Μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βιντεάκια που δημιουργήθηκαν στα πλαίσια εργασιών στο σχολείο , στο μάθημα της μουσικής .Δύο από αυτά είναι στην αγγλική λόγω του προγράμματος etwinning που υλοποιείται στο σχολείο …
Η διατροφή των παιδιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους έχει μεγάλη επίδραση στην απόδοσή τους. Ολοένα και περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν πως το πρωινό είναι από τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας, ειδικότερα για τα παιδιά, που βρίσκονται σε περίοδο ανάπτυξης. Το πρόγευμα τους επιτρέπει να ξεκινούν σωστά την ημέρα τους με τις καλύτερες προϋποθέσεις!
Στο πλαίσιο των Εικαστικών και της Μουσικής, με τη Δευτέρα τάξη και συγκεκριμένα με τα τμήματα Β1, Β3 και Β4, ασχοληθήκαμε διαθεματικά με το θέμα αυτό έτσι ώστε με ένα τρόπο διασκεδαστικό τα παιδιά να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες!
Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την 070878
Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την 070878
Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την 070878
Τις ευχαριστίες τους στην εταιρεία “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.” εκφράζουν ο διευθυντής και ο σύλλογος δασκάλων του σχολείου μας για την προσφορά ενός σταθερού υπολογιστή και ενός 3D βιντεοπροβολέα, χρήσιμων εργαλείων που ενισχύουν τον εξοπλισμό του σχολείου μας και διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στο έργο τους.
Την Πέμπτη 7 Απριλίου το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο Θέατρο του ΟYΗΛ με θέμα τον Ιπποκράτη και τις συνιστώσες του. Στην ημερίδα τιμήθηκε ο γλύπτης Γεώργιος Καλακαλλάς , που φιλοτέχνησε το άγαλμα του Ιπποκράτη στην ομώνυμη συνοικία ύστερα από παρότρυνση του αρχίατρου Δημήτριου Παλιούρα.
Στην ημερίδα συμμετείχαν σχολεία από τη Λάρισα, τα οποία είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα e-twinning “ Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα’’, με αφίσες των οποίων η θεματολογία ήταν γύρω από την ιπποκρατική φιλοσοφία.
Φυσικά συμμετείχε και το σχολείο μας -συγκεκριμένα η ΣΤ΄ τάξη με μια αφίσα που άγγιζε δύο από τις παραμέτρους του Ιπποκράτη: τη βοτανολογία- φαρμακευτικά φυτά και την αρμονία της σκέψης και του σώματος. Εξάλλου ο Ιπποκράτης πίστευε ότι η τέχνη αντανακλά τη φύση!
Μπράβο στα παιδιά και στις εργασίες που εκπονούν με αμείωτο μεράκι και εξαιρετική υπευθυνότητα!!
Ο γλύπτης Γεώργιος Καλακαλλάς
‘’Ο Περικλής’’ έργο που δώρισε συγκινημένος ο γλύπτης στο Μουσείο του Ιπποκράτη
Η Στ΄τάξη του σχολείου μας παρουσίασε μια ΥΠΕΡΟΧΗ γιορτή , με πολλά θεατρικά, τραγούδια,ποιήματα και παραδοσιακούς χορούς!
Τα παιδιά εντυπωσίασαν με την σωστή απαγγελία των ποιημάτων και την εκφορά του λόγου,την πλαστικότητα και θεατρικότητα των κινήσεων,τις υπέροχες φωνές της χορωδίας,αλλά και τα εντυπωσιακά τα σκηνικά της γιορτής!
Οι μαθητές στο τέλος εισέπρεξαν ένα θερμό παρατεταμένο χειροκρότημα από γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, με μια μεγάλη δόση συγκίνησης μιας και είναι η τελευταία γιορτή της ΣΤ΄ τάξης στο δημοτικό, κλείνοντας έτσι μια πορεία έξι μαθητικών χρόνων!
SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES
Μια διαφορετική παράσταση Καραγκιόζη παρακολούθησαν και τα 23 τμήματα του σχολείου μας την Πέμπτη και Παρασκευή, 17 και 18 Μαρτίου.Ήταν η παράσταση “Τα κολλητήρια στο ένατο που παρουσίασαν οι μαθητές του Γ΄1.
Η όλη προσπάθεια ξεκίνησε στις αρχές του β΄τριμήνου, όταν στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το θέατρο σκιών.Αρχικά μάθαμε την ιστορία του θεάτρου σκιών.Για το πως ξεκίνησε τον 11ο με 12ο αιώνα από τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας,το πέρασμά του στις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής και τον σημαντικό σταθμό της διαδρομής του στην γειτονική μας Τουρκία.Τέλος μιλήσαμε για την γνωριμία των Ελλήνων με το θέατρο σκιών κατά την επαφή τους με Τούρκους την περίοδο της Τουρκοκρατίας, καθώς εκείνη την περίοδο παιζόταν στη σκλαβωμένη Ελλάδα τούρκικος Καραγκιόζης ως μέσο ψυχαγωγίας των Τούρκων.
Περισσότερα για την ιστορία του θεάτρου σκιών μπορείτε να δείτε εδώ.
Στην συνέχεια ασχοληθήκαμε με την ιστορία του ελληνικού θεάτρου σκιών.
Διαλέξαμε να ασχοληθούμε με το θέατρο σκιών γιατί:
Το θέατρο σκιών και το θέατρο γενικότερα, σαν επικοινωνιακή δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν το πλέγμα των κοινωνικών σχέσεων μέσα στο οποίο καλούνται και οι ίδιοι να συμβιώσουν. Να τα βοηθήσει να κοινωνικοποιηθούν και να ενταχθούν οργανικά στο ευρύτερο σύνολο στο οποίο κάθε φορά ανήκουν.
Ως δημιουργική δραστηριότητα μπορεί να καλλιεργήσει την έφεση για γνώση και για απόκτηση δεξιοτήτων μέσα από την ανάπτυξη των καλλιτεχνικών κλίσεων.
Ως συλλογική δραστηριότητα προσφέρει στους μαθητές ίσες ευκαιρίες έκφρασης, συνεργασίας και συμμετοχής σε κοινή προσπάθεια.
Ως καλλιτεχνική δραστηριότητα συμβάλλει στην αισθητική ανάπτυξη των μαθητών και στη συνειδητοποίηση της άφθαρτης αξίας του πολιτισμού και στη συγκεκριμένη περίπτωση του γνήσιου λαϊκού πολιτισμού.
Η φαντασία απελευθερώνεται, άρα καλλιεργείται η δημιουργικότητα, η ικανότητα που καθιστά κάθε άτομο ικανό να αντιμετωπίζει με ευαισθησία και πρωτοτυπία τα διάφορα προβλήματα και τις δυσκολίες της ζωής. Οι γρήγοροι αυτοσχέδιοι ρόλοι, εξασφαλίζουν ασφαλείς συνθήκες για έκφραση και πειραματισμό. Μέσα από κάποιο κατασκευασμένο ήρωα, το παιδί βρίσκει την ευκαιρία να αφηγηθεί τη δική του ιστορία, να επαναδιαπραγματευθεί το νόημα της δικής του ζωής, με τρόπο που είναι πιο ασφαλής από εκείνον που θα συνεπαγόταν η άμεση αναφορά στα προσωπικά του θέματα. Και όλα αυτά μέσα σε ένα χαρούμενο κλίμα, αφού ο Καραγκιόζης πάνω από όλα έχει σα στόχο την ψυχαγωγία, τόσο απαραίτητη για την παιδική ψυχή.
Το θέμα ενθουσίασε τους μαθητές.Έφτιαξαν τις φιγούρες του Καραγκιόζη….
κατασκευάσαμε τον μπερντέ……
Ξεκίνησαν οι πειραματισμοί με τις κινήσεις του Καραγκιόζη, κάτι που ενθουσίασε τους μαθητές και ζήτησαν να ανεβάσουν μια παράσταση Καραγκιόζη.
Βέβαια όταν σήμερα μιλάμε για Καραγκιόζη, εννοούμε έναν άλλον Καραγκιόζη, προσαρμοσμένο σε άλλη εποχή, στις ανάγκες και τις επιθυμίες του σύγχρονου παιδιού. Έναν Καραγκιόζη που μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα και σαν αφηγητής σε λογοτεχνικά έργα και παραμύθια ή να λειτουργήσει με καινούριες φιγούρες, καινούριους ήρωες.Γράψαμε λοιπόν μια παράσταση βγαλμένη μέσα από την σχολική μας ζωή, την παράσταση ¨Τα κολλητήρια στο ένατο¨,μέσα στην οποία υπάρχουν γνώριμα και αγαπητά πρόσωπα από την καθημερινή ζωή τους στο σχολείο…..
και μετά από πολλές πρόβες την παρουσίασαν στο αμφιθέατρο του σχολείου μας.
Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο!!!!!
Μας τίμησαν με την παρουσία τους ο κ. Σωτηρίου Απόστολος, σχολικός σύμβουλος 4ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας ν. Λάρισας, η κυρία Κωνσταντίνα Χατζημίχου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Λάρισας και οι γονείς των μαθητών.
Θερμές ευχαριστίες στον δάκαλο των εικαστικών του σχολείου μας Πετρίκη Σωτήρη για τη βοήθειά του και τις συμβουλές του και στους μαθητές της ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας που έδωσαν άλλο χρώμα στην παράσταση με την μουσική τους παρέμβαση!
Το γαϊτανάκι χορέψαμε με πολύ κέφι σήμερα ημέρα Τσικνοπέμπτη, στο προαύλιο του σχολείου μας μικροί και μεγάλοι. Η ιδέα για την οργάνωση και αναπαράσταση του αποκριάτικου εθίμου, που διατηρείται ακόμη στις μέρες μας, ήταν της Γυμνάστριάς μας κας Ειρήνης Προβίδα.
Από τα λίγα έθιμα που διατηρούνται αυτούσια ως τις μέρες μας, είναι και το περίφημο γαϊτανάκι,ένας χορός ή ακριβέστερα ένα χορευτικό παιγνίδι, το οποίο ταιριάζει απόλυτα με το χρώμα και τη διάθεση των εορτών.
Το γαϊτανάκι πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες τού Πόντου και της Μικράς Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών αλλά και ο ιδιαίτερος χορευτικός χαρακτήρας του δεν άφηναν κανέναν αδιάφορο!
Χρειάζονται δεκατρία άτομα για να στήσουν τον ιδιότυπο χορό. Ο ένας κρατά ένα μεγάλο στύλο, κοντάρι, στο κέντρο από την κορυφή τού οποίου ξεκινούν δώδεκα μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα (ο αριθμός ποικίλει).
Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και είναι αυτές που δίνουν το όνομά τους και στο έθιμο. Γύρω από τον στύλο δώδεκα χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν ταυτόχρονα ανά ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι.
Καθώς κινούνται γύρω από τον στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν, πλέκουν τις κορδέλες γύρω από τον στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς, με τον ίδιο τρόπο που έπλεκαν παλιά οι γυναίκες τα γαϊτάνια και στόλιζαν τις παραδοσιακές φορεσιές.
Επιμορφωτική ημερίδα πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 26/2/2016 στο σχολείο μας με θέμα ¨Ενισχύω τη Γνώση μέσα από τη Φυσική Αγωγή και την Τέχνη” .
Την ημερίδα παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα.
08:15-08:30 Προσέλευση-εγγραφές
08:39-10:00 ” Ενισχύω τη Γνώση μέσα από τη Φυσική Αγωγή”.Εισηγήτρια:Τσαπατόρη Ελένη, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής.
10:00-10:30 Διάλειμμα
10:30-12:00 “Ενισχύω τη Γνώση μέσα από την Τέχνη¨.Εισηγήτρια:Κίτσιου Βίλλη, εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής.
12:00-12:30 Διάλειμμα
12:30-13:30 ¨Η Τέχνη να προσκαλώ στη Γνώση¨.Εισηγητής:Σωτηρίου Απόστολος, Σχολικός Σύμβουλος.
Ακολούθησε προβολή αποσπασμάτων από την ταινία ¨Το σκασιαρχείο¨ L’ ECOLE BUISSONNIERE.
Ο Ζαν-Πολ λε Σανουά έκανε μια ταινία, που αποτελεί αναφορά στον πρώτο μεταπολεμικό κινηματογράφο. Η επιτυχία του έγκειται κυρίως στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τις πολύ προχωρημένες, για την εποχή τους,απόψεις του γνωστού παιδαγωγού Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966). Η ταινία στηρίζεται σε σημειώσεις της γυναίκας του Ελίζας. Καταγράφει βασικά τον πρώτο χρόνο της εκπαιδευτικής του πορείας, γύρω στο 1920, στην πόλη Bar-sur-Loup, τότε που έθετε για πρώτη φορά τις βάσεις μιας νέας εκπαιδευτικής αντίληψης. Γυρίστηκε το 1949, έχει πάρει 30 διεθνή βραβεία και υιοθετήθηκε από την Κινηματογραφική Επιτροπή του ΟΗΕ «ως έργο τέχνης που αποτελεί ύμνο για τα ανθρώπινα δικαιώματα».
Υπόθεση:
Βρισκόμαστε στο 1920, σε ένα μικρό χωριό της Προβάνς. Ο κύριος Πασκάλ, νέος δάσκαλος, συγκρούεται με την έλλειψη ενδιαφέροντος των μαθητών του. Αποφασίζει να αλλάξει ριζικά τις διδακτικές του μεθόδους. Ακούει τα παιδιά, εμπνέεται από τις ανακαλύψεις τους, τους πηγαίνει στην φύση. Οι μαθητές θα ξαναβρούν την χαρά να μαθαίνουν και ο κ. Πασκάλ την χαρά να διδάσκει. Όμως αυτή η μικρή επανάσταση δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις σε κάποιους γονείς και παράγοντες της περιοχής.
Η πιο σημαντική σκηνή του έργου είναι η τελευταία (πριν τον επίλογο) όπου κορυφώνεται το δράμα. Χάρις σ αυτήν άλλωστε ο ΟΗΕ την έθεσε υπό την αιγίδα του καθώς «εικονογραφεί με εξαιρετικό τρόπο μια από τις πλευρές της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου». Άλλωστε η κυκλοφορία της ταινίας συνέπεσε με την ψήφιση από τον ΟΗΕ, το 1948, της Οικουμενικής διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Διαρκεί 10 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα και διαδραματίζεται σε μια μεγάλη αίθουσα όπου οι μαθητές του κ. Πασκάλ δίνουν προφορικές εξετάσεις για να αποφοιτήσουν από το δημοτικό.
Το σκηνικό θυμίζει έντονα αίθουσα δικαστηρίου. Οι τοίχοι είναι γυμνοί. Σε έναν υπερυψωμένο χώρο βρίσκονται τα γραφεία των εξεταστών από τα οποία περνούν διαδοχικά οι εξεταζόμενοι μαθητές. Υπάρχει ένα ξύλινο κιγκλίδωμα πίσω από το οποίο βρίσκονται οι κάτοικοι του χωριού που παρακολουθούν με αγωνία την εξέλιξη της διαδικασίας.
Ο δάσκαλος κ. Πασκάλ φαίνεται να είναι ο κατηγορούμενος και οι μαθητές οι συνήγοροι υπεράσπισης. Άλλωστε η αίσθηση του δικαστηρίου δίνεται και από αποσπάσματα των διαλόγων όπου ακούμε τους εξεταστές – δικαστές να λένε «εμείς κρίνουμε από τα αποτελέσματα» ή «έχετε καλούς δικηγοράκους».
Η σκηνή αποκτά ένταση όταν αρχίζει η εξέταση του Αλμπέρ γιατί κανείς, εκτός από τον δάσκαλο, δεν πιστεύει ότι μπορεί να περάσει. Αρχικά διστακτικός ο μαθητής ,σταδιακά παίρνει θάρρος και απαντά με μεγαλύτερη άνεση. Όπως και τα άλλα παιδιά, υπεραμύνεται της διδακτικής μεθόδου του Φρενέ λέγοντας «καλύτερα να μιλάς με την καρδιά σου παρά με τη μνήμη».
Κι η κορύφωση έρχεται όταν κάνει την αναφορά του στα δικαιώματα του ανθρώπου. Η αίθουσα ησυχάζει κι όλοι, ακροατήριο και δικαστές παρακολουθούν την «αγόρευση» του μαθητή.
Ο μονόλογος του Αλπέρ περιλαμβάνει τα κυριότερα στοιχεία της Διακήρυξης του1789 που αποτελούσε το βασικό κείμενο της Γαλλικής Επανάστασης.
«…το παραδοσιακό σχολείο περιστρεφόταν γύρω από την ύλη διδασκαλία και γύρω από τα προγράμματα που καθόριζαν, διασαφήνιζαν και ιεραρχούσαν την ύλη αυτή. Η σχολική οργάνωση, οι δάσκαλοι και οι μαθητές συμμορφώνονταν στις αιτήσεις τους.
Το αυριανό σχολείο θα περιστρέφεται γύρω από τον μαθητή – μέλος της κοινότητας Από τις βασικές τους ανάγκες και σε συνδυασμό με τις ανάγκες της κοινωνίας που ανήκει θα προκύπτουν οι τεχνικές μέθοδοι – χειρωνακτικές και διανοητικές – που θα ρυθμίζουν την ύλη διδασκαλίας, το σύστημα διδαχής, τις χαρακτηριστικές ιδιότητες της εκπαίδευσης…» Celestin Freinet 1896-1966.
Ξεκινώντας από ένα συγκεκριμένο “κέντρο ενδιαφέροντος”, αυτό του τυπογραφείου και της έντυπης αυτοέκφρασης των μαθητευομένων, ο Φρενέ οικοδόμησε ένα σύστημα παιδαγωγικών αρχών, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην καταξίωση της χειρωνακτικής εργασίας ως “ευγενούς” και παραγωγικής μορφωτικά δραστηριότητας. Η παιδαγωγική του Φρενέ είναι πρώτα απ’ όλα μία “παιδαγωγική της εργασίας”. Ο μαθητευόμενος μαθαίνει κατασκευάζοντας χρήσιμα πράγματα ή προσφέροντας χρήσιμες υπηρεσίες. Η εργασία παρέχει συνεργατικότητα, που εκτός από διδακτική, είναι και ηθική προτεραιότητα. Η μάθηση προσφέρεται με “φυσικό τρόπο”, όχι δηλαδή διασπασμένη σε μαθήματα. Η φυσική μάθηση συμπεριλαμβάνει τη δυνατότητα για ομαδική δοκιμή των επεξεργασμένων ιδεών της ομάδας, μέσω μίας διαδικασίας “δοκιμής-λάθους” και αυτοδιόρθωσης. Αυτή η διαδικασία προϋποθέτει τη δράση στο περιβάλλον και το χειρισμό των αντικειμένων.
Το “πιστεύω” του ο Φρενέ το διατύπωσε σε ένα κατάλογο τριάντα παιδαγωγικών σταθερών, που έχει ως εξής:
To παιδί κι εμείς έχουμε την ίδια φύση.
Το να είσαι μεγαλύτερος δε σημαίνει αναγκαστικά πως είσαι καλύτερος.
Η σχολική συμπεριφορά ενός παιδιού είναι συνάρτηση της φυσιολογικής, οργανικής και θεσμικής του κατάστασης.
Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται.
Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή, διότι το να υποτάσσεσαι σημαίνει πως υποκύπτεις σε μία εξωτερική διαταγή.
Κανείς δεν επιθυμεί να υποχρεώνεται να εκτελεί μία εργασία, ακόμα και αν αυτή δεν του είναι ιδιαιτέρως δυσάρεστη. Αυτό που ενοχλεί είναι η υποχρέωση.
Ο καθένας επιθυμεί να επιλέγει την εργασία του, ακόμα και αν δεν πρόκειται για μία συμφέρουσα επιλογή.
Σε κανένα δεν αρέσει να δρα ως ρομπότ, να δρα δηλαδή μηχανικά και να δέχεται σκέψεις εγγεγραμμένες σε μηχανισμούς στους οποίους δε συμμετέχει.
Θα πρέπει να δίνουμε κίνητρα για την εργασία.
Αρκετά με το σχολαστικισμό. Κάθε άτομο θέλει να επιτύχει. Η αποτυχία είναι ανασταλτική, καταστροφέας της ορμής και του ενθουσιασμού. Το φυσικό για το παιδί δεν είναι το παιχνίδι, αλλά η εργασία.
Η φυσιολογική οδός για τη μάθηση δεν είναι καθόλου η παρατήρηση, η ερμηνεία και η επίδειξη, που είναι σημαντικά στο Σχολείο, αλλά η πειραματική εφαρμογή, αφετηρία που είναι φυσική και παγκόσμια.
Η απομνημόνευση, που τόσο χρησιμοποιεί το Σχολείο, δεν αξίζει ούτε είναι πολύτιμη, παρά μόνο όταν υπηρετεί πραγματικά τις ανάγκες της ζωής.
