Δραματοποίηση Παραμυθιού
Ταξίδια με Καράβι
Τραγούδια με καράβια που μπορούν να τραγουδήσουν, να χορέψουν με μιμητικές κινήσεις , να γυμναστούν : https://youtu.be/Sq_m-jWtfX0 , https://youtu.be/i26UecU9BaM
https://youtu.be/PLIFQ6lzb3Q https://youtu.be/LPIoqHQ99cE
Να φτιάξουν τις δικές τους βαρκούλες, να ζωγραφίσουν τα αγαπημένα τους ταξίδια με πλοίο.
Ταξίδια
Κοντοζυγώνει καλοκαίρι, θέλεις να σε πάω κρουαζιέρα;
Σε ποιό μέρος και με τι μέσον;
Ταξίδια και προορισμός η θεματική μας σήμερα . Καταγράψαμε τις γνώσεις των παιδιών στον πίνακα, ζωγράφισαν τον προορισμό και το μέσον για να πραγματοποιηθεί.
Κόψαμε και κολλήσαμε ομαδικά τα μέσα μεταφοράς σε αφίσα

Δημιούργησαν το ποιό τέλειο μέρος για να ταξιδέψουν στο οικοδομικό, ελεύθερα στο παιχνίδι τους.
Πίνακας αναφοράς για τα μέσα και φύλλο εργασίας.
Παίζουμε τον τροχό: https://wheelofnames.com/xy7-4xh
Επιλέγουν εναν προορισμό, τον βρίσκω στον χάρτη, ζωγραφίζουν….
Μαθαίνω τα μέσα μεταφοράς: https://youtu.be/WCZNwwbIYko
Ταξινομήσαμε κι εμείς τα δικά μας παιχνίδια μέσα μεταφοράς, αναλόγως που κινούνται .

Στο διάστημα
![]()
Παρατήρηση εικόνων για την διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών για το διάστημα
Χορέψαμε σε ρυθμούς διαστημικούς με το τραγούδι,
Ταξίδι στο διάστημα με Δ. Σχοινά : https://youtu.be/poLdqdODjYg
Σε χαρτί καταγράψαμε το λεξιλόγιο του διαστήματος απο το τραγούδι, με κατηγοριοποίηση των λέξεων οπότε σχηματίστηκαν 4 κατηγορίες : ο εξοπλισμός, οι δυνάμεις της φυσικής, το ηλιακό μας σύστημα, μονάδα μέτρησης αποστάσεων.
Ζωγράφησαν τον δικό τους πλανήτη και παίξαμε το πρώτοπαιχνίδι των πλανητών, περιστροφή γύρω από τον ήλιο
Διαστημική αποστολή : Τι βλέπω στο διάστημα .
Ετοίμασαν εξοπλισμό, πήραν τα βασικά εργαλεία τους , μαρκαδόρο, εκτοξεύτηκαν με πύραυλους η κάθε ομάδα στον δικό της, μπήκαν κάτω απο τα τραπέζια για να αισθανθούν την αιώρηση των αστροναυτών και ζωγράφησαν. Επέστρεψαν στην γη με τα αποτελέσματα καταγεγγραμμένα σε χαρτί του μέτρου που ήταν κολλημένο κάτω απο τα τραπέζια – πυραύλους.
Το ολοήμερο τμήμα εφτιαξε πυραύλους με ρολά , ασημόχαρτο και γκοφρέ . Το επόμενο πρωί έφεραν το βιβλίο των πλανητών με δαχτυλομπογιά , από το σπίτι, ενώ στην γωνιά μάθησης ζωγράφισαν και κατασκεύασαν πυραύλους , που στην συνέχεια έπαιξαν στην διαστημική τους βάση 133.
Δεύτερη μέρα ενασχόλησης με το διάστημα
Βόλτα στο φεγγάρι με Γ. Σακελαρίδη , Θα γίνω αστροναύτης
https://gsakellaridis.gr/wp-content/uploads/2018/08/08.-Track-8-1.wma
Γίναμε αστροναύτες, ντυθήκαμε , εξοπλιστήκαμε , νοιώσαμε την καθημερινότητά τους, γυμνάσαμε το σώμα και το μυαλό . θέλαωε κι άλλο.
Εκπαιδευτικό βιντεο για το διάστημα ( Για αφόρμηση)
Τρίτη μέρα καλλιέργειας δεξιοτήτων
Ασχοληθήκαμε με τις δυνάμεις , βαρύτητας και έλξης, θέλαμε να εξηγήσουμε πώς δεν πέφτουν οι πλανήτες , πώς κινούνται με συγκεκριμένη τροχιά, πώς δεν πέφτουμε ενώ η γη γυρίζει.
Υλικά που χρησιμοποιήσαμε , το αλεξίπτωτο, μπάλα , κούκλα, λεκάνη , το βιντεάκι που δραματοποιήσαμε ,https://youtu.be/dqHVM0S9XZU
Τα πασχαλινά μας
Πασχαλινός τροχός
https://wheelofnames.com/dpg-c4a
Πασχαλινά αυγά, αυγοθήκη ομαδική, καλαθάκια να βάλουμε , < Τα αβγά και τα πασχάλια >
Μάθαμε τι γιορτάζουμε το Πάσχα και γιατί λέγεται Μ.Εβδομάδα.
Βάλαμε σε χρονική σειρά τα γεγονότα της ζωής του Χριστού, απο πριν της γεννήσεως του, έως την Ανάσταση.
Βάλαμε σε ημερολογιακή σειρά την πορεία του Χριστού απο την είσοδό του στα Ιεροσόλυμα ‘εως την Ανάσταση, και φτιάξαμε ατομικές εκκλησίες , Τα ¨Αγια Πάθη ¨.
Τα πασχαλινά μας έθιμα, οι λαμπάδες για την Ανάσταση, τα τσουρέκια, τα κουλούρια , οι κάρτες, το σούβλισμα του οβελία, τα κόκκινα αυγά
Μοιράσαμε εξ ισου στα καλαθάκια , καραμέλλες σε αναλογία 10 : 5, 10 : 10, κι όποιον άλλο προβληματισμό σκεφτεί ο καθένας ( η πράξη της διαίρεσης).
Χρόνια Πολλά
Καλή Ανάσταση !!!
Τα ελληνάκια
Παρατηρώντας τον χάρτη είδαμε τις παραδοσιακές φορεσιές των Ελλήνων, μάθαμε τις ονομασίες τους, τις ζωγραφίσαμε, ντύσαμε κουκλίτσες με τα χεράκια μας
Για να γνωρίσουμε καλύτερα την ζωή των ελλήνων του 1821, διαβάσαμε το
Παραμύθι Ευγενίας Φακίνου, Τα ελληνάκια
Πήραμε πολλές πληροφορίες για την ζωή τους απο την παιδική τους ηλικία ως την ενηλικίωση. Μάθαμε την ιστορία τους, τις τέχνες τους , την σκλαβιά που έζησαν και την επανάσταση που έκαναν για να ελευθερωθούν. Παίξαμε παιχνίδια ρόλων που θα παρουσιάσουμε στην γιορτή, μάθαμε τι συμβολίζει η σημαία μας, φτιάξαμε ποδίτσες, χορέψαμε ελληνικούς χορούς
Πωπω Μαρία, Τάκης Μίντζιας
Κούνα κούνα το φεσάκι με την φούντα
Να τανε το 21: https://youtu.be/XUJUTPi701o
Απο το βιβλίο : Το Αθάνατο ΄21 του Στρατίκη, μαθαμε για όλα τα δεινά του λαού μας, το παιδομάζωμα, το κρυφό σχολειό (παίξαμε παιχνίδια ρόλων), και την απόφαση που πήραν για ελευθερία κάνοντας την επανάσταση . Τον Θούριο του Ρήγα, τους ήρωες. ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα, φτιάξαμε τσαρούχια και φέσι.

Οι αγώνες των λαών για την ειρήνη και την ελευθερία τους δεν σταματουν ποτέ. Σήμερα μαίνεται πόλεμος μεταξύ Ουκρανίας – Ρωσίας .
Τιμούμε αυτούς τους ήρωες που έπεσαν για την πατρίδα πριν 201 χρόνια.
Αθάνατοι.
Χρόνια Πολλά Ελληνόπουλα και Ελληνοπούλες!!
Η κυρά σαρακοστή
Μια όμορφη ζυμωτή σαρακοστή ήρθε στο νηπιαγωγείο μας. Αφορμή να μάθουμε για αυτήν.
Πόσο παλιό έθιμο είναι, τι φοράει, πώς είναι το πρόσωπο της, τα χέρια της, η ποδιά της, τα πόδια της γιατί είναι τόσα πολλά,πόσα ακριβώς. Το τραγούδι της κυρά σαρακοστής μας βοήθησε να μετρήσουμε τα πόδια, να προσθέσουμε και να αφαιρούμε με βάση το 7.
https://youtu.be/Fvkw7oyAnnM?list=RDFvkw7oyAnnM
Να παίξουμε και να γυμναστούμε , κάνοντας μια διαδρομή κουτσό χωρίς να πατήσουμε κάτω, μια μπάλα για να βάλουμε καλάθι κι όποιος τα καταφέρει, ζωγραφίζει ένα ποδαράκι της.
Να εκφραστούμε μέσα απο το σχέδιο, ζωγραφική, κολλαζ
Να δούμε πίνακες ζωγράφων , εμείς επιλέξαμε του Σπ. Βασιλείου , τους χαρταετούς και το τραπέζι της Κ.Δευτέρας. Συζητήσαμε για τα σχήματα τα χρώματα των χαρταετών, τα φαγητά , είπαμε και τις δικές μας εμπειρίες και φτιάξαμε την ομαδική μας αφίσα.
https://antikleidi.com/2016/03/08/ellinikioi_xartaetoi/
Στο ελεύθερο παιχνίδι τα παιδιά εφτιαξαν σαρακοστούλες κόβοντας περίγραμμα κι έπαιζαν το κουτσό- μπασκετ
Ας έχουμε όλοι μια ειρηνική …Καλή σαρακοστή!
Ευ ζην _ Διατροφή και υγεία
Ενεργοποίηση με το ρομαντικό το γεύμα, Θ. Αδαμαντίδης
Είδαμε τις τροφές που τρώμε , τις βάλαμε σε ομάδες, είπαμε που χρησιμεύουν, τι βιταμίνες έχουν , ποιά χρώματα έχουν , τις κόψαμε τις κολλήσαμε σε σώμα που έγινε αφίσα.
Φέραμε το δεκατιανό γεύμα , μετρήσαμε πόσα γεύματα τρώμε , σε ποιές ποσότητες , είναι σωστό να τρώμε, απολαύσαμε το γεύμα μας .
Τα δόντια μου
Η τερηδόνα ( βιντεο απο την εκπαιδευτικη τηλεόραση)
Παραμύθι : Σοκολάκης και ζαχαρούλα https://youtu.be/hQsWfxbHzJM
Τραγούδι : Οδοντοστοιχούλα https://youtu.be/pPPDT7OuIag
Εποπτικό υλικό: εικόνες
!η Δεξιότητα : Να βρουν πόσα δόντια έχουν, πόσα λείπουν και γιατί , οι απαντήσεις σε χαρτί όπως ήρθαν , εγιναν βιβλίο παρατήρησης οδοντογιατρού
2η Δεξιότητα, ποιές τροφές αρέσουν στα δόντια , ποιές δεν αρέσουν, ομαδική εργασία
3η Δεξιότητα : Τι να κάνω για να έχω ωραίο χαμόγελο , φύλλο εργασίας , οδοντόβουρτσες
οδοντοστοιχίες απο το ολοήμερο τμήμα
Μεταγνώση: πώς πλένω τα δόντια σε ιστορία με αρίθμηση που γίνεται παιχνίδι με κάρτες






































































