2. Σχολική Διαρροή – Φοίτηση

Ένα από τα 2 Σχέδια Δράσης, που εκπονούνται την φετινή Σχολ.Χρονιά 2024-25 είναι και “Το Νηπιαγωγείο Αποχαιρετώ και το Δημοτικό με χαρά Ξεκινώ“, όπου και αφορά την μετάβαση των νηπίων μαθητών/τριών στο Δημοτικό Σχολείο.

Το πρόγραμμα ακουμπάει στον Άξονα 2: Σχολική Διαρροή – Φοίτηση και σχετίζεται με την ομαλή μετάβαση και προσαρμογή των μαθητών/τριών στο Δημοτικό.

Μέσα από δράσεις και δραστηριότητες τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα επισκεφθούν τις Α΄τάξεις του Δημοτικού σχολείου και τους περσινούς συμμαθητές/τριες τους  και μέσα από υλοποίηση κοινών δράσεων θα γνωρίσουν το περιβάλλον του Δημοτικού, τους/τις νέους/ες εκπαιδευτικούς, ώστε να διαμορφώσουν σταδιακά θετική στάση και εικόνα για το νέο περιβάλλον.

  • ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ’24  Επαφή και Πρώτη γνωριμία Παρακολούθηση της Γιορτής της 17ης Νοεμβρίου από την τάξη Δ΄των όμορων Δημοτικών μας.
IMG 3287 IMG 3288

Οι μαθητές/τριες των Δημοτικών μοιράζουν γαρύφαλλο στα παιδιά του Νηπιαγωγείου

IMG 3311 2 IMG 3310
  • ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ’24  – Κάλαντα Χριστουγέννων από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου στις Α΄τάξεις των Δημοτικών

A3109A58 2D8A 46CE 8180 C1D6AC70C72C 2

  • ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ  ’25 – Κοινή κατασκευή Ημερολογίων από τα παιδιά Νηπιαγωγείου και Α΄Δημοτικού

016DCF8C 9E1D 4B42 86C4 53DB6C96EDFE

Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τους παλαιούς συμμαθητές/τριες και φίλους, που έχουν πια γνωρίσει στην Α΄τάξη, “πηγαίνουμε στο Δημοτικό” και τις χαρίζουν να στολίσουν την τάξη τους. Παίρνουμε τα υλικά μας και πηγαίνουμε στο διπλανό και κοντινό Δημοτικό μας.

B92C473C E6E4 4C9E A778 24B47822B1D7 8990B6AF 24BA 4F36 A950 A466E2CFD1DE

Για να καλωσορίσουμε τη νέα χρονιά και να ευχαριστήσουμε τα παιδιά για την φιλοξενία στην τάξη τους,  συνεργαζόμαστε με ευχάριστη διαθεση νήπια και πρωτάκια ετοιμάζοντας δύο ημερολόγια, ένα για την Α’ ταξη  και ένα για κάθε τμήμα του νηπιαγωγείου μας.

Τα αναμνηστικά ημερολόγια, που έχουμε κρεμάσει σε περίοπτη θέση, μας θυμίζουν την όμορφη συνάντηση και γνωριμία με τα παιδιά και το χώρο του Δημοτικού!

723B28AE FD81 43E5 8BE7 9ACE0A04118B

att.F7yTIES6wHQr ZJWM 3kbWUV 4GpWfwZGFsvmOS4sKE

att.jkW2L7tTF2FNKZnr9C hiBhlfLToPWaAtRz xTghEQo IMG 5492
  • ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ  ’25  – Παρακολουθούμε το μάθημα της Γλώσσας στα 3 τμήματα της  Α΄Δημοτικού.

Παρακολουθούμε τη διδασκαλία στο μαθημα της Γλώσσας.

Μαθαίνουμε με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο το φωνητικό σύμπλεγμα  “τσ” και προσπαθούμε να το αναγνωρίσουμε στις λέξεις ή να σκεφτούμε λέξεις, που να το περιέχουν. 

Σε άλλο τμήμα τα παιδιά έμαθαν για το σύμπλεγμα “μπ”, είπαν λεξούλες τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και συμμετείχαν σε κοινή κατασκευή με τα παιδιά του Δημοτικού κόβοντας και να κολόνας λέξεις, που είχαν στην αρχή ή στην μέση το “μπ”.

att.fjaVLH h0x2v8uHg3k7R M dL7phEaSPmrBRmbDt77U 1

814177CA 10A2 40CD 998F E58165F78D3D

1C7449D1 E721 4A15 9CFD D07BAEBE636D

6BE6BBF8 5548 485D B8E5 74B28DD70E9D 2CFC7B1E 0A16 4526 A686 730773EB1015
  • MΑΡΤΙΟΣ ’25  – Η Πυροσβεστική δίπλα μας.

Συμμετέχουμε σε πρόγραμμα ενημέρωσης από την Πυροσβεστική στο όμορο 2ο-3ο Δημοτικό

IMG 6829 IMG 6828

IMG 6834

  • Κάνουμε Γυμναστική με τον Γυμναστή κ. Δημήτρη στο προαύλιο του Δημοτικού.
FC750F8D 955C 448D 922E 1325627FF7DD 83972159 EB43 46A5 AD7A 94D36B9EC1BB

att.rkDduYBrp9j2Cf5GiM yNFyjf9urWJM PETAGEZ8Ysg

BA378CC9 49C8 4C5B 895E 129E796916FE

6CDF0E2B 26C3 4CBC 86FC 63676AFEABCB

  •  Χελιδονίσματα στο Δημοτικό
A4785000 DB9F 4C25 9F0D 2622F2314845 9A8DD156 C1AC 44B6 8A44 96533B246406

Stigmiotypo othonhs 2025 04 05 5.14.00 mm

44B4FF23 5E1C 4FD3 865D 8799A8E67756

  • ΑΠΡΙΛΙΟΣ ’25  – Παρακαλουθούμε το μάθημα των Μαθηματικών στην Α΄τάξη

IMG 7556IMG 7558

IMG 7559 IMG 7556

IMG 7559

Ακούστε τα Κάλαντα του Λαζάρου από τα παιδιά, όπως τα τραγούδησαν στην τάξη μας λίγο πριν την επίσκεψη τους στο Δημοτικό Σχολείο

Δημοκρατία – Ελευθερία – Σεβασμός: η φωνή του Πολυτεχνείου

Η Θεματική Ενότητα για  το Πολυτεχνείο ξεκίνησε  στο Τμήμα 1 με  την μέθοδο των  Δ ι ε ρ ε υ ν ή σ ε ω ν …  κάπως έτσιStigmiotypo othonhs 2025 12 08 5.50.27 mm

Οι γνώσεις των μαθητών/τριών καταγράφονται στον πίνακα.

IMG 3063

Στην πορεία τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες μέσω των γονέων τους αλλά και των παππούδων και γιαγιάδων και τα συζητήσαμε και πάλι όλοι μαζί. Πληροφορίες αναζητήσαμε όλοι μαζί και στο Διαδίκτυο. Είδαμε εικόνες και ακούσαμε ηχητικά ντοκουμέντα των γεγονότων.

Επικεντρωθήκαμε στην ελεύθερη έκφραση του λόγου, στο πόσο  σημαντικό είναι  “να λέμε ελεύθερα την γνώμη μας“. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην έννοια της Δημοκρατίας και την συμμετοχή των πολιτών στις εκλογές.

Τα παιδιά έμαθαν και χρησιμοποίησαν έννοιες όπως:

  • Εκλογικό Κέντρο, Εκλογική διαδικασία
  • Ψήφος, Υποψήφιοι, Ψηφοφόροι, Ψηφοδέλτια
  • Εφορευτική Επιτροπή
  • Κάλπη 
  • Αποτελεσμάτα
  • Άκυρα & Λευκά Ψηφοδέλτια

Τα παιδιά διαλέγουν τί θέλουν να ψηφίσουν και οι υποψήφιοι αποφασίζονται. Εκλογές με αγαπημένα φρούτα και οι υποψήφιοι είναι:

Η μπανάνα, το μήλο, το πορτοκάλι, το καρπούζι και η φράουλα.

