
Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος εργαστηρίων στην ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον. Το πρόγραμμα εξελίχθηκε σε συνεργασία με το σχέδιο δράσης ”Μαθαίνω για τα Δάση” ως εξής
Εργαστήριο 1 (κύρια Έλενα)
Ξαναθυμήθηκαμε το συμβόλαιο της τάξης μας που το είχαμε κάνει σε πρότερο χρόνο .
Δεν καταφέραμε να επισκεφτούμε δάσος για να μαζέψουμε φύλλα αλλά όλα τα παιδιά με πολύ ενδιαφέρον μάζεψαν φύλλα από εκδρομές που έκαναν από τους κήπους και τις αυλές τους ,μπαλκόνια .δρόμο και τα έφεραν για να τα επεξεργαστουμε και να κάνουμε τα φύλλα των δένδρων και το Φθινόπωρο συνάμα .
Είδαμε διάφορες φύλλων , διάφορες στο χρώμα στο μέγεθος στο σχήμα .
Πειραματίστηκαμε με φύλλα πράσινα και κίτρινα .
Τα τσαλακώσαμε μέσα στις παλάμες μας και παρατηρήσαμε ότι πάλι τα φύλλα μενουν αναλλοίωτα γιατί έχουν πολύ νερό .
Τσαλακώσαμε και τα καφέ μέσα στις παλάμες μας.Αυτα τριφτηκαν και είδαμε το ΜΑΓΙΚΟ ότι εξαφανίστηκαν γιατί δεν έχουν καθόλου νερό .
Με τα τριμμένα φύλλα φτιάξαμε ομαδική εργασία το δένδρο του Φθινοπώρου .
Στη συνέχεια της προηγούμενης δράσης φτιάξαμε την κατασκευή με φύλλα ____Εγω και ο- η φίλη μου . Είδαμε τις διαφορές anface και profile των ανθρώπων .
Ήτα δύσκολο να καταλάβουν την διαφορά όμως όσα παιδιά πρόσεχαν αυτό που έδειχνα και τι κατάλαβαν και το αποτύπωσαν σωστά πήραν αυτοκόλλητο .Στα υπόλοιπα παιδιά δόθηκε δεύτερη ευκαιρία ,το ξαναεξηγησα και τελικά το αποτύπωσαν σωστά παίρνοντας και αυτά αυτοκόλλητο .Έτσι κανείς δεν ήταν παρά πονεμένος ..
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 20 ΚΥΡΙΑ ΜΥΡΤΩ
Aρχικά τέθηκε το ερώτημα στους μαθητές/τριες ‘’Τι μπορούμε να συναντήσουμε στο Δάσος’’
Δείτε την παρακάτω παρουσίαση
Νέο Παρουσίαση του Microsoft Office PowerPoint
ΕΙΔΑΜΕ ΤΟ VIDEO ‘’TO DASOS’’
Μετά το video καταλήξαμε σε συμπεράσματα για το ποια είναι τα οφέλη του Δάσους
Οι μαθητές ανέφεραν: Μας δίνει οξυγόνο,παίρνουμε ξύλα και φτιάχνουμε ξυλινα κρεββάτια, καναπέδες,Δεν πρέπει να καίμε τα Δάση,Στο Δάσος βρίκσουμε βότανα,
Το Δάσος προστατεύει την πόλη από πλυμμήρες !
Στη συνέχεια φτιάξαμε το δικό μας φθινοπωρινό δάσος με ρολά υγείας
Παράλληλα είσαμε το παρακάτω βιντεο που μας έμαθε για το τι είναι καρποί των δέντρων
Δείτε εδω
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε και τα δικά μας δέντρα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 30 ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΑ
Άρχισε η μέρα μας βλέποντας το βίντεο —–Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε —.Μιλησαμε για χλωρίδα . Εστιαστηκαμε στο δάσος φυτά , λουλούδια ,και τα διαφορετικά είδη δένδρων που υπάρχουν .Όλα αυτά φυτά λουλούδια δένδρα διαφορετικά κάνουν τη χλωρίδα .
Στη συνέχεια φτιάξαμε τα διαφορετικά είδη δένδρων καθώς και θάμνους,Λεβάντες μανιτάρια και φτιάξαμε σε ομαδική εργασία το δικό μας δάσος .
ΚΥΡΙΑ ΜΥΡΤΩ
Σε συνέχεια με την χλωρίδα ασχοληθήκαμε με τα μανιτάρια με αφορμή κάποια που βγήκαν στην αυλή μας
Είδαμε πολλές φωτογραφίες απο μανιτάρια μάθαμε οτι κάποια είναι δηλητηριώδη
Στο τέλος ζωγραφίσαμε με βοηθητικές τελίτσες τα δικά μας μανιτάρια στα χρώματα που είχαμε δει στις εικόνες
Σε επόμενη ημέρα κάναμε και την κατασκευή μας ”μανιτάρι”
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ”ΜΙΚΡΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ” 3Ο ΚΥΡΙΑ ΜΥΡΤΩ
Στα πλαίσια της ενότητας μικροί πράκτορες βγήκαμε στην αυλή με αποστολή να μετρήσουμε τους κορμούς των δέντρων γιατι μάθαμε ότι όσο πιο μεγάλος είναι ο κορμός τόσος πιο μεγάλο είναι το δέντρο σε ηλικία.
Είχαμε μαζί μας μεζούρες και χαρτιά και μετρήσαμε αρκετά δέντρα.Είχαμε μάθει στην τάξη και δει εικόνες από ένα κομμένο κορμό και πως η ηλικία του φαίνεται από ομόκεντρους κύκλους.Έτσι είδαμε και ένα κομμένο δέντρο που έχουμε στην αυλή αλλα απορήσαμε γιατι δεν είχε ομόκεντρους κύκλους.Είχε κάποια σημάδια και χτυπήματα που καταλήξαμε στο συμπέρασμα όπως μάθαμε στην τάξη ότι τα έντονα καιρικά φαινόμενα αποτυπώνονται στον κορμό
Μετρήσαμε με μεζούρα τα δέντρα της αυλής γράψαμε τα εκατοστά και στα συγκρίναμε.
Έτσι μάθαμε ποιο είναι το πιο μεγάλο δέντρο του σχολείου μας
Στη συνέχεια μια μαθήτρια έγραψε όλους τους αριθμούς που είχαμε καταγράψει, τους πλαστικοποιήσαμε και αποφασίσαμε να βάλουμε καρτελάκια στα δέντρα.
Έτσι είδαμε το μεγαλύτερο δέντρο της αυλής μας.
Παράλληλα παρατηρήσαμε πάνω στους κορμούς το ρετσίνι, το πιάσαμε και το μυρίσαμε
Όλη αυτην την περίοδο τα παιδιά συλλέγουν από την αυλή κουκουνάρια και καρπούς.Είναι ενθουσιασμένα που τα βρίσκουν και μας τα φέρνουν
Έτσι μάθαμε τους καρπούς του κυπαρισσιου μιας που έχουμε τέτοιο στην αυλή μας και τους καρπούς διφόρων φυτών που έχουμε στην αυλή μας
Οι μαθητές μάθανε να κάνουν την διαφοροποίηση
Συλλέξαμε βέβαια και κουκουνάρια και μάθαμε το Πευκο , τις πευκοβελόνες και τους καρπούς του
Αποφασίσαμε να τα ομαδοποιήσουμε και έτσια φτιάξαμε το κουτί με τα κουκουνάρια, τους καρπούς από φυτά, τους καρπούς από κυπαρίσσια και τα μανιτάρια που βρήκαν πολλά οι μαθητές/τριες καθώς βγήκαν πολλά στην αυλή
Σε συνέχεια της πρώτης μέτρησης των κορμών ξαναγίναμε μικροί πράκτορες και βγήκαμε να τοποθετήσουν τους αριθμούς από την περίμετρο των κορμών.
Πρίν την έξοδό μας συμφωνήσαμε να μαζευτούμε εξω γύρω από το μεγαλύτερο δέντρο και να του πάρουμε συνέντευξη.Σχεδιάσαμε στην τάξη τις πολλές πολλές ερωτήσεις που είπαν τα παιδιά τις γράψαμε στο χαρτί και το πήραμε και αυτό μαζί μας
Πήραμε ψαλίδια, σπάγγο και βγήκαμε εξω !
Αφού τοποθετήσαμε σε όλα τα δέντρα που είχαμε μετρήσει τις περιμέτρους μαζευτήκαμε γύρω από το μεγαλύτερο δέντρο.Ο νεκτάριος με το πράσινο αστεράκι έγινε το στόμα του δέντρου έκατσε κοντά στον κορμό και ήταν έτοιμος να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις !
Οι μαθητές/τριες ανακάλεσαν πολλές από τις ερωτήσεις που είχαμε στο χαρτί και ένα ένα άρχισε να ρωτά το δέντρο και ο Νεκτάριος απαντούσε.Σε κάθε περίπτωση τα παιδιά χάρηκαν πολύ αυτην την εμπειρία …….
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 40 ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΑ
Ξαναείδαμε μέρη το βίντεο —-Το δάσος που αγαπάμε και προσεχουμε—-και θυμήθηκαμε τα ζώα όπου είδαμε στο βίντεο που ζουν στο δάσος αλλά και άλλα ζώα που ξέρουμε από περιπάτους στο δάσος παραμύθια. , βιβλία
Καφέ αρκούδα ,σκίουρος ,φίδι , αγριογούρουνο , μυρμήγκια , κοκκινολαίμης , δρυοκολάπτης, κουκουβάγια,λύκος,αλεπού,ζαρκάδι,λαγός,χελώνα σκατζόχοιρος,κοτσιφι ,ελαφι.
Όλα αυτά τα ζωγράφισαμε διαλέγοντας ο καθένας το αγαπημένο του και τα βάλαμε πάνω στη ομαδική εργασία .
Στο ολοήμερο τμήμα τα παιδιά ήθελαν και έφτιαξαν με χαρτί κολλητική την πανίδα και χλωρίδα Επίσης κάναμε την φωτοτυπία με την χλωρίδα των δασών και γράψαμε την λέξη χλωρίδα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 4Ο ΚΥΡΙΑ ΜΥΡΤΩ-ΔΕΝΤΡΑ ΜΝΗΜΕΙΑ
Σήμερα ασχοληθήκαμε με το θέμα για το πιο δέντρο είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.
Αρχικά είδαμε ότι το μεγαλύτερο δέντρο στην Ελλάδα βρίσκεται στην Κρήτη στα Χανιά , είναι μια ελιά και έχει ηλικία 2000 χρόνια.
Στη συνέχεια είδαμε το παρακάτω βίντεο όπου μάθαμε και γνωρίσαμε για το ποιο ήταν το πρώτο δέντρο στον πλανήτη γή και το λέγανε αρχαιοπτέρυξ.Απο το βίντεο μάθαμε ότι έχει πια εξαφανιστεί και την πρωτιά κλέβει τώρα ένα δέντρο 5000 χρόνων που βρίσκεται στα Λευκα Όρη της Καλιφόρνιας.Μάθαμε πολλά για αυτό το δέντρο που αναφέρονται στο βίντεο και τα παιδιά το αγάπησαν και εκφράσαν την επιθυμία να πάμε να το δούμε !
Μείναμε βέβαια μόνο στο να το ζωγραφίσουμε κερδίζοντας την πρωτια γιατι αυτό το δέντρο υπάρχει ακόμα εκεί !
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 50 ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΑ
Ξαναθυμήθηκαμε από το βίντεο που είχαμε δει την πανίδα Εξηγήσαμε ότι πανίδα είναι όλα τα ζώα του κόσμου από το μυρμήγκι ,—- ελέφαντα Εστιαστηκαμε όμως στα ζώα του δάσους και παίξαμε το παιχνίδι χλωρίδα πανίδα. Κάναμε φωτοτυπία με ζώα .Τα νήπια ένωσα ν τα ζώα με το αρχικό τους ενώ τα προνήπια ένωσαν το ζώο με την σκιά του . Τη δεύτερη ωρα. τα νήπια ένωσαν τα ζώα με τα πατουσακια τους σε εργασία ενώ τα προνήπια ενώνουν τα ίδια ζωάκια του δάσους .