kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Μήνυμα ενότητας από τον Πατριάρχη Ρωσίας

Συγγραφέας: kantonopou στις Ιούλιος 6, 2009

ky981.jpgΟ νέος Πατριάρχης Κύριλλος ενίσχυσε το μήνυμα της ενότητας που θέλει να προωθήσει με την επίσημη επίσκεψη του αναφερόμενος στην «συγκίνηση» που προκαλεί η παραμονή στη «καθέδρα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως».

«Ατενίζουμε ευλαβώς τους ένδοξους ιερούς τόπους της Ορθοδοξίας, ανασταίνονται ενώπιον ημών τα σημαντικότερα γεγονότα στην ιστορία της Εκκλησίας, τα οποία συνέβησαν σε αυτή τη γη» είπε προσφωνώντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη μετά την λειτουργία. «Ενθυμούμεθα τη θαυματουργή μεσιτεία της Θεομήτορος, η οποία πολλάκις προστάτευσε την πόλη της από τις επιδρομές των αλλοφύλων. Επανέρχονται στη μνήμη μας τα γεγονότα, τα οποία συνδέονται με το βάπτισμα της Ρωσίας» είπε.

«Παρά τους ιστορικούς κατακλυσμούς, το όνομα του Χριστού συνεχίζει να αγιάζεται σε αυτήν την πόλη και σε αυτόν τον ιερό Ναό. Ευχαριστούμε τον Θεό, διότι μάς αξίωσε και ευρήκαμε την Αγιωτάτη Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως εν ειρήνη και χάρητι Θεού και τον Προκαθήμενο αυτής με καλή υγεία και σταθερότητα πνεύματος» τόνισε.

Ο Πατριάρχης Κύριλλος αναφέρθηκε αναλυτικά στους μεγάλους δεσμούς της Εκκλησίας της Μόσχας, με την Κωνσταντινούπολη: «Διαπιστώνουμε την εμφάνιση μιας κοινής παραδόσεως, η οποία αρρήκτως συνδέει την Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως με την πάλαι ποτέ θυγατέρα της και σήμερα ισότιμη αδελφή Εκκλησία της Ρωσίας» σημείωσε.

«Η Εκκλησία της Ρωσίας παρέλαβε από το Βυζάντιο και τα λειτουργικά τυπικά, πρώτα το στουδιτικό, κατόπιν το ιεροσολυμίτικο, το οποίο χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα στα μοναστήρια της και στους ενοριακούς ναούς.

Κατά τον τύπο της βυζαντινής ψαλμωδίας συνετάχθησαν ακολουθίες για τους ρώσους αγίους και άλλα είδη ιερών κειμένων. Έλληνες διδάσκαλοι ήταν οι πρώτοι που δίδαξαν τους Ρώσους αγιογράφους.

Η παλαιορωσική εκκλησιαστική μουσική δέχθηκε και αυτή την επίδραση της βυζαντινής σχολής. Η διαμόρφωση της ρωσικής θεολογίας συνδέεται με το έργο των αδελφών Σωφρονίου και Ιωαννικείου Λυχούδη, ιδρυτών της πρώτης ανωτάτης θεολογικής σχολής στη Μόσχα ήτοι της Σλαύο-Ελληνο-Λατινικής Ακαδημίας» συνέχισε.

Αναφέρθηκε επίσης στην μοναστική παράδοση που συνδέει την Μόσχα με τη Κωνσταντινούπολη: «Και σήμερα στη Ρωσία, στην Ουκρανία, στη Λευκορωσία και σε άλλες χώρες, τις οποίες ποιμαίνει πνευματικώς το Πατριαρχείο Μόσχας, οι μονές αποτελούν το επίκεντρο της διαφυλάξεως της πίστεως και της ενότητος της Εκκλησίας μας».

«Η κοινή μας παράδοση αποτελεί την σταθερή βάση της κοινής μας μαρτυρίας προς το σύγχρονο κόσμο» είπε ο Πατριάρχης Κύριλλος για να καταλήξει στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ό σύγχρονος κόσμος:

«Στις συνθήκες, κατά τις οποίες η θρησκεία εκτοπίζεται στο περιθώριο του κοινωνικού βίου, απαλείφεται ακόμα και αυτή η έννοια της αμαρτίας, αναθεωρούνται ριζικά οι παραδοσιακές ηθικές αξίες, ενώ στη βάση της οικονομίας τοποθετείται η αρχή του κέρδους, εμείς οφείλουμε να ενώσουμε τις προσπάθειές μας στην υπεράσπιση των ευαγγελικών κανόνων και στη διατύπωση μιας πανορθοδόξου απαντήσεως στις προκλήσεις τα των καιρών».

Πηγή:http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8400&pubid=4474806

Αφήστε μια απάντηση