IMG 3069 IMG 3072

Η Εφορευτική Επιτροπή κάνει καταμέτρηση  και  ετοιμάζει  τα ψηφοδέλτιαIMG 3306

Οι ψηφοφόροι ετοιμάζουν τις ταυτότητές τους

IMG 3309 IMG 3308

Το Παραβάν στήνεται…

IMG 3310 2

Οι Ψηφοφόροι ψηφίζουν και βάζουν το ψηφοδέλτιο στο φάκελο

EDD8A924 61C8 42D5 B798 8B51642292C4 IMG 3325

Το ψηφοδέλτιο μπαίνει στην κάλπη και οι ψηφοφόροι παίρνουν την ταυτότητά τους

0638238B 0614 4245 83B2 33B26A3AFD66 44F5DC85 6287 4667 81D1 0D6012DC0351

Η ψηφοφορία συνεχίζεται…. και η αγωνία κορυφώνεται..!

181BC334 A792 4E52 8570 F96F009AA7EC

87D61865 E771 461B 879E 6DC98D7525F8

Η καταμέτρηση ξεκινά και οι ψήφοι καταγράφονται…

IMG 3330

Τα άκυρα και έγκυρα ψηφοδέλτια καταμετρώνται και τα αποτελέσματα ανακοινώνονται

CF7FB3CF 21F8 4802 AE23 02261C95CCC3 E6CFE3AF 79D4 49E0 88D8 8C60A1E69D1A

Η Εφορευτική Επιτροπή ολοκλήρωσε υπεύθυνα όλη την διαδικασία.

Τα παιδιά ψήφισαν και είπαν ελεύθερα την γνώμη τους και την προτίμησή τους. 

84B33B04 661A 4103 8AF2 C0898B3285D2 2 1

Νικητής το Μήλο, που συγκέντρωσε 10 ψήφους!!!!! 

Μπράβο παιδιά που τηρήσατε τη Δημοκρατική Διαδικασία. Είστε πολύ υπεύθυνοι Ενεργοί Πολίτες!!

Εκλογές έγιναν και στο Τμήμα 3, όπου τα ίδια τα παιδιά έβαλαν υποψηφιότητα και ψήφισαν τους συμμαθητές/τριες τους.

3969 3973
3975 3976

Stigmiotypo othonhs 2025 12 08 9.09.21 mm

Στο τέλος δημιουργήθηκε και μια αφίσα της Ομάδας βγάζοντας και το σύνθημα της Ομάδας.3988

Τις υπόλοιπες ημέρες σε όλα τα τμήματα διαβάσαμε βιβλία για την Ειρήνη και τη Δημοκρατία και κάναμε ειδική αναφορά στην γνωστή μας Ντενεκεδούπολη” της Ε. Φακίνου. Τα παιδιά στο Τμήμα 1 κατασκεύασαν την αγαπημένη  τους φιγούρα και έπαιξαν την παράσταση μόνοι τους. Όλοι οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν  το Κουκλοθέατρο, που έπαιξαν οι Νηπιαγωγοί.

IMG 3129 IMG 3130 IMG 3133 1

2B41F536 3EA0 4E38 8DF5 9CDE7C6AD81C

Κατασκεύασαν πλακάτ με το σύνθημα “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” στο Τμήμα1

A3645F3D 9AAD 4083 9962 0BF0C41EE85E 1E483F10 5673 4E4F AC1A B5FE47BFD79A

Αλλά και πανό από το ομώνυμο τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον Τοίχο” στο Τμήμα 2

att. cgp nkzQqxXjMPQ2vIlu0N7ACOEJe5FYj7bMNgOMIc IMG 3538

Έφτιαξαν το περιστέρι της Ειρήνης στο Τμήμα 33987

και τέλος στο Τμήμα 2, τίμησαν το έργο του Έλληνα ζωγράφου Γ. Γαΐτη με το περιστέρι και κάθε παιδί το παρουσίασε καλύτερα και από το ζωγράφο.

att.uZPf0loNtqv5w fmT0siiD86rgh2e6nf1Y0qyGHSH4c

att.Y GTl jT5bsVYzhJ99vt6jfWMnus5wUsL1v24NDlLrI att.ji252wp2zvv2UHjzxhZJsk8LBLsbSEgSN9p1Gvtin4Y

att.ZCFz9q72DTBL vIxBj1pjEdW07rSpZ7Hp9lUCD07r9Y 2

Μπράβο παιδιά. Είσασταν όλοι υπέροχοι και υπέροχες!!!!

ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ – ΖΗΤΩ Η ΕΙΡΗΝΗ 

ΖΗΤΩ Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ !!!!

Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης – 13 Νοεμβρίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Νοεμβρίου, ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν, τι σκέφτονται όταν λέμε «καλοσύνη» και τα αποτελέσματα καταγράφηκαν, ηλεκτρονικά με την βοήθεια του Γραφικού Οργανωτή Coggle:

Eikona1Είδαμε το video: «Η αγάπη μόνο ξέρει πώς…» (αλυσιδωτή καλοσύνη) και συζητήσαμε για το πως μικρές πράξεις καλοσύνης όπως ένα χαμόγελο, μια ευγενική χειρονομία και μια προσφορά βοήθειας σε κάποιον, που το έχει ανάγκη, μπορούν να κάνουν τη ζωή μας καλύτερη και πιο χαρούμενη.

Επίσης, συζητήσαμε για το πως η καλοσύνη μπορεί να είναι…. “μεταδοτική” και να λειτουργήσει ως “αλυσιδωτή αντίδραση”. Αρκεί κάποιος να κάνει την αρχή και ενθαρρύνονται και οι γύρω του να φερθούν όμορφα στους άλλους.

Στην συνέχεια, ζητήσαμε από τα παιδιά να πουν “πράξεις καλοσύνης”, τις οποίες και ζωγράφισαν.

f63b69b7 cda7 4452 8d68 d83880cc52e4 ad02f116 28de 449e 97f8 02c4984586e7

Με τις ζωγραφιές τους φτιάξαμε ένα μικρό βιβλιαράκι με τίτλο: “Μικρές πράξεις Καλοσύνης”

Biblio Kalosynhs

Όλοι Μαζί με Καλοσύνη και Αγάπη μπορούμε περισσότερα!!!

Ευχαριστούμε Ολοήμερο Τμήμα 1 για αυτή την όμορφη στιγμή.

Λιομάζωμα

“Ο Νοέμβρης ήρθε πάλι με οργώματα κι ελιές, που χει και πολλές γιορτές…”

Με τη βοήθεια πλούσιου εποπτικού υλικού γνωρίσαμε το ευλογημένο δέντρο με τον ομώνυμο καρπό, την Ελιά!!
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε τις “Ελιές”, μάθαμε την κοπιαστική διαδικασία για το λιομάζωμα, γράψαμε τη δική μας ιστορία, φτιάξαμε ελεύθερα τα δικά μας κλαδάκια ελιάς και γνωρίσαμε νέες σύνθετες λέξεις.
Η ηλιόλουστη μέρα έκλεισε με έμα νοστιμότατο  πικ νικ στην αυλή μας, όπου γευτήκαμε τις ελιές και τα παράγωγά τους!!
Ήταν σκέτη απόλαυση!! Και του χρόνου!!
20241203 084312 20241203 084406

Η Ιστορία των παιδιών  για την Ελιά 

Τμήμα 2

Μια μέρα με ωραίο καιρό και λίγα σύννεφα και γαλανό ουρανό, ένα κλαδί με ελιές που ήταν 10 και φύλλα, είπε :

«Να λυγίσω γιατί φυσάει και να πέσουν οι ελιές μου».

 Και ο καρπός απάντησε χαμογελώντας στο κλαδί :

«Θα πέσω στο χωράφι και τα χώματα».

Ένας κηπουρός ανέβηκε στη σκάλα και κόβει τις ελιές για να τις βάλουν στο καλάθι. Φοράει το καπέλο του γιατί έχει ήλιο και για να μην μπούνε στα μάτια του οι σκόνες.

Οι άνθρωποι έβαλαν στο χωράφι κάτω ένα μουσαμά για να πέσουν οι ελιές πάνω του, που το λέμε Λιόπανο.

 Στη συνέχεια παίρνουν τα καλάθια ή τις κλούβες τις πλαστικές και οι άνθρωποι από τα μικρά καλάθια αδειάζουν τις ελιές στο μεγάλο καλάθι.

Στη συνέχεια ο κ. Μάκης, οδηγεί το φορτηγό με τις ελιές και θα τις πάει στο ελαιοτριβείο. Το ελαιοτριβείο έχει μεγάλες πέτρες και σπάνε τις ελιές και ρίχνει ένα φως και πάει στο σωλήνα και βγαίνει λάδι.

Το λαδάκι θα το βάλουμε στο ψωμί και θα φάμε τις ελιές και θα φτύσουμε το κουκούτσι.

Και όταν φυτέψουμε στο χώμα το κουκούτσι και το ζεστάνει ο ήλιος και το ποτίσει η βροχή, θα φυτρώσει μια καινούρια ελιά.

Τα λουλουδάκια της ελιάς είναι κίτρινο και άσπρο, μικρά και λένε μεταξύ τους :

«Θέλουμε πότισμα,  θέλουμε και χώμα, και θέλουμε και ήλιο και φροντίδα!»

Νοε’ 24

Πικ Νικ στην Αυλή μας

IMG 4187 IMG 4188

IMG 4192

Σύνθετες Λέξεις

IMG 4189IMG 4190

Stigmiotypo othonhs 2025 11 02 10.23.36 pm 1

Stigmiotypo othonhs 2025 11 02 10.23.45 pm

Stigmiotypo othonhs 2025 11 02 10.23.56 pm

Stigmiotypo othonhs 2025 11 02 10.24.08 pm

Stigmiotypo othonhs 2025 11 02 6.31.45 mm

Stigmiotypo othonhs 2025 11 02 10.24.42 pmΜία όμορφη Θεματική για τον Τρύγο και το Σταφύλι από τα παιδιά του Τμήματος 2 και την εκπαιδευτικό κ. Μαριέττα Τσιτσιμελή.

Σας ευχαριστούμε  όλους!!!

28η 1940 – Λέμε ΟΧΙ!!!

Πολλές και διαφορετικές οι δραστηριότητες των μαθητών/τριών μας για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου. Διαβάσαμε βιβλία, ακούσαμε και μάθαμε την ιστορία για το ΕΠΟΣ του ’40, ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε κατασκευές, μάθαμε τραγούδια αλλά και τον Εθνικό Ύμνο. Όλες αυτές οι δράσεις μας βοήθησαν να καταλάβουμε καλύτερα τις έννοιες του ΠΟΛΕΜΟΥ και της ΕΙΡΗΝΗΣ, αλλά και να βιώσουμε τα συναισθήματα, που μας δημιουργήθηκαν από το Θεατρικό το “ΕΠΟΣ του 40” του Τμήματος 2.

Πολλά τα μηνύματα των παιδιών, όλα υπέρ της ΕΙΡΗΝΗΣ και της ΑΓΑΠΗΣ των λαών.

Κατασκευή Σημαίας για την Παρέλαση

CC2F0C5A D27C 44E5 A68A 8D876F9AF326 1 102 a 0AF182BE CDE1 4D74 AD56 6CBA74287B9A 1 105 c 3DB389F4 9CE7 4234 8A52 B64302DBD319 1 102 a

Προβολή εκπαιδευτικού βίντεο για την Ιστορία του ’40

39550D7E 0722 4B6D 93DE 87B13F45DE17 1 105 c

  Όταν κάνουνε πόλεμο            

      η Γη έχει πονόλαιμο               

     πονάει η καρδιά της               

και κλαίνε τα παιδιά της. 

 

Ενάντια στον πονόλαιμο

στον πόνο και τον πόλεμο

υπάρχει μια ασπιρίνη…

    άνθρωποι…πεστε “ΕΙΡΗΝΗΗΗ”

το ποίημα του Γ. Μαρίνου, που κατασκεύασαν σε Ομαδική Εργασία οι μαθητές του Τμήματος 1 αλλά και έμαθαν φώναξαν όλα τα παιδιά την ημέρα της γιορτής όλοι υπέρ της ΕΙΡΗΝΗΣ.

08F9AF47 9C72 4463 88B8 90F126D5B5C7 1 102 a

…και άλλες κατασκευές των μαθητών/τριών μαςEikona3

2D46EE75 880E 4F65 A174 C6BD79954C59

DEA69A4D FCB4 4EDA B36B CB279DE260E3

CF29E2B0 0FF8 43B0 9A7F 38681A3F6152

​Θεατρικό “Το Έπος του ’40” από το Τμήμα 2

2E328C4E A425 44A9 9532 F0CBA5142496 8A37A211 BD6C 4041 927C CD808F8EE4B2
DB14A3C9 E837 4AC0 9939 5B960FFD592A C30B3967 BEE5 4CDC 815E 96404E78EFCF

4029088A 67F4 4AE6 9FFB 70E0B9D3E992

01740807 A07F 4004 9458 88E724DC37E0

Η Παρέλαση των μαθητών μας!!!!

6505BC31 A3BC 48F5 8B5A E93A85AC3055 1 201 a 209989BD BA7A 4D51 B087 A298446EB6CE 1 201 a
1A175694 AFF1 4E98 B2CA 3991B91DE476 1 201 a 53DD680C 86B8 45BC B369 14173A22A6DC 1 201 a

ΖΗΤΩ ΤΟ “ΟΧΙ” – ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ – ΖΗΤΩ Η ΕΙΡΗΝΗ 

8071B392 467B 4C5E A5AB D516D7465D56 1 201 a

H Αυλή του σχολείου μας…Αλλιώς

“Γονείς…..για πείτε μας;
Πιστεύετε ότι η Αυλή του σχολείου μας αποτελεί χώρο μάθησης;
Πιστεύετε ότι σε ένα Σχολικό Κήπο μαθαίνουμε τα ίδια ή και περισσότερα από την σχολική μας  τάξη;
Πιστεύετε ότι ο Λαχανόκηπος και Βοτανόκηπός μας βοηθά να δημιουργήσουμε αλλά και να κοινωνικοποιηθούμε;
Ελάτε όλοι να τα μάθουμε μαζί στο 2ήμερο Περιβαλλοντικής Μάθησης και Εκπαιίδευσης στην αυλή μας… στην αυλή μας “αλλιώς”, αυτήν,  που έχουμε στην Υπαίθρια Τάξη μας στις 16 και 17 Οκτωβρίου 2025.
Με αυτό τον τρόπο κάλεσαν τα παιδιά τους γονείς τους στο σχολείο μας και η μάθηση ξεκίνησε με διαφορετικό τρόπο φέτος, όχι στις  τάξεις μας αλλά….στην αυλή μας, στην Υπαίθρια Τάξη μας!!!
….Και όλα έγιναν μόνα τους…μέσα από την φιλοσοφία και την κουλτούρα του Αειφόρου Σχολείου μας, που δεν είναι άλλη από την ενεργή συμμετοχή  όλων των μελών της ως κοινότητα. Το σχολείο άνοιξε την αγκαλιά του στην κονότητα των γονέων, όλοι μαζί γίναμε μια ομάδα και συνεργαστήκαμε όλοι μαζί. Και αλήθεια πόσο μας άρεσαν:
  1. H Yπαίθρια μάθηση,
  2. Tα βιωματικά εργαστήρια στην φύση,
  3. Η εμπειρική μάθηση στον Σχολικό μας κήπο,
  4. Οι νέες φυτεύσεις με λαχανικά του Φθινοπώρου,
  5. Η διαδικασία της Κομποστοποίσης,
  6. H Παραγωγή του περσινού Compost,
  7. To ξεχορτάριασμα και H προετοιμασία της Γης, μα πάνω απ΄όλα
  8. Η σύνδεση μεταξύ μας και με την ίδια την φύση!!!

Ελάτε να δείτε και εσείς:

H ομάδα γνωρίζεται, “ζεσταίνεται” με ασκήσεις γυμναστικής από γονέα γυμναστή και συνδέεται.

3FBF2BE9 5DEA 4155 832C 9C9D228AC165 2

Ξεκινάμε με τον Compost…Για να δούμε, αν τα καταφέραμε και φέτος; Tί έγιναν οι φλούδες μας παιδιά από πέρυσι; Για να το ανοίξουμε; Nα το αναποδογυρίσουμε!!

IMG 2553 A01FF58A 0E63 46D0 8F39 CDFF15E6C26A 2

Για να το κοσκινίσουμε όπως ξέρουμε και να το βάλουμε στα νέα λαχανικά μας και τις φυτεύσεις μας. Ωχ!!! να και οι φίλοι μας οι γαιοσκώληκες!!!! Μετατρέπουν τα οργανικά απορρίμματα σε πλούσιο λίπασμα και δεν τους φοβόμαστε πια…. Τους έχουμε συνηθίσει, τους μαζεύουμε σε καλαθάκι και τους “δείχνουμε με καμάρι” στα προνήπια ….Θα συνηθίσουν και αυτά τους φίλους της ΓΗΣ!!!

IMG 2419 2 IMG 2438 2 IMG 2415 2 DB8C0F41 B3EC 4825 A7D5 26E60278D29E 2

Πάμε να ξεχορταριάσουμε όλοι μαζί, να συγκομίσουμε την Ρίγανη, το Δενδρολίβανο, την Λεβάντα… και να βάλουμε και εδαφοκάλυψη στα φυτά μας. Πλέον κόβουμε και με την ψαλίδα του κήπου!!!!!!

IMG 2399 2 B05ED894 7678 4702 BB4E F42357051C9F 2 12E6F21E 7A8D 4427 8A43 8052F941FB48 2
att.F9aE b3PsHDmTaneWqan68hPk8b0glnIpnLVqxYsh64 2 att.MyrjFbEEZtK CCEnas96NR2mwUE0WsZp Rdjdg fuXM 2
att.QQNd FAhJreREEDUw40vGZ GYkbDC3fAQ7bjEP7dttY 2 IMG 2552 2

IMG 2444 2

Γεμίσαμε 2μεγάλια καφάσια Ρίγανη  και όλοι θα την πάρουμε στο σπίτι μας για την σαλάτα μας4DE4C365 DC1D 4BDA 910C 050EBFC2DEB5 2

Καιρός για τις νέες μας φυτεύσεις, μαρουλάκια, πανζάρια, βασιλικό, λάχανα κ.α

6BC3CA7B F70D 4F81 8813 A144FF9B3ABD 2 6F723808 38CD 4B8A BAB0 DB90E842F738
IMG 2591 IMG 2607
IMG 2613 2 IMG 2599 2

IMG 2593 3

IMG 2633 2 IMG 2632 2

IMG 2629 2

Ρίγανη από τον κήπο μου

αχ πως μοσχοβολά!!!

θα τρίψω στην σαλάτα μου 

μα και στα φαγητά!!

Και κάπως έτσι ξεκίνησε δυναμικά η σχολική χρονιά στην αυλή μας, στην υπαίθρια τάξη μας του σχολικού μας κήπου, παρέα με τους γαιοσκώληκες, τις μελιτζάνες και τους γονείς μας!!!!

IMG 2614 2 CBF66DD0 2C12 4106 BFFE 45218A875FC7 2

αλλά και τα κυδώνια μας, από την κυδωνιά μας, που φυτέψαμε πριν 3 χρόνια και τώρα μας ανταμοίβει με τους καρπούς της.

B241BABA A48C 45E0 9300 CCD081AAA32E IMG 2656

Περάσαμε όμορφα πολύ και έχουμε ήδη ορίσει το επόμενο ραντεβού μας.

 

Σκύβω-Καλύπτομαι-Κρατιέμαι

Σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης σε περίπτωση Σεισμού, έκτακτων καιρικών Φαινομένων αλλά και Πυρκαγιάς, πραγματοποιήθηκαν σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας μια σειρά από δράσεις.

Οι μαθητές/τριες μας με βιωματικά παιχνίδια και οδηγίες ενημερώθηκαν για το φαινόμενο του Σεισμού αλλά και πως να  προστατεύονται σε περίπτωση ενός τέτοιου φαινομένου μέσα από πολλές δραστηριότητες.

Οι μαθητές/τριες παρατηρούν την κίνηση των τεκτονικών πλακών

BB66397F 01FE 42F1 BCAB E90433F22D33 5D4F1971 4054 4B13 AFD9 D1C2EA78A680

Πρακολουθούν σχετικό υλικό από το photodentro, παίζουν ψηφιακά παιχνίδια και απολαμβάνουν το τραγούδι:
«Η χελώνα του σεισμού» 

image5 4A4F4402 9EE1 4B4B A798 F97D14D1AB48

Ζωφραφίζουν τα επίπεδα της Γης εσωτερικά αλλά και το εξωτερικό της.

9CAE5FA4 0C6D 4EE9 81CA 1CB2B56C020B

image9 image10

Πραγματοποιούν προσωμοίωση του σεισμού βιωματικά

06DC80C6 390D 45E2 BE11 1D690F695089 image14

Οργανώνουν το βαλιτσάκι του σεισμού

3604B380 4BF7 4B88 A755 C17BAC3C58A8 Eikona3

Πραγματοποιούμε όλοι μαζί την άσκηση και βγαίνουμε στα σημεία συγκέντρωσης ανά τμήμα

IMG 2299

Παίρνουμε το βαλιτσάκι σεισμού μαζί με τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης στο σπίτι.

Φυσικά και τα μετάλια για όσα μάθαμε και για την συμμετοχή μας.

Δεν ξεχνάμε ποτέ το σύνθημα για το σεισμό και ενημερώνομαι για αντίστοιχες ενέργειες στο σπίτι από τους γονείς μου.

—->  ΣΚΥΒΩ – ΚΑΛΥΠΤΟΜΑΙ – ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ

Τί κάνουμε στο Αειφόρο Νηπιαγωγείο μας; Διασύνδεση Νηπίων – Προνηπίων

Καλωσορίζοντας τα Προνήπια το Σεπτέμβριο, υποδεχτήκαμε τα παιδιά με ένα σύντομο βιντεάκι από τις δραστηρίοτητες του Αειφόρου Νηπιαγωγείου μας στους 8 πυλώνες μάθησης του Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου.

Όλα τα παιδιά, αφού ενημερώθηκαν για το τί μπορούν να κάνουν για να είναι ενεργοί μαθητές σήμερα αλλά και ενεργοί πολίτες..αύριο, ξεκίνησαν αμέσως την δράση…

Τα υπόλοιπα παιδιά, τα Νήπια μαθητές/τριες μας, απλά συνέχισαν αυτά, που γνωρίζουν καλά να κάνουν. Δείτε μερικά από αυτά, που υπάρχουν και στο προηγούμενο βιντεάκι των παιδιών:

  1. Ανακύκλωση Υλικών
  2. Κομποστοποιήση και παραγωγή δικού μας Compost
  3. Φύτεμα και πότισμα του κήπου
  4. Παραγωγή δικών μας λαχανικών και φρούτων 
  5. Υπαίθρια Μάθηση
  6. Υπαίθρια Βιβλιοθήκη
  7. Μετάβαση στο σχολείο με τα πόδια, το ποδήλατο ή το πατίνι
  8. Υιοθέτηση των 17 Παγκόσμιων Στόχων 
  9. Τί σημαίνει να είμαι Πρεσβευτής ΣΒΑ