Η μάθηση δεν επιτυγχάνεται όπως γενικά θεωρούμε, με κανόνες και νόμους, αλλά από την εμπειρία. Το να ξεκινάμε με τη μάθηση των κανόνων και των νόμων στα Γαλλικά, στη Τέχνη, στα Μαθηματικά, στις Επιστήμες, είναι σα να βάζουμε το κάρο μπροστά από τα βόδια.
Η νοημοσύνη δεν είναι, όπως κηρύσσει ο σχολαστικισμός, κάποια ειδική δεξιότητα που λειτουργεί σε κλειστό κύκλωμα, ανεξάρτητη από τα άλλα ζωτικά στοιχεία του ατόμου.
Το Σχολείο δεν καλλιεργεί παρά μία αφηρημένη έννοια νοημοσύνης που δρα έξω από τη ζώσα πραγματικότητα, με το χειρισμό λέξεων και απομνημονευμένων ιδεών.
Στο παιδί δεν αρέσει το από καθ’ έδρας μάθημα.
Το παιδί δεν κουράζεται να ασκεί μία εργασία που συμβαδίζει με τη ζωής του, που είναι, για να το πούμε έτσι, λειτουργική.
Κανείς, ούτε ενήλικας, ούτε παιδί, δεν αγαπά τον έλεγχο και την τιμωρία, που θεωρούνται πάντα ως πλήγμα στην αξιοπρέπεια, ιδίως όταν εκτελούνται δημοσίως.
Οι βαθμοί και οι κατατάξεις είναι πάντα λάθος.
Να μιλάτε όσο γίνεται λιγότερο.
Το παιδί δεν αγαπά την εργασία “σε κοπάδι”, όπου το άτομο πρέπει να υποκύψει σαν ρομπότ. Αγαπά την ατομική εργασία ή την ομαδική εργασία εντός μίας ομάδας που συνεργάζεται.
Η τάξη και η πειθαρχία στην τάξη είναι απαραίτητες.
Οι τιμωρίες είναι πάντα λάθος. Είναι όνειδος για όλους, και ποτέ δεν επιτυγχάνουν τον επιθυμητό στόχο.
Η αναβίωση του Σχολείου προϋποθέτει τη σχολική συνεργασία, πάει να πει τη διαχείριση της σχολικής ζωής από τους χρήστες, συμπεριλαμβανομένου του εκπαιδευτή.
Η υπερφόρτωση των τάξεων είναι πάντα λάθος.
Η σημερινή αντίληψη των μεγάλων σχολικών συγκροτημάτων καταλήγει στην ανωνυμία δασκάλων και παιδιών. Ως εκ τούτου είναι λάθος και εμπόδιο.
Προετοιμάζουμε τη Δημοκρατία του αύριο με τη Δημοκρατία στο Σχολείο. Ένα αυταρχικό Σχολείο δεν είναι δυνατό να διαμορφώσει δημοκράτες πολίτες.
Δεν είναι δυνατό παρά να εκπαιδεύουμε μέσα σε κλίμα αξιοπρέπειας. Το να σεβόμαστε τα παιδιά, όπως αυτά οφείλουν να σέβονται τους δασκάλους τους είναι ένας από τους πρώτους όρους για ανανέωση του Σχολείου.
Η αντιπαλότητα της παιδαγωγικής Αντίδρασης, τμήματος της πολιτικής και κοινωνικής Αντίδρασης, είναι ένα δεδομένο που θα πρέπει –αλίμονο!- να λάβουμε υπόψη, χωρίς να είμαστε σε θέση να το αποφύγουμε ή να το διορθώσουμε.
Υπάρχει μία τελευταία σταθερά, που δικαιώνει όλους τους πειραματισμούς και δίνει αυθεντικότητα στη δράση μας: η αισιόδοξη εμπιστοσύνη στη Ζωή.
Τελικό συμπέρασμα
Η Τέχνη να Προσκαλείς στη Γνώση είναι και θέμα Γνώσης και Πρόθεσης….
“Ενισχύω τη Γνώση μέσα από την Τέχνη¨.Εισηγήτρια:Κίτσιου Βίλλη, εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής
Αναρτήθηκε στο authorSTREAM από τον/την authorSTREAM
” Ενισχύω τη Γνώση μέσα από τη Φυσική Αγωγή”.Εισηγήτρια:Τσαπατόρη Ελένη, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.