Εκπαίδευση προσωπικού στην Ιταλία/1η μέρα

Την Τρίτη  28 Ιανουαρίου ξεκίνησε η τριήμερη εκπαίδευση προσωπικού στην Ιταλία στα πλαίσια του προγράμματος Εράσμους+ “Είμαστε Ευρωπαίοι, Είμαστε Ίσοι”. Στην επιμόρφωση συμμετείχαν 4 καθηγητές του σχολείου μας.

Η μέρα ξεκίνησε με μια θερμή τελετή καλωσορίσματος από ολόκληρο το σχολείο στο γυμνάσιο D’Alessandro Vocino με κάποιους μαθητές ντυμένους με τοπικές παραδοσιακές φορεσιές και τραγουδώντας ιταλικά τραγούδια.

Η διευθύντρια του σχολείου μας καλωσόρισε και στη συνέχεια ανταλλάξαμε  δώρα. Ακολούθησε ξενάγηση στις αίθουσες και στους χώρους του σχολείου. Σε μια γωνιά του σχολείου είδαμε έκθεση με υλικό από τις διάφορες δραστηριότητες του προγράμματός μας που μέχρι τότε βλέπαμε στο twinspace. Εντύπωση μας έκανε η έκθεση με αφορμή την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος.

Μετά από αυτό, η εκπαιδευτική συνεδρίαση ξεκίνησε με μια τηλεδιάσκεψη με τον Δρ Antonio Belilacqua, από το Τμήμα Γεωργίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου της Foggia, με αφορμή τη συνεργασία μας για μια δραστηριότητα που θα υλοποιηθεί στην επόμενη επίσκεψη μας με τους μαθητές.

Στη συνέχεια της εκπαιδευτικής συνεδρίασης συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούσαν στην επερχόμενη επίσκεψη με τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν στον έλεγχο του προϋπολογισμού, τα αποτελέσματα, την πρόοδο του έργου και τις μελλοντικές ευκαιρίες συνεργασίας.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη ενός αντιπροσώπου από μια τοπική περιβαλλοντική ΜΚΟ.

Μετά τη συνάντηση, οι Ιταλοί καθηγητές  είχαν ετοιμάσει ένα νόστιμο και υγιεινό γεύμα. Οι καθηγητές της μουσικής διασκέδασαν την παρέα με μουσική.

Το βράδυ έλαβε χώρα ένα εξαιρετικό βιωματικό εργαστήριο που είχε στόχο την ανάπτυξη ικανοτήτων στους μαθητές που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη και με την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης στις κοινές αξίες. Οι μαθητές πήραν τη θέση του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου και αναφέρθηκαν στα προβλήματα που τους απασχολούν στο σχολείο. Τη συνεδρίαση, εκτός από εμάς, παρακολούθησαν ο Δήμαρχος της πόλης, η διευθύντρια του σχολείου, καθηγητές και γονείς των μαθητών. Ακολούθησε ανταλλαγή δώρων και μπουφές στο Δημαρχείο.

Έγινε το ταξίδι στα έργα μας στο eTwinning

Οι γονείς των μαθητών που συμμετέχουν στα περιβαλλοντικά και ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιούνται στο σχολείο μας ταξίδεψαν την Πέμπτη 23-1-20 στον κόσμο του eTwinning. To eTwinning είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τα σχολεία στην Ευρώπη να αναπτύξουν συνεργασίες κάνοντας χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας. Το twinspace είναι ένα εργαλείο του eTwinning που χρησιμοποιούν τα σχολεία για τα έργα τους. Τα έργα του δικού μας σχολείου είναι τέσσερα: Climate Actions Agents οf Change, Rooting for Europe, The Heptagon of Equality (We are European, We are Equal), Τα Σπήλαια της Νάουσας.

Οι γονείς ξεναγήθηκαν στα έργα μας και συνδέθηκαν σε αυτά με τα κινητά τους για να περιηγηθούν στις σελίδες που χρησιμοποιούν τα παιδιά τους και οι οποίες είναι ορατές μόνο στα μέλη. Τους ευχαριστούμε που μας τίμησαν με την παρουσία τους. Ήταν μεγάλη η χαρά μας που μοιραστήκαμε μαζί τους τις εμπειρίες μας.

Την ανάρτηση επιμελήθηκε η κ. Καρβουνίδου Μάρθα

E-safety στο σχολείο μας

Την Τετάρτη 22-1-2020 οι καθηγητές του 3ου Γυμνασίου Νάουσας παρακολούθησαν παρουσίαση του καθηγητή πληροφορικής Αντώνη Κάμινα που αφορούσε στην ασφάλεια στο διαδίκτυο. Ο καθηγητής αναφέρθηκε στην τήρηση κανόνων ασφάλειας χρήσης των Η/Υ, στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και στα πνευματικά δικαιώματα. Επίσης, έδειξε στους καθηγητές  πού μπορούν να βρουν πληροφορίες στο blog του σχολείου για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Η βασιλόπιτα των “Σπηλαίων”

Την Τρίτη, 21-1/2020 η  αποδεκατισμένη λόγω της γρίππης περιβαλλοντική ομάδα “Τα Σπήλαια της Νάουσας” έκοψε τη βασιλόπιτά της. Το φλουρί έτυχε η υπεύθυνη καθηγήτρια Μάρθα Καρβουνίδου. Το δωράκι, όμως, κατόπιν κλήρωσης κέρδισε η μαθήτρια Μαριάννα Σ. Όλοι οι μαθητές έμειναν ευχαριστημένοι, γιατί απόλαυσαν μια χαρούμενη ατμόσφαιρα κι ένα γευστικό κομμάτι πίτας.

                                                                                                                             Την ανάρτηση επιμελήθηκε η κ. Καρβουνίδου Μάρθα

Δημιουργία ημερολογίων από μαθητές μας

Στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης οι μαθητές μας δημιούργησαν ημερολόγιο με θέμα την Ανακύκλωση. Ξεφυλλίστε το…

Ταξίδι στον κόσμο του eTwinning

Την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020 και ώρα 13.30 το 3ο Γυμνάσιο Νάουσας διοργανώνει ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς των μαθητών που συμμετέχουν στις ομάδες της Περιβαλλοντικής Αγωγής και των προγραμμάτων Erasmus+.
Σκοπός της συνάντησης είναι η ενημέρωση των γονέων για την πλατφόρμα eTwinning ως μέσο συνεργασίας του 3ου Γυμνασίου με άλλα σχολεία .
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης οι μαθητές θα παρουσιάσουν μέρος των εργασιών τους που έχει αναρτηθεί στην πλατφόρμα και θα δοθεί η δυνατότητα σύνδεσης των γονέων στο eTwinning.

 

 

Διαγωνισμός λογότυπου του προγράμματος «Climate Action Agents of Change»

Στο πλαίσιο του etwinning προγράμματος με τίτλο «Climate Action Agents of Change» πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός για το λογότυπο  του προγράμματος στον οποίο έλαβαν μέρος  5 χώρες.

Το νικητήριο λογότυπο σχεδιάστηκε από  το μαθητή Juliusz Sadowski  του σχολείου Szkola Podstawowa της Πολωνίας.

Το γυμνάσιο μας συμμετείχε στο διαγωνισμό με το παρακάτω λογότυπο της μαθήτριας Μαρίλιας Μόνα

Ευχαριστούμε όσους συμμετείχαν στο διαγωνισμό και την ψηφοφορία και συγχαρητήρια  στο νικητή.

Την ανάρτηση επιμελήθηκε η κ. Μπουνόβα Σαλώμη.

Οι νικητές του διαγωνισμού «Όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα»

Συγχαρητήρια στις νικητές του διαγωνισμού αφίσας «Όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα» για την ευαισθητοποίηση σε θέματα προσφυγιάς και μετανάστευσης. Το διαγωνισμό ανάμεσα στις τρεις χώρες κέρδισαν η Λορέντζα και η Λίντα από το σχολείο D’Alessandro Vocino της Ιταλίας. Τη δεύτερη θέση κέρδισε ο Γιώργος Σταμάτης ο οποίος είναι και ο νικητής  του εσωτερικού διαγωνισμού του σχολείου μας.

Ευχαριστούμε όσους συμμετείχαν με την ψήφο τους στο διαγωνισμό. Δείτε τις νικητήριες αφίσες!

Αλληλεγγύη και αγάπη από την ομάδα “We are European, We are Equal”

Δυο μαθητές του Προγράμματος Εράσμους+ «We are European, We are Equal», παρουσίασαν το πρόγραμμά μας και τις δραστηριότητες μας για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες στην πλατεία της Νάουσας στις 27-12-19 στις εκδηλώσεις αγάπης και αλληλεγγύης του Δήμου Νάουσας. Στην πλατεία απλώσαμε, επίσης, τις δημιουργίες των μαθητών για το διαγωνισμό ευαισθητοποίησης σε θέματα προσφύγων και μεταναστών με τίτλο «Όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα». Δείξαμε ένα βίντεο που δημιουργήσαμε με θέμα «Είναι επιλογή η προσφυγιά και η μετανάστευση;». Στο βίντεο παρουσιάζονται, επιπλέον, οι δραστηριότητες που οργανώσαμε για να δείξουμε την αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες.

«Είμαστε Ευρωπαίοι, Είμαστε Ίσοι», «Είμαστε διαφορετικοί, Είμαστε Ίσοι».

Την ανάρτηση επιμελήθηκε η κ. Καρβουνίδου Μάρθα, υπεύθυνη του προγράμματος Erasmus+

Ενημέρωση για το διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας

Οι μαθητές της Γ ’Τάξης  του 3ου Γυμνασίου Νάουσας, στα πλαίσια του μαθήματος Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, ενημερώθηκαν από την καθηγήτριά τους Αθηνά Πέιου για τον 23ο Μαθητικό Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας που πραγματοποιείται στη σχολική χρονιά 2019-2020 με τον  τίτλο «Όσα δε μπαίνουν στη βαλίτσα». Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, ένα θεσμό που ξεκίνησε το 1994.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το έργο της Ύπατης Αρμοστείας και τον σκοπό του Διαγωνισμού. Τα παιδιά είδαν φωτογραφίες και διάβασαν ιστορίες προσφύγων σε διάφορα μέρη του κόσμου. Ιστορίες απλών καθημερινών ανθρώπων αλλά και διάσημων προσώπων που έλαμψαν με την παρουσία τους στο παγκόσμιο σκηνικό και άλλαξαν την πορεία του κόσμου και της ιστορίας.

Έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα και μερικοί μαθητές ενδιαφέρθηκαν να συμμετάσχουν στο Διαγωνισμό. Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα τα παιδιά βγήκαν κερδισμένα, καθώς αντιλήφθηκαν ότι οι ανάγκες, τα συναισθήματα και τα ταλέντα είναι κοινά σε όλους τους ανθρώπους. Αυτό που κάποιες φορές λείπει, είναι οι κατάλληλες συνθήκες ζωής για αυτά τα άτομα. Όταν όμως βρεθούν, κερδίζουν όλοι. Όχι μόνο οι χώρες υποδοχής αλλά ολόκληρος ο κόσμος.

Χριστουγεννιάτικες ευχές από την ομάδα “We are European, We are Equal”

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές της ομάδας Εράσμους+  “We are European, We are Equal” έχουν για σας μια ηλεκτρονική κάρτα με τις ευχές τους.
Ανοίξτε την!

18 Δεκεμβρίου: Διεθνής Ημέρα Μετανάστη/Πρόσφυγα

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος Εράσμους+ «We are European, We are Equal» του σχολείου μας με αφορμή τη 18η Δεκέμβρη, Διεθνή Ημέρα Μετανάστη/πρόσφυγα οργάνωσαν εκδήλωση στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου  για τους πρόσφυγες μαθητές  που φοιτούν στην πόλη μας και συγκεκριμένα στο 1ο Λάππειο Γυμνάσιο.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκτός από τους φιλοξενούμενους μαθητές και οι μαθητές των δύο προγραμμάτων Εράσμους+ που υλοποιεί το σχολείο μας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε δραστηριότητες γνωριμίας, να χωριστούν σε ομάδες για να δημιουργήσουν ένα κοινό σχέδιο και  να μάθουν έναν απλό παραδοσιακό χορό. Η εκδήλωση έκλεισε με μπουφέ που ετοίμασαν οι γονείς των μαθητών.  Στους πρόσφυγες μαθητές προσφέρθηκαν «κόλεντα» και δωράκια με γραφική ύλη. Στην κ. Ευαγγελία Πιστοφίδου, συντονίστρια του χώρου φιλοξενίας προσφύγων του ξενοδοχείου «Αστέρας», παραδόθηκαν «κόλεντα», δωράκια, είδη για βρέφη και είδη υγιεινής που συγκέντρωσαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του προγράμματος για να μοιραστούν στις δύο δομές που υπάρχουν στην πόλη μας.

Στις 18 Δεκεμβρίου η αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας γέμισε με χαρούμενα παιδιά που γνωρίστηκαν, συνεργάστηκαν και διασκέδασαν μεταξύ τους χάρη στην συνεργασία και τις προσφορές των γονιών των μαθητών, της κ. Τάνιας από το κυλικείο, της κ. Βαϊνά από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και της κ. Γιαγτζίδου, νοσοκόμας του σχολείου. Στην εκδήλωση μας δεν υπήρχαν σύνορα εθνικότητας ή θρησκείας.  Είμαστε διαφορετικοί, είμαστε ίσοι, «We are European, We are Equal».

Ψηφοφορία για την καμπάνια για τους πρόσφυγες/μετανάστες

Ψήφισε, σήμερα, 20/12 στο παρακάτω σύνδεσμο το έργο που πιστεύεις πως αντιπροσωπεύει καλύτερα την καμπάνια ευαισθητοποίησης σε θέματα προσφύγων και μεταναστών.
Τα έργα είναι δημιουργίες μαθητών και των τριών χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “We are European, We are Equal”.
Ευχαριστούμε για την ψήφο σου!

Ευχές από την περιβαλλοντική ομάδα “Τα Σπήλαια της Νάουσας”

Η γιορτινή διάθεση στο σχολείο μας εμφανίζεται μόλις μπαίνουμε μέσα.

Η κ. Τάνια στόλισε όμορφα το κυλικείο μας για να μας προσφέρει μια χαρούμενη χριστουγεννιάτικη νότα. Κι εμείς με τη σειρά μας, η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας  “Τα Σπήλαια της Νάουσας” θέλουμε να προσθέσουμε σε αυτήν τη νότα τις ευχές μας σε όλο τον κόσμο με την ηλεκτρονική μας κάρτα κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο.

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

Καθηγητές και μαθητές   του σχολείου μας επισκεφθήκαμε το  Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Νάουσας  για να εκφράσουμε την αγάπη μας και  την αμέριστη συμπαράστασή μας στον εξαιρετικά δύσκολο αγώνα που κάνουν αυτοί οι συνάνθρωποί μας.

Πάρτε μέρος στο διαγωνισμό μας!

Στα πλαίσια του προγράμματος Εράσμους+ “We are European, We are Equal” και του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Μετανάστη στις 18 Δεκεμβρίου,  καλούμε όλους τους μαθητές του σχολείου να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό μας “Όσα δεν μπαίνουν στη βαλίτσα”.
Εκφράστε τη γνώμη σας, τις σκέψεις και τις ιδέες σας μέσα από κείμενα, αφίσες, ζωγραφιές ή κολλάζ μέχρι τη Δευτέρα στις 16 Δεκεμβρίου 2019.
 
Δείτε τους όρους του διαγωνισμού (αρχείο με το όνομα “όροι διαγωνισμού για τους πρόσφυγες) και την αφίσα μας (αρχείο εικόνας)