ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Άχρωμο, άοσμο, άγευστο, διαλυτότητα.

Ενεργοποίηση αισθήσεων μέσω πειραματισμών.

Οσμή: μυρίζει? ΌχιIMG 20220218 122221 554 1

 

Πότε μυρίζει? Ανακατεύουμε το νερό με ξύδι, καφέ. Πειραματιζόμαστε. Ναι το νερό παίρνει τη μυρωδιά προϊόντων που βρίσκονται μέσα σε αυτό!

IMG 20220218 123340 1872 1

Γεύση: έχει γεύση? Όχι!

IMG 20220218 122302 1252IMG 20220218 122307 552

Ανακατεύουμε νερό με ζάχαρη! Τώρα τι γεύση έχει?

IMG 20220218 122917 5682

 

Το νερό πήρε γεύση από τη ζάχαρη που βάλαμε!

Όραση: το βλέπω? Ναι!

Σε ποιες μορφές (υγρό, χιόνι, βροχή, ποτάμι, παγόβουνο κλπ.)

Έχει χρώμα? Όχι είναι άχρωμο!

Αφή: μπορώ να το πιάσω?

Ναι, όχι… Πειραματισμός

Ακοή: το ακούω? Ναι!

Ήχοι του νερού σε πραγματικό χρόνο ακούμε ήχους ανοίγοντας τη βρύση, πατώντας τα καζανάκια  κλπ. Και κατόπιν αναπαράγουν ήχους με το σώμα!

Δείχνουμε δύο ίδια ποτήρια νερού στα παιδιά. Στο ένα έχουμε διαλύσει ζάχαρη και στο άλλο αλάτι!

Έχουν διαφορά τα δυο ποτήρια? Όχι!

Αν σας έλεγα ότι το νερό στα ποτήρια είναι διαφορετικό, τι θα κάνατε για να το διαπιστώσετε?

Μπορούμε να δοκιμάσουμε! Δοκιμάζουν και καταλήγουν ότι παρόλο που το νερό φαινόταν ίδιο είχε διαφορετική γεύση! Τι γεύση είχε? Άρα τι είχε μέσα?

IMG 20220218 122909 7332

Διαλυτότητα:

Το νερό είναι πολύ καλός διαλύτης, σε αυτό μπορούν να διαλυθούν πάρα πολλές ουσίες. Κάποιες φαίνονται και άλλες όχι!

Πειραματιζόμαστε: ποια υλικά διαλύονται στο νερό και πόα όχι!((λάδι,ζάχαρη, αλάτι, ξύλο, πλαστικό, και άλλα.)

IMG 20220218 123901 200IMG 20220218 123211 256

IMG 20220218 123918 254IMG 20220218 123942 908 1

Ρίχνουν μέσα σε μια λεκάνη με νερό, υλικά, παρατηρούν και  τα κατηγοριοποιούν.

IMG 20220218 124213 6872 IMG 20220218 124241 5452 IMG 20220218 124342 312 3