ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤ΄ΤΑΞΗ: “ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΕ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ”
Η ιδέα της *Ανθρώπινης Βιβλιοθήκης με ποδοσφαιριστές* για παιδιά του Δημοτικού χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό εργαλείο για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας, της ενσυναίσθησης και της προσωπικής ανάπτυξης των παιδιών στον ψηφιακό γραμματισμό και γραμματισμό στα ΜΜΕ, στα πλαίσια των ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που υλοποιήθηκαν το τρέχον σχολικό έτος:
–Youth Leading The Way: Media and Digital Literacy Η νεολαία στην Ψηφιακή Εποχή: Ψηφιακός Γραμματισμός και Γραμματισμός στα ΜΜΕ, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Μαρία-Ελένη Βογιατζή, ΠΕ86
–Αθλητισμός και ΜΜΕ – Πειραματικοί Αθλητικογράφοι, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Αριστέα Χατζάκη, ΠΕ11
–Φίλαθλος vs Οπαδός, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Αλεξάνδρα Γαλανομάτη, ΠΕ11
Στόχος Δράσης: Να δώσουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να “διαβάσουν” ανθρώπους-ποδοσφαιριστές όπως θα διάβαζαν ένα βιβλίο. Να γνωρίσουν τις ιστορίες τους, να συζητήσουν για αξίες όπως η προσπάθεια, η συνεργασία, ο σεβασμός, η επιμονή, και να εμπνευστούν.
Δομή της Δράσης:
Ποδοσφαιριστές – Γονείς (Ανθρώπινα Βιβλία): Επαγγελματίες ή ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές (άνδρες και γυναίκες), με ενδιαφέρουσες προσωπικές ιστορίες, εμπόδια που ξεπέρασαν, επιτυχίες αλλά και αποτυχίες. Οι προσκεκλημένοι ποδοσφαιριστές είχαν διπλό ρόλο καθώς είναι γονείς μαθητών που φοιτούν στο σχολείο μας.
Καλεσμένοι στην δράση μας ήταν οι κ. Μάνος Πηγιάκης, Μάνος Σκύβαλος, Στέλιος Μαραγκάκης, Gianluca Mori και η κα. Καλλιόπη Λαμπράκη.
Επίτιμοι καλεσμένοι, ο κύριος Νίκος Τσαγκαράκης με τριπλό ρόλο: Ποδοσφαιριστής – Γονέας – Διευθυντής της Σχ. Μονάδας & η κα. Κλαίρη Ψυλλινάκη επίσης με τριπλό ρόλο: Ποδοσφαιριστής – Γονέας – Υποδιευθύντρια και Εκπαιδευτικός της Σχ. Μονάδας.
Χώρος: Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, διαμορφωμένη με “σταθμούς” – “παρεούλες” σε κυκλική διάταξη. Βιβλιοθήκη του σχολείου για την προετοιμασία και ηχογράφηση μαθητικών podcast.
Οργάνωση Συνάντησης: Οι μαθητές “δανείζονται” έναν ποδοσφαιριστή για 10-15 λεπτά. Ο ποδοσφαιριστής αφηγείται μια προσωπική ιστορία σχετική με την πορεία του (π.χ. πώς ξεκίνησε, τι τον ενέπνευσε, τι δυσκολίες βρήκε). Τα παιδιά κάνουν ερωτήσεις. Έπειτα οι “δημοσιογράφοι” μεταφέρονται στον χώρο της βιβλιοθήκης για την ηχογράφηση των podcast. Οι ποδοσφαιριστές επιστρέφουν στον χώρο για την διεξαγωγή Debate.

Τονίζονται θεματικές όπως: *ομαδικότητα*, *διαχείριση ήττας*, *στόχοι*, *σχολείο και αθλητισμός*, *συμπερίληψη*.
Παιδαγωγικά Οφέλη Ανάπτυξη προφορικής επικοινωνίας και κριτικής σκέψης. Ενίσχυση πρότυπων που βασίζονται σε αξίες και όχι μόνο στη “δόξα”. Σύνδεση σχολείου με την κοινωνία και τον αθλητισμό.Ψηφιακός γραμματισμός. Γραμματισμός στα ΜΜΕ.
Επέκταση της Δράσης Ηχογράφηση σύντομων επεισοδίων podcast και ανάρτηση στο κανάλι του σχολείου στο youtube στο podcast με τίτλο “Άκουσε τι έχω να σου πω”.
#16 PODCAST – ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ με καλεσμένο τον ΜΑΝΟ ΠΗΓΙΑΚΗ
#17 PODCAST – ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ με καλεσμένο τον ΜΑΝΟ ΣΚΥΒΑΛΟ
#18 PODCAST – ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ με καλεσμένο τον ΣΤΕΛΙΟ ΜΑΡΑΓΚΑΚΗ
#19 PODCAST – ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ με καλεσμένη την ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΛΑΜΠΡΑΚΗ
#20 PODCAST – ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ με καλεσμένο τον GIANLUCA MORI
Στον παρακάτω σύνδεσμο (ΚΛΙΚ ΕΔΩ) μπορείτε να βρείτε τα βίντεο και το φωτογραφικό υλικό της δράσης σε υψηλή ανάλυση.