kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΖΩΝΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ.

Συγγραφέας: kantonopou στις 20 Μαρτίου, 2009

 hlio.jpg

…Ο μυστικός Δείπνος και ή Πεντηκοστή συνδέονται αχώριστα.

Ο Παράκλητος κατήλθε αφού ο Υιός είχε δοξαστεί με το θάνατο του πάνω στο σταυρό.

Εντούτοις είναι δύο διαφορετικά Μυστήρια, πού σχετίζονται βέβαια, αλλά διαφέρουν.

Η ίδια διάκριση φαίνεται ότι είναι δυνατόν να ισχύσει και στους δύο βαθμούς της ιεραρχικής τάξης: ο επίσκοπος είναι υπεράνω του ιερέα, ο όποιος υπηρετεί την ενότητα ως διάκονος του μυστικού δείπνου, ενώ στον επισκοπικό βαθμό συνεχίζεται ή Πεντηκοστή.

 Μ’ αυτή την έννοια, ο επισκοπικός βαθμός είναι κατ’ εξοχήν αποστολικό υπούργημα.

Κάθε δε τοπική Εκκλησία δια του επισκόπου της, ή ακριβέστερα εν τω επισκοπώ της περιλαμβάνεται στην ολότητα της καθολικής Εκκλησίας.

Δια του επισκόπου της ενώνεται με τις πρώτες πηγές της χαρισματικής ζωής της Εκκλησίας, συνδέεται με την Πεντηκοστή.

Ο επισκοπικός βαθμός είναι το υπούργημα της Πεντηκοστής.

Η χαρισματική ενότητα της Εκκλησίας εξασφαλίζεται με την αποστολική διαδοχή, δηλαδή με την αδιάκοπη διαδοχή των ιερατικών χειροτονιών.

 Μ’ αύτη τη διαδοχή κάθε κοινότητα, δια του ποιμένος της, ενσώματο-νεται στην οργανική ολότητα της Εκκλησίας.

Η αποστολική διαδοχή δεν είναι πρωτίστως, ας πούμε, κανονικός σκελετός της Εκκλησίας.

 Δεν είναι μόνο ένα μέσο για να διασφαλίσει ενότητα οργάνωσης ή διοίκησης.

Είναι πιο πολύ ένα χαρισματικό όργανο, πού εξασφαλίζει την ταυτότητα και ενότητα του ζωντανού σώματος.

Δια μέσου των αιώνων η Εκκλησία μένει μία και η αυτή, Δια του υπουργήματος του Ιερατείου της και εν αυτώ.

Με τη συνέχεια δε των χειροτονιών, ολόκληρη η Εκκλησία στερεώνεται στην ενότητα.

 Η συνέχεια αυτή είναι το μόνο μέσον για να πλησιάσουμε τη μοναδική πηγή της χαρισματικής ζωής και να αντλήσουμε εκεί τη ζωή που αποκαλύφθηκε μια για πάντα.

Η επισκοπική διαδοχή δεν είναι εντούτοις μια μοναδική γραμμή, μια αλυσίδα.

Είναι πιο πολύ δίκτυο γραμμών, οι οποίες ανέρχονται μέχρι το σύλλογο των Αποστόλων.

Διότι κάθε επίσκοπος χειροτονείται για το υπούργημά του από πολλούς άλλους και εξ ονόματος όλων των επισκόπων.

Εκείνοι πού χειροτονούν δεν ενεργούν υπό την ιδιότητα τους ως τοπικών επισκόπων, άλλ’ ακριβώς ως σύλλογος πού αντιπροσωπεύει την ολότητα της Εκκλησίας, ολότητα πού περιλαμβάνει και το λαό των πιστών.

Για το λόγο αυτό μόνον εν ενεργεία επίσκοποι μπορούν να χειροτονούν, δηλαδή εκείνοι πού πράγματι αντιπροσωπεύουν το ποίμνιο τους…

Από το βιβλίο: ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΖΩΝΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Του π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΜΟΣ -1999 

Αφήστε μια απάντηση