3nipionias blog

3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΑΒΑΤΩΝ–Ταξίδι στη χαρά της δημιουργίας και της μάθησης

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΕΠ!

Με χαρά και τιμή συμμετέχουμε στο νέο πιλοτικό πρόγραμμα του ΙΕΠ “ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ” το σχ. έτος 2020-2021, έπειτα από την πρόσκληση-πρόκληση του Δ/ντή Α/θμιας Εκπ/σης Δυτ. Θεσ/νίκης.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων περιλαμβάνουν 4 Θεματικούς Κύκλους:

  1. Ζω καλύτερα- Ευ ζην
  2. Φροντίζω το Περιβάλλον
  3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
  4. Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

Με βάση την ανάλυση αναγκών του σχολείου και την καταγραφή των πλεονεκτημάτων (Μόνιμο εκπ/κό προσωπικό, Άψογη συνεργασία εκπ/κών,  Καλή συνεργασία με γονείς, Καλή φήμη, Ενημερωμένη και πλούσια βιβλιοθήκη, Μεγάλη εμπειρία σε καινοτόμα προγράμματα, Καλά εξοπλισμένο σχολείο κυρίως με χορηγίες γονέων) αλλά και των αδυναμιών (Γεωγραφική θέση, Σημαντικός αριθμός παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, Χαμηλή χρηματοδότηση, Αλλοδαποί μαθητές), το όραμά μας είναι να φτιάξουμε ένα ανθρώπινο , δημοκρατικό, χαρούμενο σχολείο όπου όλα τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης  και ο αλληλοσεβασμός  μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας  να είναι τέτοιος που να προάγει την καλλιέργεια και την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών μας.

Ένα σχολείο, που:

  • να παρέχει στους μαθητές ένα εμπλουτισμένο μαθησιακό περιβάλλον,
  • να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων,
  • να αξιοποιεί τις ατομικές δυνατότητες των μαθητών, ώστε να μάθουν πώς να μαθαίνουν, πώς να συνεργάζονται και να συνυπάρχουν με τους άλλους ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες,
  •  να καλλιεργεί την ασφάλεια, την αποδοχή και την αναγνώριση
  • να διδάξει στους μαθητές του την αξία του σεβασμού και την αξία του υπεύθυνου πολίτη ως ένα κρίσιμο συστατικό για την ανάπτυξή του, την εκτίμηση για τη δημοκρατία και την πολυμορφία

να ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία για την ενίσχυση και τον εμπλουτισμό των ευκαιριών μάθησης για τους μαθητές.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις ανάγκες της ως προς το πιλοτικό πρόγραμμα (σχολικό κλίμα, σχολικό κοινότητα, τοπική κοινότητα)

– Ευαισθητοποίηση μαθητών και γονέων σε ζητήματα οδικής ασφάλειας
– Εισαγωγή στην έννοια του εθελοντισμού και συμμετοχή σε εθελοντικές δράσεις
– Συμμετοχή στη διαμόρφωση και αλλαγή εξωτερικού χώρου της περιοχής
– Καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης
– Επαναδιαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών των μαθητών/τριών
– Αντίληψη της σημασίας του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, οι βασικοί κανόνες για σωστή διαχείριση του νερού
– Εξοικείωση με τις Νέες Τεχνολογίες και τη Ρομποτική
– Ενεργή συμμετοχή στα κοινά και άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ

Ως προς τον 1ο θεματικό κύκλο: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

  Α΄ και Β΄ Τμήματα  Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος 

Πρόγραμμα: «ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ, ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»

Θεματική ενότητα « Οδική Ασφάλεια (Δρ. Κ. Θεοδοσέλη)»

Υλοποίηση 7 εργαστηρίων.

Χρονικό διάστημα υλοποίησης 10 Οκτωβρίου – 30 Νοεμβρίου

Ως προς τον 2ο θεματικό κύκλο: Φροντίζω το Περιβάλλον
Α΄ Τμήμα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος

Πρόγραμμα: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ»
1. Θεματική ενότητα: « Το καλάθι του πικ-νικ (WWF Ελλάς)»
(2 εργαστήρια)
2. Θεματική ενότητα: «Νερο…εξερευνητές! (QualityNet Foundation)» (1 εργαστήριο)
Πρόγραμμα: « ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ»
1. Θεματική ενότητα «1,2,3……Ανακύκλωσε! (QualityNet Foundation)» (2 εργαστήρια)

Β΄ Τμήμα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος
Πρόγραμμα: « ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ»
1. Θεματική ενότητα «Ομάδα Δράσης Μαθητών για την Προστασία Όλων των Ζώων (ΔΙΚΤΥΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ) (3 εργαστήρια)
2. Θεματική ενότητα «1,2,3……Ανακύκλωσε! (QualityNet Foundation)» (2 εργαστήρια)
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Απρίλιος και Μάιος

Ως προς τον 3ο θεματικό κύκλο: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Α΄ και Β΄ Τμήματα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος
Πρόγραμμα: «ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Θεματική ενότητα: «Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Αλληλοσεβασμού και της Διαφορετικότητας σε παιδιά Προσχολικής και πρώτης Σχολικής Ηλικίας (Σοφία Νικολιδάκη, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Κρήτης)»
Υλοποίηση 6 εργαστηρίων-Κυμαινόμενη διάρκεια
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Δεκέμβριος έως και την 7η Φεβρουαρίου

Ως προς τον 4ο θεματικό κύκλο: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Α΄ και Β΄ Τμήματα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος
Πρόγραμμα: « ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ, ΕΠΙΧΕΙΡΩ»
Θεματική ενότητα: «Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους» (Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού-Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης)

Πρόγραμμα: «STEM / STEAM»
Θεματική ενότητα: «Μικροί Μετεωρολόγοι (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM)»
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: 8η Φεβρουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου

Copyright © 2020 3nipionias blog. Με την επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων.

ΣΕΛΙΔΕΣ



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων