Με το τέλος της σχολικής χρονιάς ολοκληρώθηκε το eTwinning έργο μας «Μαζί στη Χαρά!», ένα συνεργατικό πρόγραμμα που επικεντρώθηκε στα συναισθήματα, αξιοποιώντας την τέχνη και τα παραμύθια ως βασικά εργαλεία έκφρασης και κατανόησης. Μέσα από το έργο, τα παιδιά καλλιέργησαν τη συναισθηματική τους ανάπτυξη, ανέπτυξαν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων, ενώ παράλληλα γνώρισαν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους. Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων νηπιαγωγείων, αποφασίσαμε να ονομάσουμε το πρόγραμμα μας «Μαζί στη Χαρά», δίνοντας έμφαση στην αναγνώριση όλων των συναισθημάτων, αλλά κυρίως στην εστίαση στα θετικά συναισθήματα που μας ενδυναμώνουν και μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα. Σας παρουσιάζουμε συνοπτικά μερικές από τις δράσεις μας, με σκοπό στο τέλος της παρουσίασης να μας βοηθήσετε με την αξιολόγησή σας!
Δράσεις:
- Γνωριμία σχολείων και εκπαιδευτικών :Τι είναι αυτό που γεμίζει χαρά εμάς τους εκπαιδευτικούς και τι προσφέρει χαρά στους μαθητές των σχολείων μας;
- Φτιάξαμε το λογότυπό μας :Το κάθε Νηπιαγωγείο ανέλαβε ένα γράμμα από το λογότυπό μας και το διακόσμησε με όποια τεχνική ζωγραφικής ήθελε.
- “Το Δέντρο της Αγάπης και της Χαράς”: Συνεργατικό Χριστουγεννιάτικο δέντρο στολισμένο με λέξεις θετικής ενέργειας και στολίδια ανακυκλώσιμα από το κάθε Νηπιαγωγείο, το οποίο έγινε κάρτα για να σταλεί σε γονείς και τοπική κοινωνία. Τα στολίδια και οι λέξεις του κάθε σχολείου αναλυτικά.
- “Με ένα βιβλίο στέλνω ευχές και φως”: Συμμετοχή σε δράση της ELNIPLEX Κάθε σχολείο συμμετέχοντας στην δράση έκανε ανταλλαγή βιβλίων μεταξύ των παιδιών, αλλά και τα Νηπιαγωγεία ανά ζευγάρια αντάλλαξαν ενδεικτικά ένα βιβλίο, μαζί με μία κάρτα.
- Η γέννηση μέσα από πίνακες ζωγραφικής : Το κάθε σχολείο έγραψε το όνομά του σε μια αλυσίδα και προκάλεσε το επόμενο να μιλήσει για την γέννηση του Χριστού μέσα από την ανάλυση ενός πίνακα ζωγραφικής με θέμα την γέννηση. Τα παιδιά χρησιμοποιήσαν την ρουτίνα σκέψης “Τι βλέπω, τι σκέφτομαι, τι αισθάνομαι”.
- «Συμμετοχή στο κίνημα αγκαλιάς»: Με αφορμή την ημέρα αγκαλιάς, το κάθε σχολείο ανέλυσε έναν πίνακα ζωγραφικής , τον «αντέγραψε» και έγραψε μία φράση για το τι είναι αγκαλιά..!
- Με ένα παραμύθι μιλώ για όσα νιώθω. :Το κάθε Nηπιαγωγείο διάβασε ένα βιβλίο για να ξεκινήσει το θέμα με τα συναισθήματα και το ανέλυσε βρίσκοντας τα συναισθήματα που αναδεικνύονται.
- Συναισθήματα και αντιδράσεις : Τα παιδιά ζωγράφισαν όσα νιώθουν, πρότειναν λύσεις και έμαθαν τρόπους για να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους.
- Συναισθήματα και επιλογές μέσα από μύθους του Αισώπου: Αναλύσαμε τα συναισθήματα των ηρώων με τη ρουτίνα της σκέψης συναισθήματα και επιλογές.
- Οι μύθοι αλλιώς.: Οι ιδέες που προέκυψαν από την ανάλυση της ρουτίνας με τα διλήμματα των ηρώων, δημιούργησαν μία άλλη εκδοχή του μύθου ,που ύστερα από συμφωνία των μελών της κάθε ομάδας καταγράφηκε στο παραπάνω συνεργατικό εργαλείο.
- Ψηφιακά παιχνίδια συναισθημάτων.: Το κάθε σχολείο δημιούργησε σχετικά με τα συναισθήματα: παιχνίδι μνήμης, παζλ, ομαδοποίηση εικόνων, κ. α και τα ανέβασε στο παραπάνω padlet, για να ασχοληθεί όλη η ομάδα με αυτά.
- Eπεξεργασία πινάκων ζωγραφικής: Κάθε σχολείο βρήκε ένα πίνακα ζωγραφικής από ένα κοινό αποθετήριο πινάκων και τον ανέλυσε σύμφωνα με τη ρουτίνα σκέψης (1 Αρχή, μέση, τέλος 2. Τίτλοι)
- ” Μια ιστορία γεμάτη συναισθήματα”: Τα σχολεία μπήκαν στην σειρά, διάλεξαν ένα πίνακα από το αποθετήριο και ξεκίνησε ένα παραμύθι που έχει διάφορα συναισθήματα, αλλά κατέληξε σε ένα χαρούμενο τέλος.
- Ποιήματα χαράς.: Το κάθε σχολείο ανέβασε σε συνεργατικό έγγραφο ένα ποίημα για την χαρά, το οποίο ή το είχε βρει ή το είχε φτιάξει και ζωγράφισε το ποίημα ενός άλλου σχολείου, δημιουργώντας έτσι μια συλλογή με ποιήματα χαράς.
- Ουράνιο τόξο χαράς:Kάθε σχολείο ζωγράφισε από κάτι που μας κάνει χαρούμενους και το τοποθέτησε στο ουράνιο τόξο της χαράς.
- Πράξεις καλοσύνης: Στείλαμε στους γονείς επιστολή και τους ζητήσαμε να φωτογραφίσουν τα παιδιά τους σε μια πράξη καλοσύνης που κάνουν με σκοπό να τα ενθαρρύνουμε και να επιβραβεύσουμε την κίνηση τους. καλλιεργώντας το αίσθημα του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης. Οι φωτογραφίες ανέβηκαν στο παραπάνω συνεργατικό padlet.
- Το αλφαβητάρι της χαράς: Το κάθε σχολείο ανέλαβε από 2-3 γράμματα να τα ζωγραφίσει και να γράψει τι σημαίνουν οι λέξεις χαράς που έχει προτείνει.
- Το αναμνηστικό συμμετοχής μας στο έργο!
Για να αξιολογήσετε το πρόγραμμα μας «Μαζί στη χαρά» αφιερώστε λίγο χρόνο για να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις, ώστε να μας βοηθήσετε να βελτιώσουμε τις μελλοντικές μας δράσεις Αξιολόγηση από γονείς Για την αξιολόγηση του έργου από τα παιδιά ακολουθείστε τον παρακάτω σύνδεσμο. Αξιολόγηση από μαθητές