
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ”ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΩΝΩ”
1ο εργαστηρι-κυρια Έλενα
Στο πρώτο εργαστήριο είπαμε τι γνωρίζουμε με τον όρο ΒΙΑ!!! ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ Π : κάνω κακό – βρίζω ,Μυρτώ : φωνάζω – λέω κακές λέξεις
Σε αυτό το εργαστήρι από μια Επιλογή από διάφορες φωτογραφίες τις κατηγοριοποίησηαμε ! Μιλήσαμε και επεκταθηκαμε για το κάθε είδος βίας .
Στη συνέχεια του 2 ου εργαστήριου πάνω στις ίδιες φωτοτυπίες δουλέψαμε την αντιμετώπιση
Διαβάσαμε το παραμύθι __Μην κάνεις αγριαδες γιατί θα βρεις μπελαδες__ Το συζητησαμε και αναφέρθηκε σε κακές συμπεριφορες που έχουν γίνει στο σχολείο μας από αρχη χρονιάς και ταυτίζονται με αυτές του Βασίλη ήρωα στο παραμύθι.
Σε αυτό το εργαστήρι μετά από πολύ συζήτηση εστιαστηκαμε καταρχάς στην κακή συμπεριφορά και στα κακα λογια που μπορούμε να πούμε .Λάβατε το χέρι με το ΣΤΟΠ και τι λέει το κάθε παιδι καθώς και QR code video .Σε δευτερη μέρα στην συνέχεια του εργαστηρίου είδαμε το video εμδοσχολικη βία (παιχνίδι με τα μήλα )Μας εντυπωσίασε και τα παιδιά ζήτησαν να το δουμε και για δεύτερη φορά .
Εστιαστηκαμε στις κακές συμπεριφορές !! Ξαναθυμήθηκα με φράσεις και συμπεριφορές που πληγώνουν και φτιάχνοντας την παλάμη μας με σκούρο χρώμα αποφασίσαμε πως πρέπει να αντιμετωπιστεί η ανάλογη κακή συμπεριφορά
Η ιστορία αυτή μαζί με τις δραστηριότητες που έγιναν είχε στόχο την κατανόηση εκ μέρους των μαθητών του ενδοσχολικού bulling που μπορεί να αντιμετωπίσουν στα πλαίσια της σχολικής τους ζωής , τρόπους αντιμετώπισης και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της σωστης επιλογης της σωστης συμπεριφοράς απέναντι στους συμμαθητές τους.
Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία.
Στη συνέχεια εξελίχθηκαν δυο δραστηριότητες
1η δραστηριότητα
Είχα πλαστικοποιήσει πολλές φράσεις από την ιστορία που πλήγωσαν τον ήρωα της ιστορίας όταν δέχτηκε το bulling από τους συμμαθητές τους και φράσεις από την αρχική στάση των συμμαθητών του απέναντί του που ήταν θετικές
Αρχικα οι μαθητές/τριες καθώς διάβαζα την φράση έπρεπε να την τοποθετήσουν κάτω από σωστη εικόνα, ανακαλώντας τις φράσεις της ιστορία και κατανοώντας ότι αυτή είναι χωρισμένη σε δυο μέρη με δυο αντιπροσωπευτικές εικόνες , μια που αρχικα χειροκρότησαν τον Φωτη και μια που όλοι οι φίλοι του δεν τον ήθελαν πια φίλο.
Στην πορεία αυτή μας βοήθησε πολύ να διαβάσουμε τις φράσεις ο Κωνσταντίνος και ο Νεκτάριος που έχουν κατακτήσει σε ένα αρχικό στάδιο την ανάγνωση
Στη συνέχεια αφου τοποθετήσαμε τις φράσεις στην σωστη ομάδα οι μαθητές καλέστηκαν να θημηθούν τις φράσεις τόσο της μια ομάδας όσο και της άλλης όπου τα πήαγν πολύ καλα και εστιάσαμε στο ποσο πού πληγωσαν οι ασχημες φράσεις τον Φωτη και πόσο τον απογοήτευσε η αλλαγη της συμπεριφοράς
Δραματοποιησαμε παράλληλα την στΙγμή που η δασκάλα λέει ‘’χιλια μπραβο’’ στον Φωτη για την ζωγραφια του και συμμαθητες του θύμωσαν και ζήλεψαν.
Οι ρόλοι ήταν ο δασκαλος/δασκάλα ο Φωτης με την ζωγραφια τους και όλοι οι άλλοι από τα παγκακια μας έπρεπε να δείξουμε την αντίδραση με την σωστη έφραση θυμου και ζήλιας.
Στο τέλος της δραστηριότητας ρώτησα τα παιδιά ποιες φράσεις θα διάλεγαν αν αυτοι ήταν στη θέση των συμμαθητών και ποια συμπεριφορα έκριναν σωστη.
Επέλεξαν όλοι την σωστη ομάδα.
2η δραστηριότητα’’Το κουτι των συναισθημάτων
Σε δυο κουτια με διακριτική εικόνα τον Φωτη στεναχωρημλενο και τον Φωτη χαρούμενο και ανάμεσα από πολλές εικόνες συναισθημάτων ενας ενας μαθητής/τρια διάλεγε την εικόνα που ήθελε, έλεγε και έλεγε το συνάισθημα.Στη συνέχεια απαντούσε στο ερώτημα μου ποτε ένοιωσε έτσι ο Φωτης προσπαθώντας ο μαθητής/τριας να διατυπώσει σωστα τη φράση ανακαλώντας την ιστορία.Σε τέτοιου είδους ασκήσεις παρατηρείται πολύ μεγάλη δυσκολία συνταξης μια ολοκληρωμένης και σωστης πρότασης.
Στη συνέχεια ο μαθητής/τρια τοποθετούσε την εικόνα στο σωστο κουτί
Στο τέλος και αυτης της δραστηριότητας αναφερθήκαμε στα συμπεράσματα της ιστορίας
Δεν είναι καθόλου σωστο να αλλάζουμε συμπεροφορά στον φίλο μας που παρατηρείται πολύ συχνα στο νηπιαγωγειο όταν υπάρχει μια συγκρουση μεταξυ δυο μαθητων και ενώ είμαστε φίλοι να λέμε δεν σε έχω φίλο.
Αυτό πληγωνει την καρδια του άλλου.Εστιάσαμε στην σπουδαιότητα της φιλίας και ότι είναι πολύ σπουδαίο να μην την χαλάμε .
Στη συνέχεια συζητήσαμε στο τι θα κάνουμε αν είμασταν εμείς στο ρόλο του Φώτη.
Αρχικά μαθαμε να αντιδράμε σωστα σε αυτόν που μας το κάνει.
‘’Σταματα δεν μου αρέσει αυτό που κάνεις’’
Στη συνέχεια μάθαμε να μην φερθούμε σαν το Φωτη που το κρατησε μυστικό από την μαμα του γιατι φοβόταν και ντρεπόταν.
Μάθαμε ότι σε τέτοια περίπτωση το λέω αμέσως στην δασκάλα και κατ’επέκταση το λέω στην μαμά μου , στον μπαμπά μου.Τα παιδιά είπαν στον θειο μου στην θεια μου στον παππού μου….
Έτσι ολοκληρώσαμε αυτό το μάθημα.
2η Κοινωνικη Ιστορία ”Μίμη η Κουταλαυτού”
Δείτε παρακάτω την Ιστορία
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Η τεχνικη που χρησιμοποιήθηκε ήταν αφηγηση ιστορίας με παράλληλη δραματοποίηση των ρόλων
Ένα κοριτάκι η Μίμη πάει πρωτη φορά σχολειο και είναι ενθουσιασμένη.Στο ρόλο αυτό η Μιχαέλλα.Δάσκαλος ο Δημήτρης που καλοδέχεται την Μιμη και όλοι οι συμμαθητές της που είναι όλα τα παιδιά την καλοσωρίχουν και την χαιρετούν.
Ένας όμως συμμαθητής ο Κωνσταντίνος.Π στο ρόλο του Τζακ ξεσπάει σε χαχανητά για τα μεγαλα αυτια της Μίμης.Την ονομάζει κι’ολας δυνατα κοροιδεύοντας την Μίμη η Κουταλαυτου.Το χαμόγελο από την Μίμη χάνεται και όταν γυρίζει σπίτι της λέει στην μαμά της που τον ρόλο ενστερνίστηκε η Μελίνα όλα όσα της είχαν συμβει.
Παράλληλα με την τεχνικη της καρεκλας ο τζακ καθεται στην καρεκλα και όποιο παιδι θέλει στεκεται μπροστα του και του λεει κάτι.
Ήταν μοναδικά τα αυθόρμητα λόγια των παιδιών που μαλώνανε τον τζακ αλλα ένα παιδι ο Κωνσταντίνος.Α αυθόρμητα του λεει ‘’μπραβο φίλε’’
Οπότε εντάσσουμε την περίπτωση αυτή μεσα στην ιστορία και ο δάσκαλος αυθόρμητα μαλώνει και τους δυο .
Την νύχτα λοιπόν όλοι ο δασκαλος ο Τζακ και ο συνεργατης του ο Κωνσταντίνος.Α καθώς και η Μιμη κοιμούνται.
Την επόμενη ημερα η Μιμη δεν θελει να πάει σχολειο αλλα η μαμά της λεει ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί.Αλλοι εχουν μεγαλα ματια, αλλοι έχουν μεγαλα αυτια (συμπληρώναν παράλληλα όλα τα παιδια τι διαφορετικό μπορούμε όλοι να έχουμε πάνω μας ζωντανευοντας την ιστορία).Ο καθενας είναι μοναδικος μα τα δικα του χαρακτηριστικά
Την άλλη ημέρα στο σχολείο ο Τζακ με τον συνεργατη του καταλαβαίνουν το λάθος τους οπου αυθόρμητα τα παιδια τα οποία εξελίσοουν την ιστορία ζητάνε συγνώμη
Και όλοι μαζι αγκαλιάζονται.Χαρούμενος τοτε ο δασκαλος τα επιβραβευει και τους μοιράζει αυτοκόλλητα καθώς αυτό ήταν ιδέα του Δημήτρη-δασκάλου.
Εκεινη την στιγμή ο συνεργατης του οποίου το ρόλο είχε ο Κωνσταντίνος.Α λεει να κανονίσουν να πάνε σπίτι της όπου εξελίσουμε θεατρικα έτσι το παιχνίδι δραματοποιώντας τις παρακάτω σκηνες.
(τηλεφωνο στο σπίτι του τζακ, τηλεφωνο στο σπίτι του συνεργατη, τα παιδια ρωτανε τις μαμάδες τους.Στο ρόλο της μαμάς του Τζακ η Μυρτω , στο ρόλο της μαμας του συνεργατη η Κωνσταντίνα. Τους μεταφερουν στο σπιτι της Μιμης και κανονίζουν να γυρίσουν να τους πάρουν)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ Η ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΜΙΜΗ ΚΑΛΕΙ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
Μετα από εκεινο το ωραίο απόγευμα η άλλη μερα στο σχολείο ήταν πολύ καλη για όλους και ο δασκαλος λεει ποσο υπερηφανος είναι για την ωραια φιλία που βλέπει πια.
Στο τελος ακούσαμε όλοι μαζι ένα πολύ ωραιο τραγουδι συνεργασιας και φιλίας.
Ετσι ολοκληρώνεται το πρωτο μερος του σεναρίου που ενθουσίασε τα παιδια και θελαν να το παίξουν και μόνα τους.
Στο δεύτερο μερος έχουμε τον Μπενυ ο οποίος λεει στην Μιμη ότι και εγω εχω μεγαλη μυτη και μας εισάγει η ιστορία στο σεβασμό της διαφορετικότητας.
Οπότε η δραστηριότητα ήταν να γίνουμε ζευγάρια , να παρατηρήσουμε κάλα τον/την φίλη μας και να πουμε κατι διαφορετικό που βλέπουμε σε εκείνον /εκείνη και σε συνέχεια να πει και ο άλλος.Οπότε είδαμε διαφορετικά στο χρώμα μάτια, διαφορετικά μαλλιά, διαφορετικά αυτια και διαφορετικό ύψος.
Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες έπρεπε να απαντήσουν σε δυο ερωτήσεις και εγω σημείωνα σε φυλλο εργασίας τις απαντήσεις του
Η πρώτη ήταν ‘’Τι θα έκανες αν ήσουν στην θεση της Μιμής;’’
Και η δεύτερη τι θα έλεγες στον Τζάκ και τον συνεργάτη του για αυτην τους την συμπεριφορα προς την Μιμή.
Ο τζάκ και ο Νειμαν στάθηκαν όρθιοι και κάθε παιδάκι στεκόταν μπροστά τους και τους έλεγε το προσωπικό του μήνυμα το οποίο το κατέγραφα.
ΑπάντησηΠροώθηση |
ΑπάντησηΠροώθηση |