“Γη μας, σε αγαπάμε” Παγκόσμια Ημέρα Γης 2024
10 ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε για την προστασία της Γης μας- Ενεργός Πολίτης
Η 22η Απριλίου είναι η παγκόσμια ημέρα Γης. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΕΡΓΟΥΜΕ προς όφελος του πλανήτη μας, τον οποίο δυστυχώς ο ανθρώπινος πολιτισμός από τη βιομηχανική επανάσταση και δώθε, έχει ρουφήξει αλόγιστα και χωρίς σύνεση και σεβασμό και μόνο προς όφελος του ανθρώπου και κανενός άλλου είδους έμβιου ή όχι που βρίσκεται στον πλανήτη, τους φυσικούς πόρους του από τη μια πλευρά και από την άλλη καταστρέφει το φυσικό περιβάλλον δημιουργώντας άπειρα περιβαλλοντικά προβλήματα τα οποία επηρεάζουν αρνητικά τελικά και τον άνθρωπο.
Στο πλαίσιο αυτό, εκπονήσαμε ένα στοχοθετημένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα που ξεκίνησε στις 22 Απριλίου και ολοκληρώθηκε στις 5 Ιουνίου την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με την επίσκεψή μας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Με οδηγό τις αρχές της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και στον άξονα του Ενεργού Πολίτη, αφού εντοπίσαμε τα θέματα που ταλαιπωρούν τη Γη μας, με πηγή τις εμπειρίες, τα βιώματα και την καθημερινότητα, με ενημερωτικές πηγές από το διαδίκτυο, από βιβλία και άλλα έντυπα όπως εφημερίδες, περιβαλλοντικά περιοδικά, εικόνες, διαφημίσεις κ.α., ορίσαμε, ως η περιβαλλοντική ομάδα του νηπιαγωγείου μας, ποια θα είναι η στάση μας και η συμπεριφορά μας στο περιβάλλον, και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως άτομα για να προστατέψουμε τη Γη μας.
Με παιδαγωγικά εργαλεία και μεθόδους όπως η συνεργασία σε ομάδες, η συλλογική λήψη αποφάσεων μέσα από δημοκρατικό διάλογο, με θεατρικό παιχνίδι, ιστορίες και σχετικά παραμύθια και τραγούδια, με κατασκευές και με δράσεις όπως το να αποτυπώσουμε τις ιδέες μας για την προστασία του περιβάλλοντος σε κατασκευές και να τις μοιράσουμε στους γονείς μας, να ενημερώσουμε τα παιδιά όλου του νηπιαγωγείου, να φτιάξουμε ομαδικές μεγάλες κατασκευές με τις ιδέες μας και να τις αναρτήσουμε σε εμφανές σημείο στο νηπιαγωγείο ώστε να τις βλέπουν όλοι,
αλλά το κυριότερο, να αλλάξουμε τη δική μας συμπεριφορά ακόμη και καθημερινά με το να μην σπαταλάμε καθημερινά το νερό, να σβήσουμε το φως, να εξοικονομούμε ενέργεια, να ανακυκλώνουμε, να φυτεύουμε, να χαρίζουμε πράγματα, ρούχα, φαγητό, να προστατεύουμε τις μέλισσες, να φροντίζουμε τα ζώα, να αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε αυτοκίνητο και να προτιμούμε το ποδήλατο, το περπάτημα ή το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αλλάζουμε στάση, συμπεριφορά, δείχνουμε σεβασμό στη μάνα Γη, μαθαίνουμε ότι
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΣΤΗ ΓΗ ΜΑΣ
και στο χέρι μας είναι να την προσέχουμε και να τη φροντίζουμε γιατί την ΑΓΑΠΑΜΕ
Καλοκαιρινές αυτοπροσωπογραφίες
Πλησιάζει το τέλος της σχολικής χρονιάς και σκεφθήκαμε να ασχοληθούμε με ζωγραφική προσώπου και ιδιαίτερα τις προσωπογραφίες μας.
Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο τον όρο προσωπογραφία και παρατηρήσαμε πώς ο κάθε ζωγράφος, αποτύπωσε τον εαυτό του στον καμβά. Κατανοήσαμε ότι η προσωπογραφία και κατ’ επέκτασης, η αυτοπροσωπογραφία, δεν είναι φωτογραφία. Κατανοήσαμε ότι ο καλλιτέχνης ζωγραφίζει με τη ματιά της ψυχής και την τεχνική της ζωγραφικής. https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1
Στη συνέχεια, προχωρήσαμε στις δικές μας δημιουργίες.
Όμως, το καλοκαίρι είχε έρθει, είχε μπει στην τάξη και στη ζωή μας και σκεφθήκαμε να ζωγραφίσουμε την προσωπογραφία του αλλά και τις αυτοπροσωπογραφίες μας να κολυμπούν στη θάλασσα!
Η επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Σύρου
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου, ανάμεσα στις άλλες δράσεις μας ήταν και αυτή της επίσκεψης στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Σύρου.
Η υποδοχή που μας επεφύλαξαν οι Πυροσβέστες ήταν συγκινητική. Μας περιποιήθηκαν, μάς εξήγησαν ποια είναι η δουλειά τους, απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις και τις απορίες μας, μας έμαθαν πώς να προσλαμβάνουμε μία φωτιά, πώς να προστατευόμαστε σε περίπτωση πυρκαγιάς, πώς να προστατεύουμε το περιβάλλον από τη φωτιά.
Επίσης, μας ξενάγησαν στο χώρο του Σταθμού, φορέσαμε το κράνος του πυροσβέστη, πήραμε τη μάνικα και ρίξαμε νερό, ανεβήκαμε στα πυροσβεστικά οχήματα, πατήσαμε τη σειρήνα.
Το πιο συγκινητικό όμως ήταν ότι απένειμαν στο κάθε παιδάκι ένα αναμνηστικό δίπλωμα, με το όνομα του παιδιού. Σας ευχαριστούμε πολύ ❤️.
Γιορτή αποφοίτησης 2024
Η επίσκεψη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου κ. Δωροθέου Β’ στο Νηπιαγωγείο μας
Η προσφορά της Εκκλησίας μας
Την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024, είχαμε την Τιμή να μας επισκεφθεί ο αγαπημένος μας Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Δωρόθεος Β’, συνοδευόμενος μετά του Αρχιδιακόνου του, π. Αντωνίου Τριανταφύλλου, του Εφημερίου της Ενορίας των Ταξιαρχών, Οικονόμο, π. Νικόλαο Χαρούλη και του μέλους του Φιλοπτώχου Ταμείου της Ενορίας μας, των Ταξιαρχών, κ Ρένας Ξαγοράρη, ύστερα από πρόσκλησή μας.
Θελήσαμε να τους ευχαριστήσουμε με τον δικό μας τρόπο, μέσα από την καρδιά μας, για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, (που βρίσκεται πάντα στο πλευρό μας, για το καλό των παιδιών μας), για παροχή δύο Η/Υ , καθώς οι δικοί μας ήταν 22 χρόνων, παρωχημένοι και δεν λειτουργούσαν πλέον.
Τα παιδιά κι εμείς, με ευγνωμοσύνη, χαρά και ενθουσιασμό, σε δύο ομάδες, οργανώσαμε και δημιουργήσαμε δύο μεγάλους πίνακες με το ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ μας, για να το προσφέρουμε ως ελάχιστο δώρο στον αγαπημένο μας Μητροπολίτη αλλά και στον παππά μας που πάντα είναι αρωγοί μας.
Τα παιδιά και οι Νηπιαγωγοί, ευχαρίστησαν θερμά, υποδεχόμενα με τραγούδια και χαμόγελα, για την προσφορά δύο Ηλεκτρονικών υπολογιστών απαραίτητων για την εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, την Ιερά μας Μητρόπολη, την Ενορία Ταξιαρχών και τον Σύλλογο Γονέων!
Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος μοίρασε δώρα σε όλα τα παιδιά!
Η εκκλησία μας είναι πάντα δίπλα στα παιδιά μας!
https://www.imsyrou.gr/index.php/eidiseis/223-arxeio-eidiseon-2024/8088-me-ta-paidia-tou-2ou-nipiagogeiou-ermoupoleos?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR12vMKhwhH5Za4qsLx-nxELXrW82BdYM4jtBZt8PNO1HelY5wheE2ZBLPs_aem_ZmFrZWR1bW15MTZieXRlcw
ΜΑΖΙ με το Ειδικό Δ.Σ. Ερμούπολης
Ολοκλήρωση της Σύμπραξης
Ολοκληρώθηκαν και τη φετινή χρονιά οι συμπράξεις μας με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης. Επισκεφθήκαμε τα γειτονάκια μας στο σχολείο τους, στις αίθουσες καθίσαμε μαζί και τραγουδήσαμε την “Καλημέρα” μας,θαυμάσαμε το χώρο των τάξεων με τις δημιουργίες τους, παίξαμε μαζί τους με τα παιχνίδια τους και στο τέλος στην κοινή αυλή παίξαμε ομαδικά και συνεργατικά παιχνίδια. Το ευχαριστηθήκαμε.
Αγαπημένα μας γειτονάκια, περάσαμε υπέροχα και τη φετινή χρονιά. Σας ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι και του χρόνου και πάλι
ΜΑΖΙ
Η γιορτή της Μητέρας
Πώς γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ
Στη γιορτή της Μητέρας τη φετινή χρονιά μάθαμε πώς γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ. Η υπέροχη και τρυφερή ιστορία της συγγραφέως Αγγελικής Βαρελά μάς συγκίνησε
και σκεφθήκαμε, με έμπνευση την ιστορία να ζωγραφίσουμε τις έννοιες των λέξεων και παίξουμε ένα παιχνίδι που τα παιδιά έπαιξαν με ενθουσιασμό! Μόνο που κάναμε μια αλλαγή: τα παιδιά αποφάσισαν να αλλάξουν το “ευχαριστώ” με το “ελάφια” και το “τραγούδι” με “τούρτα ” γιατί τους ήταν πιο εύκολο στη ζωγραφική.
Θέλαμε όμως να κάνουμε ένα δώρο στη μανούλα μας που γιορτάζει και με τη συνοδεία του τραγουδιού,
με έμπνευση την αγάπη μας και με τα χεράκια μας φτιάξαμε ένα υπέροχο λουλούδι και ένα μενταγιόν να το φοράει, πάνω τους γράψαμε την ευχή μας για χρόνια πολλά και το προσφέραμε με αγάπη.
Πασχαλινά 2024
Οι πασχαλινές δημιουργίες μας
Με κέφι, καλή διάθεση, δημιουργική όρεξη, μάθαμε την ιστορία των παθών του Χριστού και την Ανάστασή του, τα έθιμα της Μεγάλης Βδομάδας και της Λαμπρής, διαβάσαμε παραμύθια και ιστορίες, παίξαμε παιχνίδια και χειροτεχνήσαμε διακοσμητικά αυγά, ευχετήριες κάρτες, λαγουδάκια, κουνελάκια, καλαθάκια, αυγοθήκες, συνθέσεις, με ποικιλία στα υλικά και στις τεχνοτροπίες.
Χρησιμοποιήσαμε ποικίλες τεχνικές και υλικά όπως ζωγραφική με πιρούνι, κοτοπουλάκι με φελλό, χαρτιά βελουτέ και γλασέ για το σχεδιασμό των κουνελιού και μαρκαδόρο καθώς και τρίμματα ξυλομπογιάς για το γαλάζιο φόντο.Τα πασχαλινά έργα τέχνης!
Βάψαμε ρολά υγείας και φτιάξαμε τα κουνελάκια μας και τις λουλουδένιες αυγοθήκες μας.
Με πον-πον και τέμπερα διακοσμήσαμε τα τρισδιάστατα χάρτινα πασχαλινά αυγά μας.
Χάρτινο Πασχαλινό αυγό. Το κάθε παιδί έγραψε τα αρχικά του ονόματός του. Έπειτα, τραβήξαμε γραμμές και χρωματίσαμε με νερομπογιές. Δράση με το Ειδικό σχολείο.Με σφουγγάρι βάψαμε κόκκινα τα λευκά χάρτινα μπολάκια παγωτού, κόψαμε την πασχαλίτσα μας και φτιάξαμε το καλαθάκι μας.
Τα χάρτινα μπολάκια παγωτού, βάφτηκαν και πράσινα και έγιναν καλαθάκια με μία ωραία πεταλούδα που τη δημιουργήσαμε με μία τεχνική χρώματος και χάρακα.
Με λαδοπαστέλ και νερομπογιά διακοσμήσαμε τα πασχαλινά αυγά μας. Πρώτα ζωγράφισε το κάθε παιδάκι οποίο σχέδιο επιθυμούσε με λαδοπαστέλ πάνω στο αυγό και στη συνέχεια το έβαψε με νερομπογιές.
Οι πασχαλινές μας καρτούλες.
Καλό Πάσχα και του χρόνου με Υγεία
Αθλητική, Ολυμπιακή, Παραολυμπιακή Παιδεία και Αξίες ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ
Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΥΠΑΙΘΑ
Με πολλή χαρά και όρεξη, συμμετείχε το Νηπιαγωγείο μας στην Αθλητική Εβδομάδα Ολυμπιακής , Παραολυμπιακής Παιδείας και Αξίες ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ από τη Δευτέρα 8-4-2024 μέχρι και την Παρασκευή 12-4-2024, ύστερα από την ενημέρωση για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΥΠΑΙΘΑ και την πρόσκληση του Δήμου Σύρου -Ερμούπολης. Άλλωστε, πώς θα μπορούσαμε να μην λάβουμε μέρος, όταν ο φωτισμένος Συριανός διανοούμενος ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ, στον οποίο είναι αφιερωμένο το αθλητικό κέντρο της Σύρου, ήταν αυτός που κατάφερε την επανέναρξη των ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ παγκοσμίως το 1896.https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%
Όλη την εβδομάδα, τα παιδιά, έμαθαν για τον Δημήτριο Βικέλα, την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, για την Αρχαία Ολυμπία, για την τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας και τον συμβολισμό της, για το σήμα των Ολυμπιακών αγώνων, για τα αθλήματα, για τη Γαλλία, το Παρίσι και τον πύργο του Άιφελ.
Με το διαδίκτυο ως εργαλείο πληροφορίας παρακολούθησαν τα παιδιά βίντεο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα Ολυμπιακά αθλήματα …
Τέλος, με αφορμή εικόνες αθλητών των Παραολυμπιακών αγώνων τα παιδιά παρακολούθησαν την αληθινή ιστορία του Εμμανουέλ και τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο αρκεί να υπάρχει θέληση.
Με ποικίλες δραστηριότητες εικαστικές, κινητικές, θεατρικού παιχνιδιού, με μιμήσεις και κατασκευές, ατομικές, ομαδικές και συνεργατικές, με αγώνες και αθλήματα που έπαιξαν σε όλο το σχολείο, συμμετείχαν και στο τέλος φυσικά πήραν και το βραβείο τους, όπως οι ολυμπιονίκες. Το Νηπιαγωγείο είναι έτοιμο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 στο Παρίσι!