Αυγ 10
30
Κάτω από (Γενικά) από στις 30-08-2010

Ο δάγγειος που προκαλεί αιμορραγικό πυρετό, αλλά και ο ιός Chikungunya, είναι πολύ πιθανόν να πλήξουν τις χώρες της Μεσογείου λόγω της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζουν πολλοί επιστήμονες. Ηδη, ο ιός του δυτικού Νείλου, «επεκτεινόμενος» σε Θεσσαλία και Χαλκιδική, προκαλεί σε ένα μήνα στην Ελλάδα περισσότερες εγκεφαλοπάθειες από ό,τι στις ΗΠΑ τα τρία πρώτα χρόνια της επιδημίας (59 το 1999, 19 το 2000, 64 το 2001, 2.946 το 2002).

«Η επιδημία είναι αρκετά μεγάλη, παρότι ο ιός εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα», δήλωσε στην «Κ» ο καθηγητής επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αγγελος Χατζάκης. «Ο ελληνικός πληθυσμός είναι σχετικά παρθένος, με αποτέλεσμα να είναι εύκολο να επεκταθεί η λοίμωξη».

Ερευνα του κ. Χατζάκη και συνεργατών του, το 2006 – 2007 σε 10.000 αιμοδότες και 115 πάσχοντες από εγκεφαλοπάθεια, δεν είχε εντοπίσει τον ιό.  «Μας έκανε εντύπωση ότι ο ιός προκαλούσε επιδημίες σε γειτονικές χώρες και πέρασε τον Ατλαντικό, ενώ δεν είχε έρθει στην Ελλάδα», λέει ο κ. Χατζάκης, «όμως δεν βρήκαμε μολύνσεις. Η εμφάνισή του σήμερα, επομένως, δεν μας εκπλήσσει, είναι ένας από τους 1.400 βεβαιωμένους μολυσματικούς μικροοργανισμούς, που κατά καιρούς επανεμφανίζονται. Σύγχρονοι μελετητές θεωρούν ότι πιθανόν ο Μέγας Αλέξανδρος κατέληξε από τον ιό του Νείλου, επειδή πριν από την ασθένεια και τον θάνατό του πέθαναν μαζικώς πουλιά. Ο συγκεκριμένος ιός θεωρείται νόσος των πτηνών, τα οποία μολύνονται και τον μεταφέρουν, ενώ έχει μεγάλο ποσοστό θνητότητας στα κοράκια.   Πολλοί ερευνητές περιμένουν ότι, λόγω της κλιματικής αλλαγής και της πανίδας των κουνουπιών, γνωστοί ιοί όπως ο δάγγειος, που μπορεί να προκαλέσει αιμορραγικό πυρετό και ο ιός Chikungunya, που προκαλεί έντονες αρθραλγίες, θα δημιουργήσουν τα προσεχή χρόνια επιδημίες στις χώρες της Μεσογείου».

Δεν αποκλείεται οι μολύνσεις από τον ιό του Νείλου να έχουν φθάσει μέσα σε ένα μήνα στην Ελλάδα τις 25.000, αφού σύμφωνα με επιδημιολογικές μελέτες 250 μολύνσεις συνεπάγονται 50 εμπύρετες λοιμώξεις και μόνο ένα κρούσμα εγκεφαλοπάθειας.   «Ο ιός συνήθως ταξιδεύει από χρονιά σε χρονιά», προειδοποιεί ο κ. Χατζάκης. «Απαιτείται επιδημιολογική επιτήρηση και πρόληψη, καθώς οι ψεκασμοί και οι απεντομώσεις δεν αποτελούν πανάκεια».   Από τα τέλη Απριλίου, δήλωσε στην «Κ» ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Υγείας, Αντώνης Δημόπουλος, «στείλαμε εγκύκλιο για τη διενέργεια ψεκασμού τον Μάιο και τον Ιούνιο. Οι νομαρχίες μας διαβεβαιώνουν ότι ψεκασμοί έγιναν. Εκτιμώ ότι πιθανόν δεν έγιναν εκτεταμένα, γιατί είναι πολλές οι περιοχές (550 χωριά) στον κάμπο μεταξύ Γιαννιτσών, Βέροιας, Εδεσσας και Θεσσαλονίκης».

Της Γαληνης Φουρα

Αυγ 10
29
Κάτω από (Youtube) από στις 29-08-2010
Αυγ 10
29
Κάτω από (Γενικά) από στις 29-08-2010

Στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση στάλθηκε η απόφαση για την πρόσληψη 15.500 αναπληρωτών εκπαιδευτικών και 10.800 ωρομισθίων , σύμφωνα μ ετην οποία θα προσληφθούν :

ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

-7.817 Αναπληρωτές.

-7.450 ωρομίσθιοι και μέχρι τον αριθμό του 1.117.000 ωρών.

ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ θα προσληφθούν

-7.943 Αναπληρωτές, και, .

-3.350) Ωρομίσθιοι και μέχρι τον αριθμό των 527.904 ωρών.

Oυαί τοις ηττημένοις!

Αυγ 10
29
Κάτω από (Γενικά) από στις 29-08-2010

Διαβάζω στο Βήμα:

Πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε χθες μεταξύ της κυβέρνησης και των κομμάτων της αντιπολίτευσης με αφορμή την πρόσληψη 20 επιπλέον ειδικών συνεργατών και μετακλητών υπαλλήλων στο γραφείο του Πρωθυπουργού, με ετήσια δαπάνη που θα ξεπερνά τα 640.000 ευρώ, όπως δημοσιεύτηκε και στο ΦΕΚ της 6ης Αυγούστου. Το θέμα προκάλεσε την κατάθεση ερώτησης στη Βουλή από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Παπαδημούλη, ο οποίος ζητεί από τον ίδιο τον κ. Γ. Παπανδρέου και τους υπουργούς Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκη και Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου να δώσουν διευκρινίσεις για τον αριθμό των συμβούλων που απασχολούνται στο πρωθυπουργικό γραφείο, τα ονόματά τους, την επαγγελματική τους ιδιότητα και τα καθήκοντά τους. Επιπλέον, ζητεί πληροφορίες για τη δαπάνη της μισθοδοσίας τους συνολικά και για τον καθένα ξεχωριστά.

Απίθανο; Τώρα όσους θέλουμε να “τακτοποιήσουμε” θα τους λέμε …συμβούλους! Αλλά γιατί μας περνάνε τόοσο ηλίθιους, που βγαίνει και ο κ. Πεταλωτής, με το αστραποβόλο βλέμμα, να μας καθησυχάζει οτι το Μέγαρο Μαξίμου έχει κάνει το “κουμάντο του” με περικοπές άλλου είδους, για να είναι άρτια εξοπλισμένο!!! Μα γιατί δεν τους …κατεβάζουμε τα μούτρα!!!!

Αυγ 10
28
Κάτω από (Youtube) από στις 28-08-2010
Αυγ 10
28
Κάτω από (Γενικά) από στις 28-08-2010

Όσοι δεν συμπληρώνουμε ωράριο ή περισσεύουν κάτι ώρες, καλόν θα είναι να λάβουμε υπ΄οψιν το σκίτσο!!!!

Αυγ 10
28

Αυτό το κράτος, για να απαλλαγεί από το χρέος του, αποφάσισε να διώξει το μισό του πληθυσμό και τον άλλον μισό να τον …τρελλάνει! Διαβάζω στην “Κ” και ξεσηκώνονται πάλι τα νεύρα μου, μιάς και οι τρίχες της κεφαλής μου θυμίζουν πια…Simpson’s!!!

“Ειδική ρύθμιση για τους μισθούς στην ΕΡΤ!!! Εξαιρούνται από το μισθολογικό πλαφόν του Δημοσίου, τα στελέχη της ΕΡΤ, με νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού.

