Το Μουσείο της ελιάς.

 Το Μουσείο της ελιάς δημιουργήθηκε από τα παιδιά του 1ου τμήματος στο πλαίσιο της συνεργασίας του νηπιαγωγείου με τον φοιτητή κο Δημήτρη του Τμήματος  Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του ΑΠΘ κατά την διάρκεια υλοποίησης  πρακτικής άσκησης.

Αρχικά οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και παρατήρησαν τα δέντρα της αυλής μέσα από διάφορα παιχνίδια…

1735933747328 1735933818032 1735933747321 20250106 215139

και στην συνέχεια η κάθε ομάδα αποτύπωσε τις παρατηρήσεις στο χαρτί όπου και τις παρουσίασε στην ολομέλεια.

1735933785016 1735933747338 1735933784996 1735933747314

Όλες οι ομάδες κατέληξαν στα παρακάτω συμπεράσματα: στην αυλή μας υπάρχουν δέντρα με χοντρό/λεπτό κορμό, με διαφορετικό ύψος, δέντρα που έχουν ρίξει τα φύλλα τους δηλαδή είναι φυλλοβόλα, αλλά υπάρχουν και δυο αειθαλή. Αυτά είναι η ελιά και το πεύκο!

1735933784978

Να σημειώσουμε ότι η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε το φθινόπωρο, τέλη Νοεμβρίου και εντύπωση έκανε η ελιά η οποία για πρώτη χρονιά έβγαλε καρπούς. Έτσι την επόμενη καταγράφηκαν οι αρχικές γνωσεις των παιδιών για την ελιά σε ιστόγραμμα: είναι σύμβολο ειρήνης, δίνει λάδι το οποίο χρησιμοποιείται στην μαγειρική, στην θρησκεία (καντήλι, βάπτιση), στην παραγωγή καλλυντικών όπως κρέπες και σαπούνι. Επίσης  αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για διαδικασία παραγωγής λαδιού όπου και παρατηρήσαμε τον πίνακα του Θεόφιλου το Λιομάζωμα. 

1735933818054αρχείο λήψης

‘Ηταν η αφορμή να ξεκινήσει και το δικό μας λιομάζωμα ! Στρώσαμε το λιοπανο, πήραμε χτένι και ραβδιά και ξεκινήσαμε…

1735933818045 1735933818062 1735933747365 1735933785025 1735933747347

Διασκεδαστική η δουλειά μας αλλά ταυτόχρονα κουραστική … μαζέψαμε λοιπόν τις ελιές και τις μεταφέραμε στην τάξη. Η ελιά μας έδωσε αρκετούς αλλά μικρούς καρπούς για να αποθηκεύσουμε σε βάζα και να τις απολαύσουμε. Ωστόσο τις αξιοποιήσαμε σε μαθηματικά παιχνίδια ομαδοποίησης και καταμέτρησης.

1735933784988 1735933747355

Αναφερθήκαμε επίσης για τον τρόπο αποθήκευσης του λαδιού στα παλιά τα χρόνια ενώ η κα Μαρία που φροντίζει την καθαριότητα του σχολείου μας, μας μίλησε για και για την δικής της εμπειρία καθώς λίγες μέρες πριν είχε μαζέψει ελιές και μας μετέφερε τις γνώσεις της για το πώς βγαίνει το λάδι.

1735933894494 1736193325072

Η εμπειρία του ραβδίσματος της ελιάς αποτυπώθηκε στις ζωγραφιές των παιδιών σε ομαδική εργασία.

1735933894466 1735933931860

Όλες αυτές τις πληροφορίες που συγκεντρώσανε τα παιδιά και με αφορμή το πήλινο αγγείο που παρατήρησαν ξεπήδησε η ιδέα να δημιουργηθεί ένα μουσείο όπου θα αποτυπώνει όλα όσα έμαθαν …Το Μουσείο της ελιάς!

Αξιοποιώντας την τεχνολογία γνωρίσαμε τα μουσεία που υπάρχουν στην πόλη μας και περιηγηθήκαμε σε αυτό του Λευκού Πύργου καθώς αρκετοί μαθητές/τριες ανέφεραν ότι το επισκέφθηκαν, αλλά και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Λονδίνο με τους δεινόσαυρους!!!

1735933894484

Οι απορίες πολλές για το πως μπορεί να γίνει αλλά κι οι προτάσεις των παιδιών ακόμη περισσότερες…ωστόσο η άδεια χαρτόκουτα έδωσε την λύση. Και τα παιδιά άρχισαν την δουλειά αφού χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε και από κάτι.

Ξεκίνησαν με το βάψιμο…

1735933894474

ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έφτιαξαν τον κότινο …

1735933894457

1736194480814

το περιστέρι της ειρήνης…

1735933894442 1735933931847

το καλάθι με τις ελιές…

1735933931876 1735933931867 1735933931883

το δεντρο της ελιάς και το λιομάζωμα…

1736194480822 1735933931839

Όλες οι δημιουργίες πήραν την θέση τους στο κουτί  και το Μουσείο της ελιάς δημιουργήθηκε! Μάλιστα δημιούργησαν και υπόμνημα με τα εκθέματα

1735933931829

 

 

1736712984853

1736712984839 1736712984860

Τα παιδιά  έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και περηφάνια για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και για αυτό παρουσίασαν το Μουσείο στα παιδιά του 2ου τμήματος.

Ευχαριστούμε πολύ τον κο Δημήτρη που έδωσε την  ευκαιρία στα παιδιά  όχι μόνο να αποκτήσουν γνώσεις για το θέμα με τρόπο βιωματικό αλλά για την ιδέα να έρθουν σε επαφή με ένα μουσείο και να δημιουργήσουν το δικό τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *