Μπισκοτένιο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης…
Το Make–A–Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) εκπληρώνει τις πιο βαθιές επιθυμίες παιδιών 3-18 ετών που νοσούν από μία πολύ σοβαρή ασθένεια.
Μέσω του προγράμματος Αστέρι της Ευχής, το οποίο υλοποιείται για 25η χρονιά με την άδεια του Υπουργείου Παιδείας ,Θρησκευμάτων & Αθλητισμού δίνεται η δυνατότητα σε κάθε μαθητή με το συμβολικό ποσό των 2€ να αποκτήσει το δικό του Αστέρι της Ευχής και να βοηθήσει ένα παιδί που μάχεται για τη ζωή του.
Το Κάνε-Μια-Ευχή αποτελεί φάρο ελπίδας & χαράς για τα παιδιά που δοκιμάζονται. Οι καιροί είναι για όλους μας δυσκολότεροι από ποτέ, αλλά σίγουρα είναι πολύ πιο δύσκολοι για εκείνους που έχουν ένα παιδί στο νοσοκομείο. Σκοπός είναι, μέσα από την εκπλήρωση της ευχής τους, να χαρίσουμε στα παιδιά και τις οικογένειες τους μερικές μαγικές στιγμές, βοηθώντας έτσι να ξεφύγουν έστω και για λίγο, από τη δύσκολη καθημερινότητά τους
Ως Νηπιαγωγείο ενώνουμε φέτος τις δυνάμεις μας μαζί με άλλα σχολεία πανελλαδικά και νιώθουμε μεγάλη χαρά γι΄ αυτό!
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο.
Θα βγεις στους δρόμους, θα φωνάξεις, τα χείλια σου θα
ματώσουν απ’ τις φωνές
το πρόσωπό σου θα ματώσει από τις σφαίρες — μα ούτε βήμα πίσω.
Κάθε κραυγή σου μια πετριά στα τζάμια των πολεμοκάπηλων
Κάθε χειρονομία σου σα να γκρεμίζεις την αδικία.
Και πρόσεξε: μη ξεχαστείς ούτε στιγμή.
Έτσι λίγο να θυμηθείς τα παιδικά σου χρόνια
αφίνεις χιλιάδες παιδιά να κομματιάζονται την ώρα που παίζουν ανύποπτα στις πολιτείες
μια στιγμή αν κοιτάξεις το ηλιοβασίλεμα
αύριο οι άνθρωποι θα χάνουνται στη νύχτα του πολέμου
έτσι και σταματήσεις μια στιγμή να ονειρευτείς
εκατομμύρια ανθρώπινα όνειρα θα γίνουν στάχτη κάτω απ’ τις οβίδες.
Δεν έχεις καιρό
δεν έχεις καιρό για τον εαυτό σου
αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
μπορεί να χρειαστεί ν’ αφίσεις τη μάνα σου, την αγαπημένη
ή το παιδί σου.
Δε θα διστάσεις.
Θ’ απαρνηθείς τη λάμπα σου και το ψωμί σου
θ’ απαρνηθείς τη βραδινή ξεκούραση στο σπιτικό κατώφλι
για τον τραχύ δρόμο που πάει στο αύριο.
Μπροστά σε τίποτα δε θα δειλιάσεις κι ούτε θα φοβηθείς.
Το ξέρω, είναι όμορφο ν’ ακούς μια φυσαρμόνικα το βράδι,
να κοιτάς έν’ άστρο, να ονειρεύεσαι
είναι όμορφο σκυμένος πάνω απ’ το κόκκινο στόμα της αγάπης σου
να την ακούς να σου λέει τα όνειρά της για το μέλλον.
Μα εσύ πρέπει να τ’ αποχαιρετήσεις όλ’ αυτά και να ξεκινήσεις
γιατί εσύ είσαι υπεύθυνος για όλες τις φυσαρμόνικες του κόσμου, για όλα τ’ άστρα, για όλες τις λάμπες και για όλα τα όνειρα
αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
μπορεί να χρειαστεί να σε κλείσουν φυλακή για είκοσι ή και περισσότερα χρόνια
μα εσύ και μες στη φυλακή θα θυμάσαι πάντοτε την άνοιξη,
τη μάνα σου και τον κόσμο.
Εσύ και μες απ’ το τετραγωνικό μέτρο του κελλιού σου
θα συνεχίζεις τον δρόμο σου πάνω στη γη.
Κι’ όταν μες στην απέραντη σιωπή, τη νύχτα
θα χτυπάς τον τοίχο του κελλιού σου με το δάχτυλο
απ’ τ’ άλλο μέρος του τοίχου θα σου απαντάει η Ισπανία.
Εσύ, κι ας βλέπεις να περνάν τα χρόνια σου και ν’ ασπρίζουν τα μαλλιά σου
δε θα γερνάς.
Εσύ και μες στη φυλακή κάθε πρωί θα ξημερώνεσαι πιο νέος
Αφού όλο και νέοι αγώνες θ’ αρχίζουνε στον κόσμο
αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
θα πρέπει να μπορείς να πεθάνεις ένα οποιοδήποτε πρωινό.
Αποβραδίς στην απομόνωση θα γράψεις ένα μεγάλο τρυφερό γράμμα στη μάνα σου
θα γράψεις στον τοίχο την ημερομηνία, τ’ αρχικά του ονόματός σου και μια λέξη: Ειρήνη
σα να ’γραφες όλη την ιστορία της ζωής σου.
Να μπορείς να πεθάνεις ένα οποιοδήποτε πρωινό
να μπορείς να σταθείς μπροστά στα έξη ντουφέκια
σα να στεκόσουνα μπροστά σ’ ολάκαιρο το μέλλον.
Να μπορείς, απάνω απ’ την ομοβροντία που σε σκοτώνει
εσύ ν’ ακούς τα εκατομμύρια των απλών ανθρώπων που τραγουδώντας πολεμάνε για την ειρήνη.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.
[πηγή: Τάσος Λειβαδίτης, Ποίηση, Κέδρος, Αθήναι 21979, σ. 121-124]
Πρόσκληση συμμετοχής σε διαδικτυακή ομιλία με θέμα “Προσαρμογή των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον (Παιδικός Σταθμός, Προνήπιο -Νήπιο, Α’ Δημοτικού), ο φόβος του αποχωρισμού”.
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Κεφαλονιάς και Ιθάκης «Απόπλους» διοργανώνει διαδικτυακή ομιλία με θέμα “Προσαρμογή των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον (Παιδικός Σταθμός, Προνήπιο-Νήπιο, Α’ Δημοτικού), ο φόβος του αποχωρισμού” με εισηγήτρια την κα Αλεξάνδρα Καππάτου ψυχολόγο – παιδοψυχολόγο.
Η προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον σηματοδοτεί ένα μεταβατικό στάδιο πολύ σημαντικό τόσο για το ίδιο όσο και για την οικογένειά του και σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση για όλους. Σε αρκετά παιδιά ο φόβος και η ανασφάλεια προκαλούν άρνηση για το σχολείο και το ζητούμενο είναι πώς πρέπει να χειριστούν την κατάσταση γονείς και δάσκαλοι.
Ο παιδικός σταθμός ή το Νηπιαγωγείο, αποτελούν την πρώτη πόρτα των παιδιών στη σχολική ζωή, είναι ο πρώτος αποχωρισμός του γονιού από το παιδί. Η ένταξη του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο, δηλαδή το πέρασμα σε μια καινούρια φάση ζωής, ενεργοποιεί μια νέα πραγματικότητα κατά την οποία το παιδί βγαίνει από το στενό και απόλυτα προστατευμένο οικογενειακό περιβάλλον και κάνει τα πρώτα του βήματα σε μια μικρογραφία της κοινωνίας. Ο μικρός μαθητής μαθαίνει να προσαρμόζεται σε μια ομάδα παιδιών, να ανταλλάσσει και να μοιράζεται τα πράγματά του. Παύει να είναι το επίκεντρο του ενδιαφέροντος και απομακρύνεται από την υπερπροστασία των γονιών του, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τα μοναχοπαίδια.
Αλλά και τα «πρωτάκια» παρότι δεν είναι η πρώτη τους φορά στο σχολείο καλούνται να ανταπεξέλθουν στα καινούργια τους σχολικά καθήκοντα. Το παιδί με την είσοδό του στο Δημοτικό αλλάζει τις συνήθειές του, με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις να δημιουργηθεί άρνηση, ακόμη και φοβία, για το σχολείο.
Όλα αυτά χρειάζονται υπομονή και επιμονή τόσο από την πλευρά των γονέων όσο και από εκείνη του δασκάλου. Σύμφωνα με την ψυχολόγο-παιδοψυχολόγοκυρία Αλεξάνδρα Καππάτου χρειάζεται πρώτα οι γονείς να έχουν προετοιμαστεί και προσαρμοστεί στην ιδέα του αποχωρισμού και της νέας αρχής και να αποβάλλουν τις συνήθεις ενοχές ότι από τόσο μικρό το «βάζουν στα βάσανα». Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα παιδιά είναι διαφορετικό το άγχος των γονιών, όταν το παιδί τους θα πάει πρώτη φορά στο Νηπιαγωγείο και διαφορετικό στην πρώτη Δημοτικού. Όμωςκαι στις δύο περιπτώσεις όταν μιλάμε να ομαλή ένταξη πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και γεγονότα που έχουν συμβεί στην οικογένεια καιμπορεί να επηρεάσουν στην εμφάνιση της άρνησης όπως διαζύγιο γονιών, αλλαγή σχολείου, μετακόμιση, θάνατος αγαπημένου προσώπου. Η καλή σχέση μεταξύ γονιών και εκπαιδευτικών σίγουρα διευκολύνει την κατάσταση και θωρακίζει το παιδί με θάρρος και δύναμη για να γίνει αυτό το μεταβατικό στάδιο όσο πιο ομαλό και ευχάριστο γίνεται.
Η διαδικτυακή ομιλία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023 και ώρα 19:15 – 20:30, μέσω της πλατφόρμας Zoom και αφορά γονείς και εκπαιδευτικούς. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν τη συμμετοχή τους μέχρι και τη Δευτέρα 16/10/ 2023 μέσω του συνδέσμου
https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZItduytqDMpE9P6fDN2_Cu8QgiSapQx1pkU
όπου θα συμπληρώσουν το ονοματεπώνυμο και το mail τους και θα πατήσουν το κουμπί «Register». Μόλις ολοκληρώσουν τη διαδικασία, θα λάβουν στο mail που δήλωσαν την επιβεβαίωση της συμμετοχής τους μέσω της οποίας μπορούν να συνδεθούν στο σεμινάριο πατώντας το κουμπί «JoinMeeting» που βρίσκεται σε ευδιάκριτο γαλάζιο πλαίσιο.
Για την διευκόλυνση της συμμετοχής σας προτείνεται να ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες:
https://zoom.us/download#client_4meeting
Αν δεν θέλετε να το κάνετε εκ των προτέρων, το πρόγραμμα θα εγκατασταθεί αυτόματα μόλις επιχειρήσετε να συνδεθείτε στο σεμινάριο.
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνείτε στα γραφεία του Κέντρου στο τηλέφωνο 26710-27320 ή να στείλετε e-mail στο apoplus@otenet.gr
Αγαπητοί Γονείς/κηδεμόνες,
Σας πληροφορούμε ότι στα πλαίσια της εποικοδομητικής συνεργασίας Σχολείου – Οικογένειας, θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 02/10/2023 και ώρα 18:00μμ. συνάντηση συνεργασίας –ενημέρωσης με τις εκπαιδευτικούς στον χώρο του σχολείου.
Θερμή παράκληση να έρθετε χωρίς παιδιά.
Σας περιμένουμε όλους!
Με εκτίμηση
Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων
Ενημερωτικό δελτίο προς Γονείς – Κηδεμόνες
Αγαπητοί Γονείς,
Κάθε μαθητής/τρια έχει τη δυνατότητα απόκτησης προσωπικού μαθητικού
λογαριασμού, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Οδηγίες για τη δημιουργία μαθητικού λογαριασμού θα βρείτε εδώ.
https://register.sch.gr/students/
Πληροφόρηση για τον αριθμό μητρώου του μαθητή (απαιτούμενο για τη
δημιουργία του μαθητικού λογαριασμού) θα δοθεί από την Προϊσταμένη του
σχολείου ,υπεύθυνη διαχείρισης των μαθητικών λογαριασμών .
Η Προϊσταμένη
Μαρία Πεβεράτου
Η σχολική χρονιά 2022-2023 έφτασε στο τέλος της! Με όμορφες εορταστικές εκδηλώσεις αποχαιρετίσαμε το νηπιαγωγείο μας κι ανταλλάξαμε ευχές για καλό καλοκαίρι!
Στις 12 Ιουνίου το προαύλιο του σχολείου μας «φιλοξένησε» θρυλικούς ηθοποιούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Έμοιαζαν… «ΟΛΑ ΓΥΡΩ ΣΙΝΕΜΑ». Τα παιδιά του 2ου τμήματος μας διασκέδασαν με πολύ κέφι και χορό σκορπίζοντας γέλιο, ζωντανεύοντας σκηνές από αγαπημένες ταινίες!
Στις 14 Ιουνίου τα παιδιά του 1ου τμήματος με τη χαρά, τη γλυκύτητα και τον αυθορμητισμό τους και με δυνατή φωνή έστειλαν σε όλους μας ένα σημαντικό οικολογικό μήνυμα, που αφορούσε στην προστασία των θαλασσών και των ακτών από τη ρύπανση: «Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΚΠΕΜΠΕΙ SOS! ΣΩΣΤΕ ΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΖΩΕΣ!».
Ο Σύλλογος Γονέων ετοίμασε πλούσιους μπουφέδες με αλμυρά και γλυκά κεράσματα και χάρισε στα παιδιά μπαλόνια, δωράκια και αναμνηστικά!
Περάσαμε υπέροχα! Γελάσαμε, τραγουδήσαμε, χορέψαμε, αγκαλιαστήκαμε, συγκινηθήκαμε…!
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
«Ζωγράφισε σαν παιδί…» (Σχολικό έτος 2022-2023)
Τη φετινή σχολική χρονιά με τους μαθητές/τριες του Προαιρετικού Ολοήμερου Τμήματος ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε με επιτυχία ,ένα μαγικό ταξίδι στις Τέχνες. Ετοιμάσαμε όλοι μαζί τις βαλίτσες μας και ταξιδέψαμε σε διαφορετικά μέρη του κόσμου με σκοπό να γνωρίσουμε έργα μεγάλων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων/καλλιτεχνών , οι οποίοι μοιράστηκαν μαζί μας τις δημιουργίες τους και μας άφησαν μια πορτούλα ανοιχτή για να μπούμε για λίγο στον δικό τους μοναδικό κόσμο και να γνωρίσουμε τα έργα, τις σκέψεις αλλά και τα όνειρά τους.
Με μέσο την τέχνη της ζωγραφικής λοιπόν, γνωρίσαμε διάσημους ζωγράφους των τελευταίων αιώνων από διάφορες χώρες του κόσμου. Η επιλογή των ζωγράφων και των έργων τους έγινε με κριτήριο τη δυνατότητα ερμηνείας και απόδοσής τους από τους/τις μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου, σύμφωνα με τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους, συνεπώς τα έργα θα έπρεπε να είναι λιτά και με εύκολες παραστάσεις.
Μέσα στην τάξη παρατηρήσαμε τα έργα τέχνης, τον τρόπο που ζωγράφισαν οι διάσημοι ζωγράφοι, τα έτη που ζωγράφισαν (κάποια πολύ παλιότερα), τα χρώματα που επικρατούσαν στους πίνακες και τις τεχνικές τους. Έπειτα οι μαθητές/τριες προσπάθησαν και οι ίδιοι/ες να ζωγραφίσουν με πινέλα όπως οι ζωγράφοι.
Οι παιδαγωγικοί στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος τέθηκαν έχοντας υπόψη πως η τέχνη της ζωγραφικής προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών. Η επαφή τους με έργα τέχνης προσφέρει πλούσια ερεθίσματα για την καλλιέργεια της αισθητικής τους και δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν στοιχεία του πολιτισμού.
Η συμμετοχή των μαθητών/τριών σε δημιουργικές – καλλιτεχνικές δραστηριότητες συμβάλλει στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, στην υποστήριξη της μαθησιακής τους προσπάθειας και της συνολικής τους ανάπτυξης.
Στόχοι των δραστηριοτήτων ήταν:
Να διεγείρουν και να διατηρήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών
Να παρατηρήσουν και να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν ένα έργο τέχνης
Να προωθήσουν τη δημιουργικότητά τους και να ερεθίσουν τη φαντασία τους
Να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής τους ικανότητας
Να εμπλουτίσουν τις δυνατότητές τους ώστε να εκφράσουν με διαφορετικούς τρόπους και μέσα τη σκέψη και τα συναισθήματά τους
Να καλλιεργήσουν την αισθητική τους αντίληψη
Να εξωτερικεύσουν με ποικίλους τρόπους βιώματα και συναισθήματα
Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και χρώματα για να σχεδιάσουν και να ζωγραφίσουν
Να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων
Να αναπτύξουν την επικοινωνία
Να αξιοποιήσουν τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ)
Το πρόγραμμα διήρκησε οκτώ μήνες, από τον Οκτώβριο έως τον Απρίλιο και τον Μάιο όπου και πραγματοποιήθηκε η διάχυση των αποτελεσμάτων.
Επιλέξαμε κάποια από τα έργα που φιλοτέχνησαν οι μαθητές/τριες ως ζωγράφοι οι ίδιοι/ες και δημιουργήθηκε μία ψηφιακή πινακοθήκη με τίτλο: «Ζωγράφισε σαν παιδί…».
«… Χρειάστηκε να γεράσω για να μάθω να ζωγραφίζω… σαν παιδί!» (Joan Miro)
Η υπεύθυνη Εκπαιδευτικός του Τμήματος
Μαρία Πεβεράτου