3nipionias blog

3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΑΒΑΤΩΝ–Ταξίδι στη χαρά της δημιουργίας και της μάθησης

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2022-23

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΑΒΑΤΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ   2022-2023
Σχολική μονάδα
Νηπιαγωγείο
Αριθμός τμημάτων
2
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας
38
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας
5 (3 ΜΟΝΙΜΟΙ, 1 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΠΕ60, 1 ΕΚΠ/ΚΟΣ ΠΕ06)
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων
4

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

Το όραμά μας
Με βάση την ανάλυση αναγκών του σχολείου και την καταγραφή των πλεονεκτημάτων :
1.Μόνιμο εκπ/κό προσωπικό και άψογη συνεργασία εκπ/κών
2. Πρότερη εμπειρία των εκπ/κών σε προγράμματα e-twinning και σε καινοτόμα προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων
3. Η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων εκπ/κών
4. Αγαστή συνεργασία με γονείς
5. Καλή φήμη
6. Ενημερωμένη και πλούσια βιβλιοθήκη
7.  Καλά εξοπλισμένο σχολείο κυρίως με χορηγίες γονέων
…αλλά και των αδυναμιών:
1. Γεωγραφική θέση
2. Σημαντικός αριθμός παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες
3. Χαμηλή χρηματοδότηση
4. Αλλοδαποί μαθητές
 Το όραμά μας είναι να φτιάξουμε ένα ανθρώπινο , δημοκρατικό, χαρούμενο σχολείο όπου όλα τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης  και ο αλληλοσεβασμός  μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας  να είναι τέτοιος που να προάγει την καλλιέργεια και την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών μας.
Ένα σχολείο, που:
-να παρέχει στους μαθητές ένα εμπλουτισμένο μαθησιακό περιβάλλον,
-να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, να αξιοποιεί τις ατομικές δυνατότητες των μαθητών, ώστε να μάθουν πώς να μαθαίνουν, πώς να συνεργάζονται και να συνυπάρχουν με τους άλλους ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες,
-να καλλιεργεί την ασφάλεια, την αποδοχή και την αναγνώριση,
-να διδάξει στους μαθητές του την αξία του σεβασμού και την αξία του υπεύθυνου πολίτη ως ένα κρίσιμο συστατικό για την ανάπτυξή του, την εκτίμηση για τη δημοκρατία και την πολυμορφία, να ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία για την ενίσχυση και τον εμπλουτισμό των ευκαιριών μάθησης για τους μαθητές.
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες
Θέλουμε το σχολείο μας:
  • Να δίνει έμφαση όχι μόνο στην απόκτηση γνώσης, αλλά να καλλιεργεί δεξιότητες μάθησης, αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη και ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και την προσωπική έκφραση των μαθητών, καθώς και τη μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία.
  • Να καλλιεργεί δεξιότητες ζωής όπως η αυτομέριμνα, οι κοινωνικές δεξιότητες, η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα, η ανθεκτικότητα, η υπευθυνότητα, παρέχοντας στους μαθητές
    τα εφόδια ώστε να χαίρονται το παρόν και να προετοιμαστούν κατάλληλα για το μέλλον.
  • Να καλλιεργεί δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης όπως ο ψηφιακός και τεχνολογικός εγγραμματισμός και η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο.
  • Να καλλιεργεί δεξιότητες του νου, στρατηγική σκέψη, αναλυτική, διερευνητική και πρωτότυπη ώστε να ανταποκρίνονται στις απρόβλεπτες προκλήσεις της ζωής.
Ως προς την υλοποίηση του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας :
► Ανάληψη ποικίλων μαθησιακών δραστηριοτήτων από όλους
τους εκπαιδευτικούς του σχολείου με δραστηριότητες οι οποίες θα συμπληρώνουν και θα ενισχύουν τα αποτελέσματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
► Συνεργασία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας με
εκπροσώπους έγκριτων φορέων, με τους γονείς των μαθητών/μαθητριών
► Οργάνωση δραστηριοτήτων τόσο σε επίπεδο τμήματος όσο και σε επίπεδο σχολείου, δίνοντας έμπρακτα την ολιστική διάσταση της προσέγγισης του Σχολικού Σχεδίου Δράσης.
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 
ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
 
