Συνθέτοντας την Αγάπη

Σήμερα, του Αγίου Βαλεντίνου, τα διδυμάκια μας, η Ιρέν και η Μαίρη, IMG 20240214 191209ήταν χαρούμενες γιατί το μωρό τους, η μικρή τους αδελφή, γιορτάζει το όνομά της, Βαλεντίνη. Ανέφεραν ότι σήμερα γιορτάζουν όσοι αγαπούν.
Στη συζήτηση που ακολούθησε με θέμα την αγάπη, τα παιδιά κατέληξαν ότι η αγάπη είναι ωραίο συναίσθημα που μας βοηθάει να συγχωρούμε, να χαιρόμαστε, να δημιουργούμε. Στα συμπεράσματα αυτά συνέβαλε και το τραγούδι, το οποίο το μάθαμε και το τραγουδήσαμε και με τη νοηματική γλώσσα.

Με υλικό κόκκινες και άσπρες κομμένες καρδούλες ίδιου μεγέθους, όλοι μαζί, πάνω στη μοκέτα,συνθέσαμε λουλούδια, σύννεφα, σπίτια, παλάτια, λίμνες, ήλιους, κουβέρτα, της αγάπης.1707928502436IMG 20240214 183025
Στη συνέχεια, όποια παιδάκια θέλησαν, συνέθεσαν την αγάπη σε μεγάλα χαρτόνια. 1707928917086 IMG 20240214 192633

IMG 20240214 173315

Οι 4 Εποχές στο Νηπιαγωγείο μας

Μια ιδέα έρχεται, εκφράζεται και ένα έργο δημιουργείται ομαδοσυνεργατικά.

Η  συλλογική, ομαδική εργασία προσφέρει την ευκαιρία και τη δυνατότητα για συνεργασία, ανταλλαγή ιδεών, ανάληψη καθηκόντων, υπευθυνότητα, ενισχύει την ομαδικότητα, υποστηρίζει την αποδοχή της διαφορετικότητας, προσφέρει χαρά όταν ολοκληρώνεται ένα έργο και πολύ περισσότερο, ένα έργο που αναδύθηκε από το ενδιαφέρον των παιδιών και ολοκληρώθηκε αφού οργανώθηκε, προγραμματίστηκε και υλοποιήθηκε από τα ίδια τα παιδιά. Εργαζόμενα και συνεργαζόμενα σε μικρές αυτοσχέδιες και αυτόνομες ομάδες τα παιδιά καλλιέργησαν εκτός των άλλων μερικές κοινωνικές δεξιότητες και παρουσιάζουν το αποτέλεσμα.17076711872791707672571554 1707672986577 1707672410019 1707671025642 1707670852839 1707671953998 1707671578859

Συμπράττουμε! Θέλουμε να είμαστε ΜΑΖΙ

“Μαζί”

IMG 20240224 141453

Άλλη μία Παρασκευή γεμάτη θετικά συναισθήματα, συνεργασία, και δημιουργία με το  φίλο γειτονάκι μας. Συμπράξαμε και δημιουργήσαμε βήμα βήμα το μήνυμά μας, το σύνθημά μας! IMG 20240211 171434
Όλοι ΜΑΖΙ μπορούμε να κάνουμε πολλά!IMG 20240224 141216 IMG 20240224 141417
Σας ευχαριστούμε αγαπημένα γειτονάκια, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σύρου IMG 20240211 171028

Ας πούμε αυτή τη λέξη, είναι στο χέρι μας

Το παραμύθι “Ας πούμε αυτή τη λέξη” της Μαρίας Κουτσανοπούλου, 20200219105757 as poume ayti ti lexiμας ενέπνευσε και ασχολήθηκαμε δημιουργικά τις δύο τελευταίες βδομάδες.

Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν θετικά από το παραμύθι. Συζητώντας στην ολομέλεια για τις λέξεις που μπορούμε να χρησιμοποιούμε για να βοηθάμε τους φίλους μας να αποκτούν όμορφα και θετικά συναισθήματα και εμείς να έχουμε και να προσφέρουμε ευγένεια, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι εμείς έχουμε ευθύνη για ό,τι λέμε,  για ό.τι κάνουμε, για ό,τι νιώθουμε και για ό,τι σκεφτόμαστε. Δηλαδή ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ, να επιλέγουμε τη σωστή συμπεριφορά.
Καταγράψαμε και οργανώσαμε τις προτάσεις μας: να φτιάξουμε με τις παλάμες μας έναν μεγάλο παπαγάλο με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, και να γράψουμε τις λέξεις για να τις θυμόμαστε. Πώς; να κόψουμε σε χρωματιστά χαρτιά τις σχεδιασμένες παλάμες μας και να τις κολλήσουμε στα φτερά. Πράγματι, χωρισμένοι σε 7 ομάδες σχεδιάσαμε και κόψαμε και στη συνέχεια κολλήσαμε και γράψαμε. Τον αγαπήσαμε τόσο, που συνεχώς χαϊδεύαμε τα φτερά του. Όμως η δημιουργία μας είναι μεγάλη και πρέπει να την κολλήσουμε ψηλά στον τοίχο για να τη βλέπουμε.IMG 20240123 170412IMG 20240127 230743IMG 20240127 230843IMG 20240127 225502IMG 20240203 143639
Περίσσεψαν πολλές παλάμες και σκεφθήκαμε πολλές ιδέες το τι θα τις κάνουμε, και μετά από ψηφοφορία, η πρόταση που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους, ήταν να φτιάξουμε ένα μεγάλο στεφάνι και να παίζουμε με αυτό.IMG 20240203 194201
Στην τάξη μας ήρθαν και δύο παπαγάλοι. Ο ένας μάλιστα μιλάει και λέει ό,τι λέμε. Τους αγαπήσαμε πολύ και τους παίζουμε στα παιχνίδια μας.IMG 20240125 154802IMG 20240127 233228
Τα παιδιά στη συνέχεια, μετά από αναζήτηση στο διαδίκτυο για ιδέες πώς θα φτιάξουν έναν παπαγάλο με χέρι, επέλεξαν αυτήν την ιδέα ddcbd4e7d514b7a5347b29bbf7d5d82cκαι πρότειναν να ζωγραφίσουν στο χέρι τους τα χρώματα του ουράνιου τόξου και να αποτυπώσουν στο χαρτί τους φτιάχνοντας το παπαγάλο τους. ΣεIMG 20240127 231659IMG 20240127 232110 1706390700579 1706389167601
Μερικά παιδιά ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ που έφτιαξαν με την παλάμη τους παπαγάλους, τους χρωμάτισαν, τους κόλλησαν σε ξυλάκι, φτιάχνοντας έτσι μαρότες κουκλοθέατρου και παίζουν. Έφτιαξαν συνεργατικά και το σκηνικό τους και παίζουν, καλλιεργώντας το λόγο τους.1706964006871
Η κυρία, έγραψε σε χρωματιστά χαρτιά την κάθε λέξη που έμαθε και έλεγε ο παπαγάλος στο παραμύθι, και προσέθεσαν και άλλες, όπως συγχαρητήρια, μπράβο, ευγένεια, μαζί . Παίξαμε με τις λέξεις, και ακούγαμε το τραγούδι τα 7 ποτάμια όπως το είχαμε φτιάξει πέρυσι.

Ολοκληρώσαμε, δημιουργικά με δύο δημιουργίες: επινοήσαμε ένα ομαδικό παιχνίδι που το ονομάσαμε “το παιχνίδι του παπαγάλου” σύμφωνα με το οποίο ρένα παιδί, λέει μία λέξη και ο καθένας με τη σειρά του την επαναλαμβάνει. Πριν τελειώσουν όλα τα παιδιά ο πρώτος λέει και μία δεύτερη λέξη και μια τρίτη κλπ και πρέπει οι υπόλοιποι να τις θυμόμαστε για να τις επαναλαμβάνουμε. Διασκεδάζουμε πολύ όταν το παίζουμε αν και συχνά μπερδευομαστε, γελάμε και πάμε από την αρχή.
Η δεύτερη δημιουργία μας είναι ένα τραγούδι. Την ώρα του μεσημεριανού φαγητού προέκυψε.  Συνθέσαμε τους στίχους, βρήκαμε ρυθμό και μελωδία. Το μάθαμε, το τραγουδάμε, το ενορχηστρώσαμε με τα μουσικά όργανα της τάξης μας και σας το παρουσιάζουμε.

 

Ο Ήλιος και ο Άνεμος

Η τελευταία βδομάδα του Γενάρη ήταν πραγματικά χειμωνιάτικη.  Κρύο, βροχή, τσουχτερός βοριάς, μανιασμένα κύματα στη θάλασσα, απαγορευτικός απόπλους των πλοίων στο νησί μας, χιόνια στην υπόλοιπη Ελλάδα, απουσίες πολλές στο Νηπιαγωγείο μας.
Σήμερα ασχοληθήκαμε με τον άνεμο. Η αφορμή δόθηκε από τα ίδια τα παιδιά καθώς το πρωί επικρατούσαν δυνατοί άνεμοι στο νησί μας. Τα παιδιά περιέγραψαν πώς ήρθαν στο σχολείο και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο Άνεμος είναι πιο δυνατός από τον Ήλιο. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το παραμύθι του Αισώπου”Ο Ήλιος και ο Βόρειος Άνεμος” .

Συζητήσαμε στη συνέχεια την ιστορία και κατανοήσαμε ότι ο Ήλιος είναι πιο δυνατός γιατί έχει καλή συμπεριφορά, πάει με το καλό, όπως λέει και το σχετικό ποίημα του ποιητή Γεωργίου Δροσίνη.vorias Helios
Ο Γεώργιος Δροσίνης Georgios Drosinisήταν Έλληνας ποιητής, πεζογράφος και δημοσιογράφος. Ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της Νέας Αθηναϊκής Σχολής στην ποίηση και της ηθογραφίας στην πεζογραφία. Συνέθεσε σε έμμετρο λόγο, σε ποίημα, το παραμύθι του Αισώπου.
Διαβάσαμε το ποίημα, το μάθαμε και αποφασίσαμε να το εικονογραφήσουμε,  να το φτιάξουμε βιβλίο και να το βάλουμε στη βιβλιοθήκη της τάξης μας.IMG 20240201 214711 Δουλέψαμε συνεργατικά σε ομάδες των δύο παιδιών. Κάθε μία ομάδα ανέλαβε μία σελίδα του βιβλίου.1706824349919
Τέλος, αναλάβαμε ρόλους και δραματοποιήσαμε την ιστορία,1706825065326  “ντύνοντας” το ποίημα με ήχους από τα μουσικά μας όργανα και συνοδεύαμε τη δραματοποίηση του ποιήματος.

ΜΑΖΙ ξανά, με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης Σύρου

ΜΑΖΙ ξανά και τη φετινή χρονιά! IMG 20240127 214125Συμπράττουμε και πάλι οργανωμένα, με πρόγραμμα που βασίζεται στην αγάπη,  στη συνύπαρξη, στη συνεργασία, στη χαρά!
Γειτονάκι αγαπημένο είναι το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης με το οποίο μοιραζόμαστε την κοινή αυλή. ΜΑΖΙ! Χωρίς κάγκελα, χωρίς όρια, συνυπάρχουμε, παίζουμε. Καθημερινά ανταλλάζουμε χαμογελαστές καλημέρες.
Στη βάση αυτή, τα δύο σχολεία, αποφασίσαμε να πλαισιώσουμε μία συνεργασία στοχοπροσηλωμένη στην Αποδοχή της Διαφορετικότητας, στη Συνεργασία, στην Καλλιέργεια Κοινωνικών Δεξιοτήτων, στον Σεβασμό στην Μοναδικότητα, στην Ενσυναίσθηση, στην Υποστήριξη, στην Αλληλοβοήθεια, και θα συμπράτουμε κάθε βδομάδα, από τον Ιανουάριο ως τον Ιούνιο, παίζοντας, γελώντας συνεργαζόμενοι, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας σχέσεις, καλλιεργώντας θετικά συναισθήματα αμφότεροι.1706385065798
Ήδη τις δύο προηγούμενες Παρασκευές τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης μας επισκέφθηκαν στις τάξεις και κάναμε όμορφες δράσεις γνωριμίας. Τραγουδήσαμε, “χορέψαμε”, γελάσαμε και γεμίσαμε με χαμόγελα, μιας και δημιουργήθηκαν νέες φιλίες με τα γειτονάκια μας.IMG 20240127 213242
Αποτυπώσαμε τις όμορφες εμπειρίες μας στο χαρτί με ζωγραφική και όχι λέξεις γιατί δεν ξέρουμε να γράφουμε! 1706384265586

Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης Κ.Ο.Θ. Live-streaming

Σήμερα παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα, διαδικτυακά στην μεγάλη τάξη, και τα δύο τμήματα, την υπέροχη μουσική παράσταση της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης “Ο Πέτρος και ο λύκος”. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την παράσταση η οποία ήταν πραγματικά υπέροχη. IMG 20240127 192536
Πριν από αυτό, έγινε γνωριμία με τα μουσικά όργανα, την ορχήστρα και παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης ήχου, ρυθμού και μουσικών οργάνων.
Με αφορμή το μουσικό παραμύθι “Ο Πέτρος και ο Λύκος” του Prokofiev

που θα παρακολουθούσαμε ζωντανά από την Κρατική ορχήστρα Θεσσαλονίκης, γνωρίσαμε τα μουσικά όργανα της ορχήστρας. Ακούσαμε τα κρουστά και τα διακρίναμε ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους σε ξύλινα/ δερμάτινα και μεταλλικά. Επίσης, ακούσαμε τα πνευστά και τα διακρίναμε σε ξύλινα και χάλκινα. Πειραματιστήκαμε με τους ήχους των κρουστών μουσικών οργάνων. Έπειτα, τα παιδιά σε ζευγάρια επέλεξαν από ένα μουσικό όργανο και έπαιξαν το παιχνίδι των ερωταπαντήσεων. Το ένα παιδί έπαιζε το μουσικό όργανο και το άλλο προσπαθούσε να μιμηθεί τον ίδιο ρυθμό. Ακόμη , αξιοποιώντας το διαδραστικό πίνακα παίξαμε πιάνο 🎹 .
Αφού είδαμε τα μουσικά όργανα κ εξηγήσαμε τις 3 κατηγορίες, παίξαμε το παιχνίδι αναγνώρισης των μουσικών οργάνων μέσω της αφής .
Παίξαμε κι ένα άλλο παιχνίδι αναγνώρισης της χροιάς του μουσικού οργάνου. Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες και καθισμένα πλάτη με πλάτη, ώστε να μην βλέπουν το ένα το άλλο, έπαιζαν τα μουσικά τους όργανα με σειρά. Όποιο παιδάκι, της άλλης ομάδας άκουγε και αναγνώριζε τον ήχο του μουσικού οργάνου που άκουγε, απαντούσε με το δικό του όργανο με τον ίδιο ρυθμό.IMG 20240127 193430 1706376753476 IMG 20240127 193343IMG 20240127 192738 IMG 20240127 192603 IMG 20240127 192633 IMG 20240127 192443

 

Τα επιφωνήματα του Χειμώνα

Το τραγούδι του Χειμώνα, είναι ένα παλιό γερμανικό παιδικό τραγούδι του Γερμανού εκπαιδευτικού και μουσικού Hoffmann von Fallersleben.  Στα ελληνικά το τραγουδάμε έτσι.

Ακούγοντας το τραγούδι, παρατηρήσαμε ότι έχει φωνούλες, τα επιφωνήματα! Α,Ε,Ι,Ο,ΟΥ.
Τραγουδήσαμε το τραγούδι, απομονώσαμε τις φωνούλες και βρήκαμε λέξεις που είχαν το ίδιο αρχικό με αυτές τις οποίες η κυρία τις έγραψε σε μικρά χαρτάκια που είχαν όλα τα ίδιο μέγεθος και χρώμα. Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι: Τοποθετήσαμε τις λέξεις στο πάτωμα και ακούγοντας τον χειμώνα του Vivaldi,

γίναμε χιονονιφάδες που έπρεπε να βρούμε μια λέξη για την κάθε φωνούλα, όταν σταματούσε η μουσική.IMG 20240127 182702 Στο τέλος  τις κολλήσαμε σαν μόμπιλ, κάτω από το συννεφάκι που είχε τη φωνούλα.IMG 20240127 182351
Μας αρέσει πολύ να λέμε τα επιφωνήματα και να τραγουδούμε το τραγούδι και σκεφθήκαμε να χωριστούμε σε ισάριθμες ομάδες, να αναλάβουμε από ένα επιφώνημα και να το αποδώσουμε εικαστικά. Η κάθε ομάδα αποφασίζει το πώς, τα υλικά, την τεχνική και τα χρώματα και δημιουργεί.1706371212950 IMG 20240127 180547
Τέλος ζωγραφίσαμε με την τεχνική του λαδοπαστέλ και της νερομπογιάς χιονονιφάδες  σε χαρτίIMG 20240127 182242IMG 20240127 182337  αλλά και όλοι μαζί σε αλουμινόχαρτο χειμωνιάτικο τοπίο.IMG 20240127 181947

Το φεγγάρι του Γενάρη, μοιάζει με μαργαριτάρι

Η πανσέληνος του Γενάρη πλησιάζει, αύριο το φεγγάρι γεμίζει και τα παιδιά έφεραν το θέμα στην τάξη.
Αναρωτηθήκαμε πώς είναι, τι σημαίνει γεμίζει, πώς μοιάζει, ποιο το χρώμα του, γιατί το λέμε φεγγάρι και αρχίσαμε να οργανώνουμε τί θέλουμε να μάθουμε και να κάνουμε. Πρώτα, ψάξαμε στα βιβλία της βιβλιοθήκης μας, μετά, ψάξαμε στο διαδίκτυο. Εκεί, είδαμε το παρακάτω βίντεο, με τις φάσεις του φεγγαριού,

το οποίο μάς εντυπωσίασε.
Στη βιβλιοθήκη μας, βρήκαμε αυτό το παραμύθι,received 279022238186018 “Τι συμβαίνει μια νύχτα του Γενάρη; Ενώ ένα νεαρό, ανυπόμονο, ολοστρόγγυλο φεγγάρι ετοιμάζεται να πάρει τη θέση του στον ουρανό, ένα αναπάντεχο πρόβλημα πρέπει να λυθεί άμεσα!Ποιος θα μπορούσε άραγε να το βοηθήσει; ” το διαβάσαμε και το ζωγραφίσαμε,IMG 20240124 204117 IMG 20240124 203957IMG 20240124 204013ακούγοντας την όμορφη μελωδία.

Στην διαδικτυακή μας αναζήτηση, είδαμε ότι υπάρχει μία παροιμία που αναφέρεται στο φεγγάρι. Το φεγγάρι του Γενάρη μοιάζει με μαργαριτάρι.
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο

που αφορούν

στη δημιουργία του μαργαριταριού.
Στη συνέχεια  μάθαμε την παροιμία, την κτυπήσαμε ρυθμικά, την χωρίσαμε σε λέξεις, τις ανακατέψαμε, τις βάλαμε στη σειρά τους, παίξαμε το παιχνίδι της κρυμμένης λέξης, την γράψαμε, και δημιουργήσαμε μικρούς πίνακες με το θέμα της.received 652920653501782 Βάψαμε, με σφουγγάρι και μαύρο χρώμα το χαρτί, ρίξαμε ασημόσκονη, κόψαμε σε ασημένιο χαρτί το φεγγάρι μας και κολλήσαμε λέξη λέξη την παροιμία.IMG 20240124 203810

IMG 20240124 204938 IMG 20240124 205006 IMG 20240124 204909

 

Χειμωνιάτικες Παγοζωγραφιές

Με αφορμή το παραμύθι του Μ. Κοντολέων “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” …

Φτιάξαμε πολύχρωμα παγάκια, τα οποία χρησιμοποιήσαμε για να ζωγραφίσουμε. IMG 20240121 1440271705841779891IMG 20240121 145355IMG 20240121 150706
Ακόμη ζωγραφίσαμε την πολύχρωμη πολιτεία του χειμώνα, με την τεχνική της νωπής κιμωλίας.1705841163323IMG 20240121 150509
Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το τραγούδι “5 χιονάνθρωποι”…IMG 20240121 144142