Σε ειδική ρύθμιση καταφεύγει η κυβέρνηση προκείμενου να λειτουργήσει η Κρατική Τηλεόραση, μετά την παραίτηση πριν απο ένα μήνα του προέδρου και Διευθύνοντος σύμβουλου Γιώργου Γαμπρίτσου και την απροθυμία ανθρώπων της αγοράς να στελεχώσουν την ΕΡΤ.   Έτσι, με νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού εξαιρούνται από το μισθολογικό πλαφόν του Δημόσιου, τα στελέχη της ΕΡΤ.   Οι όροι της παροχής των υπηρεσιών, της αμοιβής του διευθύνοντος σύμβουλου και των γενικών διευθυντών της Ελληνικής Ραδιοτηλεόρασης ορίζονται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης. “

Καλά αυτό το Υπουργείο Πολιτισμού, είναι απίθανο! Εχθές σε νυχτερινή εκπομπή του Extra Channel, καταγγέλθησαν ΦΕΚ, σύμφωνα με τα οποία, δημιουργήθηκαν νέες οργανικές θέσεις Ιδιωτικού Δικαίου για συγκεκριμένες ειδικότητες ΠΕ, ΔΕ. Που σημαίνει ότι οι άνθρωποι που είχαν σειρά να διοριστούν μέσω ΑΣΕΠ, δεεεν …. λόγω ΔΝΤ! Αλλά για τα “δικά μας παιδιά”, τσούπ!, φτιάχνουμε ένα ΦΕΚ! Αίσχος!!!!!

Γιατί οι υπάλληλοι της ΕΡΤ, που την χρυσοπληρώνουμε, εξαιρούνται; Δεν υπάρχει λογαριασμός για λογαριασμός που να μην χρεώνει ΕΡΤ! Μέχρι και τα καντηλάκια των …τάφων! Γιατί οι υπάλληλοι της Βουλής; Γιατί οι βουλευτές; Μήπως έχουμε αργήσει, να τους πάρουμε με τις πέτρες;

Αυγ 10
27
Κάτω από (Εκ βαθέων, Εκπαίδευση) από στις 27-08-2010

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων δεν εξέπληξαν τους στοιχειωδώς ορθολογιστές και σκεπτομένους αυτού του τόπου. Παρ’ ολίγον να περάσουν στο πανεπιστήμιο και αυτοί που δεν έδωσαν εξετάσεις. Ας μην ανησυχούν, όμως, διότι το 2013 η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπόσχεται την ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ. Υποθέτω ότι τώρα θα γίνει και μια μελέτη για να δούμε σε ποιο βαθμό η κατάργηση της βάσης του 10 πέτυχε τους στόχους που είχαν τεθεί. Αλήθεια ποιους στόχους; Βέβαια για όσους έχουν ιδέα από ανώτατη εκπαίδευση, ξέρουν δηλαδή ότι ο χώρος αυτός συνεπάγεται την ανάπτυξη επιστήμης και έρευνας, είναι προφανής η διά των έργων κατάργηση της έννοιας της ανώτατης εκπαίδευσης, έννοιας που ισχύει στην Ευρώπη από τον 11ο αιώνα, όταν δημιουργήθηκε το πρώτο Πανεπιστήμιο της Ευρώπης, εκείνο της Bologna. Θα μου πείτε, τώρα θα ασχοληθούμε με το τι έλεγαν περί Επιστήμης και Πανεπιστημίων και Ανώτατης Εκπαίδευσης τον 11ο αιώνα; Εδώ είμαστε στον 21ο και στην Ελλάδα μας, όπου είσαι ό,τι δηλώνεις. Οι εξετάσεις για τα ΑΕΙ ασφαλώς πρέπει να αλλάξουν. Γι’ αυτό και από το 2006 όπως είχα δημόσια ανακοινώσει, το υπουργείο και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας σε συνεργασία μελετούσαν τη διεθνή πραγματικότητα, ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος που θα αποδέσμευε το λύκειο από το εξεταστικό σύστημα. Την αποδέσμευση είχαν ζητήσει τα ΑΕΙ, οι οργανώσεις εκπαιδευτικών και τα κοινοβουλευτικά κόμματα.

