Μαθηματικά και …άλλα πολλά! Και όχι μόνον!
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων δεν εξέπληξαν τους στοιχειωδώς ορθολογιστές και σκεπτομένους αυτού του τόπου. Παρ’ ολίγον να περάσουν στο πανεπιστήμιο και αυτοί που δεν έδωσαν εξετάσεις. Ας μην ανησυχούν, όμως, διότι το 2013 η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπόσχεται την ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ. Υποθέτω ότι τώρα θα γίνει και μια μελέτη για να δούμε σε ποιο βαθμό η κατάργηση της βάσης του 10 πέτυχε τους στόχους που είχαν τεθεί. Αλήθεια ποιους στόχους; Βέβαια για όσους έχουν ιδέα από ανώτατη εκπαίδευση, ξέρουν δηλαδή ότι ο χώρος αυτός συνεπάγεται την ανάπτυξη επιστήμης και έρευνας, είναι προφανής η διά των έργων κατάργηση της έννοιας της ανώτατης εκπαίδευσης, έννοιας που ισχύει στην Ευρώπη από τον 11ο αιώνα, όταν δημιουργήθηκε το πρώτο Πανεπιστήμιο της Ευρώπης, εκείνο της Bologna. Θα μου πείτε, τώρα θα ασχοληθούμε με το τι έλεγαν περί Επιστήμης και Πανεπιστημίων και Ανώτατης Εκπαίδευσης τον 11ο αιώνα; Εδώ είμαστε στον 21ο και στην Ελλάδα μας, όπου είσαι ό,τι δηλώνεις. Οι εξετάσεις για τα ΑΕΙ ασφαλώς πρέπει να αλλάξουν. Γι’ αυτό και από το 2006 όπως είχα δημόσια ανακοινώσει, το υπουργείο και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας σε συνεργασία μελετούσαν τη διεθνή πραγματικότητα, ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος που θα αποδέσμευε το λύκειο από το εξεταστικό σύστημα. Την αποδέσμευση είχαν ζητήσει τα ΑΕΙ, οι οργανώσεις εκπαιδευτικών και τα κοινοβουλευτικά κόμματα.
Σήμερα «είμαστε σε άλλη εποχή». Η οικονομική κρίση και η διεθνής επιτροπεία μας επιβάλλουν πολλά, αλλά μας «επιτρέπουν» και πολλά. Μας επιβάλλουν, π.χ. σκληρή δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά μας «επιτρέπουν» να αγνοούμε τη διεθνή πραγματικότητα, την ανάγκη για υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και αριστεία, τον σεβασμό σε όλα τα επαγγέλματα και την ποιότητά τους και κυρίως την ισόρροπη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σε μια εποχή οικονομικής παγκοσμιοποίησης και σκληρότατου ανταγωνισμού σε όλα τα επίπεδα. Μα θα μου πείτε, στην πολιτική το σημαντικότερο απ’ όλα, όπως συμβουλεύουν οι επικοινωνιολόγοι, είναι να υπόσχεσαι, ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Λέμε στους νέους που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις ότι τους προσφέρουμε θέσεις ακόμα και αν δώσουν λευκή κόλλα και ξεχνάμε να τους θυμίσουμε ότι οι εξετάσεις για την ανώτατη εκπαίδευση δεν είναι μόνο για να εγγραφούν στα ανώτατα ιδρύματα, αλλά και για να διαπιστώσουμε αν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν και να περατώσουν τις σπουδές τους. Αλλωστε με το αν θα τελειώσουν ποιος ασχολείται; Αν θα έχουν ένα χαρτί στο χέρι που δεν θα σημαίνει τίποτα, ποιος έχει απάντηση; Αυτό που έχει σημασία για «το σύστημα» είναι ότι μέχρι τότε θα «βολευτούν» πολλές καταστάσεις. Θα έχουμε περισσότερους φοιτητές και λιγότερους ανέργους, θα δουλεύουν οι υπηρεσίες ενοικίασης και τροφοδοσίας της περιφέρειας (αφού χάσαμε τα στρατόπεδα, τώρα τι μας μένει;) και θα περηφανεύονται οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι για την αγάπη τους στον λαό, αφού καταργήθηκε το άβατο του 10 στα ΑΕΙ. Για όλα αυτά ανεξάρτητος παρατηρητής του 2020 θα καταγράψει τα συμπεράσματά του. Το ερώτημα είναι αν θα τον ακούσουν σ’ ετούτη τη χώρα και αν θα καταλάβουν ότι οι πολιτικές του σήμερα, που χαϊδεύουν τ’ αυτιά και προσφέρουν φρούδες ελπίδες στη νεολαία, θα καταδικαστούν οριστικά και θα ανοίξουμε όλοι μαζί ένα παράθυρο στο μέλλον. Της Μαριεττας Γιαννακου
Η αλήθεια είναι ότι και εγώ δεν το περίμενα το σκηνικό που διαμορφώθηκε! Δεν συζητώ για τη βάση του 10…Επίσης δεν σχολιάζω πώς θα τελειώσει την Ιταλική Φιλολογία ο φοιτητής πού πέρασε με 6,κάτι!!! Όπως θεωρώ απαράδεκτο να εισέρχεται κάποιος σε σχολές του Εμπορικού Ναυτικού με 3 και 4!!!! Οι προτάσεις υπάρχουν. Η βούληση δεν υπάρχει! Εξ άλλου “παίζονται” και πολλά!!!! Κάθε πόλη και Πανεπιστήμιο, κάθε χωριό και ΤΕΙ!!!! Σκανδαλώδες! Αλλά, σκόρπιες σκέψεις κάνω, μιάς και δεν έχω συνέλθει ούτε απο τα απανωτά χτυπήματα της νέας τάξης πραγμάτων, ούτε απο τις λίγες καλοκαιρινές διακοπές, απο πού να το πιάσομε το θέμα;;;;; Απο την μείωση των απουσιών;;;; Αυτό το φωνάζουμε χρόοοονια τώρα! Η κ. Γιαννάκου όταν το εισηγήθηκε έπεσαν πάνω της συνδικαλιστές και αντιπολίτευση να την “φάνε”! Όμως…. στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, αυξήσαμε το όριο των απουσιών… ελέω της “νέας γρίππης”. Αλλά και τώρα! Άλλαξαν οι διευθυντές εκπαίδευσης! Αξιοκρατία τώρα!!! Εγώ γιατί δεν το πιστεύω;;;; Οι αποσπάσεις στην Κεντρική Υπηρεσία κ.α, γίνεται σε… δόσεις, οι οποίες φυσικά και δεν ανακοινώνονται!!! Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία! Και δυστυχώς οι κυβερνώντες την Βασιλεύουσα δεν έχουν κανένα τέτοιο προτέρημα! Ίσως η …”συμπαθής τάξη των εκπαιδευτικών” αν ξυπνήσει ….
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.