3nipionias blog

3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΑΒΑΤΩΝ–Ταξίδι στη χαρά της δημιουργίας και της μάθησης

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 2023-2024—ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Σχέδιο Δράσης: «Από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό μια διαδρομή σχεδόν σαν εκδρομή»

Άξονας: Σχολική διαρροή – φοίτηση

Συντονιστής Δράσης: Λιχριδά Βασιλική

Στόχος Βελτίωσης:  Βασικός στόχος του Σχεδίου δράσης είναι η υποστήριξη της εισόδου και της προσαρμογής των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο, μέσα από τη συστηματική, συνολική και ολοκληρωμένη προετοιμασία τους, την ενεργό εμπλοκή των γονέων, την εξασφάλιση της συνέχειας στη μάθηση και τη συνεργασία των εκπ/κών και των δύο βαθμίδων.

Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Αναγκαιότητα – Στόχοι

Aναγκαιότητα της υλοποίησης του σχεδίου δράσης 

Κάποιοι από τους λόγους που επιβάλλουν την υλοποίηση του προγράμματος είναι:

  1. Οι μεγάλες διαφορές που παρουσιάζουν οι δύο σχολικές μονάδες λόγω:
  • των διαφορετικών σκοπών που επιδιώκουν
  • του διαφορετικού τρόπου διεξαγωγής της εκπ/κής διαδικασίας.
  • του διαφορετικού τρόπου οργάνωσης.
  1. Οι προσδοκίες που έχουν οι γονείς για το ρόλο του αρχάριου μαθητή, καθώς και το συναίσθημα ανασφάλειας που πιθανόν τους κατέχει για τη νέα βαθμίδα εκπ/σης

Ειδικότεροι στόχοι είναι:

  1. Να εξοικειωθούν με το περιβάλλον του Δημοτικού Σχολείου ( χώρος, δάσκαλοι- δ/ντές εκπαιδευτική διαδικασία).
  2. Η σταθερή συνεργασία μεταξύ των σχολικών μονάδων και η ενημέρωση για το μαθησιακό προφίλ των νηπίων, ώστε η μονάδα υποδοχής να μπορέσει να σχεδιάσει το εκπαιδευτικό της έργο.
  3. Η συνειδητοποίηση από τη μεριά των γονέων της ενότητας , της συνέχειας και της συνεργασίας στην εκπαίδευση.
  4. Να ενημερωθούν οι γονείς και οι δάσκαλοι που εμπλέκονται, για το έργο και την ιδιαιτερότητα της κάθε βαθμίδας της εκπ/σης Νηπ/γείο – Δημοτικό.
  5. Να επιμορφωθούν οι Νηπ/γοί που εμπλέκονται, για το έργο και την ιδιαιτερότητα της κάθε βαθμίδας Νηπ/γείο -Δημοτικό.
  6. Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεικόνας των μαθητών.
  7. Απομυθοποίηση αρνητικών στερεότυπων που επικρατούν και φορτίζουν τα νήπια με προκαταλήψεις για το Δημοτικό.

 Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Για το Σχέδιο Δράσης του σχολείου μας απαραίτητες θεωρούνται οι ακόλουθες ενέργειες:

  1. Ενημέρωση στελεχών και εκπαιδευτικών της εκπαίδευσης.
  2. Συνεργασία εκπαιδευτικών Νηπιαγωγείου και Δημοτικού και από κοινού προγραμματισμός των δράσεων
  3. Ανίχνευση των απόψεων, επιθυμιών και αναγκών των γονέων με ερωτηματολόγια / ημιδομημένες συνεντεύξεις σχετικά με τα άγχη και τους προβληματισμούς τους αναφορικά με τη μετάβαση των παιδιών τους στο δημοτικό.
  4. Ερμηνεία των αποτελεσμάτων και λήψη αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων για τις ενέργειες που μπορούν να πραγματοποιηθούν.
  5. Ενημέρωση των γονέων σε ειδικά θέματα που αφορούν τη μετάβαση από ειδικούς φορείς.
  6. Τακτική και αμφίδρομη ενημέρωση με πολλαπλούς τρόπους ( συναντήσεις έκτακτες και τακτικές, email, ιστοσελίδα του σχολείου, messenger, κλειστή ομάδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ) για την πρόοδο των παιδιών αλλά και τον προγραμματισμό και υλοποίηση δράσεων που αφορούν όλη τη σχολική κοινότητα.
  7. Παροχή ενημέρωσης, καθοδήγησης και βοήθειας στις οικογένειες των μαθητών, ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν στο σπίτι ένα περιβάλλον υποστηρικτικό για τη μάθηση.
  8. Επισκέψεις νηπίων στο Δημοτικό σχολείο.
  9. Κοινές εκπαιδευτικές δράσεις και εκδηλώσεις.
  10. Κοινή φιλανθρωπική δράση.
  11. Διαδικασία αξιολόγησης και διάχυσης των αποτελεσμάτων του Σχεδίου Δράσης.

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης – Διαδικασία υλοποίησης

  • Ανίχνευση των απόψεων των γονέων και των εκπαιδευτικών και διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου επικοινωνίας. (Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2023)
  • Συνάντηση με εκπαιδευτικούς Δημοτικού Σχολείου με σκοπό τη συνεργασία και τον από κοινού προγραμματισμό. (Σεπτέμβριος)
  • Αποστολή ερωτηματολογίου σε γονείς νηπίων (Οκτώβριος).
  • Ερμηνεία αποτελεσμάτων και λήψη αποφάσεων. (Οκτώβριος)
  • Ανταλλαγή ζωγραφιών και φωτογραφιών που αποτυπώνουν τους χώρους του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού αντίστοιχα. (Οκτώβριος)
  • Επίσκεψη νηπίων στο Δημοτικό σχολείο (Νοέμβριος)
  • Κοινή φιλανθρωπική δράση και διαδικτυακές ευχές και κάλαντα (Δεκέμβριος)
  • Δημιουργία γωνιάς «Δημοτικού σχολείου». (Ιανουάριος)
  • Επιμορφωτική συνάντηση με στόχο την ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών με εισηγήτρια τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης (Φεβρουάριος)
  • Διαδικτυακή επικοινωνία με μαθητές της Α΄ Δημοτικού. (Φεβρουάριος)
  • Επίσκεψη νηπίων στο Δημοτικό – Συνδιδασκαλία στο μάθημα της γυμναστικής (Μάρτιος)
  • Περιβαλλοντική δράση: Φύτεμα λουλουδιών στην αυλή του Νηπιαγωγείου και περιβαλλοντικά παιχνίδια (Απρίλιος)
  • Open day: Γιορτή της Άνοιξης (Μάιος)
  • Παρακολούθηση – Ανατροφοδότηση (Οκτώβριος – Μάιος)
  • Αξιολόγηση και διάχυση των αποτελεσμάτων του Σχεδίου Δράσης ( Μάιος)

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία

          Ανθρώπινο δυναμικό:

  • Εκπαιδευτικοί Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου
  • Γονείς μαθητών
  • Σύμβουλος Εκπαίδευσης
  • Νήπια                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Χρόνος:  Οι κύριες δράσεις εντάσσονται στο εργασιακό ωράριο αλλά και σε απογευματινές ώρες που θα διαθέσουν οι εκπαιδευτικοί.                                                                                                  Υλικοτεχνική υποδομή:  Θα γίνει αξιοποίηση του υπάρχοντος εξοπλισμού της σχολικής μας μονάδας όπως η ιστοσελίδα του σχολείου, ο υπολογιστής, το φωτοτυπικό μηχάνημα, ο εκτυπωτής, ο προτζέκτορας, το cd-player, η ψηφιακή κάμερα, αναλώσιμα υλικά, ψυχοκινητικό υλικό, αίθουσες.

          Οικονομικοί πόροι: Οι οικονομικοί πόροι που θα διατεθούν για το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης αφορούν τις δαπάνες για τα υλικά του Σχεδίου.

          Ερευνητικά εργαλεία:

Ημερολόγια καταγραφής δραστηριοτήτων, Δελτία ενημέρωσης έντυπα και ηλεκτρονικά, ερωτηματολόγια / ημιδομημένες συνεντεύξεις, ψηφιακές καταγραφές των δράσεων (φωτογραφίες και βιντεοσκοπήσεις),  φύλλα εργασιών.

Κριτήρια επιτυχίας της δράσης

Βασικά κριτήρια επιτυχίας της δράσης:

  • Η συμμετοχή των μαθητών με ενεργό τρόπο
  • Η ανάπτυξη θετικής στάσης από τα νήπια και θετικών προσδοκιών για το Δημοτικό Σχολείο
  • Η εμπλοκή και η συμμετοχή των γονέων στο πρόγραμμα μετάβασης
  • Η ανάπτυξη τρόπων επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων.
  • Η εξάλειψη ή έστω μείωση του άγχους και της ανασφάλειας των γονέων

Διαδικασίες αξιολόγησης της δράσης

  • Διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου άτυπων και τυπικών μορφών συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων. Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου προσεγγίζεται με την αποδοχή και εφαρμογή του πλαισίου αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας από εκπαιδευτικούς και γονείς. Αξιοποιούνται στοιχεία από το ημερολόγιο του σχολείου.
  • Διανομή 2ου ερωτηματολογίου στους γονείς. Ποιοτική ανάλυση των δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων.
  • Συνεντεύξεις με νήπια
  • Καταγραφή του αριθμού συμμετεχόντων γονέων στην επιμορφωτική συνάντηση

Β. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ

Ανίχνευση των απόψεων, επιθυμιών και αναγκών των γονέων με ερωτηματολόγια / ημιδομημένες συνεντεύξεις σχετικά με τα άγχη και τους προβληματισμούς τους αναφορικά με τη μετάβαση των παιδιών τους στο δημοτικό.



Λήψη αρχείου

Ποιοτική ανάλυση των δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων. Ερμηνεία των αποτελεσμάτων και λήψη αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων για τις ενέργειες που μπορούν να πραγματοποιηθούν.



Λήψη αρχείου

Ανταλλαγή φωτογραφιών και ζωγραφιών μεταξύ των μαθητών του Νηπ/γείου και της Α` τάξης με σκοπό την πρώτη γνωριμία των χώρων των 2 σχολείων και αφορμή για συζήτηση με στόχο τη διερεύνηση πρότερων γνώσεων ή εμπειριών.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

369561479 1010880836697085 5039210832840243131 n 385393942 1021821745602165 3382797459056509777 n

370090458 198257139956481 831575781746254823 n 384538197 359553123159310 8212578058738022022 n 384539499 979380646485041 6992685259264359804 n 387472158 1923951037989048 1751531533804088761 n 387494072 1458474714937588 5549293346992577664 n

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΣΤΕΙΛΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

411588908 235783089542603 922070509143196677 n 411563356 807118024514949 5505868701288378788 n 411894804 1146855842944519 8599365500992970448 n 411993498 227978843679772 719367271230700934 n 412015338 1089333448868267 4497333729091091935 n  409447495 687689770017577 2956494999480675887 n

03/11/2023: 1η επίσκεψη των νηπίων στο Δημ. Σχολείο, γνωριμία με τη Δ/ντρια, ξενάγηση στους χώρους εσωτερικά και εξωτερικά. Υποδοχή των νηπίων στην τάξη της Α` δημοτικού, διερεύνηση του χώρου για ομοιότητες και διαφορές με τις αίθουσες του νηπ/γείου, ανάγνωση ιστορίας από τη δασκάλα, κινητικά παιχνίδια σε ζευγάρια μαθητών και ανταλλαγή δώρων μεταξύ νηπίων και μαθητών της Α` τάξης.

398796172 1644850586008075 1529020926987624938 n 399036888 1644850159341451 5495101304312721243 n 399043584 1644850679341399 6107377784856353115 n 398953889 1644850199341447 4819186013286188707 n 1 399550072 1644850312674769 7126261647947960525 n 1 399210032 1644850342674766 3285269717974360027 n 1 399032531 1644850619341405 1149439403412144458 n 1 398735282 1644850526008081 4101558273937751860 n 1 399011223 1644850506008083 5113331617769803883 n 1

399340010 1644850846008049 1651278558271196454 n 1

399217029 1644850129341454 7163890175677639159 n 1

Μετά την επίσκεψή μας στο δημοτικό, την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου, έγινε μια πρώτη αξιολόγηση των εικόνων που αποθήκευσαν τα παιδιά στο μυαλό τους, με μια χειροτεχνία στην οποία έπρεπε να κολλήσουν μόνο αντικείμενα που είδαμε να χρησιμοποιούν στο δημοτικό.

399672114 1648586328967834 8390068958446955566 n 1 399862806 1648587198967747 4385501604059318896 n

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023

11/12/2023: Διαδικτυακή επικοινωνία μέσω webex, ανταλλαγή ευχών για τα Χριστούγεννα και απαγγελία καλάντων και από τις 2 πλευρές.

14/12/2023: Συγκέντρωση παιδικών βιβλίων, μπλοκ ζωγραφικής και μαρκαδόρων για τα παιδάκια που νοσηλεύονται στο παιδοογκολογικό τμήμα του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, στα πλαίσια της φιλανθρωπικής δράσης που οργανώθηκε από το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με τους μαθητές της Α` τάξης του 2ου Δ.Σ. Διαβατών, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους.

367383992 195652073625104 1965122059150392729 n 1 385551784 423724336650124 432231536269694606 n 1 408488516 1662966954196438 7897699794871250176 n 1 411570013 1666979010461899 1810607325707885259 n 1 411771215 1666978760461924 8030225885563044926 n 1 408555399 1662966774196456 1995342416250426892 n 411565534 1666978203795313 3905819164008727503 n 411567706 1666977973795336 4017661485257092592 n  411630921 1666978967128570 7186640224075874501 n 411689013 1666977997128667 7664480477484489766 n 411700979 1666978183795315 7516391211093210614 n

01 έως 31/1/2024: Δημιουργία “Γωνιάς Δημοτικού” και στα 2 τμήματα του νηπ/γείου μας. Η γωνιά αυτή εμπλουτίστηκε με αφίσες, εποπτικό υλικό, τετράδια και είδη γραφικής ύλης για να απασχολούνται τα νήπια καλλιεργώντας τις δεξιότητές τους εμπλεκόμενα σε γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες. Στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, αποφασίσαμε να λειτουργήσουμε και ένα υποτυπώδες κυλικείο με τη χρήση της γωνιάς που έχουμε το μαγαζάκι μας. Τα νήπια είχαν τη δυνατότητα καθημερινά και σε ζευγάρια να παριστάνουν τους υπεύθυνους του κυλικείου και να προσφέρουν το δεκατιανό στους συμμαθητές τους έναντι ενός αντιτίμου. Ταυτόχρονα, κατέγραφαν καθημερινά τη λίστα των  προϊόντων που είχε το κυλικείο και αυτό διήρκεσε μια εβδομάδα.

424972115 1696121944214272 1598521612688788124 n 425531662 1696122260880907 4334897293320909934 n 1 425645484 1696123067547493 1808184554796447798 n 425658118 1696122134214253 7502638285930586776 n 1 425671377 1696121867547613 8084675059943547000 n 425684227 1696122380880895 3234364158627091208 n 425696012 1696123120880821 1712649483458656550 n 425717441 1696123257547474 6231501933173773 n 1

427483177 1700485747111225 2318406267047461118 n

dav

427492974 1700485680444565 3330826149532908180 n    427612253 1700484750444658 6404937300016544928 n 427502531 1700484907111309 1632524311621358857 n 1 427578145 1700484590444674 3043295016103168028 n 1 427846414 1700484707111329 2454368600759724830 n 1

28/02/2024: Διαδικτυακή επικοινωνία με την Α` τάξη. Συζήτηση για τα αποκριάτικα έθιμα, για τις στολές που ετοιμάσαμε και τραγούδια με σκωπτικό χαρακτήρα.

26/03/2024: Διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: “Το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο και ο ρόλος του στην ομαλή μετάβαση του παιδιού στο Δημοτικό Σχολείο”. Με εισηγήτρια τη Σύμβουλο Εκπ/σης ΠΕ Δυτ. Θεσ/νίκης η ενημέρωση  αφορούσε όλους τους γονείς του σχολείου μας αλλά και άλλων σχολείων που εκπονούν το ίδιο σχέδιο δράσης.

17/04/2024: 2η επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με τους γυμναστές/στριες του σχολείου και συνδιδασκαλία με τους μαθητές της Α` τάξης. Πραγματοποιήθηκαν ψυχοκινητικά παιχνίδια, προσαρμοσμένα στις δυνατότητες των μικρών μαθητών.

438896876 1740921369734329 5452102255567217129 n

438922523 1740921283067671 1813963740651431112 n

sdr438924383 1740921333067666 1020809966733479396 n

 438900923 1740921533067646 5889243128273898354 n 1  438917921 1740921409734325 7417853335775909405 n 1  438960827 1740921579734308 1998820358353165651 n 1  439001559 1740921253067674 8048888636806773683 n 1

24/04/2024: Κατασκευή χειροποίητων πασχαλινών καρτών από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων για τα παιδάκια που νοσηλεύονται στο παιδοογκολογικό τμήμα του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, αλλά και συγκέντρωση τροφίμων μακράς διάρκειας για τους γονείς των ασθενών παιδιών που διαμένουν στο νοσοκομείο μεγάλο χρονικό διάστημα. Άλλη μία φιλανθρωπική δράση με τη σύμπραξη όλων των εμπλεκομένων στο πρόγραμμα της μετάβασης.

438058716 25267964189518159 7674502175852290287 n 438086624 25267964909518087 1943860898481218171 n 438894968 1740921706400962 6252979834846427960 n 1 438914919 25268046086176636 3724160672542354388 n 438921646 25267968176184427 8008902038024022437 n 438925002 1740921736400959 535365042437761190 n  438931305 1740921773067622 4758364984542900337 n

438958486 1740921809734285 9131256919749145941 n 439278368 25267964509518127 6497564019249874032 n

15/5/2024:

Ενημερωτική συνάντηση για γονείς σχετικά με την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο Δημοτικό από τον κο Τζήμκα Ηλία, Γνωστικό Ψυχολόγο της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δ. Δέλτα, στο χώρο του σχολείου, εξαιρετικά εποικοδομητική και χρήσιμη!

Προηγήθηκαν ασκήσεις χαλάρωσης από το συνάδελφο κο Γιάννη Θεοδώρου.

 442479093 1759212374571895 5937406191146887576 n  442473890 1759212417905224 5872869352840070431 n 442479988 1759212671238532 5380340868189697460 n 442480751 1759212551238544 4873188010672464854 n 442489425 1759212611238538 5010148757650914529 n 442481636 1759212304571902 279480188850428449 n 442473678 1759212511238548 1749647994129800213 n 1

28/5/2024: Open Day-Γιορτή της άνοιξης …

Η τελευταία δραστηριότητα αφορά στην επίσκεψη των παιδιών του δημοτικού στο νηπιαγωγείο. Ήταν μια μέρα χαράς και δημιουργικότητας για όλα τα παιδιά και εκπαιδευτικούς του δημοτικού και του νηπιαγωγείου, ένα μεγάλο δημιουργικό πανηγύρι. Μία «ανοιχτή μέρα» στο σχολείο μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας και να αποτελεί συναισθηματική εμπειρία για εκπαιδευτικούς και παιδιά. Στόχος ήταν να αποκτήσουν τα παιδιά χαρούμενες, θετικές εμπειρίες, να νιώσουν ασφάλεια, αγάπη και αποδοχή,  συνεργασία, εμπειρίες οι οποίες θα τα συντροφεύουν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής με μεγαλύτερους συμμαθητές.

Η μέρα άρχισε με υποδοχή του δημοτικού από το νηπιαγωγείο και με λίγες κουβέντες καλωσορίσματος. Ακολούθησε χορευτικό δρώμενο με κατάλληλη χαρούμενη μουσική. Έπειτα καλοκαιρινό τραγούδι από τα παιδιά του δημοτικού και, ακολούθως, από τα παιδιά του νηπιαγωγείου.  Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν κοινές δημιουργικές δραστηριότητες (σταθμοί), τις οποίες  διοργάνωσαν από κοινού εκπαιδευτικοί και των δύο σχολείων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν: παραμύθι και θεατρικό παιχνίδι, μουσική και χορό, γυμναστική, τέχνη και κατασκευές, επιστήμη. Στα παιδιά του δημοτικού προσφέρθηκαν καλοκαιρινά καπελάκια που έφτιαξαν τα παιδιά του νηπ/γείου και παγωτά!

438154561 420299980863226 7383922822782531214 n 441053020 1819610071855045 5485840002079331907 n 441070988 967144538486385 3905165909002371630 n 441075277 974879447603688 2619496848766974469 n 441088116 1002811578110047 8002863157313363001 n 441099225 439729042141016 949529564175158540 n 441929617 1637161673713445 4754439056443911878 n 442006964 417468987921175 457738621997664694 n 442007366 458199690227435 4789764526844829441 n 436748849 467110359331968 6873754842262657130 n 441358792 1669972447082223 6807001920735745397 n

Όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις κοινές δραστηριότητες, το απόλαυσαν και υποσχέθηκαν να ξαναβρεθούν το Σεπτέμβριο στο Δημοτικό με νέες συνθήκες και νέα δεδομένα!

Τέλος……

Στη συνέντευξη που πήραμε από τα παιδιά σχετικά με την εμπειρία τους από τις επισκέψεις στο Δημοτικό, διαπιστώθηκε ότι αποκόμισαν θετικές εντυπώσεις και όλα απάντησαν ότι θέλουν να πάνε στο σχολείο γιατί τους άρεσε!!!!

442486220 1759212244571908 6787626763499816593 n 442497279 1759212167905249 6321467650126271213 n 445215157 1759212211238578 8979531480941363460 n

Το τελικό ερωτηματολόγιο αποτίμησης που δόθηκε στους γονείς…



Λήψη αρχείου

Ποιοτική ανάλυση των δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων.



Λήψη αρχείου

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

Η καλή συνεργασία με τους γονείς και τους εκπ/κούς των δύο σχολικών μονάδων, διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης.  Η υποστήριξη της Συμβούλου Εκπαίδευσης και η συνεισφορά του Ψυχολόγου του Δήμου μας εξασφάλισαν μια καλύτερη πληροφόρηση και ενημέρωση για τις ενέργειες που βοηθούν την ομαλότερη μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό….

Για την τελική αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκαν όλα τα δεδομένα που συλλέξαμε, και εργαλεία, όπως ερωτηματολόγια γονέων, συνεντεύξεις παιδιών, ψηφιακές καταγραφές, φύλλα εργασίας. Οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν εξυπηρετήθηκαν . Όσον αφορά τους μαθητές : Συμμετείχαν με ενεργό τρόπο, ανέπτυξαν θετική στάση και προσδοκίες για το Δημοτικό, εξοικειώθηκαν σε κάποιο βαθμό με το σχολικό περιβάλλον και αναδείχθηκε αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη προς τους εκπ/κούς, τη Δ/ντρια και την εκπαιδευτική διαδικασία του Δημοτικού σχολείου. Όλα αυτά διαπιστώθηκαν και μέσα από την ημιδομημένη συνέντευξη των παιδιών στη λήξη του προγράμματος. Όσον αφορά τους γονείς: Διαμορφώθηκε η εικόνα ενότητας, συνέχειας και σύνδεσης στην εκπαίδευση. Το άγχος της προσαρμογής στη διαδικασία της μετάβασης μειώθηκε ως ένα βαθμό με το ρόλο των ειδικών (Γνωστικός Ψυχολόγος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης), που βοήθησαν τους γονείς με την ενημέρωση  να βρουν τρόπους να διαχειριστούν το στρες και τις προσδοκίες τους στη διαδικασία της μετάβασης. Παράλληλα, υπογραμμίστηκε και έγινε κατανοητή η σημασία της επικοινωνίας, της συμμετοχής και των καλά πληροφορημένων οικογενειών, για την εξασφάλιση της ομαλής μετάβασης. Διαπιστώθηκε η εξέλιξη αυτή από τα τελικά ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν στους γονείς. Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς/σχολεία: Η Δ/ντρια του Δ.Σ. και η εκπ/κός της Α` τάξης έλαβαν γνώση γενικά για το μαθησιακό προφίλ των νηπίων. Επιτεύχθηκε οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας εκπ/κών και γονέων.   Από τις εντυπώσεις των νηπίων, τις συζητήσεις και τα σχόλια των γονέων και την ομαλή συνεργασία με τους εκπ/κούς του Δημ. σχολείου, διαπιστώνεται ότι το πρόγραμμα εξελίχθηκε θετικά και αναπτύχθηκαν αμοιβαίες σχέσεις επικοινωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2023 3nipionias blog. Με την επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων.

ΣΕΛΙΔΕΣ



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων