Για την ενημέρωσή σας, σε ό,τι αφορά τους σεισμούς, κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο….
Για την ενημέρωσή σας, σε ό,τι αφορά τους σεισμούς, κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο….
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας έδωσαν τη δική τους εκδοχή του πιο διάσημου καραβιού της μυθολογίας μας. Κυρίες και κύριοι, απολαύστε την Αργώ…
(Άρθρο του Τόκα Δημήτριου στη “Φωνή των Σουδενιωτών” – τοπική εφημερίδα της Δυτ. Αχαΐας – φύλλο Φεβρουαρίου 2014)
Δύσκολοι καιροί για τον τόπο μας και ακόμα πιο δύσκολοι για τις ευαίσθητες υπηρεσίες προς τους πολίτες όπως αυτές της υγείας και της παιδείας.
Και όλοι γύρω βιάζονται να πρωτοκατηγορήσουν και να καταδικάσουν το γιατρό και το δάσκαλο. Από τα ΜΜΕ έως και τον κάθε ανενημέρωτο πολίτη. Ένα «κατηγορώ» που βασίζεται στην εντύπωση που μπορεί να δημιουργήσουν μεμονωμένα περιστατικά ή οι φήμες που απλόχερα σκορπίζουν όσοι θέλουν να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες. Για τους γιατρούς δεν μπορώ να μιλήσω, γιατί θα επαναλάβω το λάθος των επικριτών μας λόγω της άγνοιάς τους. Θα μιλήσω όμως για τα σχολεία και τους δασκάλους τους. Τα σχολεία μας που στραγγαλίζονται και όμως επιβιώνουν.
Και γιατί στραγγαλίζονται; Θα σας παραθέσω μόνο μερικά δεδομένα. Από το Μάρτιο του 2013 έως και σήμερα 21 Φεβρουαρίου (διάστημα 11 μηνών) το ποσό που έχει λάβει ως τώρα το Δημοτικό σχολείο Λουσικών για λειτουργικές δαπάνες είναι 1400 € όπως φαίνεται στο αντίγραφο βιβλιαρίου. Συνέχεια
Από τις 11/11/12, που ουσιαστικά ολοκληρώθηκε το στήσιμο του blog μας, οι επισκέπτες από όλο τον κόσμο ξεπεράσατε τις 20.000 και μαζί με αυτό και τις δικές μας προσδοκίες. Συγκεκριμένα, 88 διαφορετικές χώρες συνολικά, με πρωτοστατούσα φυσικά την Ελλάδα και ακόλουθους τις Η.Π.Α. και την Κύπρο, με 150 συνδέσεις, κατά μέσο όρο, την ημέρα. (Βλέπε το μετρητή που βρίσκεται στο στο τέλος της δεξιάς μπάρας.)
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας σε κόμικ, όπως τη φαντάστηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης…! 😆 😆 😆
Η μάχη των Θερμοπυλών σε κόμικ, όπως την φαντάστηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης…! 😀 😀 😀
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β΄τάξης, για μια ακόμα φορά, θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας το καινούριο μας παραμύθι εικονογραφημένο από δυο διαφορετικές ομάδες. Τίτλος του, «Ο πειρατής και o νάνος».
Απολαύστε το… 😆 🙄
1η Ομάδα
2η Ομάδα
Και ζήσαν αυτοί καλά και τα παιδιά των Λουσικών καλύτερα

Ένας πολύ ωραίος τρόπος να μάθουμε πότε και πώς φερόμαστε στην τάξη είναι οι φατσούλες που σχεδιάσαμε και τις μοιραζόμαστε μαζί σας.
Χωρίς να το γνωρίζουμε, πολλές από τις φωτογραφίες τόσο του δικού μας όσο και των υπολοίπων blogs του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ήταν δύσκολο να αποθηκευτούν και να εκτυπωθούν. Ευχαριστούμε το συνάδελφό μας κύριο Γρηγόρη Μουλτσιά για την παρατήρησή του και τους τεχνικούς του Π.Σ.Δ. για την άμεση ανταπόκρισή τους στο αίτημά μας και την επίλυση του προβλήματος.
Προσοχή όμως… Το ότι οι εικόνες είναι ελεύθερες να εκτυπωθούν ή να αποθηκευτούν μεγαλώνει και τη δική μας ευθύνη για τη σωστή χρήση τους και το σεβασμό των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών ή των ιδιοκτητών τους. Τόκας Δημήτριος.

Αν γυρεύετε ένα σύντομο δρόμο για να πλησιάσετε την Ιστορία της Τέχνης και τους μεγάλους δημιουργούς της ρίξτε μια ματιά στην παρουσίαση που ακολουθεί:
Το έπος του 40 το έχουμε συνδέσει με τραγούδια της Βέμπω. Μήπως όμως στο μέτωπο, αλλά και στα κουτούκια του Πειραιά και της Αθήνας, ακουγόταν και κάποιες άλλες μουσικές;
Ένας μπαγλαμάς ή ένα κλαρίνο στα χέρια του πολεμιστή και ο πόλεμος άλλαζε όψη. Τσιτσάνης, Χαλκιάς, Βαμβακάρης και τόσοι άλλοι δώσαν το παρών όταν το χρειάστηκε η πατρίδα.
Δεν μπορεί τις μάχες και ειδικά τις νίκες να μη τις στολίσανε με νότες. Απολαύστε κάποια δείγματα από τραγούδια εκείνης της περιόδου.
Το πρώτο ελληνικό κινούμενο σχέδιο, “Ο Ντούτσε αφηγείται” του Σταμάτη Πολενάκη που δημιουργήθηκε το 1942, έμεινε χαμένο για χρόνια και ξανατοπροβλήθηκε στο κοινό το 1980, όπως το είδαμε δημοσιευμένο στο blog του 21ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου. (https://blogs.sch.gr/21dimperi). Παιδιά και συνάδελφοι ευχαριστούμε…! Τόκας Δημήτριος

Το βρήκαμε τυχαία, δημοσιευμένο στο ιστολόγιο του 88 Δημοτικού σχολείου Αθηνών, (https://blogs.sch.gr/88dimath) από το Στ1. Συγχαίρουμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς τους και πιστεύουμε ότι αξίζει να μοιραστούμε τη δουλειά τους μαζί σας.
Πρόκειται για μια παρουσίαση στο ζωγράφο του 1940 που με το πινέλο και την πένα του κράτησε αθάνατες τις πιο ένδοξες στιγμές του προηγούμενου αιώνα.
Κάντε κλικ στην εικόνα που ακολουθεί… (Τόκας Δημήτριος)

“Προέλασις”, (1945) Ελαιογραφία σε μουσαμά του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη / A. Alexandrakis the painter (Πηγή: 88ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών)

Ο τρόμος του πολέμου, πώς τον ξεπερνάς και πώς, ως λαός, περνάμε στη λήθη…

Φωτογραφικό μοντάζ από συγκέντρωση Εβραίων στα Ιωάννινα, Φιλί, Στρατιωτικό Ελληνικό Νεκροταφείο στην Αλβανία
Πανηγυρικός λόγος που εκφωνήθηκε την 28η Οκτωβρίου 2012 στον Ιερό Ναό Αγίου Γρηγορίου στα Λουσικά Αχαΐας.
Ομιλία 28ης (Τόκας Δημήτριος 2012)

Θέλω να γυρίσω εκεί που ανήκω. Τι πιο απλό και δίκαιο; / Please help me return back home!

Μια 3D επίσκεψη στο ψηλότερο σημείο του πλανήτη μας.
Κάντε κλικ στην εικόνα που ακολουθεί και απολαύστε τη θέα…! 😯
Γεύσεις από Ελλάδα
Εικονική Περιήγηση στην Ακρόπολη:

Ακρόπολις των Αθηνών / Akropolis of Athens Parthenon 3D
Κάντε κλικ στην εικόνα (Πηγή: http://acropolis-virtualtour.gr/acropolisTour.html)
Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα
Σπανουδάκις
Η ομορφιά και η μαγεία του βορρά σε ένα εξωπραγματικό βίντεο που προέκυψε από τη σύνθεση πολλών διαδοχικών φωτογραφιών του παθιασμένου με το συγκεκριμένο θέμα φωτογράφου Ole C. Salomonsen.
Κυρίες και κύριοι το Βόρειο Σέλας (aurora borealis ή northen lights) σε όλο του το μεγαλείο. Απολαύστε το με δυνατό ήχο!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ Δημοτικού

Ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω Site για να αποκτήσετε μια καλύτερη εικόνα του πλανητικού μας συστήματος κάνοντας ένα διαστημικό ταξίδι στο χρόνο…Κάνε κλίκ στην εικόνα (διαδραστική παρουσίαση) ή στον τελεςυταίο σύνδεσμο για απλή παρουσίαση.Προσωμείωση του Πλανητικού μας συστήματος. Κάντε κλικ στην εικόνα που ακολουθεί:

Προσωμοίωση Πλανητικού συστήματος (Κάνε κλικ στην εικόνα) (Πηγή:http://www.solarsystemscope.com/scope.swf)
Βάλε χρώματα στο μαρτύριο του Προμηθέα…. και καλή σου επιτυχία!
Οι Θεοί του Ολύμπου σε σκίτσα…
Human planet. Ένα εντυπωσιακό βίντεο του BBC για να ξεκινήσετε την Παγκόσμια Γεωγραφία.
Καλό σας ταξίδι… Τόκας Δημήτριος
Σεπτέμβριος και τα μικρά πρωτάκια περνάνε για πρώτη φορά το κατώφλι του δημοτικού σχολείου ως μαθητές.
Όλοι εμείς τους υποδεχόμαστε με το γνωστό τραγούδι του Νίκου Πορτοκάλογλου…
Καλή χρονιά (οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Λουσικών)
Μουσική : Παντελής Θαλασσινός
Στίχοι : Ηλίας Κατσούλης
Ένας μικρός Σεπτέμβρης βάζει τα κλάμματα
που στο σχολειό τον πάνε να μάθει γράμματα
θέλει να παίξει ακόμα με τ’άστρα τ” ουρανού
πριν έρθουν πρωτοβρόχια και συννεφιές στο νου
πρωτάκι, σχολιαρούδι, του κλέβουν το τραγούδι,
του κλέβουν το τραγούδι…
Ένας γλυκός Σεπτέμβρης στάζει το μέλι του
σωστό παληκαράκι τρυγάει τ” αμπέλι του
στα Σπάτα λινοβάτης, στο Κορωπί γαμπρός
να τρέμουν τα κορίτσια στα βλέφαρά του μπρος
φυσάει ο απηλιώτης, ο ζέφυρος της νιότης
φυσάει ο απηλιώτης…
Ένας παλιός Σεπτέμβρης φίλος αχώριστος
καθώς περνούν τα χρόνια γίνεται αγνώριστος
το κόκκινο ραγίζει στα μήλα της Ροδιάς
κίτρινα πέφτουν φύλλα στον κήπο της καρδιάς
Η νύχτα μεγαλώνει, δίχτυα στο φως απλώνει,
η νύχτα μεγαλώνει…
Παράλληλα, ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων εύχεται στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς καλή σχολική χρονιά . Στου δε γονείς δύναμη για να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που όλοι βιώνουμε και ευελπιστούμε ότι θα είναι ενεργοί και αρωγοί στο σύλλογο μας , ώστε συσπειρωμένοι να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της εποχής μας .
Η πρόεδρος του συλλόγου
Βασιλική Τσούση
Αγαπητές μαθήτριες και μαθητές, γονείς και συνάδελφοι εκ μέρους όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά με περισσή υγεία, δύναμη και υπομονή για όλους μας…
Καλή χρονιά…

Με τη λήξη της σχολική χρονιάς έληξαν και τα καινοτόμα προγράμματα που έτρεχαν στο σχολείο μας:
Ποδηλατοκινηθείτε (κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα):
Σαν το παλιό καλό κρασί (κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα):
Η Κυρά-διατροφή και ο Κυρ-λυχούδης ( κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα):
Υπεύθυνες παρουσιάσεων: Καραλή Μαρία, Αποστολοπούλου Μαρία & Κοζιώρη Κωνσταντίνα

“Μάνα μου γλυκιά γλυκιά μας Παναγιά” Ευχαριστούμε όλους εσάς που μας τιμήσατε με την παρουσία σας ή μας βοηθήσατε με τον οποιοδήποτε τρόπο / event
Αγαπητές φίλες και φίλοι, (ειδικά εσείς που ζείτε στο εξωτερικό και ζητήσατε να αναρτήσουμε τα βίντεο της εκδήλωσης),
Προσπαθήσαμε να καταγράψουμε την εκδήλωσή μας με δικά μας μέσα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η λήψη είναι ερασιτεχνική και δυστυχώς έγινε από σημείο που καθόταν μικροί μαθητές (νηπιαγωγείου και Α δημοτικού). Αυτό σημαίνει ότι παρεμβάλλονται φωνές παιδιών που ίσως να ενοχλήσουν κάποιους κατά την ακρόαση. Εμείς έχουμε την άποψη ότι τα παιδιά είναι μέρος του σχολικού περιβάλλοντος, ζούμε κι εργαζόμαστε γι αυτά και αξίζει τον κόπο να ακούμε τις δικές τους νότες. Δεν έγινε λοιπόν προσπάθεια να διαμορφωθεί ο ήχος που καταγράφηκε.
Απολαύστε τις στιγμές που ζήσαμε κάνοντας κλικ στις παρακάτω εικόνες…!
Πρόβες
Έναρξη (Α Ενότητα) – Καλωσόρισμα – Η μάνα στην ελληνική και ξένη λογοτεχνία από μαθήτριες και μαθητές
(Β Ενοτητα) Βυζαντινοί ύμνοι (Απολυτίκιο Αγίου Γρηγορίου, Την ωραιότητα της παρθενίας Σου, Θεοτόκε Παρθένε, Αγνή Παρθένε Δέσποινα)
(Γ Ενότητα) Μέρος πρώτο- Νανούρισμα – μεγάλωμα – έρωτας (Νάνι νάνι, Δεν μπορώ μανούλα μ’, Σου ΄πα μανά μ’)
Η κλήρωση της λαχειοφόρου αγοράς που είχε οργανωθεί στη σχολική εκδήλωση την Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013 στα πλαίσια μιας προσπάθειας συγκέντρωσης χρημάτων, ώστε να γίνει εφικτή η ανακατασκευή του υπόστεγου του σχολείου μας λόγο επικινδυνότητας, πραγματοποιήθηκε το πρωί Παρασκευή 14 Ιουνίου στο προαύλιο χώρο του σχολείου μας.
Οι κληρωθέντες αριθμοί με τα αντίστοιχα δώρα είναι οι εξής:

Αγαπητές/οί φίλες και φίλοι,
Δημοσιεύουμε την τελική αφίσα για τη διοργάνωση της τελετής λήξης του σχολείου μας με θέμα για τη μάνα και την Παναγία, την Τετάρτη 12 Ιουνίου 2012 (ώρα 20:00΄).
Αν μπορείτε προωθήστε τη και σε άλλους γιατί τα έσοδα της λαχειοφόρου αγοράς κατά την εκδήλωση θα διατεθούν στην ανακατασκευή του στεγάστρου του σχολείου μας που κινδυνεύει με κατάρρευση.
Πληροφοριακά σας ενημερώνουμε ότι σε αυτή την προσπάθεια, καθαρά για λόγους αρχής, αποκλείσαμε την ενίσχυση από χορηγούς, σπόνσορες, (εταιρείες ή ιδιώτες) που αποσκοπούν στην προβολή και στη διαφήμισή τους μέσα από το χώρο της εκπαίδευσης.
Θέλουμε μόνο την ελάχιστη, ανώνυμη και ανθρώπινη συμπαράσταση όλων σας την οποία μπορείτε να τη δείξετε απλά και μόνο με την παρουσία σας.
Σας περιμένουμε και σας ευχαριστούμε πολύ.
Εκ μέρους των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Λουσικών
Ο Δ/ντής
Τόκας Δημήτριος
—————-

Έτος Καβάφη και αξίζει να θυμηθούμε κάτι από τη ζωή και το έργο του…
Επιμέλεια παρουσίασης: Παπαδημητρακοπούλου Ευγενία.
Άπειρα τα οφέλη για τις μαθήτριες, τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς των Γ΄ και Δ΄ τάξεων του δημοτικού σχολείου Λουσικών από την εκπαιδευτική δράση στον αρχαιολογικό χώρο Καρεΐκων που διοργανώθηκε από την Στ΄ ΕΠΚΑ και επιμελήθηκε ο συντοπίτης μας κύριος Βασίλης Αργυρόπουλος.

Εικόνα «Μάνα μου γλυκιά, γλυκιά μας Παναγιά»
Σύνθεση των έργων: «The mother» του Gwendolyn Brooks, «Mother and Child» του Le Thi Luu, «Mother and Child» Reading του Frederick Warren Freer
«Παναγία του χάρου» στο νησί των Λειψών. (Σύνδεση με βίντεο You tube: ” Την ωραιότητα της παρθενίας Σου”)
Οι μαθήτριες, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 6/θέσιου Δημοτικού σχολείου Λουσικών σας καλούμε όλους στην εκδήλωση λήξης του σχολικού έτους με τίτλο «Μάνα μου γλυκιά, γλυκιά μας Παναγιά» που διοργανώνουμε την Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013 (ώρα 20:00΄μμ) στο χώρο του σχολείου μας για να τιμήσουμε δυο σημαντικές γυναίκες, τη μάνα και την Παναγία.
· Ελληνική και ξένη λογοτεχνία (ποίηση και πεζά), δρώμενα, τραγούδια όπως και έκθεση έργων ζωγραφικής (των μαθητριών και μαθητών).
· Έκθεση φιλοτελισμού με θέμα την μητέρα – Παναγία με γραμματόσημα της προσωπικής συλλογής του κυρίου Μπράβου Διονύσιου.
· Εκκλησιαστικοί ύμνοι γραμμένοι για την Παναγία (ερμηνευμένοι από βυζαντινή χορωδία).
· Τραγούδια και μελωδίες (από σχήμα παραδοσιακών οργάνων).
· Χορευτικά και δρώμενα από το Χορευτικό «Ακρίτες του Αιγαίου».
Η εκδήλωση γίνεται στα πλαίσια της προσπάθειας του σχολείου μας να συγκεντρωθούν χρήματα για την επιδιόρθωση του υπόστεγου που ανακατασκευάζεται λόγω επικινδυνότητας. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη και σας περιμένουμε όλους.
Το εντοπίσαμε δημοσιευμένο σε blog συναδέλφων, (https://blogs.sch.gr/venikoudis) μας συγκίνησε και το αναδημοσιεύουμε, όχι τόσο για τις μανάδες αλλά για τα παιδιά… κάθε ηλικίας!
(Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα, Τόκας Δημήτριος)
Στην εκπομπή “ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ” στις 22 Απριλίου 2007 ο ΠΕΤΡΟΣ ΓΑΪΤΑΝΟΣ ερμήνεψε το τραγούδι της μάνας (παραδοσιακό τραγούδι του Πόντου) με συνοδεία του λυράρη ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΛΙΟΝΤΖΙΔΗ.
Στίχοι: Γιάννης Τσανάκαλης Η ΜΑΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΟ ΝΕΡΟ Συνέχεια
Απολαύστε στο βίντεο το πέρασμα των καραβιών από τον ισθμό της Κορίνθου χρησιμοποιώντας τη Δίολκο κατά την αρχαιότητα. Κάτι που όσο και να μας φαίνεται παράξενο συνεχιζόταν για 1500 χρόνια. (Δημοσίευση μαθητών και μαθητριών της Δ΄ Δημοτικού)
Κατασκευές όπλων και εργαλείων που χρησιμοποιούνταν στο κυνήγι κατά την εποχή του λίθου (από τη Γ τάξη του σχολικύ έτους 2007 – 2008). Απολαύστε τες…!

Προϊστορικά σύνεργα κυνηγιού / Prehistoric hunting weapons and tools (Πηγή: Αρεχείο του σχολείου - Τόκας Δημήτριος)
O συνάδελφος Σουδίας Γιάννης από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας έχει ετοιμάσει μια εκπληκτική δουλειά πάνω σε κάθε κεφάλαιο της Ιστορίας της Στ Τάξης. Εμείς τον συγχαίρουμε και μοιραζόμαστε τις δημιουργίες του μαζί σας…
Προσοχή όμως, μας ενδιαφέρουν μόνο οι παρουσιάσεις και όχι το διαφημιστικό ή όποιο άλλο υλικό συναντήσουμε εκεί για την ανάρτηση του οποίου δεν ευθύνεται το σχολείο και θα πρέπει να αποφεύγουμε να ασχολούμαστε μαζί του.
Παράλληλα θα πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι η παρούσα δημοσίευση θα εμπλουτίζεται με υλικό σύμφωνα με την πορεία των μαθημάτων. (Τόκας Δημήτριος)
Κεφάλαιο 1: Από τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 στον Μακεδονικό Αγώνα
Κεφάλαιο 2: Το κίνημα στο Γουδί και η κυβέρνηση Βενιζέλου
Κεφάλαιο 3: Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι
Κεφάλαιο 4: Η Μικρασιατική Εκστρατεία και η Καταστροφή
Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας & Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Λουσικών. Κάντε κλικ στην εικόνα που ακολουθεί…
Εμείς οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης μάθαμε όχι μόνο να γράφουμε και να ζωγραφίζουμε αλλά και να διηγούμαστε υπέροχα παραμύθια. Απολαύστε το λαϊκό παραμύθι της Ζωρζ Σαρή: “Η κόκκινη κοτούλα” διασκευασμένο από εμάς…