Σχολική Ετοιμότητα – Προτάσεις για τους γονείς

 

     

     Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους προσφέροντας του ένα πλούσιο περιβάλλον από ακουστικά, οπτικά και απτικά ερεθίσματα. Να το εισαγάγουν στον κόσμο του βιβλίου και να του δώσουν να καταλάβει ότι υπάρχει σχέση σε αυτά που ακούμε ή λέμε και σε αυτά που διαβάζουμε ή γράφουμε. Έτσι το παιδί μαθαίνει να συμπεριφέρεται ως αναγνώστης και να εξοικειώνεται με τυπωμένους χαρακτήρες γραφημάτων. Μ΄ αυτόν τον απλό τρόπο εισάγεται στο προ – αναγνωστικό στάδιο  και ετοιμάζεται για την ανάγνωση και πιο συγκεκριμένα για την αποκωδικοποίηση των γραμμάτων. Επίσης ,μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους να συντονίσει τις κινήσεις του και να το ενισχύσουν συναισθηματικά, δίνοντάς του το ρόλο του μεγάλου. Βασικά όμως θα πρέπει να αφήσουν το παιδί να ωριμάσει με τους δικούς του ρυθμούς και να το βοηθήσουν να βιώσει την επιτυχία ως αποτέλεσμα των δικών του προσπαθειών και ικανοτήτων, ώστε να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση του.

          Γενικά όμως θα προτείναμε τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς να επανατροφοδοτούν τα παιδιά, συχνότερα. Είναι πολύ σημαντικό επίσης να λένε στα παιδιά τι να κάνουν, παρά τι να μην κάνουν.

         Οι δυο φορείς διαπαιδαγώγησης, το σχολείο και η οικογένεια θα πρέπει να συνεργάζονται και να επικοινωνούν τακτικά ώστε να ακολουθείται μια κοινή τακτική αντιμετώπισης των δυσκολιών του παιδιού και να υπάρχει μια συνέχεια.  

          Κλείνοντας θα πρέπει να τονίσουμε ότι η κατάκτηση της σχολικής ετοιμότητας διευκολύνεται από την οργανωμένη προσπάθεια και συνεργασία όλων των φορέων που επηρεάζουν την αγωγή του νηπίου. Η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών είναι το ζητούμενο και ο στόχος. Η σχολική ετοιμότητα είναι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας.   

  (απο την εισήγηση της διαχειρίστριας του blog, στην επιμορφωτική ημερίδα του ΥΠ.Ε.Π.Θ. και του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Λέσβου, με τίτλο : “Εγκαιρη εκπαιδευτική παρέμβαση για παιδιά προσχολικής ηλικίας”, στις 30/03/09, στη Λέσβο).

Αφήστε μια απάντηση