Επιμορφωτικά – εκδηλώσεις

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΦΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ Staellinika – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ Γ.Γ. ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ Κ. Ι. ΧΡΥΣΟΥΛΑΚΗ

Κυριακή, 15 Νοέ 2020

Την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020 ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος της πλατφόρμας staellinika, ο. κ Διονύσης Αρκαδιανός παρουσίασε στους εκπαιδευτικούς του Γραφείου μας, αλλά και σε αυτούς του Συντονιστικού Γραφείου Καϊρου  το περιεχόμενο και  την λειτουργία της πλατφόρμας. Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και χάρηκαν που προστέθηκε ένα σύγχρονο εργαλείο που θα τους βοηθήσει στο σύνθετο έργο τους που είναι η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης, αλλά και του πολιτισμού μας. Θα βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με τον κ. Αρκαδιανό και το πρόγραμμα, έτσι ώστε να το αξιοποιήσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Την διαδικτυακή αυτή συνάντηση χαιρέτισε ζωντανά ο Γενικό Γραμματέας Δημόσιας Διπλωματίας και απόδημου Ελληνισμού, ό αξιότιμος κ. Χρυσουλάκης. Σε ανάρτησή του στα social media αναφέρει σχετικά:

«Απευθύνθηκα στους εκπαιδευτικούς μας από 12 χώρες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής για να τους μιλήσω για την ψηφιακή πλατφόρμα StaEllinika έπειτα από πρωτοβουλία και πρόσκληση του Συντονιστή Εκπαίδευσης στην Αφρική, δρα Γεωργίου Βλάχου. Η πλατφόρμα staellinka.com είναι μια πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού με την ευγενική χρηματοδότηση του Ιδρύματος «ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ». Ανέπτυξα αυτή τη μοναδική προσπάθεια για τη διευκόλυνση της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού από τα ελληνόπουλα σε όλον τον κόσμο, αλλά και από τα παιδιά των φιλελλήνων, ιδίως στη συγκυρία της πανδημίας που μαστίζει τον πλανήτη.

Ειδικότερα, το Ίδρυμα «ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ» χρηματοδοτεί το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Simon Fraser στον Καναδά. Σε αυτό το Κέντρο ανήκει και η διεπιστημονική ομάδα που συνεργάστηκε μαζί μας για να αναπτύξει την πλατφόρμα, αλλά και που συνεχίζει να εργάζεται για τη διαρκή της επικαιροποίηση. Ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος δρ. Δημήτρης Αρκαδιανός, παρουσίασε τις λεπτομέρειες χρήσης της πλατφόρμας στους εκπαιδευτικούς. Οι πάνω από 18.000 ήδη εγγεγραμμένοι χρήστες σε 118 κράτη της πλήρους έκδοσης της πλατφόρμας StaEllinika μας δίνουν την επιβεβαίωση ότι αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, το οποίο διευκολύνει και εμπλουτίζει τις δράσεις που με ζήλο υλοποιούν για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας οι εκπαιδευτικοί μας στην Αφρικανική Ήπειρο, τη Μέση Ανατολή και παντού στον κόσμο.

Στην παρουσίασή του ο κ. Διονύσης Αρκαδιανός εστίασε σε μια πρώτη επαφή των εκπαιδευτικών με το ψηφιακό περιβάλλον της πλατφόρμας Staellinika. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στα στοιχεία εκείνα του μαθησιακού σχεδιασμού που αντανακλούν αρχές της θεωρίας αυτορρυθμιζόμενης μάθησης και «παιχνιδοποίηση» της μαθησιακής διαδικασίας, ανέλυσε τις επιλογές που βρίσκονται στη διάθεση των μαθητών κατά την περιήγησή τους στη διαδικτυακή πλατφόρμα, παρουσίασε τις δυνατότητες που δίνονται στους εκπαιδευτικούς από το περιβάλλον διάδρασης σε επίπεδο διαχείρισης τάξης και παρακολούθησης της δραστηριότητας και των επιδόσεων των μαθητών και, εν κατακλείδι, έθιξε την προσέγγιση της ομάδας του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του ΙΣΝ Κέντρου Ελληνικών Σπουδών στο πανεπιστήμιο Simon Fraser του Βανκούβερ όσον αφορά στο ζήτημα υπηρεσιών υποστήριξης προς τους εκπαιδευτικούς, η οποία παρέχεται τόσο με τη μορφή υποστηρικτικού υλικού (εγχειρίδια δασκάλου, βίντεο επεξήγησης των λειτουργιών της πλατφόρμας, μεθοδολογικά εργαλεία), όσο και με ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με την επιστημονική ομάδα του εργαστηρίου.

Τηλεδιάσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με παιδιά που μαθαίνουν ελληνικά σε διαφορετικές ηπείρους του πλανήτη

 

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε την Δευτέρα σε μια διαφορετική, πραγματικά παγκόσμια, τηλεδιάσκεψη που είχε στον πυρήνα της τα Ελληνόπουλα σε ολόκληρο τον πλανήτη αλλά και παιδιά διαφορετικών εθνικοτήτων που μαθαίνουν Ελληνικά.

Σε κλίμα συγκίνησης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με μαθητές και δασκάλους από 16 σχολεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά του κόσμου: Από το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής ως το Λος Άντζελες των ΗΠΑ και το Βανκούβερ του Καναδά, και από την Ευρώπη και τα κοντινά μας Βαλκάνια ως την Κινσάσα του Κονγκό και τη μακρινή Αυστραλία. Η τηλεδιάσκεψη σφράγισε με αυτό τον τρόπο την επιτυχία που σημειώνει η ψηφιακή πλατφόρμα εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας «staellinika.com», η οποία αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο εκμάθησης της Ελληνικής γλώσσας, της Ελληνικής μυθολογίας και του πολιτισμού.

Η πλατφόρμα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser του Καναδά και δημιουργήθηκε με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος και ο διευθυντής του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser κ. Δημήτρης Κράλλης.

Κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης ο Πρωθυπουργός ανέφερε:

«Σεβασμιώτατε, αγαπητέ μου Υπουργέ, φίλες και φίλοι από τις πέντε ηπείρους, χαίρομαι πάρα πολύ που είμαι σήμερα μαζί σας και μου δίνεται η δυνατότητα να σας βλέπω, να επικοινωνώ μαζί σας, για να προσθέσω και εγώ τη δική μου φωνή στήριξης σε μία πολύ σπουδαία πρωτοβουλία του Υφυπουργείου, της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, του Υφυπουργού, αλλά και της έδρας ελληνικών σπουδών στο Simon Fraser University, μία έδρα η οποία δημιουργήθηκε με την ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Κάποιοι που παρευρίσκονται σε αυτή την τηλεδιάσκεψη ίσως να θυμούνται την επίσκεψή μου στο Simon Fraser University, πρέπει να ήταν κύριε Κράλλη πριν από από 8 χρόνια εάν θυμάμαι καλά, που είχα επισκεφτεί την έδρα και (ήταν εκεί) ένας σπουδαίος άνθρωπος -δυστυχώς δεν είναι μαζί μας σήμερα- που έβαλε και αυτός τη δική του σφραγίδα για να τρέξει αυτό το project. Είναι πάρα πάρα πολύ σημαντικό για μένα Σεβασμιώτατε να μπορούμε να έχουμε ένα εργαλείο εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, το οποίο χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, έχει δηλαδή μία ψηφιακή υποδομή, είναι εύχρηστο, πατάει πάνω στη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά αξιοποιεί και τον πλούτο της ελληνικής ιστορίας και της ελληνικής μυθολογίας για να κάνει το μάθημα της ελληνικής γλώσσας ζωντανό και ευχάριστο, για όσους και για όσα κυρίως παιδιά θέλουν να κρατήσουν ζωντανή την επικοινωνία με την ελληνική γλώσσα.

Και το γνωρίζετε πολύ καλά εσείς ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες πόσο σημαντικό στοιχείο, αναπόσπαστο στοιχείο της Ελληνικής ταυτότητας είναι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Και σήμερα έχουμε πολλές περισσότερες δυνατότητες πια με την τεχνολογία να μπορούμε να κάνουμε αυτή την πρώτη επαφή με την ελληνική γλώσσα πιο εύκολη, πιο βατή και τα παιδιά από κάθε γωνιά του κόσμου είτε είναι στην Αμερική, είτε είναι στην Κινσάσα στην Αφρική, είτε είναι στην Αυστραλία, είτε είναι στην Ασία, είτε είναι παιδιά τα οποία έχουν ελληνικές ρίζες, είτε είναι παιδιά που δεν έχουν ελληνικές ρίζες, αλλά ενδιαφέρονται για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, να μπορούν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα και να εξοικειώνονται με την ομορφιά και με τον πλούτο της γλώσσας μας.

Οπότε είμαι εδώ για να πω θερμά συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για αυτήν τη διαδικτυακή πλατφόρμα. Να σας πω ότι θα έχει την απόλυτη στήριξή μου, καθώς κάνει τα επόμενα βήματά της. Οτι θα ενδιαφερθώ προσωπικά για να δούμε πώς μπορούμε να την εμπλουτίσουμε ολοένα και περισσότερο και να πω και πάλι ένα ξεχωριστό ευχαριστώ στην έδρα των ελληνικών σπουδών στο Simon Fraser και στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος χωρίς την ευγενική χορηγία του οποίου αυτό το εγχείρημα δεν θα ήταν σήμερα εφικτό.

Και πάλι συγχαρητήρια από καρδιάς και θέλω με πολύ μεγάλη ανυπομονησία να ακούσω τις δικές σας ιστορίες, τις δικές σας εμπειρίες, τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών μας, αλλά και των παιδιών που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας».

Από την πλευρά της κυβέρνησης στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό Κωνσταντίνος Βλάσης και Γενικός Γραμματέας Αποδήμου Ελληνισμού Ιωάννης Χρυσουλάκης.

Παίρνοντας τον λόγο μετά τον Πρωθυπουργό, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος επεσήμανε ότι ο ελληνικός πολιτισμός είναι οικουμενικός και δεν φοβάται να έρθει σε επαφή με άλλους. «Η ελληνική γλώσσα είναι ένα χρυσό κλειδί που μας βάζει μέσα σε ένα θησαυροφυλάκιο γεμάτο από θησαυρούς που είναι αδαπάνητοι. Οσο και να μοιραστούμε αυτούς τους θησαυρούς του πολιτισμού μας ποτέ δεν θα μειωθούν, ακριβώς το αντίθετο θα συμβεί», είπε.

Ο κ. Ελπιδοφόρος τόνισε επίσης ότι η Αρχιεπισκοπή έχει θέσει ως μία από τις «βασικές προτεραιότητές της τη στήριξη της ελληνικής γλώσσας και με τη βοήθεια της Ελληνικής Κυβέρνησης, προσθέτοντας ότι η Εκκλησία είναι παρούσα ώστε να βοηθήσει όπως μπορεί.

Μετά από τις πρώτες 11.000 εγγραφές σε 110 κράτη, το «staellinika.com» υιοθετήθηκε σαν ένα επιπλέον εκπαιδευτικό εργαλείο σε σχολεία της Βορείου Αμερικής και θα συνεχίσει στον Καναδά, στην Αγγλία και στην Αυστραλία.

Δάσκαλοι και παιδιά ανέφεραν ότι η πλατφόρμα «staellinika.com» είναι ιδιαίτερα ελκυστική και στο πλαίσιο αυτό ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε να βοηθήσει ώστε να επεκταθεί και σε άλλες γλώσσες και συστήματα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε, επίσης, την ικανοποίησή του για την προετοιμασία του ειδικού επετειακού κεφαλαίου «staellinika-1821» το οποίο θα θα είναι έτοιμο για τον εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση το 2021.

Διάλογοι με παιδιά που μαθαίνουν ελληνικά

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία, μεταξύ άλλων, να συνομιλήσει στα ελληνικά με τον 7χρονο Λάζαρο Παναγόπουλο, ο οποίος ζει στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής και ο οποίος διδάσκεται την ελληνική γλώσσα στο Σαββατιάτικο Σχολείο Ένωσης Πελοποννησίων της πόλης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε επίσης με δύο αγόρια από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, τον Νικόλα (Nicolas) και τον Βενέδικτο (Benedicte), τα οποία δεν έχουν μεν ελληνικές ρίζες αλλά μαθαίνουν με αγάπη την ελληνική γλώσσα επί τρία χρόνια, με τη βοήθεια των Ιεραποστολικών Ελληνικών Σχολείων της Κινσάσα, όπου συνολικά διδάσκονται την ελληνική γλώσσα περίπου 80 παιδιά.

Μιλώντας στα ελληνικά, ο Νικόλας ανέφερε ότι θέλει να γίνει χειρούργος όταν μεγαλώσει, ενώ ο Βενέδικτος είπε ότι θέλει να γίνει παιδίατρος. «Μπράβο, χρειαζόμαστε πάντα περισσότερους και καλούς γιατρούς», δήλωσε ο Πρωθυπουργός.

Σε μία ένδειξη της διασποράς της ελληνικής γλώσσας στην αφρικανική χώρα, ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε και με την Χριστίνα Μπαρτζή, μαθήτρια στο Ελληνικό Σχολείο της Κινσάσα, η οποία ετοιμάζεται να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις ώστε να σπουδάσει μηχανικός υπολογιστών στη χώρα μας. «Κάθε επιτυχία σου εύχομαι στις εξετάσεις, μακάρι να σε έχουμε μαζί μας από το επόμενο έτος, και διάλεξες κι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αντικείμενο να σπουδάσεις», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τη σκυτάλη πήραν στη συνέχεια οι Ηνωμένες Πολιτείες, και συγκεκριμένα το σχολείο Odyssey Charter School στην πολιτεία του Ντέλαγουερ, όπου ουδείς από τους μαθητές που μαθαίνουν ελληνικά έχει ελληνική καταγωγή.

Ο Πρωθυπουργός, στο τέλος, προσκάλεσε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στην τηλεδιάσκεψη να επισκεφτούν την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2021, φιλοξενούμενα δωρεάν για δύο εβδομάδες, ώστε να εντρυφήσουν περαιτέρω στην ελληνική γλώσσα και στον πολιτισμό. Αυτό το σχέδιο θα πραγματοποιηθεί μέσα από τα προγράμματα φιλοξενίας της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού.

Τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας

Η πλατφόρμα staellinika.com προσεγγίζει κοινό όλων των ηλικιών, από την προσχολική ηλικία και απευθύνεται κυρίως στην Ομογένεια. Οι εφαρμογές και η διαδικτυακή πλατφόρμα έχουν δημιουργηθεί από μία ομάδα Ελλήνων διαφόρων ειδικοτήτων πάνω στην τεχνολογία, την εκπαίδευση και τα πολυμέσα, οι οποίοι δουλεύουν σε αποκεντρωμένο εργασιακό περιβάλλον, από την Ελλάδα, τον Καναδά και τις ΗΠΑ. Παρέχεται με χορηγία του ΙΣΝ και μηδενικό κόστος για το Δημόσιο.

Στην Α’ φάση η πλατφόρμα λειτουργεί για αγγλόφωνα παιδιά. Λειτουργεί σε όλους τους υπολογιστές, σε tablet και κινητά τηλέφωνα και υποστηρίζεται από το σύστημα iOS. Στην Β’ φάση, θα προστεθούν νέα κεφάλαια, θα υποστηρίζεται και από σύστημα Android και θα διατεθεί και στα Γαλλικά, Ισπανικά και Γερμανικά.

Το staellinika.com έχει χαρακτηριστικά παιχνιδιού, είναι ιδιαίτερα φιλικό και ευχάριστο. Απευθύνεται και σε παιδιά που δεν φοιτούν σε Ελληνικά σχολεία αλλά υπάρχει και δομημένη του έκδοση για ομογενειακά σχολεία. Χρησιμοποιεί την πλέον σύγχρονη τεχνολογία με ισχυρά στοιχεία παιδαγωγικής και αυτορυθμιζόμενης μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί που το χρησιμοποιούν υποστηρίζονται με εκπαιδευτικά εγχειρίδια.

Πηγή: https://primeminister.gr/2020/06/23/24241

Υλοποίηση Ημερίδας στο Γιοχάνεσμπουργκ για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

«Η Ελληνική γλώσσα ως πνευματική κληρονομιά στον σύγχρονο κόσμο».

Η ημερίδα διοργανώθηκε από το Γραφείο Εκπαίδευσης Γιοχάνεσμπουργκ και τη Σχολή Σαχέτι υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου και με τη στήριξη της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ν. Αφρικής. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμό ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Γιοχάνεσμπουργκ, κ. Ι. Χατζαντωνάκης και ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ν. Αφρικής, κ. Δ. Κουτάκης. Επίσης απηύθυνε βιντεοσκοπημένο χαιρετισμό η υφυπουργός Παιδείας και αρμόδια για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση, κα Σοφία Ζαχαράκη.  Παραβρέθηκαν, ακόμη, και παρακολούθησαν την ημερίδα η πολιτιστική σύμβουλος Γεν. Προξενείου Γιοχάνεσμπουργκ Δρ Μαριλένα Γρίβα, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Σχολής Σαχέτι, Δρ Α. Στεφάνου, Ο Γενικός Δ/ντής της Σχολής, κ WTaylor, σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος, οι Πρόεδροι του Λυκείου Ελληνίδων και της Παναθηναϊκής Οργάνωσης Γυναικών (παραρτήματα Ν. Αφρικής), ο Πρόεδρος της Κρητικής Αδελφότητας Δρ. Μιχάλης Παυλάκης, ο πρόεδρος της Ελληνικής κοινότητας Πρετόριας, κ. Ζαχαρίας Καλουλάς, εκπρόσωποι Ελληνικών Κοινοτήτων και Σωματείων, γονείς μαθητών και πάροικοι.

 Ο Συντονιστής Εκπαίδευσης, Δρ Γεώργιος Βλάχος, η Δ/ντρια των Ελληνικ ών Σπουδών της Σχολής Σαχέτι, κα Τόνια Παπάζογλου, η Υποδ/ντρια Ελληνικών Σπουδών Νηπιαγωγείου και Παιδικού σταθμού της Σχολής Σαχέτι, κα Στέλλα Καραγιάννη, o Ε

μπορικός και Οικονομικός Σύμβουλος της Πρεσβείας, κ. Απόστολος Μιχαλόπουλοςεκπαιδευτικοί της Σχολής Σαχέτι και Κοινοτικών Σχολείων, αλλά και ιστορικοί ερευνητές παρουσίασαν θέματα σχετικά με την αξία, το ρόλο και τη συμβολή της ελληνικής γλώσσας στο σύγχρονο κόσμο:

  • Η Αξία και η προσφορά της ελληνικής γλώσσας,
  • Οι διαδρομές της ελληνικής γλώσσας στο χώρο και στο χρόνο
  • Η σχέση της ελληνικής γλώσσας με τις επιστήμες (ιατρική, θετικές επιστήμες, λογοτεχνία,  φιλοσοφία), αλλά και η συμβολή της στην διάδοσή τους
  • Ελληνική γλώσσα και  Χριστιανισμός
  • Η Μουσικότητα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας
  • Παιδική λογοτεχνία και η ελληνική γλώσσα
  • Η φιλία ως κορυφαία έννοια της Αριστοτελικής Ηθικής
  • Η Γραμμική Β΄ ως πρώτη γραπτή γλώσσα της Ευρώπης,
  • Η συμβολή του εμπορίου στην εξάπλωση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού
  • κ. ά

Την εκδήλωση παρουσίασαν οι εκπαιδευτικοί της Σχολής Σαχέτι, η κα Νέλλη Ζαφειριάδου και  ο κ. Δημήτρης Στεργίου.

Η φωτογραφική κάλυψη έγινε από τον μαθητή της Σχολής, Άγγελο Μιχαήλ Χουβαρδά.

 

Πρόσκληση και πρόγραμμα εκδήλωσης για Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας – 16 Φεβρουαρίου 2020

Εκδήλωση για τον συγγραφέα Ν. Καζαντζάκη και τα 30 χρόνια της «Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη» – 14 Οκτ. 2018

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΠΕ στην εκπαίδευση – ΣΑΧΕΤΙ 21-02-2018

(Γράφει ο εκπαιδευτικός του Ελληνικού Τμήματος Δημοσθένης Άξιος)

Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Ελληνικού Τμήματος εντάσσεται και η Επιμορφωτική Συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ την 21η Φεβρουαρίου 2018 με θέμα: «Αξιοποίηση web 2 εργαλείων στη διδασκαλία»

Στην Συνάντηση την οποία οργάνωσε η Διεύθυνση του Ελληνικού Τμήματος και παρευρέθηκε ο Συντονιστής Εκπαίδευσης κ. Γ. Βλάχος, εισηγητής ήταν ο εκπαιδευτικός Νικόλαος Κόμματός επιμορφωτής ΤΠΕ Β’ επιπέδου. Συμμετείχαν οι Εκπαιδευτικοί του Ελληνικού Τμήματος (αποσπασμένοι και συμβασιούχοι) του Δημοτικού και του Γυμνασίου-Λυκείου.

Ο κ. Κομματάς με πολύ απλό τρόπο δίδαξε στους εκπαιδευτικούς ένα WEB 2 εργαλείο, το «Kahoot», με το οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργούν ασκήσεις διαφόρων τύπων. Είναι ιδιαίτερα εύχρηστο, διαδραστικό και ενδιαφέρον για τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί φανερά ικανοποιημένοι, αφομοίωσαν την πρώτη ενότητα του αντικειμένου και καλούνται να παράγουν υλικό για τους μαθητές τους. Θα ακολουθήσουν και άλλες επιμορφωτικές συναντήσεις σχετικές με την διδακτική αξιοποίηση σύγχρονων διαδικτυακών εργαλείων.

Στόχος της ηλεκτρονικής μάθησης είναι η ενίσχυση του γλωσσικού μαθήματος και συνεπώς της ικανότητας των μαθητών, να κατανοούν και να παράγουν γραπτό και προφορικό λόγο.

 

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940 ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

Το πρόγραμμα

Η παρουσίαση του Συντονιστή,  κ. Βλάχου Γεωργίου

 

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ

 

Τα επιμορφωτικά σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν στη Σχολή ΣΑΧΕΤΙ από 19  έως και 23 Ιουνίου  2017 με τον καθηγητή του ΠΤΔΕ  του πανεπιστημίου Κρήτης,  κ. Σπαντιδάκη

 

 

Επιμορφωτική συνάντηση του Συντονιστή Εκπαίδευσης με τους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης του γραφείου στις 31 Ιανουαρίου 2017 με θέμα : «Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός – Ποιοτική διδασκαλία»

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η προγραμματισμένη επιμορφωτική συνάντηση του Συντονιστή Εκπαίδευσης Βλάχου Γεωργίου με τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο Γιοχάννεσμπουργκ και στην Πρετόρια καθώς και με τους συμβασιούχους που διδάσκουν ελληνικά στη Σχολή ΣΑΧΕΤΙ.
Παρουσιάστηκε το προφίλ του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού όπως αυτό έχει καταγραφεί μέσα από σχετικές έρευνες που έχουν γίνει.
Επίσης παρουσιάστηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών της περιοχής ευθύνης του γραφείου όσον αφορά το προφίλ του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού όπως αυτές καταγράφτηκαν μέσα από σχετικό ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν το οποίο δημιουργήθηκε από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης με τη συνεργασία του αποσπασμένου εκπαιδευτικού κ. Κομματά Νικολάου.
Το link του ερωτηματολογίου
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfoQ_csdyF1SzKCxYUlvLyQsQSJkB7kXqu77_MnFMNPMYbF-A/viewform

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Το υλικό που παρουσιάστηκε:

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Ν. Αφρικής, Ζάμπιας, Ζιμπάμπουε 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 14 νοεμβριου 2016 from gvlachos

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΣΑΧΕΤΙ – 5 ΚΑΙ 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2016 from gvlachos

ενδεικτικές είναι οι φωτογραφίες που ακολουθούν

 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ 1ης ΙΟΥΝΙΟΥ 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΌ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΔΙΑΜΜΕ, ΦΟΡΕΙΣ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ 1ης ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 from gvlachos

ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΜΉΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΑΧΕΤΙ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 from gvlachos

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ – 27 ΜΑΙΟΥ 2016

Την Παρασκευή 27 Μαΐου 2016 πραγματοποιήθηκε αφιερωματική εκδήλωση  στο Βυζάντιο και στην Άλωση της Πόλης στην Ελληνική Κοινότητα του Germiston με πρωτοβουλία του Σεβαστού πατέρα Γεράσιμου.  Η εκδήλωση περιλάμβανε ομιλία από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης, κ.  Βλάχο Γ.,   προβολή οπτικοακουστικού υλικού και απαγγελία ύμνων και τραγουδιών από την ΕΠΝΕΚ.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ιωανουπόλεως και Πρετορίας, κκ. Δαμασκηνός και ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Γιοχάνεσμπουργκ, κ. Μιχαλόπουλος Θεόδωρος

Δείτε το p.p.t.  που προβλήθηκε με την ομιλία

Η ΠΟΛΗ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ (330-1453) from gvlachos

 

 

ΟΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΗΝ Ν. ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ/ΞΈΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ from gvlachos

 

 

ΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΑΠΌ 21-24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016 ΜΕ ΤΟΝ Κ. ΔΑΜΑΝΑΚΗ

Με πρωτοβουλία της  κας Αναστασίας Κρυσταλλίδη (υπεύθυνης εκπαιδευτικών θεμάτων στην ομοσπονδία Κοινοτήτων και Σωματείων Ν. Αφρικής και πρώην Δντριας της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ)  και με κάλυψη των εξόδων από την Ομοσπονδία βρέθηκε κοντά μας από 21-24 Μαρτίου 2016 ο Ομότιμος καθηγητής και για πολλά χρόνια υπεύθυνος του έργου Παιδεία Ομογενών, κ. Μιχάλης Δαμανάκης.

Κατά το διάστημα της παρουσίας του κ. Δαμανάκη στον Γιοχάνεσμπουργκ  έγιναν πολλές γόνιμες και εποικοδομητικές συζητήσεις για το εκπαιδευτικό υλικό και τα βιβλία του ΕΔΙΑΜΜΕ, για μεθόδους διδασκαλίας, για την εξ αποστάσεως  και ηλεκτρονική διδασκαλία, για τρόπους βελτίωσης της παρεχομένης εκπαίδευσης όσον αφορά τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού, για τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και την κάλυψη τους, για την πορεία και το μέλλον της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Αποτυπώθηκε η κατάσταση της εκπαίδευσης τόσο στα απογευματινά ΤΕΓ, όσο και στο ΣΑΧΕΤΙ.

Ωστόσο, και επειδή ο χρόνος ήταν περιορισμένος τα σεμινάρια πήραν την μορφή  ενημερωτικών συναντήσεων.

Η αξία αυτών των συναντήσεων έγκειται στο γεγονός ότι τέθηκαν οι προβληματισμοί, οι ανησυχίες, καταγράφτηκαν οι εκπαιδευτικές ανάγκες  όσον αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, παρουσιάστηκε εκπαιδευτικό υλικό και δεσμευτήκαμε  όλοι ότι θα είμαστε σε συχνή επαφή και επικοινωνία με το Πανεπιστήμιο της Κρήτης  και το ΕΔΙΑΜΜΕ  το οποίο θα μπορεί εξ αποστάσεως  να καλύψει τις επιμορφωτικές αυτές ανάγκες των εκπαιδευτικών και να μας καθοδηγήσει, στοιχεία τα οποία θα επιφέρουν βελτίωση της παρεχομένης ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης  τόσο στα απογευματινά σχολεία όσο και στο ΣΑΧΕΤΙ.

Η παρουσία του κ. Δαμανάκη αλλά και οι συζητήσεις που έγιναν  ήταν εποικοδομητικές, αφού έθεσαν την βάση για μελλοντική, μόνιμη και σταθερή συνεργασία  και υποστήριξη από το Πανεπιστήμιο  της Κρήτης στα θέματα που μας αφορούν.

ενδεικτικές φωτογραφίες

ενδεικτικές φωτογραφίες από εισήγηση του κ. Δαμανάκη from gvlachos

ΜΙΑ ΠΛΟΥΣΙΑ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΑΧΕΤΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 30-01-2016

Πολλές δραστηριότητες μαζί πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016 (ημέρα των Τριών Ιεραρχών) στη Σχολή ΣΑΧΕΤΙ.

Συγκεκριμένα με πρωτοβουλία του νέου Συντονιστή Εκπαίδευσης  στο Γιοχάννεσμπουργκ της Ν. Αφρικής κ. Γ. Βλάχου και σε συνεννόηση με την Διευθύντρια του Ελληνικού Τμήματος της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ κ. Α. Παπάζογλου, πραγματοποιήθηκαν:

  • Αρχιερατική λειτουργία στο Ναό της Σχολής με την ευκαιρία της εορτής των Τριών Ιεραρχών (σχολική εορτή) και αρτοκλασία την οποία μερίμνησαν γονείς μαθητών του Ελληνικού σχολείου του Τριγώνου Βάαλ. Στην Λειτουργία χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας κ.κ. Δαμασκηνός.
  • Αμέσως μετά σε αίθουσα του Ελληνικού Τμήματος της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ, όπου η Διευθύντρια του Τμήματος είχε μεριμνήσει να υπάρχει πλούσιος μπουφές, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση κοπής της πίτας για καλή σχολική χρονιά. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν οι προαναφερόμενοι Συντονιστής Εκπαίδευσης, η Διευθύντρια του Ελληνικού Τμήματος του ΣΑΧΕΤΙ και ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ της Σχολής κ. Στεφάνου Ανδρέας, αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί της Σχολής αλλά και Ελληνικών Σχολείων Κοινοτήτων, Ομογενείς εκπαιδευτικοί, κάτοικοι και μαθητές από την Ελληνική Κοινότητα του Τριγώνου Βάαλ.
  • Το τρίτο μέρος περιελάμβανε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Σχεδιασμός μαθήματος για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας».

Ο Συντονιστής κ. Βλάχος  εισηγήθηκε και ανέλυσε το θέμα στους εκπαιδευτικούς, αποσπασμένους και ομογενείς και αμέσως μετά ακολούθησε η τοποθέτηση της κ. Παπάζογλου, η οποία μετέφερε την πολύχρονη εμπειρία και τα επιστημονικά συμπεράσματα από τον σχεδιασμό του μαθήματος στο Ελληνικό Τμήμα της Σχολής. Αποφασίστηκε να γίνει καταγραφή επιμορφωτικών αναγκών των εκπ/κών με χρήση ερωτηματολογίων και η επόμενη επιμορφωτική συνάντηση να οριστεί για τον Μάιο.

Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες και η παρουσίαση του Συντονιστή Εκπ/σης

εκκλησιασμός για 3 Ιεράρχες - επιμορφωτική συνάντηση εκπ/κών from gvlachos
σχεδιασμός μαθήματος για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας from gvlachos