kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!

Συγγραφέας: kantonopou στις 19 Απριλίου, 2009

98ybgb.png“Ιησούν ζητείται τον Ναζαρηνόν τον εσταυ-ρωμένον ;

Ηγέρθη, ουκ ΄εστιν ώδε. ίδε ο τόπος όπου έθηκαν αυτόν. αλλ΄ υπάγετε είπατε τοις μαθηταίς αυτού….”.(Μάρκ.ιστ΄6-7).

 Είναι το μήνυμα που έδωκε ο Άγγελος εκείνος που φύλαγε το μνήμα του Χριστού, στις μυροφόρες γυναίκες.Ένα είναι γεγονός.

ΑΝ ο Χριστός δεν ανασταινόταν, η πίστη μας θα ήταν χαμένη, ΑΝ ο τάφος του Χριστού μας ήταν γεμάτος από κόκαλα , όπως των αρχηγών άλλων Θρησκειών, τότε ο Χριστιανισμός θα ήταν ένα σύστημα κοσμικό, φιλοσοφικό και κοινωνικό, μια πολιτική ιδεολογία, Θα ήταν ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα και θα είχε σβήσει, Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ επομένως είναι η ουσία της πίστεώς μας , Κι όπως λέγει και ο Απόστολος Παύλος:

“Ει Χριστός εκ νεκρών ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών , κενή δε και η πίστις ημών “. ( Α΄ Κορ. ΙΕ΄ 14).

Δυστυχώς σήμερα , σ΄αυτά τα χρόνια της αμφισβήτησης , της αμφιβολίας, της καλοπέρασης, του μηδενισμού κάθε ανθρώπινης αξιοπρέπειας και αρετής, στα χρόνια αυτά όπου η αμαρτία βρίσκεται στο ζενίθ, υπάρχουν άνθρωποι που προβάλλουν ένα ερώτημα, ένα ουσιώδες ζήτημα.

Ανέστη πράγματι ο Ιησούς εκ νεκρών;

O Διάβολος , διαμέσου των αιώνων, επενόησε τρία τεχνάσματα για να καταπολεμήσει την πραγματικότητα της Ανάστασης του Χριστού εκ νεκρών, χρησιμοποιώντας ως μέσο τους άπιστους ανθρώπους, σπέρνοντας έτσι την αμφιβολία.  

1. Ότι οι Απόστολοι έκλεψαν το σώμα του Χριστού.

2. Ότι ο Ιησούς αναζωογονήθηκε από το λήθαργο.

 3. Ότι και οι Απόστολοι έπεσαν θύματα ψευδαισθήσεων.  

Και οι τρεις αυτές παραπάνω υποθέσεις , θεωρούνται τελείων απαράδεκτες και ανυπόστατες. Και καταρρίπτονται όπως θα δούμε παρακάτω:
Στην 1η περίπτωση: : Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο διαβάζουμε τα εξής: “ Συναχθέντες αρχιερείς, μετά των πρεσβυτέρων συμβούλιόν τε λαβόντες αργύρια ικανά έδωκαν τοις στρατιώταις λέγοντες. είπατε ότι οι μαθηταί αυτού νυκτός ελθόντες έκλεψαν αυτόν, ημών κοιμωμένων. Και εάν ακουσθή τούτο επό του ηγεμόνος, ημείς πείσομεν αυτόν και υμάς αμερίμνους ποήσωμεν Οι δε λαβόντες τα αργύρια εποίησαν ως εδιδάχθησαν, και διεφημίσθη ο λόγος ούτος παρά Ιουδαίοις μέχρι της σήμερον”. (Ματθ. ΚΗ΄12-15).Επομένως γεννάται το ερώτημα πώς ήταν δυνατόν οι Απόστολοι, οι οποίοι πριν τρεις μέρες είχαν κρυφτεί από το φόβο, να πάνε νύχτα, ξέροντας ότι υπάρχει φρουρά, στον τάφο και να κλέψουν το Σώμα του Χριστού; Και αφού οι στρατιώτες κοιμούνταν , πώς γνώριζαν ότι οι Απόστολοι ανενόχλητοι, αποσφράγισαν τον τάφο, αποκύλισαν το ογκώδη λίθο και έκλεψαν το Σώμα, γνωρίζοντας μάλιστα ότι ο Ρωμαϊκός νόμος τιμωρεί με θάνατο αυτή την αμέλεια, να κοιμούνται δηλαδή σε ώρα υπηρεσίας; Και πόσο αξιόπιστοι είναι τέτοιοι μάρτυρες, που μαρτυρούν τα συμβάντα ενώ κοιμούνται. ;Στην 2η περίπτωση: Αναζωογόνηση του Ιησού από τον λήθαργο δεν υπάρχει. Γιατί ο Χριστός αναστήθηκε ύστερα από πραγματικό θάνατο. Και όλες οι εμφανίσεις του στους μαθητές του δεν έδειχναν έναν εξαντλημένο άνθρωπο, έναν ετοιμοθάνατο άνθρωπο, που είχε ανάγκη από πολλές και μεγάλες περιποιήσεις για να μην υποκύψει στο θάνατο καθώς θα συνέβαινε έτσι, αν θέλουμε να υποθέσουμε αναζωογόνηση από τον λήθαργο.Άλλωστε οι εμφανίσεις του Ιησού ήταν όλες θριαμβευτικές όπως γνωρίζουμε. Εμφανιζόταν ελεύθερα, άλλοτε στην Ιουδαία, άλλοτε στην Γαλιλαία, άλλοτε οδοιπορώντας, άλλοτε στην Ιερουσαλήμ εν μέσω των Αποστόλων, κεκλεισμένων των θυρών (Ιωάν. Κ΄ 19),αποδεικνύοντας έτσι ότι στο πρόσωπό του κατήγαγε νίκη κατά του θανάτου και τέλος ύστερα από σαράντα μέρες ανελήφθη στους ουρανούς, στο όρος των Ελαιών μπροστά στα μάτια των μαθητών του.Ακόμη δε, απόδειξη ότι ο Χριστός δεν έπεσε σε λήθαργο αλλά πέθανε πραγματικά είναι το Αίμα και το Ύδωρ τα οποία έρρευσαν από την διατρωθείσα πλευρά του (Ιωάν. 1θ΄) που επιστημονικά αποδεικνύουν τον πραγματικό θάνατο.Άλλωστε πραγματικό θάνατο το Χριστού ανεγνώρισαν και οι Ρωμαίοι στρατιώτες. (Ιωάν. ΙΘ΄ 32-34) και ακόμη και αυτοί οι εχθροί του δεν τόλμησαν να μιλήσουν για λήθαργο αλλά μόνο για κλοπή.Στην 3η περίπτωση: Αυτή η τρίτη απόπειρα απιστίας, η οποία θεωρεί τις έντεκα εμφανίσεις του Ιησού , όχι πραγματικές αλλά φαντασιώδεις εξαιτίας ψευδαισθήσεων δήθεν των Αποστόλων , καταρρίπτεται από πολλά πραγματικά γεγονότα.Οι γυναίκες πηγαίνουν στο μνημείο την μεθεπαύριο του θανάτου του Ιησού για να αρωματίσουν το Σώμα του. Επομένως γνωρίζοντας ότι το Σώμα εκείνο ήταν προορισμένο να μένει πάντοτε στο μνημείο γιαυτό και συζητούσαν ποιος θα αποκυλίσει τον λίθο.Η Μαρία η Μαγδαληνή στη συνέχεια, βλέποντας τον Ιησού, νομίζει ότι βλέπει τον κηπουρό δηλαδή περιμένει να δει οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο εκτός του Ιησού.Οι Απόστολοι δεν πίστευαν ότι θα επανέλθη το Σώμα του Χριστού στη ζωή και, όπως λένε μάλιστα οι ίδιοι ότι, όταν ο Αναστάς Ιησούς εμφανίστηκε για πρώτη φορά σ΄ αυτούς, νόμιζαν ότι έβλεπαν το πνεύμα του και αναγκάστηκε τότε ο Ιησούς να φάει μπροστά τους, για να τους πείσει για την πραγματική παρουσία Του. (Λουκ. ΚΔ΄ 36-49)

Οι εμφανίσεις του Κυρίου μετά την Ανάστασή του ήταν:

α) Στη Μαρία τη Μαγδαληνή .( Μάρκ. ΙΣΤ΄9)

β) Στις υπόλοιπες Μυροφόρες. (Μάτθ. ΚΗ΄9)

γ) Στους δύο προς Εμμαούς. (Λούκ. ΚΔ΄13-16)

δ) Στους μαθητές του, απόντος του Θωμά. (Ιωάν.Κ΄ 19-25)

ε) Στους μαθητές του, παρόντος , του Θωμά. (Ιωάν.Κ΄ 26-28)

στ)Στους μαθητές του στην Τιβεριάδα. (Ιωάν. Κα΄1)

ζ)Στους μαθητές τους στο όρος της Γαλιλαίας. (Μάτθ. ΚΗ΄15-17)

η) Στους πεντακοσίους . (Α΄Κορ.ΙΕ΄6)

θ) Στον Ιάκωβο. (Α΄Κορ .ΙΕ΄7)

ι)Σε όλους τους μαθητές του κατά την Ανάληψη .(Πράξ. Α΄9)
ια) Μετά την Ανάληψη στον Παύλο. (Α΄Κόρ. ΙΕ΄7-8)
  

¨Ολες οι εμφανίσεις του Ιησού ήταν πραγματικές. Και αυτό φαίνεται από πολλά παραδείγματα . Όταν εμφανίζεται στους μαθητές του, στέκεται στον μέσον τους , κοντά τους για να τον βλέπουν. Τρώγει μαζί τους. Προκαλεί το Θωμά να τον αγγίξει . Τους μιλά και τους δίνει εντολές για παγκόσμιο κήρυγμα και βάπτισμα (Ματθ.ΚΗ΄ 16-19) και της ενίσχυσής τους δια του Αγίου Πνεύματος (Πράξ Α΄ 4) .Συμπορεύεται ακόμη μαζί τους στη Βηθανία (Λουκ. ΚΔ΄50-52).Επίσης ,οι εμφανίσεις του Ιησού δεν έγιναν όλες σε μια μέρα αλλά σε σαράντα μέρες(Πράξ α΄ 3) και όχι τη νύχτα αλλά την ημέρα. και δεν έγιναν σ΄έναν ή δύο ανθρώπους , αλλά έγιναν σε τόσους και τόσους όπως είδαμε.Εκτός από τα παραπάνω τρία τεχνάσματα του Διαβόλου, υπάρχουν και κάποιες απορίες που πολλοί τις ρωτούν .

1.- Γιατί προτίμησε ο Κύριος να μην παρευρίσκεται κανείς κοντά του σ΄ εκείνη τη συγκλονιστική και μοναδική στιγμή της Ανάστασής Του;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όπως όλη του η ζωή, από τη γέννηση ως το σταυρικό θάνατο, κύλησε χωρίς εντυπωσιασμούς κι επίδειξη δύναμης, το ίδιο ήθελε να κάνει και τη στιγμή της Ανάστασής Του. Ούτε να καταπλήξει τους μαθητές ήθελε ,ούτε να εντυπωσιάσει τους θρησκευτικούς άρχοντες και τους κυριαρχούντες της Ρωμαϊκής εξουσίας. Πολύ περισσότερο να εμφανιστεί στους δρόμους της Ιερουσαλήμ ως θριαμβευτής .Η Ανάστασή του ήταν μια προσφορά αγάπης προς τον ουράνιο Πατέρα Του και τους αδελφούς του.
2.-Γιατί οι αφηγήσεις των Ευαγγελιστών για την Ανάσταση έχουν διαφορές και δε συμφωνούν απόλυτα μεταξύ τους;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Υπάρχουν εκ πρώτης όψεως κάποιες ασυμφωνίες μεταξύ των Ευαγγελιστών ως προς τον αριθμό των φανερωθέντων αγγέλων στο μνημείο, και ως προς την ώρα επίσκεψης των γυναικών.Αν προσέξουμε όμως καλά δεν υπάρχει καμμία ασυμφωνία.Ο ένας Άγγελος που αναφέρουν ο Ματθαίος και ο Μάρκος, φάνηκε σε μια ομάδα γυναικών, ενώ οι δύο Άγγελοι που αναφέρει ο Λουκάς φάνηκαν σε άλλη ομάδα, γιατί πολλές ομάδες γυναικών και μαθητών ξεκίνησαν για τον τάφο και σε διαφορετικές ώρες. Ο Ιωάννης δεν αναφέρει την εμφάνιση κανενός Αγγέλου, όχι γιατί αρνείται τις εμφανίσεις αυτές, αλλά γιατί δεν τις θεωρεί αναγκαίες για την αφήγησή του.Ως προς τη διαφορά της ώρας, οι μεν Λουκάς, Ματθαίος και Ιωάννης αναφέρουν την πρωϊνή ώρα που ξεκίνησαν από τα σπίτια τους οι γυναίκες για να αρωματίσουν το Σώμα, ο δε Μάρκος αναφέρει την ώρα κατά την οποία έφτασαν στον τάφο (ανατείλαντος του ηλίου )

3.- Γιατί ο Ιησούς μετά την Ανάστασή Του, δεν εμφανίστηκε στους σταυρωτάς του Άννα, Καϊάφα, Γραμματείς και Φαρισαίους;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γιατί η πώρωση της καρδιάς τους ήταν τέτοια, ώστε δεν θα μετανοούσαν ούτε και μετά την εμφάνισή του σ΄ αυτούς , πράγμα που ως Θεός πολύ καλά γνώριζε.

