Το Φορτηγάκι της Green City και πάλι στο σχολείο μας.
Τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις και ενημερώθηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος, τη μείωση των αποβλήτων και την εξοικονόμιση ενέργειας.
Ως μέλη του Αειφόρου Νηπιαγωγείου μας οι μαθητές/τριές μας ήξεραν και ανέφεραν τις κατηγορίες ανακυκλώσιμων υλικών:
Πληροφορηθήκαμε με ιδιαίτερη χαρά ότι πολλοί μαθητές/τριές μας ήδη ανακυκλώνουν υλικά στο ειδικό φορτηγάκι της Green City, που βρίσκεται κάθε Δευτέρα κοντά στο σχολείο μας.
Αφού τα παιδιά ενημερώθηκαν για την όλη διαδικασία, ανακύκλωσαν συσκευασίες και υλικά, που είχαμε συγκεντρώσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς στο σχολείο αλλά και άλλα, που έφεραν από το σπίτι.
Ευχαριστούμε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί, που όλοι μαζί φροντίζουμε, ώστε να γίνει ο κόσμος μας πιο πράσινος καθημερινά!!!
Ευχαριστούμε τον κ. Γιάννη Ελευθεριάδη – Γιώργος Τμήμα 1, την κ. Ιφιγένεια – Ελπίδα Τμήμα 1, την κ. Φρόσω – Μιχάλης Κ. Τμήμα 2 και την κ. Μαρίνα – Βαλέρια Τμήμα 3, για την πολύτιμη βοήθειά τους στην διαλογή των υλικών.
CodeWeek 2024
Ενεργή φέτος η συμμετοχή μας στην εβδομάδα Code Week 2024 με συμμετοχές από τα δύο Ολοήμερα Τμήματα αλλά και από το Τμήμα Ένταξης.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού έχει ως στόχο να ενσωματώσει την κωδικοποίηση, την υπολογιστική σκέψη και τον ψηφιακό γραμματισμό, φέρνοντας παράλληλα κοντά ανθρώπους με κίνητρα για τον εορτασμό της δημιουργικότητας και της καινοτομίας μέσω του κώδικα.
Οι δραστηριότητές μας φέτος είναι σχετικές με την εξερεύνηση των γραμμάτων, τη φωνολογική ενημερότητα συνδυασμό με τα ονόματα των παιδιών και την δημιουργία άλφα βήτας. Όλες οι δραστηριότητες έγιναν σε συνεργασία με δίκτυο Νηπιαγωγείων από όλη την Ελλάδα.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ 2
Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις, που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο μαθητής/τρια βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο του πλέγματος.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ 1
Τα παιδιά έφτιαξαν τις αρχικές φωνές των ονομάτων τους, είδαν και μέτρησαν ποια και πόσα παιδιά υπάρχουν με την ίδια φωνή στο τμήμα τους και κατόπιν προχώρησαν στην κωδικοποίηση. Έγιναν δραστηριότητες, ώστε να κινηθεί η μελισσούλα μεταξύ της λέξης που ξεκινάει από την ίδια φωνή με το όνομα των μαθητών/τριών αλλά και μεταξύ των ονομάτων των μαθητών/τριών κ.α
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
Οι μαθητές/τριες του Τμήματος Ένταξης έφτιαξαν τη δική τους άλφα βήτα και η μελισσούλα beebot κινήθηκε στην εξέρευση λέξεων με δύο έως πέντε συλλαβές.
Κυκλική Οικονομία, η Αρχή της Αειφορίας
Πόσο ποιο ευχάριστα μπορούσε να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά από μια περιβαλλοντική Δράση με την πολύτιμη βοήθεια της cosmic φ;
Διασύνδεση παλαιών και νέων μαθητών/τριών μέσα από τη βιωματική μάθηση για τις αρχές και τους στόχους του Αειφόρου Νηπιαγωγείου μας. Μέσα από την αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών και την μη τυπική εκπαίδευση η διήμερη περιβαλλοντική Δράση στις αρχές Οκτωβρίου περιελάμβανε:
- φυτεύσεις χειμερινών λαχανικών σε γλάστρες και παρτέρια του σχολείου, όπως μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, κόκκινο λάχανο, παντζάρι, σπανάκι, μαρούλι, καρότο, γουλί.
- δημιουργία νέου παρτεριού, ώστε να μεγαλώσει ο σχολικός κήπος με παλέτες από το Δήμο Χολαργού και ξυλουργικές εργασίες από την ομάδα της Cosmic φ.
- συντήρηση του βοτανόκηπου
- τοποθέτηση 2ου κομποστοποιητή στον σχολικό κήπο
- ενημέρωση για την διαδικασία της κομποστοποίησης των νέων μαθητών/τριών από τους παλαιότερους μαθητές/τριες και συμμετοχή τους με βιωματικό τρόπο στην λειτουργία αυτών
- “συμβόλαιο συμφωνίας” για ερχομό των οργανικών υλικών “από την κουζίνα της μαμάς στο Νηπιαγωγείο” 3 φορές την εβδομάδα και τοποθέτηση αυτών στους κομποστοποιητές του σχολείου από τους μαθητές/τριες μας
- παρατήρηση του compost, που είχε ήδη δημιουργηθεί από την προηγούμενη χρονιά
- κομποστοποίηση και στο σπίτι με τους μικρούς καφέ κάδους, που μοιράστηκαν σχεδόν σε όλους τους νέους μαθητές/τριές μας με την συμβολή του Δήμου Χολαργού και της κ. Κατερίνας Γκούμα – Αντιδημάρχου Καθαριότητας, Ανακύκλωσης & Ποιότητας ζωής Χολαργού στην εταιρεία Δήμος Παπάγου-Χολαργού
Παρακολουθούμε από κοντά την παραγωγή, που είχαμε φυτέψει το Μάϊο, πιπεριές και ντοματίνια στο πανέρι μας
Συνεργατικό φύτεμα νέων λαχανικών για φροντίδα από κοινού και παρατήρηση
Οργανώνοντας τις νέες φυτεύσεις…
Το νέο μας περτέρι με την πολύτιμη βοήθεια της Cosmic φ
Οργανικά Υλικά από την κουζίνα της μαμάς στον κομποστοποιητή του σχολείου
Γεμίζοντας και εγκαινιάζοντας τον 2ο κομποστοποιητή του Νηπιαγωγείου μας
Οι μικροί καφέ κάδοι για κομποστοποίηση στο σπίτι μας
Ξεκίνησε πολύ ελπίδοφορα η νέα σχολική χρονιά με αειφόρες πρακτικές, σωστή διαχείριση απορριμάτων και τρόπους κυκλικής οικονομίας διανύοντας με πολύ ελπιδοφόρα βήματα την 3η χρονιά συμμετοχής μας στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα Eco Schools – Οικολογικά Σχολεία και διεκδικώντας τη σημαία βράβευσής μας.
Συνεχίζουμε με όρεξη…
ευχαριστούμε Cosmic φ, ευχαριστούμε κ. Κ. Γκούμα, που είστε πολύτιμοι αρωγοί στην προσπάθειά μας.
Παγκόσμια ημέρα των Ζώων-Τμήμα 1
Η Μόμο, η μασκότ της τάξης, ανακοίνωσε αναστατωμένη, πώς έχασε τους φίλους της. Τα ζώα της τάξης είχαν πικραθεί, που τα ξεχάσαμε και ασχολούμαστε τις τελευαταίες ημέρες μόνο με τα δέντρα, τα φυτά και την ανακύκλωση και έφυγαν από την τάξη αφήνοντας ίχνη. Τα παιδιά, αφού ακολούθησαν τα ίχνη τους, τα πρόλαβαν λίγο πριν φύγουν από το σχολείο και διάβασαν το γράμμα, που είχαν αφήσει τα στενοχωρημένα ζώα. Τα επέστρεψαν στην τάξη κι εκεί συζητήσαμε για το τί σημαίνει άραγε παγκόσμια ημέρα ζώων και τί γνωρίζουμε για τα ζώα. Στη συνέχεια τα παιδιά πρότειναν να τους κάνουμε πάρτυ για να χαρούν, βάλαμε μουσική και χορέψαμε και τους προσφέραμε γλυκό για να γλυκάνουν την πίκρα τους. Τα παιδιά επίσης πρότειναν να γράψουμε και ταμπέλα έξω από το κουτί των ζώων για να αναγνωρίζουμε πιο εύκολα το κουτί τους. Τέλος, αφού συζτήσαμε για το πώς μπορούμε να φερόμαστε στα ζώα γύρω μας, φτιάξαμε αφίσα με τις σκέψεις των παιδιών και μικρές ζωγραφιές με τους εαυτούς τους παρέα με ένα ζωάκι.
Στις 5 Ιουνίου, όλοι οι μαθητές/τριες και οι Εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας, γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Όλα τα τμήματα δημιουργήσαν από κοινού κατόπιν αμοιβαίας συνεργασίας, ένα μεγάλο ταμπλό με θέμα: “Πώς Σώζουμε το Περιβάλλον;“. Η σχολική Χρονιά έκλεισε με μια συνολική πρακτική από όλους μας υπέρ της Προστασίας του Περιβάλλοντος, ενισχύοντας όλα όσα μάθαμε και επεξεργαστήκαμε και την 2η αυτή χρονιά στο Περιβαλλοντικό Πρόγραμμά “Οικολογικά Σχολεία – Eco Schools“, που εκπονούμε.
ΚΑΛΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!
Στα μονοπάτια γνωστών ζωγράφων
Ένας από τους βασικούς πυλώνες του Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου είναι η Προαγωγή των Τεχνών και του Πολιτισμού. Η καλλιέργεια αγάπης και σεβασμού απέναντι στην καλλιτεχνική έκφραση και τις τέχνες ευδοκιμούν καθημερινά στο κλίμα, που δημιουργείται σε ένα Αειφόρο Σχολείο.
Η Τέχνη σε κάθε έκφανσή της μπορεί να βοηθήσει τους/τις μαθητές/τριες να εκφραστούν, να καλλιεργήσουν την αυτοεκτίμηση και την αγάπη για τον εαυτό τους, να αναπτύξουν την εφευρετικότητα, τη δημιουργικότητα, την αντίληψη, την αυτοπεποίθηση, την επιμονή και την υπομονή τους αλλά βέβαια και την μεταξύ τους συνεργασία, αφού μέσω αυτής μαθαίνουν να λειτουργούν δημιουργικά και συλλογικά μέσα σε κάθε ομάδα.
Η επαφή των παιδιών με την Τέχνη καλλιεργεί την ψυχή τους, τα οδηγεί στο να ανακαλύψουν, να συναισθανθούν, να ακούσουν, να προβληματιστούν με έναν τρόπο που τα βοηθά να αγκαλιάσουν και να συνδεθούν βαθιά με τον εαυτό τους αλλά και να συνυπάρξουν αρμονικά με τους άλλους γύρω τους, καταργώντας το φόβο, την απόσταση, την επιθετικότητα και τη βία.
Ένα τέτοιο καλλιτεχνικό γεγονός, μια Έκθεση Ζωγραφικής με θέμα:
“Στα μονοπάτια γνωστών ζωγράφων”
δημιούργησαν οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας. Την Τετάρτη 22 Μάϊου 2024, το απόγευμα, οι μαθητές/τριες παρουσίασαν στο χώρο του σχολείου τους σε εκπροσώπους του Δήμου μας, Δ/ντριες και Δ/ντες άλλων σχολείων, γονείς και φίλους, τη ζωή και το έργο γνωστών ζωγράφων.
Πικάσο και Χουάν Μιρό,
Γιαγιόι Κουσάμα και Αλέκος Φασιανός
αλλά και Πητ Μοντριάν και Ανρί Ματίζ
ήταν μερικοί μόνο ζωγράφοι, όπου τα παιδιά ταξίδεψαν στα καλλιτεχνικά μονοπάτια τους. Αφού μίλησαν για τη ζωή και το έργο τους παρουσίασαν με τον καλύτερο τρόπο δικά τους έργα από κάθε ζωγράφο. Η σχολική χρονιά 2023-24 έκλεισε φέτος με ένα μοναδικό, διαφορετικό αλλά και άκρως πολιτιστικό τρόπο, όπως αρμόζει σε κάθε Αειφόρο Σχολείο.
Ας απολαύσουμε τους/τις μικρούς/ες μας ζωγράφους!!!!!
ΤΜΗΜΑ 1 – Joan Miro & Picasso
Joan Miro
Ο Sonnens
Η Λιθογραφία του Miro: “Το Χαμόγελο των Φανταχτερών Φτερών”
Picasso
Το Περιστέρι της Ειρήνης
Ο γιος του Πικάσο “ο Πάουλο ντυμένος Αρλεκίνος”
Το Παιδί και το Περιστέρι
Πορτρέτα με όλα τα χαρακτηριστικά του Picasso ανφας και προφιλ
Διαφορετικά μάτια, μεγάλο στόμα, έντονα στοιχεία και χρώματα
Η Γκουέρνικα
Ανοιξιάτικα Εκθέματα
ΤΜΗΜΑ 2
Υayoi Kusama & Αλέκος Φασιανός
Υayoi Kusama
Κερασιά
Αλέκος Φασιανός
Καλλιτεχνικές Προσωπογραφίες
Ανοιξιάτικα Εκθέματα
Μολυβοθήκη – Πασχαλίτσα
ΤΜΗΜΑ 3 – Piet Mondrian & Henri Matisse
Piet Mondrian
Ανοιξιάτικα Εκθέματα
“Την Άνοιξη, αν δεν την βρεις την φτιάχνεις”,
όπως λέει και ο γνωστός Οδυσσέας Ελύτης
Αφού οι μαθητές/τριές μας παρουσιάσαν τη ζωή και το έργο των ζωγράφων και όλοι οι καλεσμένοι περιηγήθηκαν στις αίθουσες της έκθεσης παραλαμβάνοντας τα έργα των παιδιών ήρθε η ώρα και για το κλείσιμο αυτής της χρονιάς με τραγούδι και χορό.
TMHMA 2
Χορός με το τραγούδι: Σ΄αγαπώ – Σ΄Αγαπώ: Γ.Θεοφάνους
Τμήμα 3
Χορός με το τραγούδι: Τα Τζιτζίκια, Ο.Ελύτης
Τμήμα 1
Χορός με το τραγούδι: Κυκλαδίτικο, Μ.Χατζηδάκις
Τραγούδι από όλους τους/τις μαθητές/τριες: “Κράτα τις Στιγμές”, Σπ.Λάμπρου
Κρατώντας όλες τις στιγμές αλλά και μία μία ξεχωριστά από αυτή την όμορφη και δημιουργική χρονιά,
ευχαριστώ από καρδιάς όλες τις αγαπητές συναδέλφους, που κάθε μέρα με το μεράκι τους και την αγάπη τους υπερέβαλαν εαυτόν για κάθε μας δράση, κάθε δραστηριότητα για το καλό των μαθητών/τριών μας.
Οι καλές συνεργασίες φαίνονται και μακάρι να είναι πολλές και καθημερινές.
Ευχαριστούμε από καρδιάς:
ΤΜΗΜΑ 1 κ. Αγγελική, κ. Ανδριάνα, κ. Κατερίνα
ΤΜΗΜΑ 2 κ. Μαριέττα, κ. Άννα
ΤΜΗΜΑ 3 κ. Πηνελόπη, κ. Σωτηρία, κ.Ναταλία, κ. Νίκη
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ κ. Χρυσάνθη
Kαι η ημέρα κλείνει με δροσιστικό, καθιερωμένο παγωτάκι.
Συγχαρητήρια παιδιά.
Συγχαρητήρια αγαπημένες μας δασκάλες
Ήσασταν όλοι υπέροχοι!!!!!
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΙΙΙΙΙΙ !!!!
Έλα και εσύ μαζί για μια όμορφη Αυλή!
Έλα και εσύ μαζί
για μια όμορφη Αυλή
είναι το ένα από τα δύο σχέδια δράσης της σχολικής μας μονάδας για την σχολική χρονιά 2023-24, σχετικά με την υλοποίηση και την αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας. Ένας οραματισμός για ένα προαύλιο χαρούμενο και πολύχρωμο, που να παρακινεί τα παιδιά σε νέες περιπέτειες μάθησης, οδήγησε σε πολλές νέες ιδέες και σε υλοποίηση ακόμη περισσότερων από όσες προτάθηκαν και σχεδιάστηκαν. Με άριστη συνεργασία, με όμορφη διάθεση και πολλή όρεξη όλων των εκπαιδευτικών, αλλα και με αρκετές έως και πολλές ώρες προσωπικού χρόνου εκτός ωραρίου, καταλήξαμε σε ένα νέο, όμορφο περιβάλλοντα χώρο, γεμάτο νέα ερεθίσματα, που μόνο χαρούμενα μπορεί να κάνει τα παιδιά μας.
Ας απολάυσουμε τις νέες προσθήκες:
Χώρος Στάθμευσης για τα ποδήλατα και τα πατίνια μας με το σήμα της στάθμευσης και άλλων σημάτων του Κ.Ο.Κ. Καθημερινά φτάνουμε στο σχολείο μας με το ποδήλατο ή το πατίνι μας, μειώνοντας τα καυσαέρια από την χρήση αυτοκινήτου και υιοθετώντας πράσινες περιβαλοντικές συνήθειες. Παρκάρουμε μόνοι μας στις ειδικές θέσεις διαγράμμισης, που δημιουργήθηκαν.
Καλλιτεχνική επιμέλεια των κολώνων της πρόσοψης των τάξεων με τις λέξεις: Αειφορία, Σεβασμός, Αλληλεγγύη, Συνεργασία και Καλοσύνη, οι οποίες είναι και μερικές από τις βασικές αρχές του Αειφόρου Σχολείου.
Κατασκευή ταϊστρών για τα πουλιά, με τη συμμετοχή των γονέων και τοποθέτησή τους στα δέντρα του σχολικού μας κήπου. Στις κατασκευές χρησιμοποιήθηκαν κυρίως ανακυκλώσιμα υλικά, όπως χάρτινα κουτιά από γάλα, αυγοθήκες, μεταλλικές και πλαστικές συσκευασίες διαφόρων προϊόντων αλλά και ξύλο.
Κάνω μια αγκαλιά το δέντρο μου. Αγαπάμε το περιβάλλον και το δείχνουμε! Αποφασίσαμε λοιπόν, να προχωρήσουμε και σε μία συμβολική κίνηση για να δείξουμε έμπρακτα την αγάπη μας στα δέντρα του κήπου μας, που μας δίνουν πολύτιμο οξυγόνο. Τοποθετήσαμε σε κάθε κορμό μία «αγκαλιά», φτιαγμένη από πολύχρωμα κασκόλ και γάντια/χεράκια, που έφεραν οι μαθητές/τριες στο σχολείο γι αυτό το λόγο.
Συνέχιση βαψίματος/ζωγραφικής εξωτερικών τοίχων, που δεν είχε ολοκληρωθεί πέρυσι με θέμα την τέχνη του Hundertwasser. Παίρνοντας έμπνευση από τα πολύχρωμα ελικοειδή δέντρα και τις ακανόνιστες πολύχρωμες γραμμές του, συνεχίσαμε να δίνουμε χρώμα στην καθημερινότητά μας
Κατασκευή υπαίθριας βιβλιοθήκης και γωνιάς ανάγνωσης. Για τη δημιουργία των ραφιών της βιβλιοθήκης, αξιοποιήθηκαν πλαστικά καφασάκια/τελάρα. Καφασάκια, επίσης, που καλύφθηκαν με τεχνητή πρασινάδα, χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία τεσσάρων καθισμάτων για τους/τις μαθητές/τριες, ενώ ένα ξύλινο καρούλι από καλώδια της ΔΕΗ μετατράπηκε σε ένα χρωματιστό και ευφάνταστο μανιτάρι – τραπεζάκι για τη γωνιά.
Ανακατασκευή ξύλινου τοίχου ημερολογίου-καιρού για εξωτερική χρήση, κατά τη συμμετοχή των παιδιών στην υπαίθρια τάξη
Κάλυψη των κάγκελων με τεχνητή πρασινάδα και στολισμός με λουλούδια από ανακυκλώσιμα υλικά.
Zάντες αυτοκινήτων έγιναν λουλούδια, γάντια κουζίνας φύλλα, σκουπόξυλα και κοντάρια όμορφα κοτσάνια.
Κρεμαστές γλάστρες από βαμμένα λάστιχα αυτοκινήτων γίνονται γλάστρες για τα εποχιακά μας φυτά
Νερομπερδέματα: Κατασκευή Τοίχων Δράσης με θέμα το νερό:
πειράματα νερού, διαδρομές νερού σε παλέτες με σωλήνες αποχέτευσης και σωλήνες air condition
Μουσικομαγειρέματα: Κατασκευή Μουσικού Τοίχου:
Αυτοσχέδια μουσικά όργανα κατασκευασμένα από παλιά κουζινικά και άλλα καθημερινά υλικά, στερεώθηκαν πάνω σε βαμμένη παλέτα, δημιουργώντας μία υπαίθρια γωνιά μουσικής.
Τοποθέτηση νέων παγκακιών στην αυλή μας.
Φύτευση εποχιακών λουλουδιών σε πήλινες, αλλά και αυτοσχέδιες γλάστρες από ανακυκλώσιμα υλικά όπως βαμμένα λάστιχα αυτοκινήτων
Φύτευση νέων λαχανικών: κολοκυθάκια, ντοματίνια, αγγουράκια, φράουλες μερικά λαχανικά από το μποστάνι μας
Ευχαριστούμε θερμά όλες τις εκπαιδευτκούς μας , που αφιέρωσαν πολλές πολλές ώρες για αυτό το όμορφο αποτέλεσμα για τους/τις μαθητές/τριες μας.
ΤΜΗΜΑ 1 κ. Αγγελική, κ. Ανδριάνα, κ. Κατερίνα
ΤΜΗΜΑ 2 κ. Μαριέττα, κ. Άννα
ΤΜΗΜΑ 3 κ. Πηνελόπη, κ. Σωτηρία, κ.Ναταλία, κ. Νίκη
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ κ. Χρυσάνθη