Καλωσήρθατε

2o DHMOTIKO logo s

Σας καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του 2ου  ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας.

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας. Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να βρείτε πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις, τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας του.

Καλή πλοήγηση!

Η Δύναμη της Διαφορετικότητας- Σεβασμός σε κάθε βήμα

CHoris titlo.jpgqw

Μια Μέρα για Όλους –

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στο Σχολείο μας.

Η Β΄ΤΑΞΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑ !

Τη χθεσινή ημέρα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, όλο το σχολείο μας συμμετείχε σε ένα σύνολο δράσεων που είχαν στόχο να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, την κατανόηση και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. Ήταν μια μέρα βαθιάς μάθησης, ανθρώπινης επαφής και ουσιαστικού προβληματισμού για μικρούς και μεγάλους.

Δράσεις ενσυναίσθησης σε όλες τις τάξεις

Σε κάθε τάξη πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις ηλικίες των μαθητών:

  • Οι μικρές τάξεις παρακολούθησαν επιλεγμένα παραμύθια και ψηφιακό υλικό με στόχο να κατανοήσουν, μέσα από ιστορίες και εικόνες, τι σημαίνει διαφορετικότητα και σεβασμός.

  • Οι μεγαλύτερες τάξεις ασχολήθηκαν με παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις και βίντεο, δουλεύοντας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του Τμήματος Ένταξης. Τα παιδιά προσπάθησαν να «μπουν για λίγο στα παπούτσια του άλλου», να αντιληφθούν δυσκολίες, εμπόδια, αλλά και τις ιδιαίτερες δυνάμεις και δυνατότητες κάθε ανθρώπου.

Ήταν ένα δυνατό μάθημα ενσυναίσθησης που έφερε τους μαθητές πιο κοντά σε αξίες ζωής.

Η Β΄ τάξη εκπροσώπησε το σχολείο μας σε ΔΡΑΣΕΙΣ  στην πλατεία

Η Β΄ τάξη (Β1 και Β2), με τους εκπαιδευτικούς της, εκπροσώπησε το σχολείο μας στις όμορφες δράσεις που διοργάνωσε στην κεντρική πλατεία ο Σύλλογος Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες σε συνεργασία με το 4ο ΔΣ και  με όλα τα σχολεία της πόλης .

Στην δράση αυτή  για την ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, σε συνεργασία με όλα τα σχολεία της πόλης(νηπιαγωγεία, δημοτικά, ΕΝΕΕΓΥΛ και των φορέων της πόλης , το  κάθε σχολείο παρουσίαζε μια δράση που είχε ετοιμάσει και έπειτα όλοι μαζί τραγούδησαν  στη νοηματική γλώσσα το τραγούδι «Εγώ  κι εσύ μαζί»

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ειδικά σχεδιασμένα παιχνίδια ενσυναίσθησης του Συλλόγου ΑΜΕΑ, κρατώντας την αφίσα που είχαν φτιάξει για τη μέρα και δίνοντας το δικό τους μήνυμα αποδοχής. Για λίγο «μπήκαν στα παπούτσια του άλλου», όπως χαρακτηριστικά έλεγαν οι ίδιοι μετά.

Στο τέλος το ΕΕΕΚ της πόλης σε συνεργασία με το ξενοδοχείο Οστρια, έφτιαχνε εκείνη την ώρα και  κερνούσε λουκουμάδες! Μικροί και μεγάλοι το ευχαριστήθηκαν με τη ψυχή τους !
Θερμά συγχαρητήρια στους φορείς για την άρτια διοργάνωση και στους μικρούς μας μαθητές για την παρουσία και τη στάση τους και στους εκπ/κους τους κ. Μαρία Παπάγγελου, κ. Γεωργία Γκιτζένα, κ Ειρήνη Παπαδημητρίου, κ. Διονυσία Κυριαζοπούλου, κ. Ζωή Καπέτη. 

 

Η δυνατή δράση της Ε΄ τάξης – μήνυμα μέσα από τα γήπεδα

Η Ε΄ τάξη φέτος συμμετείχε με έναν ιδιαίτερα συμβολικό και δυναμικό τρόπο.
Σήκωσαν πανό μέσα στο γήπεδο, σε αγώνα Κυπέλλου στην Αθήνα, στέλνοντας ισχυρά μηνύματα για τη συμπερίληψη, αλλά και ενάντια στη βία στα γήπεδα, συνδέοντας την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία με το πνεύμα του αθλητισμού, τον σεβασμό και τη συλλογικότητα.

Μέσω της τηλεοπτικής μετάδοσης, το μήνυμά τους ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα, δείχνοντας ότι τα παιδιά μπορούν να γίνουν φορείς αλλαγής — με πράξεις και με φωνή.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ:

Η Δ΄τάξη και το Δ3 ετοίμασε ωραίες δράσεις με πλήθος δραστηριοτήτων . Κάθε ομάδα δραστηριοτήτων αναφερόταν σε μια δυσκολία: Κινητική, νοητική, συναισθηματική. Τα παιδιά έμαθαν να σχηματίζουν λέξεις και το όνομα τους μέσα από το σύστημα  γραφής και ανάγνωσης  των τυφλών Braille, βασισμένο σε ανάγλυφες κουκκίδες (εξάστιγμο) που δημιουργούν 63 συνδυασμούς για γράμματα, αριθμούς και μουσική.

Συμπερασματικά

Η χθεσινή ημέρα δεν ήταν απλώς μια θεματική δράση· ήταν μια στάση ζωής.
Μικροί και μεγάλοι έμαθαν, συζήτησαν, ένιωσαν και κατανόησαν.
Κάθε παιδί έφυγε με λίγο περισσότερη ενσυναίσθηση, λίγο περισσότερη καλοσύνη και πολύ μεγαλύτερη επίγνωση ότι ο κόσμος μας χωράει όλους

Ζωντανεύοντας το Ολυμπιακό Πνεύμα στο σχολείο μας : Ταξίδι στο Ολυμπιακό Φως.

