Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στο σχολείο μας πραγματοποήθηκαν οι εξής δράσεις:
Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ,οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’, Β’, Γ’ τάξεων συμμετείχαν σε παιχνίδια και δράσεις που συνδυάζουν κίνηση, συνεργασία και θετικά συναισθήματα.
Ανέβηκαν στο “Μαγικό χαλί” σε ομάδες και προσπάθησαν να το περιστρέψουν χωρίς να βγει κανένας έξω από αυτό.
Περπάτησαν στην “Γέφυρα της φιλίας” κρατώντας τα χέρια και βοηθώντας ο ένας τον άλλον να ισορροπήσει.
Ασκήθηκαν στις” Αναπνοές του ανέμου” με 4 κύκλους βαθιών αναπνοών σαν άνεμος που φουσκώνει και ξεφουσκώνει.
Τα παιδιά εκφράστηκαν, συνεργάστηκαν χαλάρωσαν και κατάλαβαν πόσο σημαντική είναι η ψυχική ισορροπία και η ενσυναίσθηση!
Oι μαθητές της B’ τάξης διάβασαν το γνωστό παραμύθι της Μαρίνας Γιώτη “Το αγόρι και το Γέτι”. Στόχος της δράσης αυτής ήταν να εστιάσουμε στην διαχείριση του άγχους που μας δημιουργείται όταν κάτι μας δυσκολεύει και στην προσπάθεια που πρέπει να καταβάλουμε ώστε να μην τα παρατάμε. Συζητήσαμε για την δυνατότητες που έχει το μυαλό μας και πόσο σπουδαίο είναι να το “γυμναζουμε” ώστε να εξελισσόμαστε.
Οι μαθητές εξέφρασαν τις σκέψεις του ως προς τα πράγματα που θεωρούν ότι δεν μπορούν ακόμα να κάνουν καλά και η δράση ολοκληρώθηκε με αισιοδοξία και την πεποίθηση ότι με πολλή επιμονή και προσπάθεια αυτά που τώρα μας δυσκολεύουν κάποια μέρα θα τα κατακτήσουμε!
H Γ’ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών.
Διαβάσαμε την ιστορία « Το πηγάδι με τα χτες» που αφορά στη διαχείριση των αρνητικών και θετικών συναισθημάτων. Αφού ακούσαμε τη μουσική από το « κόκκινο μπαλόνι», χαλαρώσαμε και μεταφερθήκαμε νοερά σε ένα αγαπημένο και ασφαλές μέρος.
Στη συνέχεια γράψαμε ο καθένας ένα συναίσθημα-κατάσταση που μας προξενεί στενοχώρια ή άγχος, το μετατρέψαμε σε πέτρα και το «πετάξαμε» στο «πηγάδι με τα χτες».
Τέλος, σημειώσαμε πάνω σε πολύχρωμα ψαράκια ό,τι μας αρέσει και μας κάνει να αισθανόμαστε ευχαρίστηση και ασφάλεια. Αυτή τη σκέψη κρατάμε.
Συμφωνήσαμε να μοιραζόμαστε τα προβλήματά μας και να μην κρατάμε μέσα μας πράγματα που μας δυσκολεύουν την καθημερινότητα.
Οι μαθητές της Δ’ τάξης μέσα από κείμενα και ζωγραφιές εξέφρασαν τα συναισθήματά τους για το τι τους χαροποιεί και τους στεναχωρεί.
Οι μαθητές της Ε’ τάξης έγραψαν και ζωγράφισαν μέσα στα κεφάλια τι τους κάνει χαρούμενους και τι λυπημένους. Έπειτα, κόλλησαν τα έργα τους συνθέτοντας ένα κολάζ.