 
ως προς τη  Θεματική Ενότητα
Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Α΄ και Β΄ Τμήματα  Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος
Πρόγραμμα: ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ,
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ, ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Θεματική ενότητα: «Οδική Ασφάλεια»
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: 10 Οκτωβρίου – 30 Νοεμβρίου
ως προς τη Θεματική Ενότητα
Φροντίζω το Περιβάλλον
Α΄ και Β΄ Τμήματα  Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος
Πρόγραμμα:  ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ /  ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ         
Θεματική ενότητα:       1,2,3……Ανακύκλωσε! (QualityNet Foundation)
Νερο…εξερευνητές! (QualityNet Foundation)
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Απρίλιος και Μάιος
ως προς τη Θεματική Ενότητα
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
  Α΄ και Β΄ Τμήματα  Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος
Πρόγραμμα:  Αλληλοσεβασμός
Θεματική ενότητα:  ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ /ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΟΡΑΜΑ»
Χρονικό διάστημα υλοποίησης: Δεκέμβριος έως και την 7η  Φεβρουαρίου
ως προς τη Θεματική Ενότητα
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Α΄ και Β΄ Τμήματα  Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος
Πρόγραμμα:  «STEM / STEAM»
Θεματική ενότητα: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»
 Χρονικό διάστημα υλοποίησης: 8η Φεβρουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα
Ως προς τα οφέλη που προσδοκάται να αποκομίσουν οι μαθητές/τριες του σχολείου:
► Ενεργοποίηση των μαθητών/τριών κατά τη διαδικασία της διδασκαλίας-μάθησης
► Ευκαιρίες στους/στις μαθητές/τριες, κατά τις οποίες θα αναλαμβάνουν ευθύνες και θα αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, θα συναποφασίζουν και θα βιώνουν δημοκρατικές αρχές, με την επιδίωξη να αναπτύξουν δημοκρατικό ήθος
► κοινωνικοποίηση των μαθητών προπάντων μέσω της βίωσης  κοινωνικών καταστάσεων και στην ανάπτυξη κοινωνικού ήθους
► ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών με την από κοινού αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων, διαμόρφωση ενός ευνοϊκού συναισθηματικού κλίματος και συμβολή στην ανάπτυξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης
► ανάπτυξη της κοινωνικής συνείδησης των μαθητών/τριών μέσω της συνεργατικής ενεργοποίησης
► σταδιακή καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
Ως προς την ευρύτερη σχολική κοινότητα (μαθητές/τριες,  εκπαιδευτικοί, γονείς ή/και κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί φορείς, άλλες σχολικές μονάδες κτλ):
► Διαθεματικές προσεγγίσεις γνωστικών αντικειμένων και
ερευνητικών προβλημάτων
► Μετατροπή του σχολείου σε οργανισμό μάθησης  με εισαγωγή  καινοτόμων δράσεων στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
► Σύσφιξη σχέσεων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, συνεργασία, αλληλεπίδραση
► Εκδηλώσεις ενημέρωσης της σχολικής και τοπικής κοινότητας,  παρουσίασης των αποτελεσμάτων και διάχυσής τους                                           ► Συνεργασία με τους γονείς / κηδεμόνες ώστε να αυξηθεί η συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες, σε εκδηλώσεις και δράσεις του σχολείου.                             ► Ενίσχυση του προφίλ του σχολείου στη σχολική κοινότητα και την τοπική κοινωνία
Ειδικότερα οφέλη
Προσδοκούμε το Σχολείο, μέσω της μαθησιακής διαδικασίας των καθημερινών πρακτικών και των νέων δεξιοτήτων, να εφοδιάσει τους μαθητές με γνώσεις, δεξιότητες, αξίες και οράματα προκειμένου να σχεδιάσουν ένα καλύτερο μέλλον, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας
Ενεργή συμμετοχή όλων των μελών και των εμπλεκομένων της Σχολικής κοινότητας .
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα
 Σημαντική θεωρούμε και την εξωστρέφεια του σχολείου μας μέσα από τη διάχυση των δράσεών μας τόσο στην τοπική, όσο και στην ευρύτερη κοινωνία.
Δράσεις ενημέρωσης, δημοσιοποίησης και διάχυσης των αποτελεσμάτων και τελική παρουσίαση της δράσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
– Διοργάνωση θεματικής έκθεσης (π.χ. φωτογραφίας ή
αφίσας).
– Σχολική εφημερίδα
– Ανάρτηση υλικού, συμπερασμάτων, προτάσεων κ.λπ. που
προέκυψαν κατά την επεξεργασία θεμάτων στα Ε.Δ. στην
ιστοσελίδα/blog του σχολείου
– Ιστοσελίδα Δήμου
– Θεατρική παράσταση– θεατρικά δρώμενα με θεματική την «Προστασία των ζώων συντροφιάς»
– Διοργάνωση Ημερίδας προβολής και διάχυσης των
αποτελεσμάτων των Εργαστηρίων, με στόχο την
ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας.
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών
 Προβλέπεται η συνεργασία των εκπαιδευτικών του τμήματος με την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης στη δημιουργία επιπλέον υλικού -οπτικοποιημένου κυρίως- για μαθητή με απουσία λόγου.
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης
Συνεργασία με:
– Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ευόσμου.
-Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 3ου Νηπ. Διαβατών
-Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου
– Όμορες σχολικές κοινότητες
–  Κέντρα Πρόληψης
– Εκπροσώπους επιστημονικών φορέων
– ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ www.inactionforabetterworld.com
-Πύλη Scientix
Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

Copyright © 2022 3nipionias blog. Με την επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων.

ΣΕΛΙΔΕΣ



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων