«ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»

«ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»

 

Το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Πατρών προσφέρει μοριοδοτούμενο για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Τέχνη και Διαφορετικότητα», διάρκειας 7 μηνών (420 ώρες) (Φεβρουάριος – Αύγουστος 2022) το οποίο αντιστοιχεί σε 14,5 ECVET.

Το Σεμινάριο οδηγεί σε λήψη Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης, ενώ χορηγείται και Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού (Supplement).

Διδάσκουν καταξιωμένοι επιστήμονες και καλλιτέχνες (Αδάμου Β., Αλεξόπουλος Χρ., Άντζακας Κλ., Βικάτου Ευγ., Βλάχου Ελ., Γαλάνη Μ., Δρούμπαλη Σ., Μάνεσης Ν. (επιστημονικός υπεύθυνος) Μαργαρίτη Αλ., Μήτρου Γ., Νικολάου Γ., Σαμπανίκου, Χρ., Σπυροπούλου Μ. Φερεντίνος Π., Μαυρόγιαννη Θ.). Επιστημονικός υπεύθυνος είναι ο Δρ. Νικόλαος Μάνεσης, ΕΔΙΠ, στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας.

 

Το Σεμινάριο διαρθρώνεται σε 3 θεματικές ενότητες:

(Α) (Διαπολιτισμική Αγωγή και Τέχνη,

(Β) Ειδική Αγωγή και Τέχνη,

(Γ) Φύλο και Τέχνη,

και αποτελείται από 24 διδακτικές ενότητες, ενώ εκπονείται και τελική εργασία.   Προσφέρεται αποκλειστικά εξ αποστάσεως με τη μεικτή μέθοδο εκπαίδευσης (blended learning), μέσω ψηφιακής πλατφόρμας. Περιλαμβάνει ασύγχρονη εκπαίδευση (66%) και σύγχρονη εκπαίδευση (34%).

 

Σκοπός του Προγράμματος είναι η εξειδικευμένη κατάρτιση των εκπαιδευόμενων σε ζητήματα Διαφορετικότητας (Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Οπτική του Φύλου), αξιοποιώντας την Παιδαγωγική αξία των Τεχνών (Κινηματογράφος, Χορός, Θέατρο, Χοροθέατρο, Μουσική, Εικαστικά, Λογοτεχνία, Δημιουργική γραφή) με σκοπό την υποστήριξη ατόμων από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Βασικοί πυλώνες του εκπαιδευτικού προγράμματος αποτελούν:

  • η εξοικείωση με το θεσμικό πλαίσιο, τις έννοιες και τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, ζητημάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και φύλου,
  • η εξοικείωση με καλές πρακτικές συμπεριληπτικής εκπαίδευσης μέσα από τις διάφορες μορφές Τέχνης
  • η προώθηση της διαφορετικότητας μέσω της Τέχνης
  • η ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευομένων για να παράσχουν ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε παιδιά και εφήβους από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αντιμετωπίζουν μαθησιακές, κοινωνικές και γενικότερα δυσκολίες ένταξης, αξιοποιώντας και την οπτική του φύλου
  • η αξιοποίηση των έργων Τέχνης για τον σχεδιασμό παρέμβασης στη σύγχρονη πολυπολιτισμική ομάδα

 

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε

  • Απόφοιτους/Απόφοιτες Τμημάτων που σχετίζονται με την Εκπαίδευση (ΠΤΔΕ, ΤΕΑΠΗ, Θεατρικών Σπουδών, Φιλολογίας)
  • Απόφοιτους/Απόφοιτες ΙΕΚ (Βρεφονηπιοκόμοι, κ.ά.) και Σχολών Υποστηρικτικών – Βοηθητικών Επαγγελμάτων (Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό/Απόφοιτους Λυκείου)
  • Φοιτητές/Φοιτήτριες των παραπάνω Τμημάτων και Σχολών
  • Ειδικούς στον χώρο της παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σχολικό Νοσηλευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Κοινωνικοί Λειτουργοί)
  • Εκπαιδευτικούς (Μόνιμους και Αναπληρωτές) όλων των ειδικοτήτων που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την Τέχνη στην Εκπαίδευση
  • Όποιον/όποια επιθυμεί να επιμορφωθεί σε σχετικά ζητήματα

 

Μοριοδότηση

Οι υποψήφιοι για διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικοί μοριοδοτούνται με 2 μόρια

Οι υποψήφιοι για κρίσεις στελεχών μοριοδοτούνται με 1 μόριο

Μοριοδοτούνται επίσης οι προσλήψεις στα ΣΔΕ

 

Θεματικές του Προγράμματος:

(Α) Διαπολιτισμική Αγωγή και Τέχνη

  • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Ανθρώπινα Δικαιώματα
  • Μουσική των Χωρών: Μια Διαπολιτισμική Προσέγγιση
  • Μουσική – Λόγος – Χρώματα: Μια διαπολιτισμική σύνδεση
  • Διαπολιτισμική Επικοινωνία και Παραστατικές Τέχνες
  • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Συνεργατικές Στρατηγικές
  • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Καλές Πρακτικές
  • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση- Διδακτικά σενάρια
  • Performance writing και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

 

(Β) Ειδική Αγωγή και Τέχνη,

  • Αναπηρία & Συμπερίληψη
  • Αισθητηριακές Αναπηρίες
  • Νοητική Αναπηρία & Αυτισμός
  • Χοροθεραπεία: Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία με παιδιά και νέους με Αυτισμό
  • Χοροθεραπεία: Πρωτόγονη Έκφραση και Συναισθηματική Σώματος
  • Ειδική Αγωγή: Θεατρικό παιχνίδι, Τεχνικές Θεάτρου για Μαθητές με Ελαφριά και Μέτρια Νοητική Υστέρηση- Χοροθέατρο για Μαθητές με Απώλεια Ακοής
  • Δημιουργικός Χορός και Ειδική Αγωγή

 

(Γ) Φύλο και Τέχνη

  • Βιολογικό και Κοινωνικό Φύλο
  • Στερεότυπα & Προκαταλήψεις για το Φύλο
  • Έμφυλες Αναπαραστάσεις στα Αναλυτικά Προγράμματα
  • Δραματική Τέχνη & Διαφορετικότητα Με αφορμή το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν: Ο μολυβένιος στρατιώτης»
  • Χρώματα, κολάζ και «άχρηστο» υλικό
  • Ηλικία και έμφυλα στερεότυπα
  • Φύλο και Στερεότυπα στο Θέατρο, τον Κινηματογράφο και την Ποπ Κουλτούρα
  • Ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις στην Ταυτότητα του Φύλου στην Τέχνη και την Εκπαίδευση
  • Συνάντηση Λήξης «Σύνθεση και Δημιουργία Performance»

 

Αρχικό κόστος: 520€

Εφάπαξ καταβολή 470€

Αναπληρωτές ή αδιόριστοι εκπαιδευτικοί 440 €

Παρέχεται έκπτωση σε ειδικές κατηγορίες (προπτυχιακοί/μεταπτυχιακοί φοιτητές/φοιτήτριες και υποψήφιοι/υποψήφιες διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών, ευαίσθητες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως άνεργοι, άτομα με αναπηρία, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κλπ.) 440 €

 

Οι εγγραφές ξεκίνησαν και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Αιτήσεις μπορείτε να υποβάλετε μέχρι τις 29 Ιανουαρίου 2022, εδώ: https://kedivim.upatras.gr/learning-field/education/page/3/

 

https://kedivim.upatras.gr/courses/techni-kai-diaforetikotita/

 

 

Ψηφιακό Επιστημονικό Συνέδριο: «Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία»

Πραγματοποιείται 3-5 Ιουλίου 2020, Ψηφιακό Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία».

Η σελίδα του Συνεδρίου

Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ερευνητική μας ομάδα πραγματοποιεί έρευνα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγούς, δασκάλους/δασκάλες, εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και ειδικοτήτων), σχετικά με τις διάφορες εκπαιδευτικές αλλαγές, τον ρόλο των εκπαιδευτικών σε αυτές και τα συναισθήματα που βιώνουν.

https://forms.gle/QqXsqP46Eeyzry449

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία.

Ν. Μάνεσης, Ε.ΔΙ.Π., Ι. Δημάκος, Επ. Καθηγητής, και Ερευνητική Ομάδα

Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πανεπιστημίου Πατρών

Σέβομαι την ετερότητα. Συνυπάρχω αρμονικά. Διδακτικό σενάριο Θρησκευτικών Γ΄ Δημοτικού.

Ο θρησκευτικός εγγραμματισμός στοχεύει στον πολιτισμικό εγκλιματισμό του
μαθητή/μαθήτριας στη συνειδητοποίηση της οικουμενικότητας. Η σύγχρονη θρησκευτική
μάθηση διευκολύνει την προσωπική και συνεργατική διερεύνηση της θρησκευτικότητας, τη
βιωματική κατανόηση κρίσιμων θεμάτων, με σκοπό την αυτοδιαμόρφωση του εαυτού για
τον κόσμο. Μέσω του μαθήματος των Θρησκευτικών και με βάση το Νέο Αναλυτικό
Πρόγραμμα Σπουδών, οι μαθητές/μαθήτριες δύνανται να γνωρίσουν και να
αναπλαισιώσουν θρησκευτικές ιστορίες, συνδέοντάς τες με τα βιώματά τους. Υπό την
έννοια της «αλλαγής» και της δράσης κατευθυνόμαστε στην ουσιαστική επικοινωνία με
τους άλλους, στην άρση στερεοτυπικών εικόνων, στην ενότητα, στην πολυμορφία και στην
αποδοχή του διαφορετικού άλλου. Μέσα από την εφαρμογή του παρόντος σεναρίου-
σχεδίου μαθήματος που φέρει τίτλο: «Σέβομαι την ετερότητα. Συνυπάρχω αρμονικά», οι
μαθητές/μαθήτριες της Γ΄ Δημοτικού, ενεπλάκησαν ενεργά, στο πλαίσιο συνεργατικών
δραστηριοτήτων και με την χρήση Νέων Τεχνολογιών, προκειμένου να αποκτήσουν
γνώσεις σε θέματα συμβίωσης, αρμονικής συνύπαρξης με τους άλλους, μεταμέλειας,
αλληλοπροσφοράς, σεβασμού της διαφορετικότητας. Η ανάπτυξη της ενότητας, σε
διακριτά στάδια, έγινε σε έξι διδακτικές ώρες.

Διαβάστε το σενάριο εδώ

Τόσο διαφορετικά, αλλά και τόσο ίδια! Διδακτικό σενάριο Μαθηματικών Γ΄ Δημοτικού για τα ισοδύναμα κλάσματα με την αξιοποίηση Τ.Π.Ε.

Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η παρουσίαση ενός διδακτικού σεναρίου για τη
διδασκαλία των ισοδύναμων κλασμάτων, η οποία εντάσσεται στην ύλη των Μαθηματικών της
Γ΄ Δημοτικού. Το διδακτικό σενάριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της παρακολούθησης
του επιμορφωτικού προγράμματος Β΄ επιπέδου Τ.Π.Ε. Υλοποιήθηκε σε 15
μαθητές/μαθήτριες, και αναπτύχθηκε κατά στάδια. Οι μαθητές/μαθήτριες, μέσω αυθεντικών
καταστάσεων και συνεργατικών μεθόδων, αναζήτησαν και ανακάλυψαν την έννοια της
ισοδυναμίας των κλασμάτων με εκπαιδευτικά λογισμικά, κατέληξαν σε συμπεράσματα με τη
χρήση προσομοιώσεων, έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια και τέλος κατασκεύασαν το δικό τους
ψηφιακό κουίζ. Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση Φύλλων Εργασίας
και η εκπαιδευτικός λειτούργησε παντού επικουρικά. Με τη χρήση των Τ.Π.Ε. επιτεύχθηκε η
απόκτηση εννοιολογικής γνώσης, αλλά και η καλλιέργεια κριτικής σκέψης.

Διαβάστε το σενάριο εδώ: