ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ – ΔΙΑΓΝΩΣΗ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ – ΔΙΑΓΝΩΣΗ
Η διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών δεν μπορεί να γίνει σε μικρή ηλικία καθώς τα φυσιολογικά όρια ποικίλλουν και κάθε μαθητής έχει τον δικό του ξεχωριστό βαθμό και ρυθμό ανάπτυξης. Ώστε πρίν από την ηλικία των 7 χρόνων είναι όχι μόνο δύσκολο αλλά και επικίνδυνο να γίνει διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών. Για ηλικία μικρότερη των 7 ετών, μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για ενδείξεις και μάλιστα για πρώιμες ενδείξεις δυσκολιών μάθησης. Τις ενδείξεις αυτές μπορεί να παρατηρήσει καλύτερα και να εντοπίσει ο εκπαιδευτικός, εξαιτίας της καθημερινής του επαφής με τα παιδιά.
Επομένως ο ρόλος του εκπαιδευτικού διευρύνεται συνεχώς και καλείται όχι μόνο να εκπαιδεύσει αλλά και να διακρίνει τυχόν δυσκολίες των μαθητών. Για το λόγο αυτό και είναι μεγάλης σημασίας η τήρηση ημερολογίου με συμπεριφορές και εκπαιδευτικές δυσκολίες των παιδιών, που τον προβληματίζουν και κατά τη γνώμη του αποκλίνουν από τον μέσο όρο.
Οι πληροφορίες αυτές, είναι πολύ σημαντικές και μπορούν να αποτελέσουν σημαντική πηγή στοιχείων που θα αξιοποιήσουν οι ειδικοί για να βοηθήσουν ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς, να ξεπεράσει όσο το δυνατόν ταχύτερα τις αδυναμίες του.
Εξίσου σημαντική, βέβαια είναι και η συνεισφορά των γονιών, καθώς αρκετά συχνά παρατηρείται μια διαφορετική συμπεριφορά στο σπίτι σε σχέση με το σχολείο. Εξάλλου ας μην ξεχνάμε ότι η οικογένεια αποτελεί καθοριστικό παράγοντα αγωγής και μάθησης παράλληλα με το οργανωμένο σχολικό πλαίσιο.
(από την εισήγηση της Πατιού Ιωάννας στα ΠΕΚ – Επιμορφωτικά σεμινάρια για νεοδιόριστους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Α/θμιας εκπ/σης, 2009)







Αφήστε μια απάντηση