Οριστικά, λήφθηκε η απόφαση από τον Υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για φέτος να εφαρμοστεί το Γαλλικό μοντέλο για την κατάρτιση της Τράπεζας θεμάτων για την επιλογή των θεμάτων που θα εξεταστούν οι μαθητές της Α Λυκείου, από τους οποίους ξεκινά και η εφαρμογή του Νέου Λυκείου.
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. σε συνεργασία με το ΙΕΠ θα καλέσει στο αμέσως επόμενο διάστημα τους Σχολικούς Συμβούλους, τους Διευθυντές Σχολείων και τους καθηγητές να καταθέσουν σε ηλεκτρονική πλατφόρμα θέματα, κατά μάθημα.
Στο ΙΕΠ θα συγκροτηθούν Επιτροπές, κατά κλάδο, οι οποίες θα κωδικοποιήσουν τα θέματα. Εκτιμάται πως αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα η Τράπεζα Θεμάτων θα είναι έτοιμη. Εντός των ημερών αναμένεται να οριστικοποιηθεί από το ΙΕΠ το Τεχνικό Δελτίο.
Προϋπόθεση για την εφαρμογή του νέου θεσμού κατάρτισης Τράπεζας Θεμάτων είναι η χρηματοδότηση οποία θα προέλθει από το ΕΣΠΑ. Το ΙΕΠ εντός των ημερών θα εκδώσει και το σχετικό Τεχνικό Δελτίο για τη χρηματοδότηση.
Σημείωση του Μαθηματικού Περιηγητή:
Η Τράπεζα θεμάτων ως διδακτικό-παιδαγωγική διαδικασία είναι στην σωστή κατεύθυνση. Η διαμόρφωση της με διδακτικά-παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια είναι ίσως το μεγαλύτρο στοίχημα, ώστε να προκύψει η απαραίτητη αξιοπιστία και εγκυρότητα αλλά και η λειτουργικότητα της στην πράξη. Για αυτούς τους λόγους εκτιμούμε ότι χρειάζεται χρόνο καθώς και ότι για διδακτικούς και παιδαγωγικούς λόγους οποιoδήποτε τέτοιο εγχείρημα θα πρέπει να εφαρμόζεται από ενάρξεως του σχολικού έτους, ώστε να υπάρχει ταυτόχρονη ροή της διδαχθείσας ύλης στο σχολείο με το αντίστοιχο κεφάλαιο ή θεματική ενότητα της τράπεζας θεμάτων.
Σε ό,τι αφορά το Γαλλικό μοντέλο (με την χρήση της ηλεκτρονικής πλατφάρμας) προσφέρει την δυνατότητα δημιουργίας θεμάτων που προέρχονται από μάχιμους εκπαιδευτικούς με ανοικτή και διαφανή διαδικασία. Έτσι , θα μπορούσε να είναι μόνιμο ανοίγοντας τις “πύλες” του σε όλη την επιστημονική κοινότητα, τις επιστημονικές ενώσεις και τους φορείς.