Κυριακή των Αγίων Πάντων
Συγγραφέας: kantonopou στις 10 Ιουνίου, 2012
«Τη σήμερον ημέρα,την των απανταχού της οικουμένης εν
Ασία, Λιβύη και Ευρώπη, Βορρά τε και Νότω Αγίων πάντων εορτήν εορτάζομεν»
Κυριακή των Αγίων Πάντων. Ευαγ. ανάγν.: Ματθ., Ι΄ 32-33, 37-38, ΙΘ΄ 27-30.
Τελευταία Κυριακή του Πεντηκοσταρίου σήμερα, αγαπητοί μου, και η Αγία μας Εκκλησία τιμάει την μνήμη Πάντων των Αγίων της. Εμείς θα παραθέσουμε σήμερα το τελευταίο Συναξάρι από το βιβλίο του Πεντηκοσταρίου και πρώτα ο Θεός από την ερχόμενη Κυριακή θα επανέλθουμε με την ανάπτυξη των Ευαγγελικών Περικοπών.
«Οι άγιοι Πατέρες μας όρισαν να τελούμε τη σημερινή εορτή μετά την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος θέλοντας κατά κάποιον τρόπο να δείξουν τι έργα επιτέλεσε το Άγιο Πνεύμα με το κήρυγμα των Αποστόλων…
Κατεβαίνει, λοιπόν, το Άγιο Πνεύμα σαν φωτιά (δεν είναι φωτιά , αλλά σαν φωτιά), η οποία όμως έχει την ιδιότητα να ανεβάζει. Κι ανεβάζει το χώμα, τον άνθρωπο, δηλ. τη δική μας σάρκα, που έχει φυσική ροπή προς τα κάτω. Κι αυτή η σάρκα είναι εκείνη ακριβώς, την οποία πριν από λίγο προσέλαβε ο Θεός Λόγος, τη θέωσε, την ύψωσε και την έβαλε να καθίσει στα δεξιά του Θεού. Αυτή τώρα προσελκύει στον αγιασμό και στη θέωση όλους εκείνους που θέλουν τη σωτηρία τους. Έτσι υποσχέθηκε ο Θεός Λόγος, όταν έδειχνε το δρόμο της συμφιλιώσεως με το Θεό και εξηγούσε ποιος ήταν ο σκοπός της ενανθρωπήσεώς Του και όλου του σχεδίου της θείας οικονομίας… Έτσι, εκείνους που πριν ήταν απομακρυσμένοι απ’ το Θεό, τώρα ο Λόγος τους οδηγεί σε φιλία και ένωση με το Θεό. Και προσφέρει, θα λέγαμε, ως θυσία απαρχών στο Θεό από την ανθρωπότητα, εκείνους απ’ τους ειδωλολάτρες, οι οποίοι πίστεψαν στο Θεό κι έζησαν βίο ευάρεστο ενώπιον Του. Αυτός είναι ο πρώτος λόγος για τον οποίο εορτάζουμε σήμερα την εορτή των αγίων Πάντων.
Ο δεύτερος λόγος είναι ο εξής: Πολλοί άνθρωποι έζησαν ζωή ευάρεστη στο Θεό κι είναι στα μάτια του Θεού ένδοξοι και τιμημένοι. Ωστόσο η αγία ζωή τους είναι άγνωστη στους ανθρώπους, είτε γιατί απ’ την πολλή τους ταπείνωση κρύφτηκαν από τα μάτια των ανθρώπων, είτε επειδή από φθόνο ή άλλη ανθρώπινη επήρεια έμειναν στην αφάνεια, είτε για άλλους λόγους. Κι ακόμη πολλοί έζησαν θεάρεστη πολιτεία μεταξύ των Ινδών, των Αιγυπτίων και των Αράβων, στη Μεσοποταμία, στη Φρυγία, στα μέρη πάνω από τον Εύξεινο Πόντο ή ακόμα και στη Δύση μέχρι τα Βρετανικά νησιά, δηλαδή μ’ ένα λόγο σε Ανατολή και Δύση. Όλους αυτούς, λοιπόν, δεν ήταν εύκολο λόγω αγνοίας να τους τιμήσουμε όπως αρμόζει, και σύμφωνα με την εκκλησιαστική μας συνήθεια. Για να μπορούμε, λοιπόν, να παίρνουμε τη βοήθεια και των αγίων αυτών, οπουδήποτε και αν έζησαν κατά Θεόν, όρισαν οι άγιοι Πατέρες μας να τους τιμούμε σήμερα, ίσως ακόμη θέσπισαν την εορτή αυτή για να συμπεριλαμβάνει και όσους θα ζήσουν με αγιότητα στο μέλλον. Έτσι θα εορτάζουμε και τους προηγούμενους και τους επόμενους και τους εμφανείς και τους αφανείς και θα τιμούμε όλους εκείνους στους οποίους κατασκήνωσε το Άγιο Πνεύμα και τους αγίασε.
Υπάρχει και ένας τρίτος λόγος: Έπρεπε όλοι οι άγιοι που εορτάζουν ξεχωριστά κάθε μέρα του χρόνου, να συγκεντρωθούν και να τιμηθούν σε μία ημέρα. Κι αυτό, για να γίνει φανερό ότι όλοι αγωνίστηκαν για τον ένα Χριστό στο ίδιο στάδιο της αρετής. Κι ότι έτσι σαν υπηρέτες του ενός Θεού στεφανώθηκαν επάξια κι όλοι αυτοί συγκρότησαν την Εκκλησία και πήραν τη θέση εκείνων που απεσκίρτησαν απ’ το Θεό (των δαιμόνων). Όλοι αυτοί με την αγία ζωή τους μας παρακινούν να αναλάβουμε κι εμείς τον ίδιο αγώνα μ’ αυτούς έστω και με διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με τη δύναμη και τη διάθεση του καθενός μας. Για όλους αυτούς τους αγίους όλων των εποχών ο ξακουστός εκείνος αυτοκράτορας, ο Λέων ο ΣΤ΄, ο επονομαζόμενος Σοφός, έκτισε μεγάλο και περικαλλέστατο ναό, ο οποίος βρισκόταν μέσα στην Κωνσταντινούπολη κοντά στο ναό των αγίων Αποστόλων…
Πρέπει επίσης να ξέρουμε, ότι γιορτάζουμε σήμερα όλους όσους με τις αγαθές δωρεές Του αγίασε το Πνεύμα το Άγιον. Τα υψηλότατα και αγιαστικά πνεύματα, τα εννέα δηλαδή τάγματα των αγγέλων, τους Προπάτορες και Πατριάρχες, τους Προφήτες και τους Αγίους Αποστόλους, τους Μάρτυρες και τους Ιεράρχες, τους Ιερομάρτυρες και Οσιομάρτυρες, τους Οσίους και τους Δικαίους, όλες τις χορείες των αγίων γυναικών και όλους τους άλλους ανωνύμους αγίους. Σ’ αυτούς θα συμπεριλαμβάνονται κι όλοι οι Άγιοι που πρόκειται να υπάρξουν στο μέλλον. Πρώτη, βέβαια, μεταξύ όλων και μαζί με όλους και πάνω απ’ όλους, θα είναι η αγία των αγίων και Υπεραγία και ασυγκρίτως ανώτερη απ’ όλες τις στρατιές των αγγελικών ταγμάτων, η Δέσποινα αι Κυρία μας Θεοτόκος, η Αειπάρθενος». Αμήν.
Διαλεχτός
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.