CHoris titlo.jpg11

Παρακολούθηση της Τελετής Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας από τις Μεγάλες Τάξεις του Σχολείου μας.

Όταν η Ιστορία Συνοδεύει τη Μάθηση:

Την προηγούμενη εβδομάδα, οι μεγάλες τάξεις του σχολείου μας είχαν τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά την τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στην Αρχαία Ολυμπία, για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες που θα διεξαχθούν στο Μιλάνο.
Η τελετή, φορτισμένη με ιστορικότητα και συμβολισμούς, αποτέλεσε αφορμή για μια βαθύτερη συζήτηση σχετικά με το Ολυμπιακό ιδεώδες, την παράδοση και την παγκόσμια σημασία αυτού του θεσμού.

Μια κοινή εμπειρία για όλο το σχολείο

Οι μαθητές μας παρακολούθησαν την τελετή όλοι μαζί, στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, έχοντας προηγουμένως ενημερωθεί μέσα στις τάξεις,  αλλά και από τον Διευθυντή του σχολείου, ο οποίος μοιράστηκε με τα παιδιά την προσωπική του εμπειρία ως εθελοντής λαμπαδηδρόμος στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004. Η εκπ/κος Αγγλικών κ. Φανουράκη Βασιλική είχε ετοιμάσει ολόκληρο πρότζεκτ και υλικό για προετοιμασία και συζήτηση πριν ξεκινησει η τελετή. 
 Όλα αυτά έφεραν  τα παιδιά πιο κοντά στις αξίες της προσφοράς, της συμμετοχής και της διαχρονικής συνέχειας του Ολυμπισμού.

Η Ολυμπιακή Φλόγα ταξιδεύει

Για εννέα ημέρες, ύστερα από την αφή της στην Αρχαία Ολυμπία, η Ολυμπιακή Φλόγα θα ταξιδεύει σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με τελικό προορισμό το Μιλάνο, όπου θα ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι της για τους Χειμερινούς Αγώνες.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν κάθε στάδιο της τελετής: την ιεροτελεστία, τη συμβολική μεταλαμπάδευση αξιών, την πρώτη λαμπαδηδρομία.

Σύνδεση με την εκδρομή της Ε΄ τάξης

Η δράση αυτή εντάχθηκε σε έναν ευρύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Θέλαμε οι μαθητές όλων των τάξεων να αντιληφθούν τη σημασία και τη μοναδικότητα της εμπειρίας που θα ζήσουν οι μαθητές της Ε΄ τάξης, οι οποίοι θα παραστούν στην άφιξη της Ολυμπιακής Φλόγας στο Παναθηναϊκό Στάδιο, στις 4 Δεκεμβρίου.
Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη εμπειρία, που λίγα σχολεία έχουν την ευκαιρία να ζήσουν τόσο άμεσα και τόσο συμμετοχικά και ειδικά σχολεία από την επαρχία !

Ένα σχολείο που ανοίγει δρόμους εμπειριών

Με καινοτόμο πνεύμα και διάθεση εξωστρέφειας, το σχολείο μας διοργάνωσε —πρωτοπορώντας για ακόμη μία φορά— μια πολυήμερη εκδρομή για την Ε΄ τάξη, ώστε οι μαθητές να βρεθούν στην Αθήνα, να δουν από κοντά την τελετή άφιξης και να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτή τη σημαντική στιγμή της Ολυμπιακής παράδοσης.
Στόχος μας είναι τα παιδιά να γεμίσουν εμπειρίες και γνώσεις πέρα από τα βιβλία, να ζήσουν την ιστορία, να γίνουν μέρος της.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ

Θέλουμε να εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές και τους γονείς τους, που παρόλο το πολύ σύντομο χρονικό διάστημα που είχαμε στη διάθεσή μας —καθώς το email πρόσκλησης προς τα σχολεία έφτασε μόλις 1,5 μήνα πριν— ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και εμπιστοσύνη.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο Διευθυντής και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν πραγματικά , έκαναν αγώνα δρόμου για να διοργανωθεί αυτή η εκπαιδευτική εμπειρία, που θα αφήσει σίγουρα ανεξίτηλες αναμνήσεις στους μαθητές μας.

Ραντεβού στην Αθήνα!

Ε΄ τάξη, την Πέμπτη 4/12 θα είμαστε όλοι συντονισμένοι για να σας καμαρώσουμε στην άφιξη της Ολυμπιακής Φλόγας στο Παναθηναϊκό Στάδιο και σε όλο το εκπαιδευτικό σας πρόγραμμα στην πρωτεύουσα. Θα ζήσουμε την εμπειρία και εμείς μαζί σας διαδικτυακά !

Συνεχίζουμε να δημιουργούμε εμπειρίες, να καλλιεργούμε αξίες και να ανοίγουμε ορίζοντες για τα παιδιά μας.

 

 

Επίσκεψη της ΣΤ΄ Τάξης στο Πανεπιστήμιο ΕΛΜΕΠΑ Σητείας

eikona Viber 2025 11 28 10 49 46 569 1

 

Συνεργασία 2ου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΜΕ 

το Κ.Ε.Π.Ε.Α Ιεράπετρας – Νεάπολης και το  Πανεπιστημίο ΕΛΜΕΠΑ ΣΗΤΕΙΑΣ.

Για λίγο φοιτητές-  Ένα μάθημα έξω από το βιβλίο :

Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της διασύνδεσης του Πειραματικού μας  Σχολείου με την Ακαδημαϊκή κοινότητα,  οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης πραγματοποίησαν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη στο Τμήμα Διατροφολογίας και Διαιτολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ) στη Σητεία, με  συνδιοργάνωση και καθοδήγηση  του ΚΕ.ΠΕ.Α Ιεράπετρας – Νεάπολης.

Η επίσκεψη συνδέθηκε με την 4η ενότητα της Γλώσσας που αφορά τη διατροφή, αλλά και με τις δράσεις των Ομίλων Φωτογραφίας και Ρητορικής, δίνοντας στους μαθητές  και την ευκαιρία να βιώσουν την εμπειρία της πανεπιστημιακής μάθησης από κοντά.

Ξενάγηση και πρώτη γνωριμία με το Πανεπιστήμιο

Με την άφιξή μας  εκπλαγήκαμε με την ιδιαίτερη υποδοχή που μας είχαν ετοιμάσει από το Πανεπιστήμιο, μας περίμεναν έξω καθηγητές με αντιπροσωπεία φοιτητών, με θερμά λόγια και χαμόγελα . Μεγάλο ευχαριστώ στην καθηγήτρια του τμήματος κ. Μουρατίδου Θεοδώρα που ήταν μαζί μας σε όλο το πρόγραμμα της δράσης .

Με ιδιαίτερη χαρά, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους της σχολής και για πρώτη φορά βρέθηκαν μέσα σε ένα πραγματικό αμφιθέατρο, νιώθοντας –έστω και για λίγο– σαν αυριανοί φοιτητές.  Στην είσοδο της σχολής  τους υποδέχτηκαν καθηγητές του τμήματος, ενώ είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και τελειόφοιτους φοιτητές, οι οποίοι απάντησαν σε όλες τις απορίες τους σχετικά με τις σπουδές, τη διατροφή και την καθημερινότητα στο πανεπιστήμιο.

Βιωματικά εργαστήρια και εκπαιδευτικές δράσεις

Στη συνέχεια, οι μαθητές  μπήκαν όλοι μαζί σε ένα αμφιθέατρο,όπου εκεί οι φοιτητές με τους καθηγητές τους είχαν ετοιμάσει μια  ελκυστική παρουσίαση για τα παιδιά με θεωρία και κουίζ στο τέλος.  Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και  με τη βοήθεια φοιτητών, συμμετείχαν σε διαδραστικά εργαστήρια διατροφής.
Μέσα από παιχνίδια όπως “ΡΟΥΚ ΖΟΥΚ”, “ΚΡΕΜΑΛΑ”, “ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΡΤΩΝ” και το “ΒΡΕΣ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΚΑΔΟ”,  μέσα  δηλ. από βιωματικές δραστηριότητες και ομαδική συνεργασία τα παιδιά:

  • Δημιούργησαν υγιεινά «πιάτα»

  • Έπαιξαν κουίζ διατροφής

  • Έμαθαν για τις ομάδες τροφίμων

  • Κατανόησαν τη σημασία της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής

  • Ανέπτυξαν χρήσιμες γνώσεις για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

  • Έμαθαν έννοιες όπως εποχικότητα των τροφίμων, κομποστοποίηση, ανακύκλωση, σπατάλη κτλ.

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος του Πανεπιστημίου «Άσκηση στην Κοινότητα», με την ενεργή συμμετοχή των τελειοφοίτων, οι οποίοι μετέδωσαν με ενθουσιασμό τις γνώσεις και την εμπειρία τους.

ΔΡΑΣΗ ΟΜΙΛΩΝ: 

Στο τέλος της επίσκεψης, οι μαθητές των Ομίλων Φωτογραφίας και Ρητορικής ανέλαβαν ενεργό δράση: πήραν συνέντευξη από τις φοιτήτριες του Πανεπιστημίου και κατέγραψαν φωτογραφικό υλικό, με σκοπό να δημιουργήσουν στους Ομίλους τους ένα podcast και ένα μικρό ντοκιμαντέρ γύρω από τη δράση, με θέμα: «Σχολικά γεύματα, σχολικό δεκατιανό». Η διαδικασία αυτή βοήθησε τα παιδιά να προσεγγίσουν το θέμα της διατροφής μέσα από τη ματιά της δημοσιογραφικής έρευνας και της οπτικοακουστικής δημιουργίας.  (Όσον αφορά τη δράση των Ομίλων Φωτογραφίας και Δημοσιογραφίας -Ρητορικής, το podcast και το μικρό ντοκιμαντέρ με θέμα «Σχολικά γεύματα, σχολικό δεκατιανό» θα παρουσιαστούν σε ξεχωριστό άρθρο τις επόμενες ημέρες, μαζί με το παραγόμενο υλικό των μαθητών.
Το υλικό αυτό θα αποσταλεί και στο Τμήμα Διατροφολογίας του ΕΛΜΕΠΑ, ως μια μικρή ανταπόδοση της θερμής φιλοξενίας και της όμορφης συνεργασίας. “

Η επίσκεψη άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε μικρούς και μεγάλους. Τα παιδιά έμαθαν μέσα από την πράξη, διασκέδασαν, συνεργάστηκαν και αντιλήφθηκαν πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε το σώμα και την υγεία μας.

Τέτοιες δράσεις επιβεβαιώνουν τον σκοπό του Πειραματικού Σχολείου για συνεργασία, εξωστρέφεια και ουσιαστική διασύνδεση με τα Πανεπιστήμια, ανοίγοντας δρόμους γνώσης και έμπνευσης για τους μαθητές μας.

Ευχαριστίες:

Ευχαριστούμε  από καρδιάς το Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου για την εξαιρετική φιλοξενία και τη θερμή υποδοχή που επιφύλαξαν στους μαθητές μας. τους καθηγητές του Τμήματος ,  το ΚΕ.ΠΕ.Α Ιεράπετρας- Νεάπολης για την οργάνωση της δράσης  και τον κ. Στράτο Μυλωνάκη που μας συνόδεψε, καθώς και τους συνεργάτες και τελειόφοιτους φοιτητές που συνέβαλαν σε μια τόσο δημιουργική και εποικοδομητική εμπειρία.

Από την πρώτη στιγμή, καθηγητές και φοιτητές μάς περίμεναν στο αμφιθέατρο — πάνω από 50 φοιτητές παρόντες — με χαμόγελο, προθυμία και πραγματικό ενδιαφέρον για τα μικρά μας παιδιά.
Είχαν οργανώσει ένα ολοκληρωμένο και καλοδουλεμένο πρόγραμμα: Ελκυστική παρουσίαση, οργανωμένα βιωματικά εργαστήρια και παιχνίδια, ξεκάθαρη διάθεση συνεργασίας και αλληλεπίδρασης.

Οι φοιτητές, ευγενικοί, προσιτοί και γεμάτοι ενθουσιασμό, απέδειξαν ότι αποτελούν μια νεολαία με αρχές, αξίες και αγάπη για το αντικείμενό τους — όχι επειδή “έπρεπε”, αλλά επειδή πραγματικά το ήθελαν.


Με τέτοιους νεολαία , υπάρχει πραγματικά ελπίδα και αισιοδοξία για το μέλλον.


Ήταν μια επίσκεψη που θα θυμούνται  τα μικρά μας για καιρό!

 

 

 

 

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Iδιότυπες “κούκλες χεριού”

CHoris titlo 1.jpg23 1

Μικροί Κουκλοπαίκτες σε Δράση! Φτιάχνουμε τις δικές μας κούκλες & στήνουμε παράσταση!

Θεατρική αγωγή: Ιδιότυπες “κούκλες χεριού” από ανακυκλώσιμα υλικά!

Στο μάθημα αυτής της εβδομάδας ταξιδέψαμε στον υπέροχο κόσμο του κουκλοθεάτρου! Με μοναδικό υλικό τη φαντασία μας, τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους κούκλες, δίνοντάς τους μορφή, χαρακτήρα και προσωπικότητα.

Έπειτα, ήρθε η ώρα της δημιουργίας: Εφεύραμε πρωτότυπα μικρά σενάρια, πειραματιστήκαμε με φωνές, κινήσεις και εκφράσεις, και κάθε παιδί «ζωντάνεψε» τη δική του κουκλίτσα με τρόπο μοναδικό.

Το αποτέλεσμα;  Μια μικρή αλλά ολοζώντανη παράσταση, γεμάτη χιούμορ, αυθορμητισμό και παιδική έμπνευση.
Οι μικροί κουκλοπαίκτες μας , απέδειξαν για ακόμη μια φορά ότι, όταν συνεργάζονται η φαντασία και η χαρά της δημιουργίας, το θέατρο γεννιέται στα χέρια τους!

Δικαιώματα Παιδιού: Ο καθρέφτης της κοινωνίας μας

CHoris titlo.jpgl67

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού 2025

Τα Δικαιώματα του Παιδιού δεν είναι γιορτή — είναι ευθύνη όλων μας !

Δύο μέρες γεμάτες δράση, γνώση και ευαισθητοποίηση στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Ιεράπετρας

Στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιεράπετρας γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού με δύο ξεχωριστές ημέρες γεμάτες μάθηση, δημιουργία και συναισθηματική σύνδεση.
Κάθε τάξη συμμετείχε με τον δικό της τρόπο, προσεγγίζοντας τα δικαιώματα των παιδιών βιωματικά, διαδραστικά και με τρόπο που ταιριάζει στο ηλικιακό της επίπεδο.

Η ατμόσφαιρα στο σχολείο μας γέμισε με μηνύματα σεβασμού, ισότητας, δικαιοσύνης και αλληλεγγύης – αξίες που αποτελούν τη βάση της εκπαίδευσής μας.

🎨 Οι μικρές τάξεις: Μαθαίνουν μέσα από παραμύθια και χρώματα

Οι μαθητές των μικρών τάξεων ταξίδεψαν στον κόσμο των Δικαιωμάτων μέσα από ένα παραμύθι, ειδικά επιλεγμένο για την ηλικία τους.
Μέσα από τους ήρωες της ιστορίας, τα παιδιά ανακάλυψαν:

  • το δικαίωμα στην αγάπη και τη φροντίδα,

  • το δικαίωμα στο παιχνίδι,

  • το δικαίωμα στη γνώση,

  • αλλά και τις υποχρεώσεις που συνοδεύουν κάθε δικαίωμα.

Στη συνέχεια, με ζωγραφιές και μικρές δημιουργίες,  αποτύπωσαν όσα τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.

Οι τοίχοι των τάξεων γέμισαν με χρώματα, σύμβολα φιλίας και μηνύματα προστασίας των παιδιών σε όλο τον κόσμο.

👫 Οι μεγαλύτερες τάξεις: Βιωματικό εργαστήρι και “μπαίνω στα παπούτσια του άλλου”

Οι μεγαλύτερες τάξεις του σχολείου συμμετείχαν σε ένα βιωματικό εργαστήρι ενσυναίσθησης.
Με δραστηριότητες συνεργασίας, παιχνίδια ρόλων και συζήτηση, οι μαθητές:

  • μπήκαν «στα παπούτσια του άλλου»,

  • αναγνώρισαν δυσκολίες που βιώνουν παιδιά σε διάφορα μέρη του κόσμου,

  • και συζήτησαν τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στην προάσπιση των δικαιωμάτων.

Το εργαστήρι συνδέθηκε άμεσα με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεωρία με τα συναισθήματα και την εμπειρία.

🎙️ Η Ε΄ τάξη… στο ραδιόφωνο! Κάθε παιδί μιλά. Ακούμε;

Η Ε΄ τάξη έκανε ένα ακόμη βήμα:
επισκέφτηκε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό και μίλησε ζωντανά για τα Δικαιώματα του Παιδιού!

Οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους δημοσιογράφων, παρουσιαστών και σχολιαστών, παρουσιάζοντας:

  • τα σημαντικότερα δικαιώματα των παιδιών,

  • γιατί είναι σημαντικό να προστατεύονται,

  • και πώς βλέπουν τα ίδια τον κόσμο πιο δίκαιο και ασφαλή για όλους.

Η εμπειρία αυτή τους έδωσε την ευκαιρία να εκφραστούν δημόσια, να νιώσουν τη δύναμη της φωνής τους και να μεταφέρουν το μήνυμα της ημέρας σε ολόκληρη την τοπική κοινωνία.

💙 Ένα σχολείο που ακούει, στηρίζει και δίνει χώρο!

Όταν δίνουμε χώρο στη φωνή των παιδιών, μεγαλώνει ο κόσμος μας!

Οι δράσεις για τα Δικαιώματα του Παιδιού δεν είναι απλώς μια γιορτή, μια ημέρα, είναι ΕΥΘΥΝΗ !
Είναι υπενθύμιση ότι κάθε παιδί έχει:

  • δικαίωμα στην ασφάλεια,

  • στη μόρφωση,

  • στην υγεία,

  • στην ελευθερία έκφρασης,

  • στην αγάπη,

  • στο όνειρο.

Στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Ιεράπετρας, συνεχίζουμε καθημερινά να χτίζουμε ένα σχολείο όπου κάθε παιδί νιώθει ότι η φωνή του μετράει και η παρουσία του έχει αξία.

Εκεί όπου ανθίζουν τα δικαιώματα, μεγαλώνουν οι άνθρωποι !

 

Συμμετοχή στον 4ο Διεθνή Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras

Σήμερα Παρασκευή 21.11.25 ολοκληρώθηκε η συμμετοχή των μαθητών/τριων της Ε’ & ΣΤ’ τάξης, στον 4ο Διεθνή Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras, στο πλαίσιο του οποίου, τα παιδιά κλήθηκαν να ενεργοποιήσουν και να συνδυάσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οπτικής παρατήρησης και σύνδεσης σύνθετων εννοιών, μέσα από δραστηριότητες υπολογιστικής σκέψης.

Η διαδικασία αυτή τους έδωσε την ευκαιρία να καλλιεργήσουν κριτική σκέψη, να οργανώνουν με συστηματικό τρόπο πληροφορίες και δεδομένα και να προσεγγίζουν μεθοδικά την επίλυση προβλημάτων, καλλιεργώντας δεξιότητες απαραίτητες για την Πληροφορική αλλά και για τη σύγχρονη ζωή γενικότερα. Η συμμετοχή τους στον Bebras αποτέλεσε μια ουσιαστική και ποιοτική μαθησιακή εμπειρία, αναδεικνύοντας τη σημασία της λογικής σκέψης και της δημιουργικότητας στη μαθησιακή διαδικασία.

Afisa Bebras 5 1

Παραδείγματα θεμάτων, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού.

Προετοιμασία

Η Μαγεία των Ομίλων Ξεκίνησε!

3η εβδομάδα Ομίλων  και ο ενθουσιασμός… δεν κρύβεται!

Στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιεράπετρας οι Όμιλοι έχουν πλέον γίνει θεσμός — και όχι απλώς θεσμός, αλλά μια από τις πιο αγαπημένες στιγμές της εβδομάδας για τα παιδιά!

Βρισκόμαστε ήδη στην 3η εβδομάδα λειτουργίας των φετινών Ομίλων και η ενέργεια στους διαδρόμους του σχολείου είναι πραγματικά… μεταδοτική.

Τα παιδιά συμμετέχουν με χαρά, διάθεση και αστείρευτη περιέργεια. Κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη , ανυπομονούν να ξαναφορέσουν το «καπέλο» του μικρού εξερευνητή, φωτογράφου, μουσικού, ρήτορα ή του  ηθοποιού. Δεν είναι λίγα  μάλιστα τα παιδιά που πλησιάζουν τους εκπαιδευτικούς με το ερώτημα:
«Μπορώ να γραφτώ κι εγώ;»


Η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε πολύ να χωρέσουμε όλα τα παιδιά που ενδιαφέρονται, αλλά δυστυχώς ο αριθμός θέσεων σε κάθε Όμιλο είναι περιορισμένος. Αυτό, όμως, δείχνει κάτι σημαντικό: Την ανάγκη των μαθητών για δημιουργία, έκφραση και συνεργασία είναι μεγαλύτερη από ποτέ.

 Οι Όμιλοι που ξεκίνησαν φέτος:

Φέτος λειτουργούν πέντε Όμιλοι, ο καθένας με τη δική του ταυτότητα και μοναδική εμπειρία:

🌍 Όμιλος Γεω-Εξερευνητές

Τα παιδιά ανακαλύπτουν μυστικά του πλανήτη, εξερευνούν φυσικά φαινόμενα, παρατηρούν τον κόσμο γύρω τους και μεταμορφώνονται σε μικρούς επιστήμονες που… ρωτούν τα πάντα!

Στη 1η συνάντηση του Ομίλου οι μικροί εξερευνητές έφτιαξαν το δικό τους διαβατήριο και τα απαραίτητα έγγραφα για να μπορούν να “ταξιδέψουν ” τα ταξίδια του Ομίλου. Στη 2η συνάντηση καλεσμένος ο Δ/ντής του σχολείου με την ιδιότητα του Προσκόπου , μαθαίνοντας στα παιδιά τα μυστικά του προσκοπισμού : Πως χρησιμοποιούν μια πυξίδα, πως προσανατολίζονται εύκολα σε ένα χώρο και σε έναν τόπο.

🎵 Όμιλος Μουσικής & Χορωδίας

Φωνές που ενώνονται, ρυθμοί που δίνουν ζωή στην αίθουσα και ένας μαγικός κόσμος στον οποίο κάθε παιδί νιώθει πως έχει κάτι να πει — και να τραγουδήσει. Μια όμορφη ομάδα , με φωνούλες που θέλουν να ακουστούν. Η πιο γλυκιά μελωδία κάθε Δευτέρα μαγεύει μικρούς και μεγάλους.

📸 Όμιλος Φωτογραφίας και Ψηφιακής Δημιουργίας Pixels & Perspectives

Με μια φωτογραφική μηχανή στο χέρι, τα παιδιά μαθαίνουν να βλέπουν τον κόσμο με «άλλη ματιά». Φως, σκιά, γωνίες λήψης, δημιουργικές προοπτικές. Κάθε μάθημα και μια νέα ιστορία μέσα από τον φακό.

Αποτίμηση 1ης Συνάντησης  – «Πορτρέτα και Κατηγορίες Φωτογραφίας»

Στην πρώτη μας συνάντηση γνωρίσαμε τη μαγεία της φωτογραφίας και μάθαμε ότι κάθε εικόνα μπορεί να «μιλάει» με το δικό της τρόπο.

Τα παιδιά ανακάλυψαν τις βασικές κατηγορίες φωτογραφιών και εστίασαν στα πορτρέτα, εξερευνώντας πώς το φως, η στάση και η έκφραση μπορούν να αποκαλύψουν συναισθήματα και χαρακτήρες. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συζήτηση και δημιουργικές λήψεις, έδειξαν φαντασία, συνεργασία και ευαισθησία απέναντι στην εικόνα και στους συμμαθητές τους. Το παραγόμενο υλικό αποτυπώνει τα πρώτα βήματά τους στον κόσμο της φωτογραφικής αφήγησης και τους προετοιμάζει για μια χρονιά γεμάτη δημιουργικότητα και φως.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το 1ο φωτογραφικό άλμπουμ του ομίλου μας:

https://www.calameo.com/books/007258047af9d5f296830

🎙️ Όμιλος Ρητορικής

Οι μικροί ρήτορες μαθαίνουν να εκφράζονται, να επιχειρηματολογούν, να συνεργάζονται και —κυρίως— να πιστεύουν στη φωνή τους. Μικρές συζητήσεις, παιχνίδια λόγου και το δικό τους σχολικό podcast δίνουν ζωή στα λόγια τους. Στην πρώτη συνάντηση οι μικροί Ρήτορες είχαν ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ με γονείς τους: Να φέρουν μια φράση που τους αρέσει ή τους εκφράζει ως οικογένεια.  Αυτό ήταν και το εισιτήριό τους να μπουν στον Όμιλο Ρητορικής. Αυτές οι φράσεις έγιναν το 1ο Podcast του Ομίλου.

 

🎭 Όμιλος Θεάτρου και Κινηματογράφου 

Αυτοσχεδιασμοί, ρόλοι, ιστορίες και άφθονο γέλιο. Τα παιδιά γνωρίζουν τον κόσμο του θεάτρου μέσα από παιχνίδι, συνεργασία και δημιουργία — και κάθε μάθημα κλείνει με μια μικρή «παράσταση».

Τα πρώτα μαθήματα ξεκίνησαν με κ ασκήσεις συντονισμού με σωματικό ζέσταμα που ενεργοποιεί τις αισθήσεις και ομαδοποιεί τα παιδιά!

Κυρίως όμως… Περάσαμε υπέροχα και γελάσαμε πολύ! Καλή και γόνιμη αρχή!

Φιλικά , Νικολέτα Δάφνου

✨ Γιατί οι Όμιλοι είναι τόσο σημαντικοί;

Οι Όμιλοι δεν είναι απλώς μια δραστηριότητα, μετά τη λήξη του πρωινού ωραρίου.
Είναι χώρος:

  • έμπνευσης,

  • ελευθερίας,

  • ταλέντου,

  • αυτοπεποίθησης,

  • συνεργασίας,

  • και πάνω απ’ όλα… χαράς.

Βοηθούν τα παιδιά να ανακαλύψουν τι τους ενδιαφέρει πραγματικά, να δοκιμάσουν, να εκφραστούν και να μάθουν μέσα από την πράξη.

🌟 Και τώρα… συνεχίζουμε!

Η χρονιά μόλις ξεκίνησε και ήδη έχουμε τόση δημιουργικότητα γύρω μας. Είμαστε σίγουροι ότι οι Όμιλοι θα οδηγήσουν σε μικρά θαύματα — εργασίες, παρουσιάσεις, ηχογραφήσεις, φωτογραφικές εκθέσεις και πολλές όμορφες στιγμές.

Το σχολείο μας συνεχίζει να επενδύει σε δράσεις που δίνουν στα παιδιά,  χώρο να ανθίσουν.
Ανυπομονούμε για όσα θα δημιουργήσουν στη συνέχεια !!!!!

Οι μέρες του Πολυτεχνείου μέσα από το αφιέρωμα της Δ΄ τάξης !

CHoris titlo.jpgjjjjkll

ΦΩΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΒΗΝΟΥΝ !

Η Δ΄ τάξη τίμησε το Πολυτεχνείο με ένα αφιέρωμα  που δεν θα ξεχαστεί !

Παρά το μικρό της ηλικίας τους, η Δ΄ τάξη μας,  κατάφερε κάτι μεγάλο:
Να μεταφέρει  ολόκληρη την αίθουσα στη φορτισμένη εποχή του Νοέμβρη του ’73.
Με απόλυτο σεβασμό και επίγνωση, τα παιδιά μάς ταξίδεψαν στα γεγονότα, στις φωνές, στα όνειρα και στις αγωνίες εκείνης της γενιάς.

Μπροστά σε μια κατάμεστη αίθουσα –περισσότερα από 300 άτομα, παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί– οι μικροί μας μαθητές καθήλωσαν το κοινό με τις ερμηνείες τους.
Θεατρικά δρώμενα, παγωμένες εικόνες,  τραγούδια, χορός, ηχητικά ντοκουμέντα, βίντεο και εικόνες της εποχής δημιούργησαν ένα ζωντανό, συγκινητικό σκηνικό που έκανε τα μάτια όλων να δακρύσουν.

Η γιορτή κορυφώθηκε με έναν βαθιά συμβολικό και συγκινητικό τρόπο:
Τα παιδιά διάβασαν ένα ένα τα ονόματα των νεκρών, σε μια δραματοποιημένη απόδοση που έφερε σιωπή, σεβασμό και ανατριχίλα σε όλη την αίθουσα, όταν οι μαθητές εμφανίστηκαν στη σκηνή κρατώντας φαναράκια και κεράκια, φωτίζοντας συμβολικά το σκοτάδι. Με απόλυτη σιωπή και σεβασμό, τα παιδιά απέδωσαν φόρο τιμής στους νεκρούς του Πολυτεχνείου, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που θύμιζε πως το φως της ελευθερίας και της δημοκρατίας παραμένει ζωντανό μέσα από τη μνήμη και τις πράξεις μας.

Ήταν μια γιορτή που τα είχε όλα: Μια γιορτή που θυμίζει πως οι πρωταγωνιστές του Πολυτεχνείου ήταν νέα παιδιά – όπως αυτά που μας συγκίνησαν σήμερα.
                                        Παιδιά της τότε γενιάς, παιδιά της σημερινής, παιδιά του αύριο.

Μπράβο στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς της Δ΄ τάξης για αυτό το όμορφο και βαθιά ανθρώπινο αφιέρωμα.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι μας τίμησαν με την παρουσία τους: γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, συγγενείς, εκπροσώπους του Δήμου, τη πρόεδρο της Ένωσης Γονέων και  τη Σύμβουλό μας κ. Καίτη Ρηνάκη, που είναι πάντα δίπλα μας !

Μια ημέρα μνήμης που θα μείνει μέσα μας.

 

 

 

Οι μέρες του Πολυτεχνείου στο 2ο ΠΕΙΡ. Δ.Σ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

CHoris titlo.jpg56y

Μέρες Πολυτεχνείου στο σχολείο μας: Μνήμη- Φωνές – Ελπίδα»

Τις τελευταίες ημέρες, ολόκληρο το σχολείο μας ταξίδεψε πίσω στον Νοέμβρη του ’73.

Οι μικρότερες τάξεις βίωσαν τα γεγονότα μέσα από παραμύθια, εικόνες, κατασκευές και ζωγραφιές που γέμισαν τους διαδρόμους με χρώματα, περιστέρια ειρήνης και παιδικές φωνές. Το παραμύθι “Η κυρά – Δημοκρατία”, ζωντάνεψε στις τάξεις και μέσα από θεατρικό παιχνίδι , τα μικρά μαθητούδια κατάλαβαν τις δύσκολες έννοιες για την ηλικία τους όπως δημοκρατία, ελευθερία, χούντα, αξίες της ζωής.


Οι μεγαλύτερες τάξεις προσέγγισαν την ιστορία με πιο βιωματικό τρόπο: Παρακολούθησαν αφιερωματικά βίντεο, άκουσαν ηχητικά ντοκουμέντα, μίλησαν για τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας, γνώρισαν μαρτυρίες φοιτητών , όπως η επίσκεψη της κ. Ιουλίας στο σχολείο μας και άκουσαν ακόμη και συνέντευξη του οδηγού του τανκ που σημάδεψε τη νύχτα της 17ης Νοέμβρη.

Στο μάθημα της θεατρικής αγωγής  τα παιδιά με την εκπ/κο του μαθήματος, δραματοποίησαν  (ζωντάνεψαν ) τον γνωστό πίνακα «Γκερνίκα» του Πάμπλο Πικάσο, αναλύοντας τους ρόλους, τη φρίκη του πολέμου, την απώλεια, και φυσικά την απόγνωση και τη φίμωση που φέρνει κάθε είδους Χούντα και καταστολή!

Όλες αυτές οι δράσεις είχαν έναν κοινό στόχο:
Να θυμίσουμε στα παιδιά ότι η δημοκρατία δεν είναι δεδομένη – είναι μια καθημερινή στάση ζωής, που χτίζεται με σεβασμό, θάρρος και αλληλεγγύη.
Το Πολυτεχνείο δεν είναι μόνο μια ιστορική στιγμή, είναι μια πυξίδα για το σήμερα, ένα μήνυμα ότι κάθε γενιά έχει τον δικό της τρόπο να λέει «Παρόν!» στη δικαιοσύνη, στην ελευθερία και στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Το αφιέρωμα του σχολείου μας θα ολοκληρωθεί σήμερα, με τη γιορτή που ετοίμασε με πολλή αγάπη και σεβασμό η Δ΄ τάξη.


Ένας μικρός φόρος τιμής σε όσους πίστεψαν ότι ο κόσμος μπορεί –και πρέπει– να αλλάζει προς το καλύτερο.

 

Το Πολυτεχνείο μέσα από τα μάτια της κ. Ιουλίας.

eikona Viber 2025 11 14 11 27 50 265

Όταν η Ιστορία μπήκε στη τάξη: Η κ. Ιουλία και οι μέρες του Πολυτεχνείου-

Μια ζωντανή ιστορία στην τάξη.

Σήμερα το ΣΤ1  έζησε μια ξεχωριστή και βαθιά ανθρώπινη εμπειρία.

Φιλοξένησε  την κ. Ιουλία Μαστοράκη-  τη γιαγιά ενός μαθητή μας, η οποία υπήρξε φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών και βρέθηκε  στο Πολυτεχνείο τις ημέρες της εξέγερσης. Με ιδιαίτερη συγκίνηση, η κ. Ιουλία μίλησε στα παιδιά για όσα έζησε τότε, μεταφέροντας με απλότητα και δύναμη το κλίμα εκείνων των ιστορικών ημερών.

Θύμισε στα παιδιά  ότι όλα ξεκίνησαν στις 14 Νοεμβρίου, ημέρα Τετάρτη, όταν οι φοιτητές της Νομικής και της Αρχιτεκτονικής ξεκίνησαν τις πρώτες καταλήψεις. Οι φοιτητές της Καλών Τεχνών, ανάμεσά τους και η ίδια, κατέβηκαν κι εκείνοι και βρέθηκαν γύρω από το  το Πολυτεχνείο. Μας περιέγραψε εικόνες που δεν γράφτηκαν σε βιβλία: τον κόσμο που συγκεντρωνόταν έξω από το κτίριο, τους φοιτητές που, με χαμόγελο στα χείλη, κολλούσαν αφίσες στα τζάμια των λεωφορείων, των τραμ και των αυτοκινήτων, και τους οδηγούς και επιβάτες που ανταπέδιδαν το χαμόγελο και τους έδιναν κουράγιο.

Η ίδια, λόγω ενός ιδιαίτερου οικογενειακού γεγονότος ( είχε χάσει τον μπαμπά της λίγες μέρες πριν), έπρεπε κάθε βράδυ στις 21:00 να βρίσκεται στο σπίτι της, για να μην ανησυχεί η μητέρα της. Έτσι, δεν έμεινε τις νύχτες μέσα στο Πολυτεχνείο, αλλά είδε με τα μάτια της τις διμοιρίες της αστυνομίας που παρατάσσονταν στους γύρω δρόμους. Μας διηγήθηκε ότι αρκετοί αστυνομικοί μιλούσαν ανθρώπινα στους φοιτητές, λέγοντας πως «εκτελούν εντολές», πως πολλά από εκείνα που συνέβαιναν δεν τα ήθελαν οι ίδιοι.

Τη νύχτα που μπήκαν τα τανκς, η κ. Ιουλία ήταν στο σπίτι της. Το επόμενο πρωί, όταν κατέβηκε στην περιοχή, ο «απόηχος» των γεγονότων ήταν παντού: στα κτίρια, στους δρόμους, στα βλέμματα. Μια βαθιά θλίψη σκέπαζε τον χώρο. «Τα πάντα μαρτυρούσαν τι είχαν ζήσει τα παιδιά», μας είπε.

Μια ακόμη δυνατή εικόνα της ήταν τα τηλεφωνήματα με τον αρραβωνιαστικό της, πολιτικό μηχανικό που τότε εργαζόταν σε νησί. Εκείνος της μετέφερε με αγωνία πως ένιωθε δίπλα στους φοιτητές και πως παρακολουθούσε από μακριά τις εξελίξεις, συμμεριζόμενος τον αγώνα τους.

Η κ. Ιουλία μίλησε με περηφάνια για τη γενιά του τότε — για νέους που αγωνίστηκαν με θάρρος, ευγένεια και αξιοπρέπεια. Συμβούλεψε τα παιδιά να υπερασπίζονται πάντα το δίκιο τους και τα δικαιώματά τους, αλλά «με τον σωστό τρόπο», χωρίς καταστροφές και βανδαλισμούς, γιατί τότε «το δίκιο των αιτημάτων χάνεται».

Στο τέλος, χάρισε στα παιδιά μια φράση που άγγιξε όλους μας:
«Η γη και ο κόσμος που μας παρέδωσαν οι προηγούμενες γενιές είναι δανεικοί. Δεν μας ανήκουν. Πρέπει να τους παραδίδουμε στους επόμενους πιο όμορφους και πιο αισιόδοξους. Κάντε τον κόσμο πιο όμορφο από αυτόν που θα σας παραδώσουμε εμείς».

Η συγκίνηση και η περηφάνια για την κ. Ιουλία πλημμύρισαν την τάξη. Παρά τη μικρή τους ηλικία, τα παιδιά κατάλαβαν το νόημα της ιστορίας της και οι ερωτήσεις «έπεσαν βροχή». Ήθελαν να μάθουν, να ρωτήσουν, να καταλάβουν. Η Ιστορία, σήμερα, μπήκε στην τάξη μας και ζωντάνεψε τις ημέρες του Πολυτεχνείου .  Έμεινε στις καρδιές όλων μας.

Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στην κ. Ιουλία,  που κάθε χρόνο ανταποκρίνεται στη πρόσκλησή μας και που με την αλήθεια, την ευγένεια και τη ζεστασιά της δώρισε στα παιδιά μας μια εμπειρία που θα θυμούνται για χρόνια.

κ. Ιουλία, σας ευχαριστούμε.