4.- Γιατί ανελήφθη ύστερα από σαράντα μέρες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οι Πατέρες της εκκλησίας απαντούν ως εξής:

Ο Κύριος ημών, λέγουν, έλαβε τρεις γεννήσεις κατά το ανθρώπινο. Πρώτη την εκ της Παρθένου, δευτέραν εκ του Αγίου Βαπτίσματος γι αυτό και αναγέννησις ονομάζεται και τρίτη , της εκ της Αναστάσεως. όπου και σύμφωνα με τις γεννήσεις αυτές πρωτότοκος ημίν έγινε.Σύμφωνα λοιπόν μ΄αυτές τις γεννήσεις, τετίμηκεν ο Κύριος τον τεσσαρακονθήμερον αριθμόν (40), για να αγιάσει και τελειώσει τον τετραπέραντον κόσμον.Με την πρώτη γέννησή του, ύστερα από σαράντα μέρες, προσφέρθηκε στο ναό από τους γονείς του και δόθηκε στα χέρια του γέροντα Συμεών. Στη δεύτερη εκ του βαπτίσματος, νίκησε τα τρία μεγάλα πάθη, τη φιληδονία, τη φιλοδοξία, και τη φιλαργυρία, ύστερα από νηστεία σαράντα ημερών και κατεσχύνας τον Διάβολο και υπό των αγγέλων ως νικητής διηκονείτο.Έτσι λοιπόν και στην τρίτη γέννησή του την εξ Αναστάσεως, ύστερα από σαράντα μέρες, ανέβηκε το, Σώμα Του στους ουρανούς και πρόσφερε στο θεό Πατέρα Του την απαρχή της δικής μας φύσης.
5.-Γιατί έφαγε μετά την Ανάσταση;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το εξηγήσαμε στην 3η περίπτωση των τεχνασμάτων του Διαβόλου, στην γ! παράγραφο μερικώς . Τη σωστή όμως απάντηση δίνει ο Θεσ/νίκης Γρηγόριος : “Ετράφη δε το ακήρατο εκείνο Σώμα μετά την Ανάστασιν, ουκ αυτό δεόμενον τροφής, αλλ΄ίνα πιστώσηται την οικείαν Ανάστασιν, και δείξει τούτ΄αυτό και νυν ον το και προ του παθείν συνεσθίων αυτοίς. ανήλωσε δε την τροφήν ου κατά την των θνητών σωμάτων φύσιν, αλλά κατά θείαν ενέργειαν, και, ως αν είποι τις , ως το πυρ αναλίσκει τον κηρόν. πλην ότι πυρ μεν υπεκκαύματος δείται προς το συνίστασθαι. τα δε αθάνατα σώματα τροφής ου δείται προς σύστασιν “. ( Λογ. Α΄εις την Ανάληψιν )

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ λοιπόν ΑΝΕΣΤΗ. Το μήνυμα της Ανάστασης του Χριστού είναι μήνυμα αγάπης, είναι μήνυμα αισιοδοξίας, είναι μήνυμα χαράς , είναι μήνυμα θάρρους. Είναι μήνυμα της δικής μας προσωπικής ανάστασης. Να βγούμε όλοι από τα μνήματα της αμαρτίας και όρθιοι να σταθούμε και να αγωνιστούμε. Να παλαίψουμε με τα πάθη μας. Να βιώσουμε την αλήθεια του μηνύματος του “ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ”. Να περπατήσουμε μέσα στο φως, μέσα στην αλήθεια, μέσα στην αγάπη, μέσα στην όμορφη αγιασμένη Χριστιανική ζωή μαζί με τον Αναστημένο Χριστό, τον νικητή και θριαμβευτή του θανάτου.Η ουσία λοιπόν της πίστεώς μας είναι πράγματι η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Και αυτήν την Ανάσταση του Χριστού θα πρέπει να την διαλαλούμε και να την διακηρύττουμε όχι μόνο την πρώτη μέρα και τη δεύτερη μέρα και τις σαράντα μέρες, αλλά σ΄ ολόκληρη τη ζωή μας. Αμήν –

Πηγή:http://www.eleftherovima.gr/cgibin/news/viewnews.cgi?newsid1053429070,26109,

Αφήστε μια απάντηση