός, ? ?πο?ος βραχυκυκλώνει ?πουργούς καί ?ρμοδίους καί τούς ?ναγκάζει νά λαμβάνουν μέτρα ?νούσια, προκλητικά καί ?ντίθετα μέ τό περί δικαίου α?σθημα το? ?λληνικο? λαο?.

Πέραν, ?μως, τ?ς νομικ?ς ?δημοκρατικ?ς πτυχ?ς, ?πάρχει καί ? παιδευτική καί πολιτιστική πτυχή.

Τό μάθημα τ?ν Θρησκευτικ?ν ε?ναι ?παραίτητο γιά τήν ?γωγή τ?ν νέων μας σέ μία ?ποχή, κατά τήν ?ποία α?ξάνονται τά κρούσματα ναρκωτικών, νεανικ?ς βίας, ?γκληματικότητος καί ?ταν βλέπουμε τα ?γόρια μας καί τά κορίτσια μας νά παραδέρνουν χωρίς ?ξίες καί ?δανικά.

? ?ρθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία, ?στω καί ?ποσπασματικά δοσμένη μέσα ?πό τά σημερινά βιβλία Θρησκευτικ?ν, ε?ναι ? καλύτερη παιδαγωγική μέθοδος γιά νά βοηθήσουμε τά παιδιά μας.

 ?ν τό Σχολε?ο δέν ?κολουθήσει μία ?γωγή «?ν Παιδεί? καί νουθεσί? Κυρίου» τότε ποιά πρότυπα θά διδάξει; Το? ?τομοκεντρισμο? καί το? ε?δαιμονισμο?;
Χαρακτηριστική είναι ? ?πισήμανση το? Σεβ. Μητροπολίτου Μεσογαίας καί Λαυρεωτικ?ς κ. Νικολάου, ? ?πο?ος μιλ?ντας στήν Κόνιτσα στίς 24-8-2008 -?ορτή το? ?γίου Κοσμ? το? Α?τωλο?- ε?πε: «? ?πιλεκτική παρακολούθηση τ?ν Θρησκευτικ?ν δέν ε?ναι πρόοδος, ?λλά ?πισθοχώρηση. Σέ ?να πρόσφατο ταξίδι μου στήν Ρωσία, μο? λέει ?νας Ρ?σος ?πουργός:Τί μαθαίνουμε, βγάζετε τά Θρησκευτικά ?πό τά σχολε?α;?με?ς τά βάζουμε τά Θρησκευτικά στά σχολε?α μετά ?πό δεκαετίες θρησκευτικο? διωγμο?».
Ο δέ Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολ?ς το? Α.Π.Θ. κ. ?ωάννης Κογκούλης μέ ?νοικτή ?πιστολή του στίς 26-8-2008 λέγει: «Ε?ναι ?χρηστο τό σχολε?ο, κύριε ?πουργέ, πού ?πλ? καθιστ? τούς μαθητές ρεζερβουάρ πληροφορι?ν καί δέν προσφέρει σʼ αυτούς Παιδεία μέ τήν τρισυπόστατη διάστασή της ?ς ?κπαίδευσης, μόρφωσης καί ηθικ?ς καλλιέργειας.

Καί κάτι ?κόμη ?ς πρός α?τό τό σημε?ο. Δέν υπάρχει ο?δέτερη γνώση, ?ν? παράλληλα ? ?χρωμη ?θική ?δηγε? τόν νέο σέ καταστάσεις ανασφάλειας, ?πάθειας καί ?προσάρμοστης συμπεριφορ?ς» . Καί ? νο?ν νοείτω.
Υ.Γ. Επειδή ακούμε συχνά τήν φράση «? Ε?ρώπη μ?ς πιέζει γιά τά Προσωπικά Δεδομένα» σ?ς δίνω μία πρόσφατη … γεύση Ε?ρώπης ?πό τόν Τύπο τ?ς 10-9-2008.

? κυβέρνηση τ?ς Γαλλίας, κατόπιν ?γκρίσεως τ?ν ?ρμοδίων νομικ?ν ?πηρεσι?ν της, δημιούργησε τό σύστημα ?ντβίζ, μέ τό ?πο?ο θά συγκεντρώνονται προσωπικά δεδομένα ?τόμων πού δραστηριοποιο?νται σέ πολιτικές, συνδικαλιστικές καί θρησκευτικές ?ργανώσεις, ?κόμη καί παιδι?ν κάτω τ?ν 13 ?τ?ν!    

Πηγή:http://www.diktyo21.gr/item.asp?ReportID=727

Αφήστε μια απάντηση