Σήμερα «είμαστε σε άλλη εποχή». Η οικονομική κρίση και η διεθνής επιτροπεία μας επιβάλλουν πολλά, αλλά μας «επιτρέπουν» και πολλά. Μας επιβάλλουν, π.χ. σκληρή δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά μας «επιτρέπουν» να αγνοούμε τη διεθνή πραγματικότητα, την ανάγκη για υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και αριστεία, τον σεβασμό σε όλα τα επαγγέλματα και την ποιότητά τους και κυρίως την ισόρροπη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σε μια εποχή οικονομικής παγκοσμιοποίησης και σκληρότατου ανταγωνισμού σε όλα τα επίπεδα. Μα θα μου πείτε, στην πολιτική το σημαντικότερο απ’ όλα, όπως συμβουλεύουν οι επικοινωνιολόγοι, είναι να υπόσχεσαι, ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Λέμε στους νέους που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις ότι τους προσφέρουμε θέσεις ακόμα και αν δώσουν λευκή κόλλα και ξεχνάμε να τους θυμίσουμε ότι οι εξετάσεις για την ανώτατη εκπαίδευση δεν είναι μόνο για να εγγραφούν στα ανώτατα ιδρύματα, αλλά και για να διαπιστώσουμε αν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν και να περατώσουν τις σπουδές τους. Αλλωστε με το αν θα τελειώσουν ποιος ασχολείται; Αν θα έχουν ένα χαρτί στο χέρι που δεν θα σημαίνει τίποτα, ποιος έχει απάντηση; Αυτό που έχει σημασία για «το σύστημα» είναι ότι μέχρι τότε θα «βολευτούν» πολλές καταστάσεις. Θα έχουμε περισσότερους φοιτητές και λιγότερους ανέργους, θα δουλεύουν οι υπηρεσίες ενοικίασης και τροφοδοσίας της περιφέρειας (αφού χάσαμε τα στρατόπεδα, τώρα τι μας μένει;) και θα περηφανεύονται οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι για την αγάπη τους στον λαό, αφού καταργήθηκε το άβατο του 10 στα ΑΕΙ. Για όλα αυτά ανεξάρτητος παρατηρητής του 2020 θα καταγράψει τα συμπεράσματά του. Το ερώτημα είναι αν θα τον ακούσουν σ’ ετούτη τη χώρα και αν θα καταλάβουν ότι οι πολιτικές του σήμερα, που χαϊδεύουν τ’ αυτιά και προσφέρουν φρούδες ελπίδες στη νεολαία, θα καταδικαστούν οριστικά και θα ανοίξουμε όλοι μαζί ένα παράθυρο στο μέλλον. Της Μαριεττας Γιαννακου

Η αλήθεια είναι ότι και εγώ δεν το περίμενα το σκηνικό που διαμορφώθηκε! Δεν συζητώ για τη βάση του 10…Επίσης δεν σχολιάζω πώς θα τελειώσει την Ιταλική Φιλολογία ο φοιτητής πού πέρασε με 6,κάτι!!! Όπως θεωρώ απαράδεκτο να εισέρχεται κάποιος σε σχολές του Εμπορικού Ναυτικού με 3 και 4!!!! Οι προτάσεις υπάρχουν. Η βούληση δεν υπάρχει! Εξ άλλου “παίζονται” και πολλά!!!! Κάθε πόλη και Πανεπιστήμιο, κάθε χωριό και ΤΕΙ!!!! Σκανδαλώδες! Αλλά, σκόρπιες σκέψεις κάνω, μιάς και δεν έχω συνέλθει ούτε απο τα απανωτά χτυπήματα της νέας τάξης πραγμάτων, ούτε απο τις λίγες καλοκαιρινές διακοπές, απο πού να το πιάσομε το θέμα;;;;; Απο την μείωση των απουσιών;;;; Αυτό το φωνάζουμε χρόοοονια τώρα! Η κ. Γιαννάκου όταν το εισηγήθηκε έπεσαν πάνω της συνδικαλιστές και αντιπολίτευση να την “φάνε”! Όμως…. στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, αυξήσαμε το όριο των απουσιών… ελέω της “νέας γρίππης”.   Αλλά και τώρα! Άλλαξαν οι διευθυντές εκπαίδευσης! Αξιοκρατία τώρα!!! Εγώ γιατί   δεν το πιστεύω;;;; Οι αποσπάσεις στην Κεντρική Υπηρεσία κ.α, γίνεται σε… δόσεις, οι οποίες φυσικά και δεν ανακοινώνονται!!!  Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία! Και δυστυχώς οι κυβερνώντες την Βασιλεύουσα δεν έχουν κανένα τέτοιο προτέρημα! Ίσως η …”συμπαθής τάξη των εκπαιδευτικών” αν ξυπνήσει ….

Τελικά πόσους εκπαιδευτικούς χρειαζόμαστε; Να συμφωνήσουμε ότι φέτος -λόγω εφαρμογής του Μνημονίου- θα είναι μια δύσκολη χρονιά. Πιθανώς η πιο δύσκολη από την έναρξη της ατέλειωτης αυτής μεταπολίτευσης. Αλλά και πέρυσι, όταν ήμασταν μες την τρελή χαρά και τις δαπάνες, πάλι το ίδιο σενάριο παίχτηκε. Η κυβέρνηση διόρισε 4.800 εκπαιδευτικούς (2.000 περισσότερους από φέτος). Τα συντεχνιακά σωματεία (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) έσκουζαν ότι υποσκάπτεται η δωρεάν παιδεία. Ο Τύπος -πιστός στο δόγμα «του λαού τα ντέρτια λέω…»- κραύγαζε «χωρίς δασκάλους και καθηγητές τα σχολεία», κι εμείς κάθε χρόνο μένουμε με την απορία. Πόσοι χρειάζονται για να γεμίσουν τα σχολεία;

Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ (Education at a Glance 2009: OECD Indicators) δείχνουν ότι η Ελλάδα έχει την καλύτερη αναλογία δασκάλων προς μαθητές στον δυτικό κόσμο: ένας διδάσκων ανά δέκα διδασκόμενους στην Ελλάδα, όταν η Φινλανδία (με το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα του κόσμου) το αντίστοιχο κλάσμα είναι 1/15. Την ίδια αναλογία δασκάλων μαθητών (1/15) έχουν και οι ΗΠΑ, ενώ ακόμη χειρότερη είναι στις Γερμανία, Ιαπωνία, Γαλλία, Βρετανία, Αυστραλία που πλησιάζουν το 1/20. Τι, στην ευχή, έχουν τα δικά μας σχολεία και μονίμως εμφανίζονται κενά;

Μια εξήγηση είναι τα «Greek statistics». Σύμφωνα με δημοσιεύματα την περίοδο 2005-2006 στείλαμε ψεύτικα στοιχεία στον ΟΟΣΑ και για τα σχολεία! Τα «λάθη», όμως, δεν αφορούσαν τον αριθμό των εκπαιδευτικών, αλλά τη δουλειά τους. Τότε οι δείκτες έδειξαν ότι στην Ελλάδα, τα σχολεία λειτουργούσαν συνεχώς χωρίς διακοπές, αργίες, χωρίς καταλήψεις κ.λπ. και είχε εξαφανιστεί και η μαθητική διαρροή. («Ελευθεροτυπία» 14/2/2010)

Υπάρχει, βέβαια, το φαινόμενο της διαρροής διδασκόντων με αποσπάσεις σε πολιτικά γραφεία. Αλλά πάλι το ποσοστό είναι πολύ μικρό (5.000 αποσπασμένοι σε 170.000 εκπαιδευτικούς, δηλαδή 3%) και για να δικαιολογήσει τον υπερπληθυσμό των διδασκόντων και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Κυρίως, όμως, υπάρχει αυτό που αποκάλυψε προ καιρού η κ. Διαμαντοπούλου: 19 γυμναστές υπηρετούσαν σε ένα μόνο σχολείο του Νομού Κοζάνης!

Βεβαίως, οι 19 γυμναστές σε ένα σχολείο είναι μια περίπτωση που βγάζει μάτι. Αλλά είναι η κορυφή του παγόβουνου. Σίγουρα σε κάποιο διπλανό σχολείο θα υπάρχουν δύο περισσοί φιλόλογοι, σε κάποιο παραδιπλανό θα λείπει ένας μαθηματικός, και σε ένα τρίτο θα υπάρχουν τρεις φυσικοί που δεν θα έχουν αντικείμενο εργασίας κ.ο.κ. Οι ισχυρότερος υπολογιστής του κόσμου, το πιο ικανό επιτελείο της οικουμένης δεν θα μπορούσαν ούτε να αποτυπώσουν, αλλά ούτε να προβλέψουν τις ανάγκες σε προσωπικό για τις 16.000 εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας. Ο κεντρικός σχεδιασμός, ακόμη και σ’ ένα κόσμο αγαθών προθέσεων (δεν τηλεφωνεί ο x υπουργός, ζητώντας να μην αποσπαστεί ο δικός του εκπαιδευτικός σε σχολείο) δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα σε ένα τόσο πολύπλοκο και ρευστό σύστημα.

Πόσο διαφορετικό όμως θα ήταν το σύστημα αν οι τοπικές κοινωνίες διαχειριζόταν τις εκπαιδευτικές μονάδες και τις πλήρωναν διά των δικών τους φόρων; Θα ανεχόταν οι Κοζανίτες να συντηρούν 19 γυμναστές σε ένα σχολείο; Δεν θα φρόντιζαν να αναπληρώνουν όλα τα κενά; “Κ”

Οι 19 γυμναστές, σίγουρα ΔΕΝ θα υπηρετούσαν στο σχολείο. Θα ανήκαν ίσως οργανικά, αλλά θα ήταν αποσπασμένοι είτε στην δ/νση της Εκπαίδευσης ή σε Κεντρική Υπηρεσία ή σε γραφείο ή στην καλύτερη περίπτωση σε άλλο σχολείο!!!! Καί πώς οι τοπικές κοινωνίες θα διαχειρίζονταν τις εκπαιδευτικές μονάδες;;;; Μέσω των δήμων; Τότε είναι που τα σχολεία θα ρημάξουν!!! Όταν περσυ έγινε η προσπάθεια συγκέντρωσης των βιβλίων, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, για ανακύκλωση, σκεφθείτε πόσοι το σαμποτάρησαν, περιγελώντας το; Όταν έγινε νύξη για να έχουν τα σχολεία ένα “όνομα” αντι για “7ο, 14ο κλπ”, και τί δεν ακούστηκε! Για σπόνσορες, για παραχώρηση των σχολείων σε …ιδιώτες και ένα σωρό ανοησίες! Φυσικά, σε εκείνους τους συλλόγους γελάσαμε πολύ! Αυτό πρέπει να το παραδεχτούμε! Όμως, εμένα δεν θα με ενοχλούσε καθόλου, αντιθέτως θα μου διευκόλυνε την ζωή “τα μάλα”, αν το σχολείο μου ονομαζόταν π.χ “Α. Ωνάσης” και το αντίστοιχο ίδρυμα χορηγούσε στο σχολείο ένα ποσόν, ικανό να μας παρέχει γραφική ύλη, επισκευές, υλικοτεχνική υποδομή και γιατί όχι και ένα νέο κτίριο!!!! Πού θίγεται η “δωρεάν παιδεία” αν κάθε οικογένεια κατέβαλε με την εγγραφή σε κάθε σχολική χρονιά ένα συμβολικότατο ποσόν, ας πούμε 5-10 ευρώ για το σχολείο; Ας αφήσουμε λοιπόν τα μικροπολιτικά κόλπα και τους λαϊκισμούς. Τις κραυγές απελπισίας στο όνομα της δωρεάν παιδείας!

Αυγ 10
27

Κατάντια! Στη σημερινή εποχή, όπου απαιτείται η Ελλάδα να γυρίσει σελίδα βασιζόμενη στην Παιδεία -τον ισχυρότερο αναπτυξιακό πυλώνα κάθε αναπτυγμένης χώρας- στα ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ εισήχθησαν υποψήφιοι με μέσο όρο κάτω από τη μονάδα. Ο πήχυς της υποβάθμισης στάθηκε στο 0,9, που ήταν ο βαθμός του τελευταίου εισακτέου στα ΤΕΙ και στο 2,3 του τελευταίου εισακτέου (ήταν περσινός απόφοιτος που απλώς εκμεταλλεύθηκε φέτος την κατάργηση της βάσης και εισήχθη χωρίς εξετάσεις!) στα πανεπιστήμια. Συνολικά, σε 114 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ ο τελευταίος υποψήφιος είχε βαθμό ή μόρια πρόσβασης κάτω από τη βάση.

Η εικόνα αυτή, που εκθέτει διεθνώς τη χώρα και ενισχύει την απορία της κοινής γνώμης για τη λειτουργία άχρηστων ΑΕΙ με πολύ υψηλό κόστος, αποτελεί κόλαφο για την κυβέρνηση, η οποία από φέτος κατήργησε τη βάση του 10, που είχε καθιερωθεί το 2006, επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου.

Από την άλλη, οι «πολικές βαθμολογίες» δίνουν την ευκαιρία για να ξεκινήσουν μεταρρυθμίσεις. «Προχωράμε σε αλλαγές σε βάθος, σε θεσμική μεταρρύθμιση και χωροταξική αναδιάρθρωση στην ανώτατη εκπαίδευση. Το θέμα ετέθη την Τρίτη στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο. Το κείμενο για τη διαβούλευση θα δοθεί στα τέλη Σεπτέμβρη. Θα υπάρξει περίοδος συζητήσεων με την πανεπιστημιακή κοινότητα, με τα Τεχνολογικά Ιδρύματα, με τους κοινωνικούς φορείς, με όλη την κοινωνία, γιατί το θέμα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ δεν αφορά μόνο όσους συμμετέχουν σε αυτά. Και ο στόχος είναι στις αρχές της επόμενης χρονιάς να υπάρχει νομοθετική ρύθμιση» τόνισε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου.

Ειδικότερα, από το 2014 θα εφαρμοσθεί νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής θα συνδυαστούν με μεταρρύθμιση τόσο της ύλης όσο και των μαθημάτων στο λύκειο. Θα καθιερωθεί το Εθνικό Απολυτήριο, για την απόκτηση του οποίου οι τελειόφοιτοι θα συμμετέχουν σε εξετάσεις, αλλά στη διαμόρφωση του βαθμού του θα υπολογίζονται και οι επιδόσεις τους σε εργασίες*. Με βάση το Εθνικό Απολυτήριο οι απόφοιτοι θα δηλώνουν τις σχολές ΑΕΙ στις οποίες επιθυμούν να εισαχθούν και κατόπιν θα συμμετέχουν σε πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα (από 6 σήμερα) και με μικρότερη ύλη**. Ταυτόχρονα, θα ενισχυθεί ο ρόλος των πανεπιστημίων στην επιλογή των εισακτέων. Σε όσες σχολές (κυρίως ΤΕΙ) οι αιτήσεις είναι λιγότερες από τις προσφερόμενες θέσεις, οι υποψήφιοι θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις με μόνο κριτήριο το Απολυτήριο Λυκείου.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», θα αρχίσει ο ανασχεδιασμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με καταργήσεις τμημάτων***. Ηδη φέτος σε 25 τμήματα ΤΕΙ και τρεις ξενόγλωσσες φιλολογίες υπήρξαν κενές θέσεις. Συνολικά έμειναν 4.108 κενές θέσεις, ενώ το 2009 είχαν μείνει 20.390 κενές θέσεις. Τα 25 αυτά τμήματα ΤΕΙ είναι πρώτα στη λίστα των προς κατάργηση τμημάτων. Ταυτόχρονα, τα ΤΕΙ θα συνδεθούν με τη δευτεροβάθμια και την τεχνολογική μεταλυκειακή εκπαίδευση. Επίσης, αλλαγές προωθούνται στην επαγγελματική εκπαίδευση. Εξετάζεται το ενδεχόμενο κατάργησης της δυνατότητας που έχουν οι απόφοιτοι για εισαγωγή στα ΑΕΙ. Τέλος, από το 2011 θα περιοριστεί η χρονική διάρκεια των εξετάσεων και ο αριθμός των εμπλεκομένων. «Φέτος λειτούργησαν 2.020 διαφορετικές επιτροπές εξετάσεων. Το σύνολο των ατόμων που απασχολήθηκαν στις επιτροπές αυτές ήταν 30.165» ανέφερε ο υφυπουργός κ. Ι. Πανάρετος. “K”

Έχουμε και λέμε, λέμε κι έχουμε:

* Αν δεν αναβαθμιστεί ο ρόλος του καθηγητή και σχολείου, αν δεν έλθει η εκπαιδευτική διαδικασία στα χέρια του καθηγητή, όπως ήταν πριν …ρημαχτούν τα πάντα, δυστυχώς, πάλι θα είναι όλα στον αέρα. Πρέπει ο βαθμός να έχει πραγματική υπόσταση! Αναλογιστήκατε ποτέ, πόσοι είναι οι αριστούχοι στο Γυμνάσιο κάθε χρόνο; Συνειδητοποιήσατε ότι οι μαθητές και οι γονείς τους …”σνομπάρουν” το 15, το 16; Ποιός θα βάζει τα θέματα των εργασιών και ποιός θα τις διορθώνει; Με ποιά κριτήρια; Στις τάξεις των 27-30 μαθητών; Σήμερα; … Μειδιώ….

**Δηλαδή στην μικρότερη ύλη είναι πιοοοο εύκολο; Και σε ένα κεφάλαιο, μπορώ να βάλω μια άσκηση δυσεπίλυτη για την πλειονότητα των μαθητών! Γιατί άραγε κατέβηκε η ύλη του πρώτου έτους των σχολών θετικών επιστημών στα Λύκεια?

***

Απο δημοσίευμα της 24-08-10 στο προφίλ της Υπουργού, σας παραθέτω σχόλιο:

“…μπραβο αννα επιτελους με την πτωση της βασης του 10 θα ανοιξουν και παλι της πορτες τους τα αδεια τει της επαρχιας που θα τα εκλεινε η νεα δημοκρατια προς οφελος των κολλεγιων!…”

Τα οποία κολλέγια, ενέκρινε η νέα κυβέρνηση, εκτός απο 10, που είναι θέμα χρόνου να εγκριθούν και αυτά! Τίνι τρόπω; …Φανταστείτε… Πάντως, περνώντας απο πολλά ανθοπωλεία, δεν μπορώ παρά να θαυμάσω τις συνθέσεις που πωλούνται! Σκέτη τέχνη! Θεωρώ οτι ο ανθοδέτης, εκτός του ότι πρέπει να είναι πολύ μερακλής, θα κερδίζει και ανάλογο μεροκάματο!!! Και μπράβο του! Κι όμως…Το ΤΕΙ Ανθοκομίας …πάτωσε! Γιατί;; Γιατί ο Έλλην θέλει το παιδί του να γίνει ή γιατρός ή δικηγόρος!

Εν κατακλείδι, όσα κράτη προσφέρουν Παιδεία, διαθέτουν και χρήματα! Άλλως…”Από ψηλά δεν ζωγραφίζονται τα όνειρα, δεν διακρίνεται η αλήθεια…”