Αυγ 10
27

Η Παιδεία δεν έπιασε τη βάση…

Κάτω από (Εκ βαθέων, Εκπαίδευση) από στις 27-08-2010

Κατάντια! Στη σημερινή εποχή, όπου απαιτείται η Ελλάδα να γυρίσει σελίδα βασιζόμενη στην Παιδεία -τον ισχυρότερο αναπτυξιακό πυλώνα κάθε αναπτυγμένης χώρας- στα ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ εισήχθησαν υποψήφιοι με μέσο όρο κάτω από τη μονάδα. Ο πήχυς της υποβάθμισης στάθηκε στο 0,9, που ήταν ο βαθμός του τελευταίου εισακτέου στα ΤΕΙ και στο 2,3 του τελευταίου εισακτέου (ήταν περσινός απόφοιτος που απλώς εκμεταλλεύθηκε φέτος την κατάργηση της βάσης και εισήχθη χωρίς εξετάσεις!) στα πανεπιστήμια. Συνολικά, σε 114 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ ο τελευταίος υποψήφιος είχε βαθμό ή μόρια πρόσβασης κάτω από τη βάση.

Η εικόνα αυτή, που εκθέτει διεθνώς τη χώρα και ενισχύει την απορία της κοινής γνώμης για τη λειτουργία άχρηστων ΑΕΙ με πολύ υψηλό κόστος, αποτελεί κόλαφο για την κυβέρνηση, η οποία από φέτος κατήργησε τη βάση του 10, που είχε καθιερωθεί το 2006, επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου.

Από την άλλη, οι «πολικές βαθμολογίες» δίνουν την ευκαιρία για να ξεκινήσουν μεταρρυθμίσεις. «Προχωράμε σε αλλαγές σε βάθος, σε θεσμική μεταρρύθμιση και χωροταξική αναδιάρθρωση στην ανώτατη εκπαίδευση. Το θέμα ετέθη την Τρίτη στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο. Το κείμενο για τη διαβούλευση θα δοθεί στα τέλη Σεπτέμβρη. Θα υπάρξει περίοδος συζητήσεων με την πανεπιστημιακή κοινότητα, με τα Τεχνολογικά Ιδρύματα, με τους κοινωνικούς φορείς, με όλη την κοινωνία, γιατί το θέμα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ δεν αφορά μόνο όσους συμμετέχουν σε αυτά. Και ο στόχος είναι στις αρχές της επόμενης χρονιάς να υπάρχει νομοθετική ρύθμιση» τόνισε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου.

Ειδικότερα, από το 2014 θα εφαρμοσθεί νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής θα συνδυαστούν με μεταρρύθμιση τόσο της ύλης όσο και των μαθημάτων στο λύκειο. Θα καθιερωθεί το Εθνικό Απολυτήριο, για την απόκτηση του οποίου οι τελειόφοιτοι θα συμμετέχουν σε εξετάσεις, αλλά στη διαμόρφωση του βαθμού του θα υπολογίζονται και οι επιδόσεις τους σε εργασίες*. Με βάση το Εθνικό Απολυτήριο οι απόφοιτοι θα δηλώνουν τις σχολές ΑΕΙ στις οποίες επιθυμούν να εισαχθούν και κατόπιν θα συμμετέχουν σε πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα (από 6 σήμερα) και με μικρότερη ύλη**. Ταυτόχρονα, θα ενισχυθεί ο ρόλος των πανεπιστημίων στην επιλογή των εισακτέων. Σε όσες σχολές (κυρίως ΤΕΙ) οι αιτήσεις είναι λιγότερες από τις προσφερόμενες θέσεις, οι υποψήφιοι θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις με μόνο κριτήριο το Απολυτήριο Λυκείου.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», θα αρχίσει ο ανασχεδιασμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με καταργήσεις τμημάτων***. Ηδη φέτος σε 25 τμήματα ΤΕΙ και τρεις ξενόγλωσσες φιλολογίες υπήρξαν κενές θέσεις. Συνολικά έμειναν 4.108 κενές θέσεις, ενώ το 2009 είχαν μείνει 20.390 κενές θέσεις. Τα 25 αυτά τμήματα ΤΕΙ είναι πρώτα στη λίστα των προς κατάργηση τμημάτων. Ταυτόχρονα, τα ΤΕΙ θα συνδεθούν με τη δευτεροβάθμια και την τεχνολογική μεταλυκειακή εκπαίδευση. Επίσης, αλλαγές προωθούνται στην επαγγελματική εκπαίδευση. Εξετάζεται το ενδεχόμενο κατάργησης της δυνατότητας που έχουν οι απόφοιτοι για εισαγωγή στα ΑΕΙ. Τέλος, από το 2011 θα περιοριστεί η χρονική διάρκεια των εξετάσεων και ο αριθμός των εμπλεκομένων. «Φέτος λειτούργησαν 2.020 διαφορετικές επιτροπές εξετάσεων. Το σύνολο των ατόμων που απασχολήθηκαν στις επιτροπές αυτές ήταν 30.165» ανέφερε ο υφυπουργός κ. Ι. Πανάρετος. “K”

