Αγαπητέ μαθητή της Γ΄Λυκείου που έχεις επιλέξει να εξεταστείς και στα Μαθηματικά:
Με την ευκαιρία, λίγο πριν την 1η ανάρτησή μας και στο δύσκολο δρόμο που μας απομένει μέχρι τις εξετάσεις σου (και θα τον διανύσουμε μαζί) θα ήθελα να σου προτείνω τα επόμενα:
1ο) Το βασικό σου διδακτικό υλικό είναι το Σχολικό Βιβλίο. Με όλα τα προβλήματά του το σχολικό βιβλίο είναι εκείνο το οποίο θα σε οδηγήσει στην κατανόηση των απαραίτητων εννοιών (και όχι των “περιττών” και των “τεχνασμάτων”) που είναι το κλειδί για κάθε επιτυχία σου.
2ο) Το επιπλέον διδακτικό υλικό που καλείσαι να μελετήσεις είναι αυτό του ψηφιακού σχολείου (το οποίο διαρκώς βελτιώνεται) και με το οποίο μπορείς να προχωρήσεις σε βαθύτερη μελέτη των εννοιών, της θεωρίας και των λύσεων των ασκήσεων. Στο πλαίσιο αυτό εμείς, επίσημα και επώνυμα, θα δίνουμε επιλεγμένο υλικό σε συνδυασμό με το σχολικό βιβλίο που αποσκοπεί στην άρτια προετοιμασία σου (Το όποιο εξωσχολικό βιβλίο χρησιμοποιήσεις θα πρέπει να το χρησιμοποιείς με προσοχή και σωστή επιλογή τμημάτων που έχουν σκοπό να σε οδηγήσουν στη βαθύτερη κατανόηση. Σε αρκετές περιπτώσεις η υπερβολική χρήση εξωσχολικών βιβλίων σε μπερδεύει και σε οδηγεί σε “περιττές γνώσεις” και σε χαοτικές διαδικασίες που δεν σχετίζονται πάντα με το πνεύμα των πανελλαδικών (τουλάχιστον στις κανονικές και επαναληπτικές εξετάσεις του 2016).
3ο) Να μην βιάζεσαι να βγάλεις την ύλη. Κάνενας λόγος δεν υπάρχει για να αγχωθείς για αυτό το θέμα. Η ύλη ολοκληρώνεται αρκετά πριν τις εξετάσεις και έχεις αρκετό χρόνο για επαναλήψεις. Εμείς θα σε βοηθήσουμε σε αυτό, γιατί το υλικό μας θα είναι σύμφωνα με τη ροή της ύλης στο σχολείο σου και μόνο. Η παράμετρος αυτή είναι βασική γιατί η αφιέρωση ικανού χρόνου σε τμήματα της ύλης που είναι σημαντικά θα σε κάνει να φτάσεις πιο γρήγορα στον προορισμό σου.
4ο) Τα θέματα στα οποία θα εξεταστείς απαιτούν σωστή προετοιμασία και κατανόηση. Ήδη το πνεύμα των εξετάσεων από πέρσι άρχισε να είναι διαφορετικό από τα προηγούμενα χρόνια.
5ο) Να κλείσεις τα αυτιά σου σε ό,τι δεν είναι αξιόπιστο και επίσημο και να ακούς και να βλέπεις μόνο όσα επίσημα ανακοινώνονται από το ΥΠ.Π.Ε.Θ.
6ο) Να ξεκουράζεσαι και να ακολουθείς ένα υγιεινό τρόπο ζωής όπου και η διασκέδαση δεν θα λείψει. Να έχεις μόνο ένα προγραμματισμό.
Αύριο λοιπόν το πρωί θα δώσουμε το 1ο υλικό που θα μελετήσεις.
Σου εύχομαι να είσαι καλά, με υγεία και σωστή προετοιμασία
ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΙΣ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΣΟΥ
Σωστά το Υπουργείο όμως δείχνει τις προθέσεις του… Οι συγγραφείς κάνουν αυτό που ξέρουν να κάνουν και οι εκδοτικοί άλλο τόσο. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ.Όπως και να έχει ο μαθητής οφείλει ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ και ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΩΣ να μελετά το επίσημο υλικό και ότι σχετίζεται με αυτό.
Καταλαβαίνω τι λέτε. Κάποια στιγμή όμως θα πρέπει να δίνονται και εγγυήσεις για το ότι δε θα πέφτουν ασκήσεις με τεχνάσματα που δεν είναι μέσα στο σχολικό βιβλίο. Έχουμε καταλήξει να δουλεύουμε για μερικούς συγγραφείς. Πρόσφατα η ύλη μειώθηκε αλλά παρόλα αυτά οι σελίδες των βοηθημάτων αυξήθηκαν. Είναι λογικό αυτό; Κάποιο από αυτά έγραφε ότι αυτή είναι η «νέα μορφή θεμάτων».
Τα εκτός σχολικού βιβλίου τεχνάσματα παιρνάνε στο μαθητή το μήνυμα ότι δεν αρκεί το διδακτικό πακέτο και ο σχολικός καθηγητής για τις πανελλήνιες. Έτσι ο μαθητής ωθείται προς τα φροντιστήρια και τα βοηθήματα. Η κατάσταση αυτή συντηρείται επειδή υπάρχουν συμφέροντα. Πρέπει κάποια στιγμή να δίνονται οι εγγυήσεις που λέω.
Αν ήμουν θεματοδότης, θα έβαζα ένα από τα πολύ όμορφα προβλήματα (όχι άσκηση) που έχει μέσα το βιβλίο (πχ από τις γενικές ασκήσεις ομάδας Γ στις παραγώγους). Με μια μόνο κίνηση θα αποκαθιστούσα το κύρος του σχολικού βιβλίου και θα εξέθετα όλα τα βοηθήματα, τα φροντιστήρια και τα συνταγολόγια. Υπάρχει πιο γνήσια μαθηματική σκέψη από αυτήν που απαιτείται για επίλυση ενός προβλήματος;
Η δουλειά μας δεν είναι όμως να παρέχουμε εγγυήσεις αλλά να δείξουμε την κατεύθυνση.Εκτιμώ ότι μέχρι τώρα (αυτή τη λογική σε μικρότερο βαθμό υπηρετήσαμε και πέρσι)είμαστε σε καλό δρόμο..Και οι νέες οδηγίες διδασκαλίας σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται στη λογική και χαίρομαι γιατί και εγώ συνέβαλα ως μέλος της επιτροπής εξορθολογισμού σε αυτό. Η εκπαιδευτική και μαθηματική κοινότητα μας εμπιστεύεται.
Ευχαριστώ για την απάντηση. Συμφωνώ με τη λογική αυτή. Το θέμα όμως είναι αν θα περάσει αυτή γραμμή και στους θεματοδότες των πανελληνίων. Υπάρχει μηχανισμός που θα ενημερώσει τους θεματοδότες να βάλουν θέματα με τεχνικές που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο, ή θα βρεθεί κάποιος και θα βάλει tricks που τα βρίσκεις μόνο στα βοηθήματα;
Έχουμε κάποια εγγύηση ότι το σχολικό βιβλίο και το επίσημο υλικό αρκεί;
Η ίδια η μαθηματική εταιρεία στα 38 θέματα έχει και περίεργα ξ.
Καλησπέρα, μέσες άκρες σωστά διαβάζετε τις προθέσεις μας. Δεν λέμε μην διαβάζετε βοήθημα αλλά να μην χρησιμοποιούνται με τρόπο που αποπροσανατολίζεται ο μαθητής μαθαίνοντας άχρηστες τεχνικές και όχι ουσία. Πρόκειται δηλαδή για έναν δημόσιο αγώνα ,που θα εκφραστεί με πολλούς και ποικίλους τρόπους, να ξαναγυρίσει κατά το δυνατόν η μαθηματική εκπαίδευση στο δρόμο του εξορθολογισμού. Από πέρσι, και το έχω εκφράσει δημόσια, υπάρχει αλλαγή σκέψης στη θεματολογία προς την ορθή κατά την άποψη μου, κατεύθυνση. Κανένα λόγο δεν βλέπω για να ανακοπεί η πορεία αυτή. Αντίθετα ακόμα απέχουμε από την “ορθολογική εξέταση” των μαθηματικών που επιτάσσεται να υλοποιήσει μία διδακτικά και παιδαγωγικά “ευνομούμενη¨ και συντεταγμένη πολιτεία.Τέλος στο υλικό που δίνουμε και θα δίνουμε θα υπάρχουν και δύσκολα θέματα. Άλλο θέμα το δύσκολο και άλλο θέμα να δείξετε ότι υπάρχει ξ …από τη πόλη έρχομαι…Ευχαριστώ για το ερώτημα.
Καλημέρα κύριε Καραγιάννη και ευχαριστούμε για τις οδηγίες.
Έχω μια απορία. Φαίνεται ξεκάθαρα από τις συμβουλές ότι προτείνεται να ακολουθούμε το σχολικό βιβλίο και όχι τα βοηθήματα.
Μπορεί όμως κάποιος να μας εγγυηθεί ότι δε θα πέσουν τα τεχνάσματα που είναι στα βοηθήματα και απουσιάζουν από το βιβλίο; (όπως ευτυχώς έγινε πέρυσι).
Συμφωνώ ότι το σωστό είναι να πέφτουν στις πανελλήνιες τεχνικές που υπάρχουν στο διδακτικό πακέτο. Αλλά τι εγγυήσεις έχουμε ότι θα συμβεί αυτό και δε θα γίνει αυτό που γινόταν τις προηγούμενες χρονιές; (πριν το 2015)
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
1. Το study4exams αποτελεί επίσημη πύλη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και είναι επιστημονικά στην ευρύτερη εποπτεία του Ι.Ε.Π. Επομένως, δεν τίθεται θέμα “επισημότητας” και “αναγνώρισής” του. Μάλιστα στη διάρκεια του έτους γίνονται και θα γίνονται προσθήκες και βελτιώσεις αφού έχει συγκροτηθεί εκ’ νέου επιστημονική ομάδα για το σκοπό αυτό σε όλα τα μαθήματα ανάμεσά τους και τα μαθηματικά.
2. Οι συμβολισμοί ή/και η ορολογία που σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιεί δεν αντιβαίνει σε αυτήν του σχολικού βιβλίου και πάντως δεν είναι αντιεπιστημονική (όπως επιτυχώς στο παράδειγμα που αναφέρατε).
3. Η Κ.Ε.Ε. σε οδηγίες της προς τα βαθμολογικά κέντρα και στο παρελθόν ενσωμάτωσε στις γραπτές οδηγίες και το θέμα αυτό (της αποδοχής δηλαδή των συμβόλων κ.α).
Επομένως, εκτιμώ ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα “κάλυψης” των μαθητών σε θέματα όπως τα παραπάνω.
Τέλος, θα θέσω το θέμα στην επιτροπή του Ι.Ε.Π. προκειμένου, αν χρειαστεί, να έχουμε επίσημη ανακοίνωση.
Να είστε καλά.
Κ. Καραγιάννη, συγχαρητήρια για την δουλειά και την προσφορά σας! Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζετε κατά πόσο το study4exams αποτελεί ΕΠΙΣΗΜΑ επέκταση του σχολικού βιβλίου. Έχω παρατηρήσει ότι σε κάποια σημεία διαφοροποιείται όσον αφορά την διατύπωση και τους συμβολισμούς (βλέπε π.χ μορφή α(+οο) στα όρια , στην άσκηση 7 http://www.study4exams.gr/math_k/course/view.php?id=68#2) κλπ
Καλύπτει αυτό τους μαθητές που θα χρησιμοποιήσουν τους συγκεκριμένους συμβολισμούς στις εξετάσεις; Νομίζω πως θα έπρεπε να έχουμε απο τους αρμοδίους μια απάντηση πάνω σε αυτό.
Ευχαριστώ