Γραφείο

Δελτίο τύπου – Επιμορφωτικό σεμινάριο Γραφείο Γιοχάνεσμπουργκ για την αξιοποίηση υλικού Ολυμπιακών Αγώνων – 27 Μαρτίου 2024

Επιμορφωτικό σεμινάριο από το Γραφείο Εκπαίδευσης Γιοχάνεσμπουργκ για την αξιοποίηση υλικού Ολυμπιακών Αγώνων – 27 Μαρτίου 2024

Γράφει ο Συντονιστής Εκπαίδευσης, Δρ Γεώργιος Βλάχος

image1

Το σεμινάριο διοργανώθηκε από  το Sydney Institute for Community Languages Education (SICLE), The University of  Sydney  https://www.sydney.edu.au/arts/our-research/centres-institutes-and-groups/sydney-institute-community-languages-education.html  για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική ως δεύτερη / ξένη γλώσσα στην Αυστραλία,  υλοποιήθηκε από το Γραφείο Εκπαίδευσης στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Γιοχάνεσμπουργκ στις  27 Μαρτίου 2024 και το  παρακολούθησαν περίπου 50 εκπαιδευτικοί.

Το θέμα σεμιναρίου αφορούσε στο υλικό “Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την Αρχαιότητα μέχρι σήμερα” που δημιούργησε το Γραφείο Εκπαίδευσης Γιοχάνεσμπουργκ, στην αξιοποίησή του στην διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και στην υλοποίηση δράσεων Ολυμπιακής Παιδείας. 

Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες μέσα από υλικό και  δραστηριότητες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες πήραν πολλές χρήσιμες πληροφορίες  για την προέλευση και την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων, τη δομή τους στην αρχαιότητα, την αναβίωση και ανάπτυξή τους στη σύγχρονη εποχή, τα Ολυμπιακά αθλήματα στην αρχαιότητα και τη σημερινή εποχή, τις Ολυμπιακές αξίες, τον Ολυμπιακό ύμνο και τα σύμβολα, καθώς και πολλές άλλες πτυχές που σχετίζονται με τους αγώνες, όπως ο Ολυμπιακός όρκος, το σύνθημα, τα μετάλλια, οι αφίσες,  οι μασκότ κ.λπ. Οι εισηγητές παρέθεσαν επίσης ιδέες για αθλητικές, εικαστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες που μπορούν να προωθήσουν την ενασχόληση των μαθητών με την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό (υλικό Ολυμπιακών αγώνων) και να ενισχύσουν τη διαπολιτισμική κατανόησή τους. Επίσης, καταδείχθηκε πώς μπορεί να αξιοποιηθεί  το υλικό αυτό για γλωσσική διδασκαλία.

 

Περιεκτικό πρόγραμμα επιμορφωτικού σεμιναρίου

Χρονική διάρκεια: 1 ώρα  και 40 λεπτά

Αρχικά έγινε παρουσίαση του υλικού “Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την Αρχαιότητα μέχρι σήμερα” από τον κ. Γ. Βλάχο.

Περιεκτικά παρουσιάστηκαν:

Ο σκοπός δημιουργίας και αξιοποίησης του συγκεκριμένου  υλικού – παρουσίαση του υλικού

Με αφορμή το γεγονός ότι το 2024 είναι Ολυμπιακή χρονιά δημιουργήθηκε υλικό από το Γραφείο Εκπαίδευσης Γιοχάνεσμπουργκ  για να παρουσιαστούν και να προβληθούν  συνοπτικά οι  Ολυμπιακοί Αγώνες και οι  αξίες τους.

Οι θεματικές ενότητες του υλικού

  • Συνοπτική παρουσίαση από την έναρξη των Αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων μέχρι το 396 π. Χ που σταμάτησαν (αρχαίοι Ολυμπιακοί αγώνες)
  • Συνοπτική παρουσίαση από την αναβίωσή τους (1896) μέχρι  και Παρίσι 2024
  • Συνοπτική παρουσίαση των Ολυμπιακών αξιών

 

Το περιεχόμενο του υλικού

  • ένα βίντεο  20 περίπου λεπτών και 
  • μια παρουσίαση Power Point presentation. 

Στις διαφάνειες της παρουσίασης εμπεριέχονται 19 μικρά videos (έχουν ενσωματωθεί στους τίτλους των διαφανειών που είναι υπογραμμισμένοι). 

Επιπλέον, στην διαφάνεια Νο 56 υπάρχουν 3 διαδραστικά κουίζ (kahoot) και άλλες δραστηριότητες και 

στην διαφάνεια Νο 57 Κουίζ και υλικό από την Ιστοσελίδα της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας. 

Μπορείτε να κατεβάσετε τις παρουσιάσεις σε μορφή Power Point Presentation (pptx). Επισημαίνουμε ότι χρειάζεται σύνδεση στο διαδίκτυο για να προβάλλονται τα μικρά videos και να λειτουργούν τα διαδραστικά κουίζ που εμπεριέχονται στην παρουσίαση και πλήρης προβολή (slide show) για να είναι ενεργοποιημένοι οι σύνδεσμοι.

 

Το video (στην περιγραφή του video θα βρείτε και την αγγλική έκδοση):

 https://www.youtube.com/watch?v=xyZgFCdycgQ

Η παρουσίαση:

https://docs.google.com/presentation/d/17-m_3ZATrBM5cLI4CQaY3fPsE3781paH/edit?usp=sharing&ouid=113261857165850592386&rtpof=true&sd=true

 

Ακολούθησαν οι εισηγήσεις

  • Χριστίνα Μάτση – εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Σχολή ΣΑΧΕΤΙ

Θέμα: Παράθεση προτάσεων και ιδεών υλοποίησης ποικίλων αθλητικών, καλλιτεχνικών, εικαστικών και άλλων  δραστηριοτήτων Ολυμπιακής Παιδείας. Μέσα από την παρουσίαση του υλικού στάθηκε σε σημεία – θέματα  που προσφέρονται για αξιοποίηση με αθλητικές, καλλιτεχνικές και δημιουργικές δραστηριότητες που μπορούν να υλοποιηθούν και έχουν προστιθέμενη αξία για τους μαθητές. 

Υλικό κας Μάτση

https://docs.google.com/document/d/1WjzfP60lD7yAVboO0uFd3oeT2HzDgG69/edit?usp=sharing&ouid=113261857165850592386&rtpof=true&sd=true

 

  • Δρ Γεώργιος Βλάχος, Συντονιστής Εκπαίδευσης Γιοχάνεσμπουργκ

Θέμα: Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας μέσα από  τη χρήση και αξιοποίηση του υλικού “Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την Αρχαιότητα μέχρι σήμερα”. Μέσα από την παρουσίασή του κατέδειξε πώς μπορεί να γίνει διδασκαλία  της ελληνικής γλώσσας ως Γ2/ΞΓ με το συγκεκριμένο υλικό που αφορά τους Ολυμπιακούς αγώνες.

Υλικό κ. Βλάχου: https://drive.google.com/file/d/1V07O5fIjNKrcPIcfKlfUo-OdeQyE3sAu/view?usp=sharing

image3

  • Ντένιζ Παναγοπούλου, Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία

Θέμα: Παρουσίαση των δράσεων και προγραμμάτων της  Ολυμπιακής Παιδείας και παράθεση υλικού, ενημέρωση για το πρόγραμμα Ολυμπιακής Παιδείας «Ολυμπιακή εβδομάδα στα σχολεία», Quiz, Games, βασικές αρχές Ολυμπιακής Παιδείας, Αξίες και Fair play κ.ά.

Υλικό κας Παναγοπούλου: https://drive.google.com/file/d/1V0Lxta-J-5sOTu65ztM0jdhlOIGCreGj/view?usp=sharin

image2

  • Διονύσιος Μπαμπαρούτσης

Θέμα: Οι Ολυμπιακοί αγώνες μέσα από συλλογές Ολυμπιακών Ενθυμημάτων. Παρουσίασε πώς τα ολυμπιακά ενθυμήματα ξεκίνησαν να δημιουργούνται από τους πρώτους μοντέρνους Ολυμπιακούς αγώνες. Αρχικά με την αφίσα που εκτυπώθηκε για τους Ο.Α.  1896, τα μετάλλια, και τα γραμματόσημα, όλα με τεράστια συλλεκτική και οικονομική αξία για τα Μουσεία Ο.Α. αλλά και για τους κατόχους τους. Σύντομα και πολύ περιεκτικά παρουσιάστηκαν οργανωμένες συλλογές.

Υλικό κ. Μπαμπαρούτση: 

https://drive.google.com/drive/folders/1V2QOKYigI6KYvc_gPOQ0ISi3FdcHnnqP?usp=sharing

Βιογραφικά εισηγητών- συνεργατών του Γραφείου Εκπαίδευσης Γιοχάνεσμπουργκ στο συγκεκριμένο σεμινάριο 

Διονύσιος Μπαμπαρούτσης 

Ο κ. Διονύσιος Μπαμπαρούτσης γεννήθηκε στην Αθήνα από γονείς Κων/πολίτες. Σπούδασε στο τμήμα Φυσικής Αγωγής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Σουηδία με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Διορίστηκε καθηγητής Φυσικής Αγωγής στο Αγρίνιο προσπαθώντας για  το καλύτερο για τον αθλητισμό και την Παιδεία.

Ασχολήθηκε με τον αθλητισμό και αναδείχθηκε 25 φορές Πανελληνιονίκης. Εκπροσώπησε τα Ελληνικά χρώματα 22 φορές σε Διεθνείς και Βαλκανικούς αγώνες, αλλά και σε παγκόσμια πρωταθλήματα. Υπήρξε 40 χρόνια προπονητής στίβου σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, αναδεικνύοντας πολλούς πρωταθλητές.

Τα τελευταία 12 χρόνια δημιούργησε τον σύλλογο φίλων αθλητικού Μουσείου Αγρινίου και ίδρυσε το αθλητικό Μουσείο Αγρινίου. Το Μουσείο έχει κάνει 9 Μουσειακές εκθέσεις Ολυμπιακού περιεχομένου. Το υλικό του Μουσείου προήλθε από τη συλλογή του από την 55χρονη αθλητική και προπονητική του καριέρα και είναι το μοναδικό στο είδος του σε ολόκληρο τον άξονα της Δυτικής Ελλάδας, από την Πύλο μέχρι την Παραμυθιά και ένα από τα 4-5 που υπάρχουν στην Ελλάδα.

Ντένιζ Παναγοπούλου

Παλιά πρωταθλήτρια του (τένις) με πρώτες νίκες σε Πανελλήνιους, Βαλκανικούς, Πανευρωπαϊκούς και διεθνείς αγώνες και Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στη Μέση Εκπαίδευση με πάθος και μεγάλη εμπειρία για την οργάνωση αθλητικών & πολιτιστικών δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά και νέους. 

Διευθύντρια του Αγωνιστικού Τομέα Αντισφαίρισης της ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Διευθύντρια του Ολυμπιακού Κέντρου Αντισφαίρισης στο ΟΑΚΑ από τον Δεκέμβριο του 2004 έως τον Μάρτιο 2009 για την μεταολυμπιακή του αξιοποίηση. Τομεάρχης  Αθλήματος Αντισφαίρισης (Sport Manager στους Παγκόσμιους Αγώνες Special Olympics  «ΑΘΗΝΑ 2011» από τον Ιούνιο 2009 έως τον Ιούλιο 2011. Τεχνική Επιτετραμμένη της Διεθνούς Ομοσπονδίας του Τένις, στους XVII Μεσογειακούς Αγώνες Μερσίνη το 2013.

Τεχνική Σύμβουλος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής από τον Σεπτέμβριο του 2009 και υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Διευθύντρια της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας από το 2018.

Χριστίνα Μάτση

Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας με ειδικότητα στην καλαθοσφαίριση.

Το 2000 ολοκλήρωσε το σεμινάριο για τη διδασκαλία της Ολυμπιακής Παιδείας, μάθημα το οποίο έπειτα δίδαξε σε σχολεία για τρία χρόνια.

Στους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας το 2004 συμμετείχε ως λαμπαδηδρόμος αλλά και ως εθελόντρια στην διεξαγωγή των αγώνων.

Από το 2003 έως το 2019 εργάστηκε  ως διορισμένη καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής σε σχολεία της Ρόδου.

Το 2019 αποσπάστηκε στην  Νότια Αφρική όπου εργάζεται  έως και σήμερα διδάσκοντας παραδοσιακούς χορούς στη Σχολή SAHETI στο Γιοχάνεσμπουργκ.