Δείτε τα σημερινά θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Ημερησίων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ.(Ομάδα Β)
ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ (Επιμέλεια Γιάννης Καραγιάννης)
Σχολιασμός:
Το Θέμα Α: Το θέμα αυτό είναι καθαρά θέμα θεωρίας και κατανόησης των εννοιών του τύπου σωστό-λάθος και κρίνεται προσιτό από την πλειοψηφία των μαθητών.Επίσης οι ερωτήσεις Σωστό -Λάθος αντιπροσωπεύουν την εξεταστέα ύλη του μαθήματος.
Συγκεκριμένα:
Α1: Θεωρία-απόδειξη
Α2: Ορισμός
Α3: Ορισμός
Α4: Τα Σ-Λ διατρέχουν την ύλη
Το Θέμα Β: Ως άσκηση είναι ένα μέτριας δυσκολίας θέμα του οποίου η ανάπτυξη και η λύση του δεν απαιτεί ιδιαίτερες υπολογιστικές δεξιότητες και είναι διαπραγματεύσιμο από την πλειοψηφία των μαθητών.Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο σχήμα.
Β1: απλό
Β2: προσιτό
Β3: Υπολογιστικό
Β4: Προσιτό
Το Θέμα Γ: Θέμα κλιμακούμενης δυσκολίας. Έχει κάποια ιδιαίτερα σημεία δυσκολίας κυρίως ως προς το ότι είναι συνδυαστικό θέμα . Απαιτείται κάποια ικανότητα και καλή κατανόηση των εννοιών.
Γ1: Απλό
Γ2: Έχει υπολογισμούς και πράξεις
Γ3: Κάπως σύνθετο
Γ4: Έχει κάποιες ιδιαιτερότητες αλλά είναι βατό.
Το Θέμα Δ: Το θέμα αυτό είναι το δυσκολότερο, όμως υπάρχει κλιμακούμενη δυσκολία στα υποερωτήματα του. Το πρώτο αλλά και το δεύτερο ερωτήμα χαρακτηρίζονται λογικά ενώ τα τελευταία ερωτήματα απαιτούν ιδιαίτερες ικανότητες από μαθητές σε μάθημα Γενικής Παιδείας.Η κατανομή των μονάδων στα επιμέρους ερωτήματα κρίνεται δίκαιη.
Δ1: Υπολογιστικό
Δ2: Θέμα απαιτητικό
Δ3: Θέμα απαιτητικό
Δ4: Ιδιαίτερα απαιτητικό
Συνολικά τα θέματα χαρακτηρίζονται μέτριου βαθμού δυσκολίας, τουλάχιστον στα 3 πρώτα ζητήματα και το 4ο θέμα απευθυνόταν σε μαθητές της Γ΄Λυκείου πολύ καλά προετοιμασμένους.Γενικά μπορούμε να πούμε ότι ήταν στο ίδιο περίπου επίπεδο δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά θέματα (Δείτε εδώ τις Εκφωνήσεις και κάντε τη σύγκριση)
Σημείωση: Τα θέματα ήταν σαφή.Ίσως ο χρόνος να ήταν οριακός σε σχέση με τα θέματα.
Εκ΄μέρους του Μ.Π.
Καραγιάννης Ιωάννης
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Ν. Δωδεκανήσου
Είναι μια μεγάλη συζήτηση το επίπεδο και η φύση των θεμάτων. Γενικά συμφωνώ ότι θα έπρεπε τα θέματα να έχουν περισσότερη υποστήριξη από την ύλη του σχολικόυ βιβλίου αλλά και να ανταποκρίνονται σε μαθητές Γενικής Παιδείας.
εγω παντως που εγραψα αυτα τα θεματα πιστευω πως οντως ηταν κλιμακουμενα και ενας μαθητης μπορουσε να περασει την βαση.απο κει και περα ομως οταν εχεις το ανχος σου δε μπορεις να συγκεντρωθεις ωστε να αποδοσεις οπως θες και κατα τη γνωμη μου ηταν ιδιαιτερα απαιτητικα,ειδικα για γενικη παιδεια που ”πονταρουν” τα περισσοτερα παιδια…δε καταλαβαινω γιατι εχουν ορεξη να μας ”καψουν” φετοςς..ειδικα αν δειτε τα θεματα της φυσικης,θα καταλαβαιτε πως μερα με την μερα απογοητευομαστε ολο και περισσοτερο και το να περασουμε στις επιλογες μας μας φενεται βουνο..ειναι αδικο παιδια που εχουν δουλεψει να γραφουν κατω απο τη βαση και τον ιδιο βαθμο με παιδια που δεν εχουν ανοιξει βιβλιο!!!!!!ελεος λιγη κατανοηση!
Σε κάποια σημεία συμφωνώ. Όπως ότι το μάθημα ,ως γενικής παιδείας θα πρέπει να έχει χαμηλότερο βαθμό δυσκολίας. Επίσης ,δυστυχώς, το σχολικό βιβλίο δεν υποστηρίζει π.χ το 4ο θέμα που θεωρείται το δυσκολότερο.
Αν και δεν είμαι μαθηματικός, νομίζω οτι τα φετεινά θέματα, όπως και τα περσινά προορίζονταν για μαθητές με ιδιαίτερες δεξιότητες στα μαθηματικά. Σαν μάθημα Γ.Π. σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι τόσο απαιτητικό, ιδαιίτερα όταν συμμετέχουν μαθητές από διάφορες κατευθύνσεις που δεν έχουν τις αντίστοιχες μαθηματικές δεξιότητες. Μ’ άλλα λόγια, οι θεματοδότες δυσκολεύοντας χρόνο με το χρόνο τα θέματα δεν εξυπηρετούν το σκοπό αυτών των εξετάσεων, ούτε καν έχουν γνώση της σχολικής πραγματικότητας. Απλά κάνουν το “κέφι” τους εις βάρος της αγωνίας των παιδιών μας, και βέβαια αβαντάρουν τα φροντιστήρια και ιδιαίτερα που σήμερα μόνο λίγοι μπορούν να τα πληρώσουν. Δυστυχώς.