Έχουμε και λέμε, λέμε κι έχουμε:

* Αν δεν αναβαθμιστεί ο ρόλος του καθηγητή και σχολείου, αν δεν έλθει η εκπαιδευτική διαδικασία στα χέρια του καθηγητή, όπως ήταν πριν …ρημαχτούν τα πάντα, δυστυχώς, πάλι θα είναι όλα στον αέρα. Πρέπει ο βαθμός να έχει πραγματική υπόσταση! Αναλογιστήκατε ποτέ, πόσοι είναι οι αριστούχοι στο Γυμνάσιο κάθε χρόνο; Συνειδητοποιήσατε ότι οι μαθητές και οι γονείς τους …”σνομπάρουν” το 15, το 16; Ποιός θα βάζει τα θέματα των εργασιών και ποιός θα τις διορθώνει; Με ποιά κριτήρια; Στις τάξεις των 27-30 μαθητών; Σήμερα; … Μειδιώ….

**Δηλαδή στην μικρότερη ύλη είναι πιοοοο εύκολο; Και σε ένα κεφάλαιο, μπορώ να βάλω μια άσκηση δυσεπίλυτη για την πλειονότητα των μαθητών! Γιατί άραγε κατέβηκε η ύλη του πρώτου έτους των σχολών θετικών επιστημών στα Λύκεια?

***

Απο δημοσίευμα της 24-08-10 στο προφίλ της Υπουργού, σας παραθέτω σχόλιο:

“…μπραβο αννα επιτελους με την πτωση της βασης του 10 θα ανοιξουν και παλι της πορτες τους τα αδεια τει της επαρχιας που θα τα εκλεινε η νεα δημοκρατια προς οφελος των κολλεγιων!…”

Τα οποία κολλέγια, ενέκρινε η νέα κυβέρνηση, εκτός απο 10, που είναι θέμα χρόνου να εγκριθούν και αυτά! Τίνι τρόπω; …Φανταστείτε… Πάντως, περνώντας απο πολλά ανθοπωλεία, δεν μπορώ παρά να θαυμάσω τις συνθέσεις που πωλούνται! Σκέτη τέχνη! Θεωρώ οτι ο ανθοδέτης, εκτός του ότι πρέπει να είναι πολύ μερακλής, θα κερδίζει και ανάλογο μεροκάματο!!! Και μπράβο του! Κι όμως…Το ΤΕΙ Ανθοκομίας …πάτωσε! Γιατί;; Γιατί ο Έλλην θέλει το παιδί του να γίνει ή γιατρός ή δικηγόρος!

Εν κατακλείδι, όσα κράτη προσφέρουν Παιδεία, διαθέτουν και χρήματα! Άλλως…”Από ψηλά δεν ζωγραφίζονται τα όνειρα, δεν διακρίνεται η αλήθεια…”



Αφήστε μια απάντηση