Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης 1ο Τμήμα Πρωινό και Ολοήμερο
Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης θεσπίστηκε στις 31Οκτωβρίου 1924, κατά τη διάρκεια του 1ου Διεθνούς
Συνέδριου Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο της Ιταλίας. Ο ιταλός Καθηγητής Φιλίπο Ραβίτσα ανακήρυξε την ημέρα ως
Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης στη τελευταία ημέρα τουσυνεδρίου. Στα ψηφίσματα του Παγκόσμιου ΣυνεδρίουΑποταμίευσης ανακοινώθηκε ότι η Παγκόσμια ΗμέραΑποταμίευσης θα είναι μια ημέρα αφιερωμένη στην
προώθηση της αποταμίευσης σε όλο το κόσμο. Στις προσπάθειες προώθησης της αποταμίευσης, τα
ταμιευτήρια έχουν συνεργαστεί με σχολεία, κληρικούςκαθώς πολιτιστικούς, αθλητικούς, επαγγελματικούς και
γυναικείους συνδέσμους. Η έννοια της αποταμίευσης δόθηκε με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο….
Με αφόρμηση το εποπτικό υλικό που αναρτήσαμε οι μαθητές κατέθεσαν τις απόψεις τους “που μας χρειάζονται τα χρήματα”, τις οποίες και καταγράψαμε.
Δείξαμε το γουρουνάκι κουμπαρά και το φίλο του τον Μανώλη.
Κυνήγι θησαυρού
Ενα κυνήγι θησαυρού οδήγησε την ομάδα των μικρών εξερευνητών στην ανακάλυψη του Μανώλη του μικρού γουρουνιού που μας διηγήθηκε την ιστορία του τζίτζικα και του μέρμηγκα και με όλα όσα μοιράστηκε μαζι μας, μας βοήθησε να κατανοήσουμε την έννοια της αποταμίευσης και να δημιουργήσουμε κι εμείς τον δικό μας μοναδικό κουμπαρά. Μας έμαθε όμως οτι υπάρχουν και κάποια πράγματα που δεν χρειάζομαστε χρήματα για να τα αποκτήσουμε. Ειναι ΔΩΡΕΑΝ όπως τα όνειρα, οι αγκαλιές, οι καρδούλες και τα φιλιά και γέμισε η τάξη και η καρδιά μας αγάπη.
Οι κουμπαράδες μας
Αποταμίευση και Μαθηματικά:
Τα παιδιά έβαλαν τόσα ευρώ στον κάθε κουμπαρά όσα έδειχνε ο αριθμός
Επίσης προσεγγίσαμε την έννοια της αποταμίευσης με την αξιοποίηση της παροιμίας “Σταλαματιά, σταλαματιά, γεμίζει η στάμνα η πλατιά”
Προσεγγίσαμε βιωματικά την παροιμία ρίχνοντας σταγόνες νερού σε ένα δοχείο- στάμνα μέχρι που γέμισε. Στην συνέχεια έκοψαν και διακόσμησαν στάμνες και πάνω τους σε μορφή σταγόνας που είχαμε δημιουργήσει στον υπολογιστή έκοψαν και κόλλησαν την παροιμία
Διακόσμησαν την παροιμία που τους δόθηκε σε φύλλο (πηγή Διαδίκτυο)
Oi στάμνες μας….
Επίσης με οδηγό πίνακα αναφοράς έγραψαν λέξεις που σχετίζονται με την αποταμίευση
Στο τέλος ο φίλος μας ο Πιπίνος μας παρουσίασε τον μύθο του Αισώπου”Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας”
Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης 2025,2ο Τμήμα
Η αξία της αποταμίευσης
Η αποταμίευση είναι μια πολύ σημαντική συνήθεια που μας βοηθά να μαθαίνουμε να φροντίζουμε τα χρήματά μας.
Σημαίνει να κρατάμε ένα μικρό μέρος από τα χρήματα που έχουμε και να μην τα ξοδεύουμε όλα αμέσως. Έτσι, όταν χρειαστούμε κάτι σημαντικό στο μέλλον, θα έχουμε τα χρήματα που χρειαζόμαστε.Η αποταμίευση μάς βοηθά να πετύχουμε τους στόχους μας, να νιώθουμε ασφάλεια και να μάθουμε την αξία της υπομονής.
Γιατί, όπως λέει κι ένα γνωστό ρητό:
«Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι!»
Με αφόρμηση το πορτοφόλι της γιαγιάς οι μαθητές διέκριναν τις κατηγορίες των χρημάτων σε κέρματα και χαρτονομίσματα,παρατήρησαν τι αναγράφετε πάνω σε αυτά και τα ταξινόμησαν σύμφωνα με το σχήμα ,το χρώμα και τον αριθμό.
Ταξινομήσεις χρημάτων
Παιχνίδια αντιστοίχησης
Αισθητηριακό παιχνίδι
Ψυχοκινητικό παιχνίδι: Φτιάχνω τον κουμπαρά με τουβλάκια και ρίχνω το κέρμα μέσα σε αυτόν
Οι μαθητές ζωγραφίζουν τον κουμπαρά γουρούνι και βάζουν μέσα τα κέρματα και έξω τα χαρτονομίσματα.
Η κατασκευή μας: Πορτοφολάκια-Γουρουνάκια
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – Γιορτή της σημαίας 1ο ΤΜΗΜΑ
28η Οκτωβριου “ΤΟ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ”
Η 28η Οκτωβρίου είναι μια ιστορική μέρα για την Ελλάδα . Είναι η μέρα που οι Έλληνες είπαν ένα βροντερό “ΟΧΙ” στον επίδοξοξο Ιταλό κατακτητή
Τότε, ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας της Ελλάδας, ο Ιωάννης Μεταξάς, είπε “ΟΧΙ” στο τελεσίγραφο του Ιταλού Πρωθυπουργού Μπενίτο Μουσολίνι στην υποταγή της Ελλάδας Ο στρατός μας ανέβηκε στα βουνά της Πίνδου, όπου έδωσε με γενναιότητα και αυταπάρνηση ιστορικές μάχες.Παράλληλα οι Ηπειρώτισσες όντας στην πρώτη γραμμή του πεδίου των μαχών κουβαλούσαν όπλα πολεμοφόδια,φάρμακα, τρόφιμα και ρούχα που έπλεκαν οι γυναίκες των χωριών και των πόλεων. Το ηθικό φρόνημα των Ελλήνων κρατούσε υψηλό με τα τραγούδια της η Σοφία Βέμπω…τραγούδια της οποίας τραγουδήσαμε κι εμείς. Επίσης γιορτάζουμε παράλληλα και τη γιορτή της σημαίας. Δείξαμε την Ελληνική σημαία είπαμε τι συμβολίζει η κάθε γραμμή, φτιάξαμε σημαίες και μάθαμε τον Εθνικό ύμνο και τραγούδια για την σημαία. Επίσης εντοπίσαμε στον χάρτη την Πίνδο. Μιλήσαμε για τον βομβαρδισμό της Έλλης και φτιάξαμε την”ΈΛΛΗ»
Μέσα από αυτή τη θεματική οι μαθητές γνώρισαν τα ιστορικά γεγονότα, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαε ο λαός και μέσα από προβληματισμό και συζήτηση εντόπισαν τα δεινά του πολέμου και τα ωφέλη της ειρήνης και τα απέδωσαν εικαστικά.
Το εποπτικό μας υλικό
Βρίσκουμε την Πίνδο στον χάρτη
Φτιάχνουμε σημαίες….
..και στρατιώτες
Φτιάχνοντας την “ΕΛΛΗ”
Ζωγραφίσαμε τον Πόλεμο και την Ειρήνη…. και…..
….με αφορμή την έμπνευση του καλλιέχνη Pryia Soni πετάξαμε τον πόλεμο στα σκουπίδια
Ζωραφίσαμε τα περιστέρια της ειρήνης, Ηπειρώτισσες και φαντάρους ….
Με αφορμή τον πόλεμο και την ειρήνη διαβάσαμε την “ΕΙΡΗΝΗ” του Αριστοφάνη σε διασκευή της Σοφίας Ζαραμπούκα και την επεξεργαστήκαμε.
Κατηγοριοποίηση φωτογραφιών της εποχής ανάλογα με το θέμα τους. (Πηγή: Διαδίκτυο)
Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου και σε συνδυασμό με αφιέρωμα στους κορυφαίους φωτογράφους της εποχής του 40 αξιοποιήσαμε το ακόλουθο φύλλο εργασιας επικεντρώνοντας την προσοχή των παιδιών στη θεματικη της καθε φωτογραφιας αναζητώντας κοινά στοιχεία από το ένα φωοτγραφικό στιγμιότυπο στο άλλο
Επίσης οι μαθητές εμπέδωσαν βιωματικά τα ιστορικά γεγονότα μέσα από τα σκετς της γιορτής μας . «Ο αποχαιρετισμός της μάνας» ( οι στρατιώτες και οι ναύτες αποχαιρετώντας τη μάνα , δείχνουν με τα λόγια τους την αποφασιστικότητά τους για τη νίκη) «Οι Ηπειρώτισσες» (με σαφή αναφορά στη δράση των γυναικών της Ηπείρου), «Η Ταχχυδρόμα» (που δείχνει τη δράση μικρών και μεγάλων στις πόλεις και τα χωριά)του Μ. Λουντέμη
ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΙ STEM
“Οδηγούμε την bee-bot στην σημαία”
Τα παιδιά προγραμματίζουν διαδρομές για να οδηγήσουν την bee-bot στην σημαία.
Με αυτή τη δραστηριότητα συμμετείχαμε και στην codeweek
H γιορτή μας
Το σκηνικό της γιορτής μας
Σκετς: “Ο αποχαιρετισμός της μάνας’
“Η Ταχυδρόμα”
“Οι Ηπειρώτισσες”
Παρέλαση, κατάθεση στεφάνου και τραγούδια και από τα 2 Τμήματα
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ!
ΖΗΤΩ ΤΟ ΟΧΙ!
CODE WEEK 2025, TMHMA 1o
Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού διεγείρει τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία, καθιστώντας τον προγραμματισμό και τις ψηφιακές δεξιότητες προσβάσιμες σε όλους, όλο το χρόνο.
Eίναι μία δυναμική πρωτοβουλία που δίνει τη δυνατότητα σε άτομα όλων των ηλικιών να εξερευνήσουν τον προγραμματισμό, τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων. Καταρρίπτει τα εμπόδια στις ψηφιακές δεξιότητες, καθιστώντας τον προγραμματισμό πιο προσιτό και συμπεριληπτικό. Από τις σχολικές τάξεις έως τους κοινοτικούς χώρους, συνδέει εκπαιδευτικούς, μαθητές και λάτρεις της τεχνολογίας, ζωντανεύοντας ιδέες μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και ενισχύοντας τη συνεργασία σε όλη την ΕυρΟι μαθητές μας υλοποίησαν δύο δράσεις προγραμματισμού στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα
Δράση 1η
“Βοήθησε τον λαγό να βρει το καρότο”
Μέσα από τη θεματική μας “Οι φίλοι μας τα ζώα” , οι μαθητές σε δυάδες (1 παιδί προγραμματιστής, 1 παιδί ρομπότ –λαγός) προσπάθησαν να βοηθήσουν τον λαγό να βρει το καρότο.
Το παιδί- προγραμματιστής τοποθετεί βέλη στα πλακάκια,από την αφετηρία. Έπειτα με συμφωνημένες κινήσεις (πχ 1 άγγιγμα στο κεφάλι= 1 βήμα εμπρός, άγγιγμα στον δεξιό ώμο= στροφή στα δεξιά κ.ο.κ),το παιδί – προγραμματιστής δίνει τις αντίστοιχες εντολές
2η Δραστηριότητα
Οδηγούμε την Bee-bot στην σημαία
Με αφορμή τη θεματική “Η σημαία μας” τοποθετούμε την σημαία στο πλέγμα και τα παιδιά ατομικά μέσα από διάφορες διαδρομές που προγραμματίζουν, οδηγούν την Bee-bot στην σημαία
Πιστοποιητικά μαθητών
Πιστοποιητικά εκπαιδευτικού
ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΧΙ 1940,2ο ΤΜΗΜΑ
28η Οκτωβρίου του 1940
Στις 28 Οκτωβρίου γιορτάζουμε μια πολύ σημαντική μέρα για την Ελλάδα μας. Είναι η μέρα που, το 1940, οι Έλληνες είπαν “ΟΧΙ” σε όσους ήθελαν να πάρουν την πατρίδα μας.
Τότε, ο αρχηγός της Ελλάδας, ο Ιωάννης Μεταξάς, είπε “ΟΧΙ” στην υποταγή. Οι στρατιώτες μας ανέβηκαν στα βουνά της Πίνδου και πολέμησαν με γενναιότητα, ενώ οι γυναίκες βοηθούσαν κουβαλώντας τρόφιμα, ρούχα και φάρμακα μέσα στο χιόνι.
Η 28η Οκτωβρίου είναι μια μέρα που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να αγαπάμε την πατρίδα μας, να είμαστε ενωμένοι και να λέμε “όχι” σε κάθε τι άδικο.
Στο νηπιαγωγείο μας, μιλήσαμε για την ειρήνη, φτιάξαμε σημαίες, ζωγραφίσαμε περιστέρια και τραγουδήσαμε τραγούδια για την Ελλάδα. Έτσι μαθαίνουμε πως η ελευθερία και η αγάπη για την πατρίδα είναι αξίες που πρέπει να κρατάμε πάντα στην καρδιά μας.
Σε πρώτη φάση δόθηκαν τα ποιήματα των μαθητών για τον εορτασμό της εθνικής μας επετείου.
Οι μαθητές παρακολούθησαν τα γεγονότα που συνέβησαν τότε και ζωγράφισαν αυτό που τους έκανε εντύπωση.
Χρωμάτισαν το δάφνινο στεφάνι του ΟΧΙ.
Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες και παιχνίδια για την λέξη ΟΧΙ και εκφράστηκαν εικαστικά για αυτά.
παιχνίδι ερωτήσεων με ναι και όχι 
Παιχνίδια με την ελληνική σημαία
Γαλανόλευκη σημαία της θάλασσας και της ξηράς
Εμπρός 1,2 προσοχή εμένα με λένε Φακή!
Μαθαίνουν για την ειρήνη και τον πόλεμο.Τι συμβαίνει όταν έχουμε ειρήνη ;Ποια συναισθήματα μας προκαλεί;
Προσεγγίζουμε την ειρήνη από τον πίνακα ζωγραφικής του Ρενέ Μαγκρίτ.
Διαβάζουμε το παραμύθι της ειρήνης και οι μαθητές το αναδιηγούνται.
Ψυχοκινητικό παιχνίδι με τον πόλεμο και την ειρήνη.
Οι πρόβες μας για την παρέλαση
Οι κατασκευές για την εθνική επέτειο
Το σκηνικό μας
Η γιορτή μας
Η παρέλαση μας
Κατάθεση στεφάνων
ΖΗΤΩ ΤΟ ΟΧΙ , ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ
CODE WEEK 2025,2o TMHMA
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (EU Code Week) είναι μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία που έχει στόχο να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά στην τεχνολογία, τη δημιουργικότητα και τον προγραμματισμό.
Κάθε Οκτώβριο, μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλη την Ευρώπη συμμετέχουν σε δραστηριότητες που δείχνουν πως ο προγραμματισμός δεν είναι δύσκολος — είναι διασκεδαστικός, δημιουργικός και γεμάτος φαντασία!
Κατά τη διάρκεια της Code Week, τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται αλγοριθμικά, να λύνουν προβλήματα, να συνεργάζονται και να δημιουργούν δικά τους προγράμματα, παιχνίδια, ρομπότ ή ψηφιακές ιστορίες.
Με αυτόν τον τρόπο, ανακαλύπτουν πως πίσω από κάθε εφαρμογή ή παιχνίδι που χρησιμοποιούμε, υπάρχει κώδικας — μια γλώσσα που μας επιτρέπει να «μιλάμε» με τους υπολογιστές.
Η Code Week δεν αφορά μόνο τους προγραμματιστές. Είναι μια γιορτή για όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας ή εμπειρίας. Μπορούμε όλοι να συμμετέχουμε, να πειραματιστούμε, να μάθουμε και —γιατί όχι— να εμπνευστούμε για το μέλλον! Φέτος συμμετείχαμε στην ευρωπαϊκή εβδομάδα code week με θέμα το Φθινόπωρο.
Πιστοποιητικό συμμετοχής της εκπαιδευτικού
Πιστοποιητικό συμμετοχής των μαθητών
Οι δράσεις μας
Οι μαθητές έπρεπε να σπάσουν τον κώδικα στον οποίο κάθε φρούτο έκρυβε ένα γράμμα και έπρεπε να αποκαλύψουν τη λέξη φθινόπωρο που κρυβόταν από πίσω.

Οι μαθητές πρέπει να φτιάξουν sudocu με τα φθινοπωρινά φρούτα.
Τέλος ,πρέπει να ανακαλύψουν τον δρόμο για να φτάσει το παιδί στο μήλο διασχίζοντας τον λαβύρινθο.
Τα μετάλλια μας
Εκπαιδευτικό Σεμινάριο από το Ινστιτούτο Prolepsis: “Ανάπτυξη Συναισθηματικών Δεξιοτήτων & Διαχείριση Συγκρούσεων” 15/10/2025
Tην Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025 στις 18:00΄μ.μ πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από το Ινστιτούτο Prolepsis εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα
“Ανάπτυξη Συναισθηματικών Δεξιοτήτων & Διαχείριση Συγκρούσεων”
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου o οι εισιγήτριες μίλησαν αναλυτικά για τον σημαντικό ρόλο των γονέων στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών τους, παρέχοντάς τους την υποστήριξη που χρειάζονται στη διαχείριση των συναισθημάτων τους και στη βελτίωση της μεταξύ τους επικοινωνίας.
Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 1ο και 2ο Τμήμα
Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
10 Οκτωβρίου – Μια ημέρα για τον νου και την καρδιά
Κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, με σκοπό να μας υπενθυμίσει πως η ψυχική υγεία είναι εξίσου σημαντική με τη σωματική. Δεν μπορούμε να είμαστε πραγματικά υγιείς, αν δεν φροντίζουμε και την ψυχή μας.
Η ημέρα αυτή θεσπίστηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) και τη Διεθνή Ομοσπονδία Ψυχικής Υγείας, για να αναδείξει τη σημασία της πρόληψης, της κατανόησης και της αποδοχής γύρω από τα θέματα ψυχικής υγείας. Κάθε χρόνο έχει και ένα διαφορετικό θέμα, που στόχο έχει να ανοίξει τον διάλογο για τις προκλήσεις της εποχής — από το άγχος και τη μοναξιά, μέχρι την ψυχική ανθεκτικότητα και τη σημασία της υποστήριξης στις κοινότητες.
Η ψυχική υγεία δεν αφορά μόνο όσους αντιμετωπίζουν κάποια ψυχική διαταραχή· αφορά όλους μας. Όλοι έχουμε ανάγκη από συναισθηματική ισορροπία, από στιγμές χαλάρωσης, από ανθρώπους που μας ακούν και μας καταλαβαίνουν. Η φροντίδα της ψυχής μπορεί να σημαίνει μια βόλτα στη φύση, λίγος χρόνος για ξεκούραση, μια συζήτηση με φίλους.
Οι μαθητές των δύο τμημάτων αποφάσισαν να χαρίσουν τα χαμόγελα τους και να φτιάξουν το χαμογελόδεντρο του σχολείου μας προκειμένου να έχουμε ψυχική ευεξία.Έπειτα ακολούθησε μουσικοκινητικό δρώμενο το “χρυσαλιφούρφουρο”με την γυμνάστρια του 18ου Δημοτικού σχολείου και την Α’ Δημοτικού.

Το χαμογελόδεντρο μας





























































































































