ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Α’ ΤΜΗΜΑ

EIKONA A

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ”ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΩΝΩ”

1ο εργαστηρι-κυρια Έλενα

Στο πρώτο εργαστήριο είπαμε τι γνωρίζουμε με τον όρο ΒΙΑ!!! ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ Π : κάνω κακό – βρίζω ,Μυρτώ : φωνάζω – λέω κακές λέξεις

Κωνσταντίνα: χτυπώ – δάγκωνω ,Φώτης : τραβάω – ουρλιάζω ,Δημήτρης : δέρνω ,Μιχαέλα : θυμώνω,Μαριάννα: κλωτσαω,Παναγιώτης Φ:νευριάζω
Αλέξανδρος: ταιριάζω, Ελεύθερια: δίνω μπουνιά, Νεκτάριος : μαλωνω-  φτύνω, Πέτρος: ρίχνω σφαλιάρα– φαπα , Φίλιππος: ρίχνω χαστούκα
Σε άλλη ερώτηση ποιους και που έχετε δει να μαλώνουν :
Σπίτι οι γονείς ,θείος  με θεία ,νονός με νονά , παππούς με γιαγιά ,αδέλφια,παιδί με γονείς ,δρόμο , αυτοκίνητα οδηγοί ,οδηγοί μηχανές  γερανών ,οδηγοι μοτοσυκλέτες , λεωφορείο , μαγαζί !!
Έτσι έκλεισε το πρώτο εργαστήρι.
20 εργαστηρι-Κυρία Έλενα
1739464941333 1739464941349 1739464941404 1739464941442 1739464941462 1739464941481 1739464941501 1739464941516 1739464941532
Εργαστηριο 2ο-Κυρια Έλενα

Σε αυτό το εργαστήρι από μια Επιλογή από διάφορες φωτογραφίες τις κατηγοριοποίησηαμε ! Μιλήσαμε και επεκταθηκαμε για το κάθε είδος βίας .

: Λεκτική βία ..=  Με λόγια ,φωνές κτλ
Σωματική  βία= Με άγγιγμα σώματος
Μοναξιά απομόνωση  =Μοναξιά
Σε στήλες βάλαμε αυτή την φωτογραφία που διάλεξε το κάθε παιδί .
Στη συνέχεια ο καθένας αντέγραψε το είδος βίας που διάλεξε .Επίσης το καθε  παιδί είπε τα λόγια που έλεγε  η σκεφτόταν ο καθένας   μέσα στην ανάλογη Φωτογραφία .
Εργαστήριο 3

Στη συνέχεια του 2 ου εργαστήριου πάνω στις ίδιες φωτοτυπίες δουλέψαμε την αντιμετώπιση

Δηλαδή σε κάθε μορφή βίας πως καθένας από τα παιδιά θα μπορούσε να αντιμετωπίσει την δυσάρεστη κατάσταση στην οποία βρέθηκε
Είδαμε το βίντεο  —η ημέρα κι εγώ που έγινα λυκος— κι σαν κατάληξη διαλέξαμε και κολλησαμε στην ίδια φωτοτυπια τα αυτοκόλλητα με ΣΥΜΒΟΥΛΈΣ που μας προσφέρθηκαν από την Νουνού .Έτσι αναλογιστηκαμε και πως πρέπει να είμαστε  και πως έχουμε φερθεί σε ανάλογες καταστάσεις στο σχολείο μας
1739526378267
1739526378290 1739526378340
Εργαστηριο 4ο

Διαβάσαμε το παραμύθι __Μην κάνεις αγριαδες γιατί θα βρεις μπελαδες__ Το συζητησαμε και αναφέρθηκε σε κακές συμπεριφορες που έχουν γίνει στο σχολείο μας  από αρχη χρονιάς και ταυτίζονται με αυτές του Βασίλη ήρωα στο παραμύθι.

Κλωτσιές
Φτύσιμο
Μπουνιές
Κοροϊδια
Σπρώξιμο
Τρικλοποδιά
Μούρη μέσα στο φαγητό των άλλων
(Έτσι το λέει η συγγραφέας)
Επικίνδυνο κυνηγητό
Αρπαγή πραγμάτων
Βρισιές
Σφαλιάρες
Τραβήγματα
Χαστούκια
Μετρήσαμε τις κακές συμπεριφορες και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ  εκπλαγηκαμε από το πλήθος αυτών
Στην συνέχεια είπαμε για συνθήματα που πρέπει να υιοθετήσουμε από εδώ και πέρα και θα είναι συμβόλαιο καλών συμπεριφορων .
ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΆΣΧΗΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
Μελίτα
ΟΧΙ ΌΧΙ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΚΑΚΙΕΣ Κωνσταντίνος Α
ΣΤΑΜΑΤΩ ΤΙΣ ΚΑΚΈΣ ΠΡΆΞΕΙΣ Κωνσταντίνος Π
ΟΧΙ ΠΙΑ ΚΑΚΈΣ ΧΕΙΡΟΝΟΜΊΕΣ Μιχαέλα
Εργαστήριο 5ο

Σε αυτό το εργαστήρι μετά από πολύ συζήτηση εστιαστηκαμε καταρχάς στην κακή συμπεριφορά και στα κακα λογια που μπορούμε να πούμε .Λάβατε το χέρι με το ΣΤΟΠ και τι λέει το κάθε παιδι καθώς και QR code video .Σε δευτερη μέρα στην συνέχεια του εργαστηρίου είδαμε το video εμδοσχολικη βία (παιχνίδι με τα μήλα )Μας εντυπωσίασε και τα παιδιά ζήτησαν να το δουμε και για δεύτερη φορά .

Σε αυτή την φάση εστιαστηκαμε στην φιλία και στα καλά λόγια που λέμε και έχοντας πάντα στο μυαλό μας το τραγούδι “Ελάτε να γίνουμε φίλοι “
Όπου έχουμε μάθει. ,χορέψει ,τραγουδήσει από την αρχή της χρονιάς αποτυπωσαμε το τραγούδι στο χαρτί και έτσι έκλεισε το ΕΡΓΑΣΤΉΡΙ :Δεν μαλώνω δεν μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω.
IMG 20250317 103512

Εστιαστηκαμε στις κακές συμπεριφορές !! Ξαναθυμήθηκα με φράσεις και συμπεριφορές που πληγώνουν και φτιάχνοντας την παλάμη μας με σκούρο χρώμα αποφασίσαμε πως πρέπει να αντιμετωπιστεί η ανάλογη κακή συμπεριφορά

Οι επιλογές που είπαμε ήταν
Σταμάτα
Τέρμα
Όχι πια
Στοπ
Καταλήξαμε στο ΣΤΟΠ όπου το γράψαμε στην παλάμη μας
1741633140582 1741633140601 1741633140610 1741633140619 1741633140629
Κυρια Μυρτω
Στα πλαίσια αυτου του εργαστηρίου επεξεργαστήκαμε δυο κοινωνικές ιστορίες και γίναν κάποιες δραστηριότητες
1η Κοινωνικη ιστορία ”Ο μικρός Φώτης κάθεται και κλαίει”(Λόγω του οτι εχουμε μαθητη Φωτη αλλάχτηκε το όνομα σε Νίκος)
Δείτε παρακάτω την ιστορία
Δραστηριότητες

Η ιστορία αυτή μαζί με τις δραστηριότητες που έγιναν είχε στόχο την κατανόηση εκ μέρους των μαθητών του ενδοσχολικού bulling που μπορεί να αντιμετωπίσουν στα πλαίσια της σχολικής τους ζωής , τρόπους αντιμετώπισης και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της σωστης επιλογης της σωστης συμπεριφοράς απέναντι στους συμμαθητές τους.

Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία.

Στη συνέχεια εξελίχθηκαν δυο δραστηριότητες

1η δραστηριότητα

Είχα πλαστικοποιήσει πολλές φράσεις από την ιστορία που πλήγωσαν τον ήρωα της ιστορίας όταν δέχτηκε το bulling από τους συμμαθητές τους και φράσεις από την αρχική στάση των συμμαθητών του απέναντί του που ήταν θετικές

Αρχικα οι μαθητές/τριες καθώς διάβαζα την φράση έπρεπε να την τοποθετήσουν κάτω από σωστη εικόνα, ανακαλώντας τις φράσεις της  ιστορία και κατανοώντας ότι αυτή  είναι χωρισμένη σε δυο μέρη με δυο αντιπροσωπευτικές εικόνες , μια που αρχικα χειροκρότησαν τον Φωτη και μια που όλοι οι φίλοι του δεν τον ήθελαν πια φίλο.

IMG 20250224 093121 IMG 20250224 093137 IMG 20250224 093201 IMG 20250224 093311 IMG 20250224 093351 IMG 20250224 093415 IMG 20250224 093843 IMG 20250224 094045 IMG 20250224 094206

Στην πορεία αυτή μας βοήθησε πολύ να διαβάσουμε τις φράσεις ο Κωνσταντίνος και ο Νεκτάριος που έχουν κατακτήσει σε ένα αρχικό στάδιο την ανάγνωση

KONSTANTINOS 1 KONSTANTINOS 2 NEKTARIOS

 

Στη συνέχεια αφου τοποθετήσαμε τις φράσεις στην σωστη ομάδα οι μαθητές καλέστηκαν να θημηθούν τις φράσεις τόσο της μια ομάδας όσο και της άλλης όπου τα πήαγν πολύ καλα και εστιάσαμε στο ποσο πού πληγωσαν οι ασχημες φράσεις τον Φωτη και πόσο τον απογοήτευσε η αλλαγη της συμπεριφοράς

Δραματοποιησαμε παράλληλα την στΙγμή που η δασκάλα λέει ‘’χιλια μπραβο’’ στον Φωτη για την ζωγραφια του και συμμαθητες του θύμωσαν και ζήλεψαν.

Οι ρόλοι ήταν ο δασκαλος/δασκάλα ο Φωτης με την ζωγραφια τους και όλοι οι άλλοι από τα παγκακια μας έπρεπε να δείξουμε την αντίδραση με την σωστη έφραση θυμου και ζήλιας.

dramatopoihsh 1 dramatopoihsh 2

 

Στο τέλος της δραστηριότητας ρώτησα τα παιδιά ποιες φράσεις θα διάλεγαν αν αυτοι ήταν στη θέση των συμμαθητών και ποια συμπεριφορα έκριναν σωστη.

Επέλεξαν όλοι την σωστη ομάδα.

2η δραστηριότητα’’Το κουτι των συναισθημάτων

Σε δυο κουτια με διακριτική εικόνα τον Φωτη στεναχωρημλενο και τον Φωτη χαρούμενο και ανάμεσα από πολλές εικόνες συναισθημάτων ενας ενας μαθητής/τρια διάλεγε την εικόνα που ήθελε, έλεγε και έλεγε το συνάισθημα.Στη συνέχεια απαντούσε στο ερώτημα μου ποτε ένοιωσε έτσι ο Φωτης προσπαθώντας ο μαθητής/τριας να διατυπώσει σωστα τη φράση ανακαλώντας την ιστορία.Σε τέτοιου είδους ασκήσεις παρατηρείται πολύ μεγάλη δυσκολία συνταξης μια ολοκληρωμένης και σωστης πρότασης.

IMG 20250224 110917

Στη συνέχεια ο μαθητής/τρια τοποθετούσε την εικόνα στο σωστο κουτί

 

IMG 20250224 110957 IMG 20250224 111224 IMG 20250224 111452 IMG 20250224 111529 IMG 20250224 111600 IMG 20250224 111938 IMG 20250224 112237

Στο τέλος και αυτης της δραστηριότητας αναφερθήκαμε στα συμπεράσματα της ιστορίας

Δεν είναι καθόλου σωστο να αλλάζουμε συμπεροφορά στον φίλο μας που παρατηρείται πολύ συχνα στο νηπιαγωγειο όταν υπάρχει μια συγκρουση μεταξυ δυο μαθητων και ενώ είμαστε φίλοι να λέμε δεν σε έχω φίλο.

Αυτό πληγωνει την καρδια του άλλου.Εστιάσαμε στην σπουδαιότητα της φιλίας και ότι είναι πολύ σπουδαίο να μην την χαλάμε .

Στη συνέχεια συζητήσαμε στο τι θα κάνουμε αν είμασταν εμείς στο ρόλο του Φώτη.

Αρχικά μαθαμε να αντιδράμε σωστα σε αυτόν που μας το κάνει.

‘’Σταματα δεν μου αρέσει αυτό που κάνεις’’

IMG 20250224 113925 IMG 20250224 113951 IMG 20250224 114008

Στη συνέχεια μάθαμε να μην φερθούμε σαν το Φωτη που το κρατησε μυστικό από την μαμα του γιατι φοβόταν και ντρεπόταν.

Μάθαμε ότι σε τέτοια περίπτωση το λέω αμέσως στην δασκάλα και κατ’επέκταση το λέω στην μαμά μου , στον μπαμπά μου.Τα παιδιά είπαν στον θειο μου στην θεια μου στον παππού μου….

Έτσι ολοκληρώσαμε αυτό το μάθημα.

2η Κοινωνικη Ιστορία ”Μίμη η Κουταλαυτού”

Δείτε παρακάτω την Ιστορία

Η ΜΙΜΗ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Η τεχνικη που χρησιμοποιήθηκε ήταν αφηγηση ιστορίας με παράλληλη δραματοποίηση των ρόλων

Ένα κοριτάκι η Μίμη πάει πρωτη φορά σχολειο και είναι ενθουσιασμένη.Στο ρόλο αυτό η Μιχαέλλα.Δάσκαλος ο Δημήτρης που καλοδέχεται την Μιμη και όλοι οι συμμαθητές της που είναι όλα τα παιδιά την καλοσωρίχουν και την χαιρετούν.

Ένας όμως συμμαθητής ο Κωνσταντίνος.Π στο ρόλο του Τζακ ξεσπάει σε χαχανητά για τα μεγαλα αυτια της Μίμης.Την ονομάζει κι’ολας δυνατα κοροιδεύοντας την Μίμη η Κουταλαυτου.Το χαμόγελο από την Μίμη χάνεται και όταν γυρίζει σπίτι της λέει στην μαμά της που τον ρόλο ενστερνίστηκε η Μελίνα όλα όσα της είχαν συμβει.

Παράλληλα με την τεχνικη της καρεκλας ο τζακ καθεται στην καρεκλα και όποιο παιδι θέλει στεκεται μπροστα του και του λεει κάτι.

maloma 1 maloma 2 maloma 3

Ήταν μοναδικά τα αυθόρμητα λόγια των παιδιών που μαλώνανε τον τζακ αλλα ένα παιδι ο Κωνσταντίνος.Α αυθόρμητα του λεει ‘’μπραβο φίλε’’

mprabo file

Οπότε εντάσσουμε την περίπτωση αυτή μεσα στην ιστορία και ο δάσκαλος αυθόρμητα μαλώνει και τους δυο .

o daskalos malonei

Την νύχτα λοιπόν όλοι ο δασκαλος ο Τζακ και ο συνεργατης του ο Κωνσταντίνος.Α καθώς και η Μιμη κοιμούνται.

koimomaste thn nychta

Την επόμενη ημερα η Μιμη δεν θελει να πάει σχολειο αλλα η μαμά της λεει ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί.Αλλοι εχουν μεγαλα ματια, αλλοι έχουν μεγαλα αυτια (συμπληρώναν παράλληλα  όλα τα παιδια τι διαφορετικό μπορούμε όλοι να έχουμε πάνω μας ζωντανευοντας την ιστορία).Ο καθενας είναι μοναδικος μα τα δικα του χαρακτηριστικά

Την άλλη ημέρα στο σχολείο ο Τζακ με τον συνεργατη του καταλαβαίνουν το λάθος τους οπου αυθόρμητα τα παιδια τα οποία εξελίσοουν την ιστορία ζητάνε συγνώμη

sygnomh kai agkalia

Και όλοι μαζι αγκαλιάζονται.Χαρούμενος τοτε ο δασκαλος τα επιβραβευει και τους μοιράζει αυτοκόλλητα καθώς αυτό ήταν ιδέα του Δημήτρη-δασκάλου.

epibrabeysh 2

Εκεινη την στιγμή ο συνεργατης του οποίου το ρόλο είχε ο Κωνσταντίνος.Α λεει να κανονίσουν να πάνε σπίτι της όπου  εξελίσουμε θεατρικα έτσι το παιχνίδι δραματοποιώντας τις παρακάτω σκηνες.

(τηλεφωνο στο σπίτι του τζακ, τηλεφωνο στο σπίτι του συνεργατη, τα παιδια ρωτανε τις μαμάδες τους.Στο ρόλο της μαμάς του Τζακ η Μυρτω , στο ρόλο της μαμας του συνεργατη η Κωνσταντίνα. Τους μεταφερουν στο σπιτι της Μιμης και κανονίζουν να γυρίσουν να τους πάρουν)

thlefono

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ Η ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΜΙΜΗ ΚΑΛΕΙ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ

 

Μετα από εκεινο το ωραίο απόγευμα η άλλη μερα στο σχολείο ήταν πολύ καλη για όλους και ο δασκαλος λεει ποσο υπερηφανος είναι  για την ωραια φιλία που βλέπει πια.

Στο τελος ακούσαμε όλοι μαζι ένα πολύ ωραιο τραγουδι συνεργασιας και φιλίας.

Ετσι ολοκληρώνεται το πρωτο μερος του σεναρίου που ενθουσίασε τα παιδια και θελαν να το παίξουν και μόνα τους.

Στο δεύτερο μερος έχουμε τον Μπενυ ο οποίος λεει στην Μιμη ότι και εγω εχω μεγαλη μυτη και μας εισάγει η ιστορία στο σεβασμό της διαφορετικότητας.

Οπότε η δραστηριότητα ήταν να γίνουμε ζευγάρια , να παρατηρήσουμε κάλα τον/την φίλη μας και να πουμε κατι διαφορετικό που βλέπουμε σε εκείνον /εκείνη και σε συνέχεια να πει και ο άλλος.Οπότε είδαμε διαφορετικά στο χρώμα μάτια, διαφορετικά μαλλιά, διαφορετικά αυτια και διαφορετικό ύψος.

IMG 20250331 093332 IMG 20250331 093916 IMG 20250331 094001 IMG 20250331 095526 IMG 20250331 100304

Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες έπρεπε να απαντήσουν σε δυο ερωτήσεις και εγω σημείωνα σε φυλλο εργασίας τις απαντήσεις του

Η πρώτη ήταν ‘’Τι θα έκανες αν ήσουν στην θεση της Μιμής;’’

Και η δεύτερη τι θα έλεγες στον Τζάκ και τον συνεργάτη του για αυτην τους την συμπεριφορα προς την Μιμή.

Ο τζάκ και ο Νειμαν στάθηκαν όρθιοι και κάθε παιδάκι στεκόταν μπροστά τους και τους έλεγε το προσωπικό του μήνυμα το οποίο το κατέγραφα.

IMG 20250331 113721 IMG 20250331 113745 IMG 20250331 113924

 Απο Δευτερα θα αναρτήσω κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις
Στην ιδια θεματική υλοποιήθηκαν και οι δράσεις του Ενεργού πολίτη με τελικο προιον ενα βίντεο που δημιουργήσαμε με τα παιδια οπου θα αναρτηθει ολοκληρωμενα μετα το Πάσχα σε ειδικο αρθρο με τίτλο Ενεργος Πολίτης.