Διαδικασία παραπομπής σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο

Όταν διαπιστώσει ένας εκπαιδευτικός ότι ένα παιδί έχει κάποιο πρόβλημα, θα πρέπει αρχικά να το συζητήσει με τους γονείς του παιδιού. Αν εκείνοι δεχθούν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα, ο εκπαιδευτικός ειδοποιεί τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής να πάει στο σχολείο και να δει το παιδί από κοντά. Αν και εκείνος θεωρήσει ότι παιδί έχει σοβαρές δυσκολίες και ότι χρήζει αξιολόγησης, θα πρέπει να ενημερωθούν και πάλι οι γονείς και να αναλάβουν να κλείσουν ένα ραντεβού στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο για αξιολόγηση. Το ραντεβού μπορεί να το κλείσει ο κηδεμόνας του παιδιού, είτε τηλεφωνικά είτε να πάει ο ίδιος από εκεί και να συμπληρώσει μια αίτηση. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, η ομάδα αξιολόγησης θα ειδοποιήσει τους γονείς να πάνε μαζί με το παιδί στο κέντρο για την αξιολόγηση. (Όσο πιο νωρίς κλείσουν οι γονείς το ραντεβού, τόσο πιο σύντομα θα ειδοποιηθούν).

Όταν τελειώσει η αξιολόγηση και ολοκληρωθεί η διαδικασία, ο κοινωνικός λειτουργός καλεί τους γονείς για να τους ανακοινώσει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και να τους δώσει τη γνωμάτευση. Τους εξηγεί τα προβλήματα και τις δυσκολίες του παιδιού τους και τους προτείνει τις κατάλληλες διαδικασίες αποκατάστασης. Αν οι γονείς δεχθούν όλα τα παραπάνω, υπογράφουν και η γνωμάτευση στέλνεται αυτόματα στο σχολείο του παιδιού για να ενημερωθούν και οι εκπαιδευτικοί. Όταν το παιδί που αξιολογείται βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο από μια βαθμίδα σε μια άλλη, π.χ. φοιτά στην ΣΤ’ τάξη δημοτικού και του χρόνου θα πρέπει κανονικά να φοιτήσει στο γυμνάσιο, αλλά η γνωμάτευση προτείνει παραμονή στην ΣΤ’ τάξη δημοτικού, τότε η γνωμάτευση στέλνεται και στο δημοτικό σχολείο αλλά και στο γυμνάσιο που θα φοιτούσε κανονικά ο μαθητής. Οι γονείς κρατούν και αυτοί ένα αντίγραφο. Σε περίπτωση που οι γονείς δεν δέχονται ότι υπάρχει πρόβλημα ή δεν συμφωνούν με την γνωμάτευση, έχουν το δικαίωμα να μην υπογράψουν. Η υπόθεση κλείνει και ο φάκελος του παιδιού μπαίνει στο αρχείο. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς την συγκατάθεση των κηδεμόνων του μαθητή.

 

 

   Πατιού Ιωάννα

Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής – Λογοθεραπεύτρια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *