ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤ΄ΤΑΞΗ

pagritio

Η ΣΤ΄ΤΆΞΗ ΓΕΜΑΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ…. ΕΜΑΘΕ ΣΗΜΕΡΑ…ΠΟΔΗΛΑΤΟ….

Η ΣΤ’ τάξη του σχολείου μας, ταξίδεψε σήμερα ως το Παγκρήτιο Στάδιο Ηρακλείου για να μάθει… ποδήλατο!

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος για την κλιματική αλλαγή “Green Ethics – Πράσινη Ηθική”, η OMMA Studios σε συνεργασία με το ιταλικό θέατρο Pedali του Τορίνο, παρουσίασε 5 ειδικά κατασκευασμένα ποδήλατα, τα οποία μπορούν να μετατρέψουν την κινητική ενέργεια, σε ηλεκτρική.

Οι μαθητές μας έμαθαν με τον πιο πρωτότυπο και βιωματικό τρόπο, πως χρησιμοποιώντας ένα ειδικά κατασκευασμένο ποδήλατο, μπορούν κάνοντας απλώς πετάλι να παραγάγουν ηλεκτρική ενέργεια, αρκετή για τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή ή για τη φωταγώγηση ενός μικρού χώρου!

Με τη βοήθεια των συντελεστών της δράσης, συμμετείχαν επίσης σε μουσικοκινητικές δραστηριότητες και συζητήσεις, με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους για το περιβάλλον, τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και φυσικά τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης, ενισχύοντας τη γνώση τους και την ενεργό συμμετοχή τους στη διαφύλαξη του πλανήτη μας.

Κάνουμε ποδήλατο λοιπόν… Για το περιβάλλον!

 

Γέφυρες Γνώσης και Πολιτισμού: Η πρώτη του σχολείου Erasmus+ κινητικότητα στο Κόνιν

received 1889049835117760

Erasmus+ :   1ος Σταθμός : Κόνιν, Πολωνία!

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, το σχολείο μας άνοιξε φέτος τα πανιά του για την Ευρώπη, ξεκινώντας το δικό του ταξίδι στο πρόγραμμα Erasmus+. Η πρώτη  στάση του σχολείου μας  :  Το μακρινό Κόνιν της Πολωνίας!

Τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου, κ. Τσαγκαράκης Νικόλαος ( Δ/ντης), κ. Κουτσελάκη Μαρία ( εκπ/κος Δ΄τάξης) και κ. Κωστάκης Γιώργος ( εκπ/κος Γ΄τάξης) μας βρέθηκαν εκεί, εκπροσωπώντας μας στην 1η κινητικότητα της χρονιάς, και επέστρεψαν γεμάτοι εμπειρίες, νέες ιδέες και εικόνες.

ΣΤΟ PODCAST  που ακολουθεί θα ακούσετε  τους ανθρώπους που έδωσαν σάρκα κι οστά στην υλοποίηση της κινητικότητας του project Erasmus+. O διευθυντής, κύριος Νίκος, η υποδιευθύντρια κα. Βίκυ, η εκπ/κος Πληροφορικής του σχολείου μας Μαριλένα Βογιατζή, η κα. Μαρία Κουτσελάκη και ο υποφενόμενος, Γιώργος Κωστάκης μοιράζονται τις εμπειρίες τους σχετικά με την πρώτη κινητικότητα του σχολείου μας στο εξωτερικό, τις προσδοκίες τους και τις ευχές τους για τα επόμενα ταξίδια, αλλά και τους προβληματισμούς τους γύρω απο την εκπαίδευση.

PODCAST:  https://open.spotify.com/episode/5E6yOiJBqetBKNM9s0ukTZ?si=JU65IUPeSsefek58rcZbzg

Επίσης στο παρακάτω έγγραφο μοιράζονται μαζί μας τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους από αυτή την ξεχωριστή εμπειρία :

https://blogs.sch.gr/2dimieralas/files/2026/06/Erasmoys-Polonia-2026-1.pdf

 

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ: 

Πώς είναι ξυπνάς στο Κόνιν της Πολωνίας, και να σχεδιάζεις μαθήματα τεχνητής νοημοσύνης με μια Τουρκάλα, να αναλύεις το αναλυτικό πρόγραμμα της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας σου και να συνεννοείσαι με κάθε δυνατό τρόπο; Όλα τα παραπάνω είναι ερωτήματα που μόνο το Erasmus + μπορεί να σου απαντήσει, κι αν το εχεις βιώσει και εσύ ξέρεις πως η αλήθεια είναι όντως κάπως έτσι.

Η Πολωνία είναι μια χώρα η οποία στο μυαλό των περισσότερων ίσως υστερεί σε επισκεψιμότητα συγκριτικά με τη βαριά τουριστική βιομηχανία του Νότου. Κι όμως… Πρόκειται για ένα προορισμό του οποίου το κλίμα, ο εκπαιδευτικός πολιτισμός και η κουλτούρα σε αγκαλιάζει από την πρώτη στιγμή, δίχως να σου αφήνει περιθώριο να αμφιβάλεις. Όσες εμπειρίες συλλέξεις, θα είναι εμπειρίες ζωής…

Ξεκινήσαμε από τον νοτιότερο άκρο της Ευρώπης, την Ιεράπετρα για να βρεθούμε σε ένα από τα πιο βόρια κομμάτια της, το Κόνιν της Πολωνίας. Ομολογουμένως, κανείς από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου, Νίκος Τσαγκαράκης (διευθυντής), Μαρία Κουτσελάκη (Δασκάλα) και Γιώργος Κωστάκης (Δάσκαλος) είχαμε ξανακούσει το όνομα αυτής της πόλης. Είχαμε ακούσει όμως για την πολυπολιτισμική Βαρσοβία, και την παραμυθένια Κρακοβία, επομένως οι όποιοι δισταγμοί υπήρχαν αρχίσαν να υποχωρούν μετά την αποδοχή της αίτησής μας «ΚΑ122 Φυσιολάτρες εν δράσει: ΠειραματιΖΩμαστε για ένα βιώσιμο Μέλλον» από το NiepublicznaSzkolaMontessoriOdkrywcySwiata.

Η Πολωνία μας υποδέχτηκε θερμά, μιας και οι θερμοκρασίες στο μεγαλύτερο μέρος της διαμονής μας εκεί ξεπερνούσαν τους 25 βαθμούς Κελσίου, πράγμα το οποίο έκανε τις προετοιμασίες μας για τον βαρύ βοριά της Ευρώπης γελοίες. Πρώτη στάση μας θα ήταν η Βαρσοβία, καθώς το Κόνιν δεν εξυπηρετείται από αεροδρόμιο, έπειτα το Κόνιν, το πολύβουο και πολυπολιτισμικό, φοιτητικό Πόζναν και τέλος η μαγευτική Κρακοβία. Αν υπήρχε ένα κοινό χαρακτηριστικό σε όλες τις πόλεις, εκείνο θα ήταν το πράσινο αστικό τοπίο, με καταπράσινα πάρκα και ποτάμια να διασχίζουν όλες τις πόλεις, η μπαρόκ, ροκοκό και γότθικη αρχιτεκτονική αγκαλιασμένη με νεοκλασικά διαφωτιστικά στοιχεία και το γεγονός πως η πλειοψηφία των κατοίκων μάλλον δεν τα είχαν πάει καλά με τις εξετάσεις του Lower, πράγμα που έκανε την επικοινωνία μας κάπως περισσότερο δύσκολη.

Ιδιαίτερα η Βαρσοβία για τον γράφοντα είχε μια εξωπραγματική ομορφιά, η οποία συνδύαζε ταυτοχρόνως  στοιχεία μεταμοντέρνας σκληρής αρχιτεκτονικής, με θεόρατους  ουρανοξύστες, καπιταλιστικούς κολοσσούς με μια παλιά πόλη βγαλμένη από κάποιο σκοτεινό παραμύθι. Μπορούσε κανείς με αυτόν τον τρόπο και τις μεταβολές να διακρίνει όλες τις ιστορικές μεταβολές της χώρας, από την βασιλεία, στον κομμουνισμό, την δημοκρατία και τον άκρατο καπιταλισμό. Οι βασιλικοί κήποι (απομεινάρια από το παλάτι), ο Πύργος των Τεχνών και του Πολιτισμού στο κέντρο της πόλης (Πύργος του Στάλιν) η παλιά πόλη στο σύνολο της είναι μερικά μόνο από αυτά τα στοιχεία της ιστορικής γραμμής. Ενδιαφέρον ιστορικό γεγονός αποτελεί το εξής: η παλιά πόλη της Βαρσοβίας γκρεμίστηκε εντελώς από τους γερμανικούς βομβαρδισμούς του Β ΠΠ, ωστόσο οι Πολωνοί την ξανάχτισαν ακριβώς ίδια, χρησιμοποιώντας σχέδια, αεροφωτογραφίες, τοπογραφικά και οτιδήποτε άλλο είχαν στη διάθεσή τους. Κάπως μακρινή λογική για την καταστροφική κουλτούρα της νέας Ελλάδας…

Σειρά είχε το Κόνιν, μια πόλη εβδομήντα χιλιάδων κατοίκων χτισμένη στις δύο όχθες του ποταμού Βάρτα. Πόλη η οποία θα μας φιλοξενούσε και για το εκπαιδευτικό σκέλος της επίσκεψής μας. Το Κόνιν ήταν αρκετά ήσυχο συγκριτικά με τον κοσμοπολίτικη και πολύβουη Βαρσοβία, χαρακτηριστικό όμως το οποίο ίσως και να ήταν αναγκαίο προκειμένου να καταλάβει κανείς την ιδιοσυγκρασία και το χαρακτήρα των ανθρώπων εκεί. Αποτελεί έναν πολύ όμορφο προορισμό φυσιολατρίας, διότι τα ποτάμια, τα δάση και οι λίμνες προσφέρουν απεριόριστες επιλογές στον επισκέπτη.

Το Πόζναν, μια από τις ομορφότερες πόλεις που αντικρίσαμε έχει απόσταση από το Κόνιν μια ώρα με το τρένο. Πόλη 700.000+ κατοίκων εκ των οποίων οι 200.000 περίπου είναι φοιτητές έχει έναν αέρα νεολαιίστικο, που περπατά χέρι χέρι με το παλιό. Τα μουσεία, η τεράστια παλιά πόλη με το κατσίκια του δημαρχείου αλλά κι ο παλμός της νεολαίας συνθέτουν ένα αρκετά ιδιαίτερο χαρακτήρα.

Το ταξίδι ολοκληρώθηκε στην παραμυθένια Κρακοβία. Κάθε κτίριο και ένα επιφώνημα… Η κεντρική πλατεία, η οποία σε τίποτα δεν προσομοιάζει πλατεία ελληνικής μεγαλούπολης, τα μαγαζιά, το νυχτερινό ξεφάντωμα των κατοίκων αλλά και η μεγάλη ιστορία της αποτέλεσαν το ιδανικό κλείσιμο γι’ αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι.

Θέμα της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης στο Κόνιν ήταν η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η αειφορία και η οικολογία. Αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε χοντρικά είναι ότι οι Πολωνοί μας έχουν ξεπεράσει έτη φωτός σε θέματα τέτοιας φύσης καθώς η ανακύκλωση και η βιωσιμότητα είναι στοιχεία της κουλτούρας τους πλέον. Τρανταχτό παράδειγμα είναι ότι σε καμιά από τις πόλεις που επισκεφτήκαμε δεν υπήρχε ούτε αποτσίγαρο πεταμένο στο δρόμο, πόσο μάλλον σκουπίδι. Ο χαρακτήρας της επίσκεψής μας ήταν η συμμετοχική παρατήρηση και παρακολούθηση κάποιων τυπικών μαθημάτων του πολωνικού Δημοτικού. Για αρχή να πούμε πως το σχολείο υποδοχής μας ήταν ιδιωτικό, εργαζόταν πάνω στις αρχές της Μοντεσσόρι και είχε σύνολο 57 μαθητές, εκ των οποίων οι 20 περίπου φοιτούσαν από το σπίτι τους.

Φτάνοντας το πρωί της Δευτέρας μας υποδέχτηκε η Ανιέσκα, διευθύντρια- παιδαγωγός και ιδιοκτήτρια του σχολείου. Εμείς είχαμε την εντύπωση πως συμπέσαμε σε κάποιου είδους αργία τους, καθώς από το σχολικό χώρο δεν ακουγόταν ο παραμικρός θόρυβος. Προς έκπληξη μας όμως τρεις μεγάλοι μαθητές ήρθαν στην ξεκλείδωτη είσοδο του σχολείου να μας παραλάβουν. Ντροπαλοί στην αρχή, έμελλε να είναι τα παιδιά τα οποία θα είχαν την περισσότερη εμπλοκή μαζί μας στην πορεία της επίσκεψής μας.

Το πολωνικό δημοτικό είναι οκτατάξιο. Αυτό σημαίνει ότι η μεσαία βαθμίδα του γυμνασίου έχει καταργηθεί, με τους μαθητές να φοιτούν οχτώ χρόνια στο δημοτικό, τέσσερα στο λύκειο και έπειτα στο πανεπιστήμιο. Το σχολείο υποδοχής μας χώριζε τα τμήματα του ως εξής: 1η – 3η, 4η-6η και 7η-8η εργάζονταν μαζί σε κοινό χώρο. Κατά τα λεγόμενα των εκεί συναδέλφων μας οι βασικές αρχές της Μοντεσσόρι λειτουργούν καλύτερα στο πλαίσιο της 1ης– 3ης. . Κατά την πρώτη μέρα της επίσκεψής μας η Ανιέσκα δίδασκε γεωμετρία στα παιδιά της δεύτερης ομάδας, περίμετρο και εμβαδόν. Οι αίθουσες ήταν εξοπλισμένες με όλον τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό που ήταν απαραίτητος για την εφαρμογή των βασικών αρχών της θεωρίας. Ξύλινα αντικείμενα, γεωμετρικά στερεά και σχήματα, διαδραστικούς πίνακες καθώς και ταμπλετ για τον κάθε μαθητή. Η τάξη ήταν χωρισμένη σε ομάδες εργασίας, με δυνατούς και πιο αδύναμους μαθητές σε κάθε ομάδα. Τα θρανία ημικυκλικά, δύο θέσεων. Έπειτα από το μάθημα μας ξενάγησε στους χώρους του γραφείου και του σχολείου. Υπήρχαν άλλες τρεις βασικές αίθουσες καθώς και περίπου τέσσερις άλλες με εξοπλισμό για την τεχνική κατάρτιση των μεγαλύτερων παιδιών. Η Ανιέσκα υπήρξε η πρώτη μας συναναστροφή με την οποία καταφέραμε να μιλήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις στο βάθος της εβδομάδας.

Με το πέρας της πρώτης μέρας, γνωρίσαμε την Τρίτη την Ντίλαν, συνάδελφο από τα παράλια της Τουρκίας. Κάτι τέτοιο ήταν αρκετά ευχάριστο καθώς η μεσογειακή κουλτούρα και εξωστρέφεια μας βρήκε έναν ισχυρό σύμμαχο. Η Ντίλαν γύρω στα 30, με σπουδές στην παιδαγωγική και εργασία στην Τουρκία, την Αγγλία και την Πολωνία, ήταν ο ιδανικός άνθρωπος για να μας κατατοπίσει. Είχε πρόσφατα διακριθεί για τις ικανότητες της στην τεχνητή νοημοσύνη και τα προγράμματα Erasmus, διάκριση όχι μάταιη. Αφού μιλήσαμε για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και καταλήξαμε φιλικά. Μπήκαμε τις δύο πρώτες σχολικές ώρες στο αντίστοιχο μάθημα καλλιτεχνικών το οποίο όμως ήταν διαθεματικό. Τα παιδιά έπρεπε να εφαρμόσουν γεωμετρία, διαβάζοντας τις οδηγίες που τους δόθηκαν στα πολωνικά και να κατασκευάσουν καλειδοσκόπιο. Με ελάχιστη παρέμβαση από την εκπαιδευτικό της τάξης οι μαθητές της 4ης– 6ης τάξης κατάφεραν να ολοκληρώσουν την εργασία τους. Όσοι τελείωναν νωρίτερα είχαν την επιλογή να ασχοληθούν με την δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών για δική μας κατανάλωση στα αγγλικά.  Ύστερα πήγαμε όλοι μαζί για γυμναστική στο Πάρκο Σοπέν της πόλης. Σε ανοιχτό χώρο, μέσα στη φύση και το πράσινο τα παιδιά έκαναν γυμναστική με την καθοδήγηση του δασκάλου τους. Εμείς παρακολουθήσαμε και ύστερα ξεκλέψαμε λίγο χρόνο να περιηγηθούμε στο πάρκο, το οποίο φιλοξενούσε πληθώρα πανίδας, από πρόβατα μέχρι λάμα κι αλπάκα.

Επιστρέψαμε και μας περίμενε ένα πλούσιο, ζωικό, βαρύ σε θερμίδες πολωνικό πρωινό, με χοιρομέρι, λουκάνικα σε όλες τις εκδοχές, βούτυρο και ζωικό λίπος.  Αφού χαλαρώσαμε, ένας μαθητής της 7ης μας πήρε στην αίθουσα «ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ», μια υπό κατασκευή σχολική αίθουσα η οποία φιλοξενούσε υλικοτεχνικό εξοπλισμό με εργαλεία ξυλουργικής, τρυπάνια, πριόνια και ότι άλλο φαντάζεστε. Έδωσε και στους τρεις μας ένα κομμάτι κόντρα πλακέ και μας ζήτησε να του ζωγραφίσουμε ένα σχέδιο. Ύστερα το έκοψε ο ίδιος στο πριόνι και έφτιαξε τρια παζλ, τα οποία έχουμε φέρει μαζί μας στο σχολείο. Πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπεις τα παιδιά να δημιουργούν τα ίδια, όπως θέλουν και φαντάζονται δίχως τον φόβο του να χτυπήσουν ή να λερωθούν. 

Σειρά είχε το μάθημα τεχνολογίας με την Ντίλαν. Τα παιδιά είχαν ήδη ανοίξει τους υπολογιστές και μας περίμεναν να μας δείξουν τις ψηφιακές τους δημιουργίες. Μας ξενάγησαν στο εργαστήριό τους, το οποίο είχε σύγχρονους ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς και δύο εκτυπωτές 3D, εξοπλισμό τον οποίο τα παιδιά χειρίζονταν μόνα τους. Παρατηρήσαμε τον τρόπο που εργάζονταν και ύστερα τα δύο από τα τρία αγόρια της υποδοχής μας ζήτησαν να μας βγάλουν φωτογραφία για κάποιο από τα projectτους. Προφανώς και δεχτήκαμε να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους και να δούμε από κοντά τον κόπο τους. Επεξεργάστηκαν γρήγορα τη φωτογραφία μας (κάνοντάς μας λίγο πιο αδύνατους) και φύγαμε.

Η Τετάρτη ήταν ομολογουμένως η καλύτερη μέρα. Ξεκινήσαμε με το τμήμα της Ντίλαν το οποίο είχε μετατρέψει τις φωτογραφίες μας σε κουκλάκια 3Dκαι τα παιδιά γεμάτα χαρά μας τα πρόσφεραν. Προς τιμήν μας είχαν φτιάξει στο Booklet μια πλατφόρμα εκπαιδευτικής φύσης παιχνίδια σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5/6. Διασκεδαστικό και πρόσχαρο, ήταν ο τέλειος τρόπος να ξεκινήσει η μέρα μας. Την υπόλοιπη μέρα την περάσαμε με την τάξη της 1ης-3ης . Τα παιδιά ήταν καθισμένα σε χαλιά στο πάτωμα με την δασκάλα τους. Σε αυτό το δίωρο είχαν την επιλογή να επιλέξουν τα ίδια με τι θα ασχοληθούν. Άλλα με μαθηματικά, άλλα με πολωνική γλώσσα κι άλλα με μελέτη περιβάλλοντος (ή κάτι αντίστοιχο εκεί). Οι μαθητές επέλεγαν από τις βιβλιοθήκες στο πίσω μέρος τα υλικά για το αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και σχημάτιζαν μόνοι τους λέξεις, συλλαβές, αριθμούς, εικόνες, πράγματα τα οποία αφού τα δημιουργούσαν αισθητηριακά έπρεπε έπειτα να τα γράψουν στο τετράδιό τους. Στο τέλος της ίδιας ώρας τα παιδιά κάθισαν με τη δασκάλα στο πάτωμα και έκαναν όλα μαζί γλωσσικά μαθήματα, ανάλυση συλλαβών και γραμμάτων κ.α.

Την Πέμπτη η μέρα μάς άνηκε. Η Ντίλαν μας έδωσε το ελεύθερο να παρουσιάσουμε τα διάφορα projectΠου έτρεχαν φέτος αλλά και τις προηγούμενες χρονιές στο σχολείο μας, το 2ο Πειραματικό Δημοτική Σχολείο Ιεράπετρας. Έτσι λοιπόν αρχικά παρουσιάσαμε την πόλη μας μέσα στην αίθουσα της 4ης και 6ης και ύστερα με σειρά τα προγράμματα που αναλάβαμε σχετικά με τη βιωσιμότητα, πράσινη ανάπτυξη και σκέψη, αλλά και τα καινοτόμα προγράμματα και τους ομίλους που τρέχουν αυτή τη στιγμή στο σχολείο. Ανταλλάξαμε απόψεις μεταξύ μας και χρήσιμη ανατροφοδότηση. Προσφέραμε ακόμα στο σύνολο του σχολείου ένα καλάθι με βασικά προϊόντα από την Ιεράπετρα και τουριστικούς οδηγούς για την πόλη μας. Ύστερα η δασκάλα της τάξης μας πήρε στα παιδιά της 7ης και 8ης όπου όλοι μαζί παίξαμε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι σχετικά με τα κοινά πράγματα που υπάρχουν μεταξύ Ελλήνων και Πολωνών. Εκεί τα αίματα άναψαν και νικήτρια ομάδα ανακηρύχθηκε εκείνη των δασκάλων.

Η Παρασκευή ήταν μέρα αποχωρισμού. Μαζευτήκαμε στο γραφείο για να αποχαιρετήσουμε το προσωπικό του σχολείου και τους συναδέλφους μας και ύστερα τα παιδιά, τα οποία μέσα σε τόσο μικρό διάστημα είχαν έρθει κοντά μας. Ανταλλάξαμε τα απαραίτητα έγγραφα της γραφειοκρατίας, δώσαμε ευχές και κουράγιο ο ένας στον άλλον για την επιστροφή και περίπου το μεσημέρι φύγαμε για τον σταθμό του τρένου. Η διευθύντρια του σχολείου είχε ετοιμάσει μια έκπληξη για εμάς εκεί. Ούσα η ίδια πρόσκοπος μικρότερη, μας γύρισε σε όλες τις φυσιολατρικές εκδρομές που θα μπορούσε να δει κανείς στο Κόνιν και τα περίχωρά του. Παραδοσιακά πολωνικά σπίτια, ξύλινοι ανεμόμυλοι, απέραντα καταπράσινα δάση και βαθιές λίμνες, ήταν ο τρόπος για να κλείσει το ταξίδι μας στο Κόνιν.

Η πολιτισμική ώσμωση επιτεύχθηκε σε  μεγάλο βαθμό. Χαρακτηριστικά θα θυμόμαστε για πολύ καιρό τον δαιδαλώδη χώρο των Αλατωρυχείων, το Άουσβιτς- Μπιρκενάου, το Μουσείο του Κοπέρνικου (ακόμα κι αν κάναμε αμάν να πάμε εκεί), τα μεσαιωνικά και μοντέρνα παλάτια καθώς και τα καταπράσινα πάρκα. Το Αλατωρυχείο χτισμένο στην Πόλη Βιελίτσκα, λίγο έξω από την Κρακοβία, αποτελεί ένα χώρο που σου κόβει την ανάσα. Μετρώντας χίλια τριακόσια χρόνια ζωής περίπου, αποτέλεσε την πηγή πλούτου των Πολωνών της περιοχής για πολλά χρόνια. Είναι σίγουρα μαγικό να μπορεί να δει κανείς το αριστουργηματικό αποτέλεσμα του μόχθου των εργατών των ορυχείων, με τις αμέτρητες διαδρομές μέσα στο ορυχείο, τις 17 εκκλησίες στο εσωτερικό τους, την τεράστια τεχνητή λίμνη, αλλά και τις εναπομείνασες στήλες άλατος. Ο αέρας πεντακάθαρος αποτελεί έναν τρόπο να γιατρευτούν όλα τα αναπνευστικά θέματα που μπορεί να έχει κανείς, ακόμα και να ξεπεράσει την κλειστοφοβία τους.

Στο πλαίσιο της πολιτισμικής ώσμωσης επισκεφτήκαμε και το σκηνικό του Ολοκαυτώματος, το Άουσβιτς – Μπιρκενάου.  Ήδη από τα πρώτα βήματα μπορεί κανείς να αισθανθεί την αναπνοή του να κόβεται αντικρίζοντας τα κτίρια στο Άουσβιτς. Δυστυχώς δεν υπήρχε διαθέσιμότητα ξενάγησης στα αγγλικά ή τα ελληνικά και έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε την ξενάγηση στο χώρο στα πολωνικά, έστω για να ακολουθήσουμε τη σωστή πορεία στον δαιδαλώδη προορισμό. Ανατριχιαστικό, φρικαλέο, και αποτρόπαιο το θέαμα, ιδιαίτερα στις αίθουσες όπου παρουσιάζονται τα μαλλιά των θανατωμένων, τα προσωπικά τους αντικείμενα, γυαλιά οράσεως, ρούχα, πατερίτσες, μαγκούρες, εμαγιέ πιάτα και ποτήρια. Η φρικαλεότητα όμως απογειώνεται στο τέλος της διαδρομής. Αφού περάσεις από τα κτίρια όπου γινόταν η διαλογή, τα εξεταστήρια καταλήγεις στους θαλάμους αερίων και τους φούρνους… Δεν υπάρχουν λέξεις που να είναι ικανές να περιγράψουν τον τρόμο, την φρίκη, τον πόνο, την οργή και τη θλίψη αντικρίζοντας ένα τέτοιο θέαμα. Το ανθρώπινο μυαλό αδυνατεί να συλλάβει το μέγεθος της αποτρόπαιας φρικαλεότητας, το που μπορεί να φτάσει ο παραλογισμός και η απανθρωπιά του ναζισμού και του φασισμού. Ακριβώς τα ίδια συναισθήματα προκάλεσε και το Μπιρκενάου. Από τις ράγες του τρένου που μετέφεραν εκεί τους κρατούμενους, μέχρι τα κτίρια που έχουν διασωθεί εξαιτίας της έγκαιρης εισβολής του Κόκκινου Στρατού η ανάσα κόβεται, το στομάχι σφίγγεται. Η διαλογή γινόταν μέσα σε μερικά λεπτά, όπου μανάδες χωρίζονταν από τα παιδία τους, άνδρες από τις γυναίκες τους και φίλοι από τους φίλους τους. Το 20 % ήταν το «τυχερό» που θα σκλαβωνόταν κάτω από τη ναζιστική βιομηχανία. Το υπόλοιπο 80% με πρόσχημα την καθαριότητα και την υγιεινή οδηγούνταν στους θαλάμους αερίων, όπου το θανατηφόρο Ζάικλον Β έδινε τέλος στη ζωή τους και τα απομεινάρια τους να καίγονται στους φούρνους προς εξάλειψη των αποδεικτικών στοιχείων. Όλα αυτά θα είχαν χαθεί στο σκοτάδι της λήθης αν δεν ήταν έγκαιρη η εισβολή των Σοβιετικών και η απελευθέρωση των κρατουμένων, διότι οι Ναζί είχαν σκοπό να κατεδαφίσουν, να κάψουν οποιοδήποτε αποδεικτικό στοιχείο των εξωφρενικών τους εγκλημάτων.

Με αυτή την πικρή γεύση το ταξίδι μας έφτασε στο τέλος του. Η πολιτισμική ώσμωση ήταν τεράστια. Η ανταλλαγή απόψεων και η κοινότητα των εκπαιδευτικών μας αγχών, της καθημερινότητας, των μικροπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων μας ήταν μερικές μόνο από τις αποδείξεις ότι παντού η κατάσταση για τους δασκάλους είναι ίδια. Η διεθνοτική ομοιότητα, η ανάγκη διαμοιρασμού των καλών πρακτικών, η πολιτισμική ανάμειξη είναι μερικά από τα θετικά αποτελέσματα της πρώτης μας κινητικότητας για φέτος. Κλείνουμε τη φετινή χρονιά με μεγάλη προσμονή για τα επόμενα ταξίδια που θα ακολουθήσουν και όρεξη για την συνέχεια που έπεται.

 

Κείμενο: Γιώργος Κωστάκης (εκ μέρους της ομάδας Erasmus+)

 

Και αφού διαβάσατε το παραπάνω κείμενο , ακολουθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό: 

 

5 Ιουνίου 2026: Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Messenger creation 872E5FC5 D4F1 4730 913C 2E69B40D77B1

Μια όμορφη περιβαλλοντική συνύπαρξη: Η  Α΄ Τάξη στο 1ο  Πειραματικό Νηπιαγωγείο!

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η Α΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε μια ξεχωριστή επίσκεψη στο 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο. Μαθητές και νηπιαγωγάκια έγιναν μια αγκαλιά και πέρασαν μια πανέμορφη μέρα γεμάτη κοινές οικολογικές δράσεις!

Ενώνοντας τη δημιουργικότητά τους, τα παιδιά έφτιαξαν πολύχρωμα πανό, αφίσες και ζωγραφιές με δυνατά συνθήματα για την προστασία του πλανήτη, τα οποία στη συνέχεια στόλισαν στα κάγκελα του σχολείου.

Η δράση τους όμως δεν σταμάτησε εκεί: Βγήκαν στην κοντινή παραλία και ανέλαβαν δράση, καθαρίζοντάς την με μεγάλο ενθουσιασμό.

🌍 Μια σπουδαία συνύπαρξη που μας γεμίζει ελπίδα για το μέλλον!

Ευχαριστούμε θερμά το 1ο Νηπιαγωγείο για την άψογη φιλοξενία και την υπέροχη συνεργασία!

Θαυμάστε τα πανό τους και τις δράσεις τους:

Η Ε’ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Messenger creation 6E3DAA23 7816 4A4B 9CDD 2072FCDB7EF0

Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη: Ένα ακόμη βήμα στο ταξίδι της φιλαναγνωσίας !

Στο πλαίσιο της καινοτόμου δράσης του Ε1 με τίτλο «Φιλαναγνωσία: Ταξίδι στον κόσμο των παιδικών βιβλίων», οι μαθητές και οι μαθήτριές ,  επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου μας, ζώντας μια ξεχωριστή εμπειρία γεμάτη γνώση, φαντασία και δημιουργικότητα.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά γνώρισαν τον χώρο της βιβλιοθήκης, ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας της, περιηγήθηκαν στα ράφια με τα παιδικά βιβλία και ανακάλυψαν τον πλούτο των ιστοριών που κρύβεται στις σελίδες τους. Μέσα από συζήτηση και βιωματικές δραστηριότητες, ήρθαν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο του βιβλίου και συνειδητοποίησαν πως η ανάγνωση μπορεί να αποτελέσει μια ευχάριστη και δημιουργική συνήθεια.

Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στη συνολικότερη προσπάθεια του Ε1 να καλλιεργήσει στα παιδιά την αγάπη για το βιβλίο και να τα ενθαρρύνει να ανακαλύψουν ξανά τη χαρά της ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων.

“Σε μια εποχή όπου οι οθόνες κυριαρχούν στην καθημερινότητα, επιδιώκουμε να φέρουμε τους μαθητές πιο κοντά στη λογοτεχνία, ενισχύοντας τη φαντασία, την κριτική σκέψη, τη γλωσσική τους ανάπτυξη και τη δημιουργική έκφραση”,μας απαντα το Ε1.

Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό της Δημοτικής Βιβλιοθήκης , τη κ.Μαρία και τη κ.Δέσποινα, για τη φιλοξενία και την όμορφη παρουσίαση.

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε έναν ακόμη σημαντικό σταθμό στο ταξίδι μας στον κόσμο των βιβλίων και άφησε στα παιδιά πολύτιμες εμπειρίες και όμορφες αναγνωστικές «αποσκευές». 📚

 

 

Γέφυρες ανάμεσα στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο: Μια ξεχωριστή, βιωματική συνάντηση με τη μαγεία του λόγου

IMG 20260525 112234

Στα πλαίσια του προγράμματος «Ομαλή Μετάβαση στο Γυμνάσιο» –μιας δράσης που το σχολείο μας υλοποιεί με συνέπεια εδώ και χρόνια, και η οποία από πέρυσι έχει αναβαθμιστεί μέσα από τη στενή συνεργασία της Πρωτοβάθμιας  με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση– είχαμε τη χαρά να ζήσουμε μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική εμπειρία.

Η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας υποδέχθηκε με μεγάλο ενθουσιασμό τη φιλόλογο από το 2ο Πειραματικό Λύκειο, κ. Μαρία Φραγκούλη, η οποία ανέλαβε να εισάγει τους μαθητές μας στον κόσμο των Νέων Ελληνικών και των κειμενικών ειδών.

Μια διδασκαλία που κέρδισε τις καρδιές των παιδιών

Μέσα σε μία μόλις διδακτική ώρα, η κ. Μαρία κατάφερε κάτι μοναδικό: Να εκμηδενίσει την απόσταση ΔΗΜΟΤΙΚΟ – ΛΥΚΕΙΟ, να κερδίσει την προσοχή και την εμπιστοσύνη των παιδιών με την απόλυτη ηρεμία της, και να τους μεταδώσει με τρόπο καθαρά βιωματικό τη δομή τριών διαφορετικών ειδών λόγου: του ποιήματος, του άρθρου και της αφήγησης.

Η αφορμή για αυτό το ταξίδι; Το αγαπημένο και τόσο επίκαιρο τραγούδι «Εγώ κι εσύ μαζί».

Από το τραγούδι… στη δημιουργία

Ακούγοντας τους στίχους, οι μαθητές προχώρησαν σε μια βαθιά νοηματική ανάλυση, η οποία έγινε η τέλεια «γέφυρα» για να εκφράσουν τις δικές τους απόψεις. Με έναν εξαιρετικά δομημένο και ευαίσθητο τρόπο, τα παιδιά μίλησαν για την αξία της φιλίας και αποτύπωσαν τα ιδανικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας αληθινός φίλος.

Η δραστηριότητα αυτή μάλιστα απέκτησε και ψηφιακή διάσταση, καθώς η εργασία για το σπίτι κάλεσε τα παιδιά να γίνουν δημιουργοί: Να φτιάξουν ένα σύντομο βίντεο με φωτογραφίες από κοινές στιγμές με τους φίλους τους, «ντύνοντάς» το μουσικά με το τραγούδι της αφορμής.

Αλλάζοντας οπτική για το μάθημα της Γλώσσας

Η συνέχεια της ώρας περιλάμβανε την ανάλυση ενός άρθρου, ολοκληρώνοντας έτσι τον κύκλο της παρουσίασης των κειμενικών ειδών.

Το πιο σπουδαίο κέρδος αυτής της δράσης ήταν ότι τα παιδιά είδαν τα Νέα Ελληνικά με άλλο μάτι. Η λογοτεχνία και η γλώσσα ξεπήδησαν από τις σελίδες των σχολικών βιβλίων και έγιναν συναίσθημα, έκφραση και ζωντανή επικοινωνία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο βαθιά άγγιξαν τις καρδιές των μαθητών μας αυτές οι όμορφες δραστηριότητες, ξεκλειδώνοντας τη σκέψη και τον λόγο τους.

Ένα μεγάλο «Ευχαριστώ»

Τέτοιες πρωτοβουλίες αποδεικνύουν ότι η εκπαίδευση γίνεται πιο φωτεινή όταν ανοίγει ορίζοντες και ενώνει τις σχολικές βαθμίδες.

  • Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μαρία για την έμπνευση και την ηρεμία που μετέδωσε στους μαθητές μας.

  • Ευχαριστούμε το 2ο Πειραματικό Λύκειο για την άψογη συνεργασία και τη συμβολή του στην προετοιμασία των παιδιών μας για το επόμενο μεγάλο τους βήμα στη Β/θμια εκπαίδευση.Μεγάλο ευχαριστώ και στις δύο Συμβούλους Εκπ/σης  , την Επόπτρια Ποιότητας Εκπ/σης κ. Καίτη Ρηνάκη και τη Σύμβουλο Β/θμιας κ. Βασαρμίδου Δέσποινα, για την οργάνωση του όλου εγχειρήματος ” ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ”

Η πιο γλυκιά σχολική κυψέλη: Μια γιαγιά εμπνέεται από τη δράση του Α2 !

Messenger creation 294BDD1B 8D75 4264 B259 85CA7C0DE884

Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη:

Μια γλυκιά έκπληξη για το Α2, από τη γιαγιά Βασιλική!

Η σχολική χρονιά που φτάνει στο τέλος της ήταν γεμάτη γνώση, δημιουργία και… πολύ ζουζούνισμα για τους μαθητές του Α2! Στο πλαίσιο της Καινοτόμου Δράσης  τους , οι μικροί μαθητές εξερεύνησαν έναν συναρπαστικό κόσμο, δουλεύοντας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους το θέμα: «Ο μαγικός κόσμος της μέλισσας».

Μέσα από το project αυτό, τα παιδιά έμαθαν για τη συνεργασία, την προσφορά, την περιβαλλοντική συνείδηση και την αξία της εργατικότητας. Φαίνεται όμως ότι η έμπνευση και ο ενθουσιασμός των παιδιών ξεπέρασαν τους τοίχους της σχολικής αίθουσας και έφτασαν μέχρι τα σπίτια τους, αγγίζοντας τις καρδιές των δικών τους ανθρώπων.

Μια συγκινητική χειρονομία προσφοράς

Η μεγαλύτερη επιβεβαίωση της επιτυχίας αυτής της δράσης ήρθε με τον πιο αναπάντεχο και συγκινητικό τρόπο. Μια γιαγιά της τάξης ,  η γιαγιά Βασιλική, της μικρής Βασιλικούλας  η γιαγιά, εμπνευσμένη από το θέμα με το οποίο ασχολούνταν καθημερινά το εγγονάκι της και οι συμμαθητές του, αποφάσισε να κάνει κάτι πραγματικά μαγικό.

Χωρίς να της ζητηθεί το παραμικρό, επιστράτευσε το μεράκι, την τέχνη και τον χρόνο της, πλέκοντας με βελονάκι χειροποίητες μελισσούλες-μπρελόκ για όλα τα παιδιά της τάξης, καθώς και μια μεγάλη μέλισσα για τη δασκάλα τους!

Η λεπτομέρεια που μας λύγισε…

Η πιο όμορφη και συμβολική λεπτομέρεια κρυβόταν στο στήσιμο αυτού του δώρου: η μεγάλη μέλισσα (η δασκάλα) βρισκόταν στη μέση, περιτριγυρισμένη από όλα τα μικρά μελισσάκια της. Μια εικόνα-σύμβολο που αποτύπωσε με τον πιο τρυφερό τρόπο τον ρόλο της δασκάλας ως «μάνας» της κυψέλης μας, που αγκαλιάζει, προστατεύει και καθοδηγεί τα μικρά της.

Ένα μεγάλο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» από καρδιάς

Αυτή η αυθόρμητη χειρονομία δεν ήταν απλώς ένα δώρο· ήταν μια πράξη βαθιάς αγάπης, αναγνώρισης του εκπαιδευτικού έργου και μια απόδειξη ότι το σχολείο και η οικογένεια μπορούν να γίνουν μια αγκαλιά.

Οι μαθητές και η δασκάλα του Α2 υπερ-ευχαριστούν τη γλυκιά γιαγιά της τάξης !

Το δώρο της θα  θυμίζει για πάντα ότι, όπως και στον κόσμο των μελισσών, έτσι και στην κοινωνία μας, τα πιο όμορφα πράγματα δημιουργούνται με συνεργασία, προσφορά και πολλή αγάπη.

Καλό καλοκαίρι σε όλους από τη  γεμάτη αγάπη, σχολική κυψέλη του Α2!

Η Γ ‘ τάξη στην ιστορική Κνωσό.

Messenger creation F59DED94 E058 4F08 9F7A 089655EBE08B

Στα Μυστικά της Κνωσού: Ένα ταξίδι στον κόσμο των Μινωιτών

Με μεγάλο ενθουσιασμό η Γ’ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού και ταξίδεψε χιλιάδες χρόνια πίσω στον χρόνο, στον συναρπαστικό κόσμο του Μινωικού πολιτισμού.

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, που υλοποιείται στο Γ’1 τμήμα, στο μάθημα της Ιστορίας. Η επίσκεψη αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν τον Μινωικό πολιτισμό όχι μόνο μέσα από το βιβλίο, αλλά μέσα από μια βιωματική εμπειρία εξερεύνησης και παιχνιδιού.

Η επίσκεψη λοιπόν δεν ήταν μια συνηθισμένη ξενάγηση. Οι μαθητές έγιναν μικροί εξερευνητές και συμμετείχαν σε ένα διαδραστικό παιχνίδι ανακάλυψης μέσα στον «λαβύρινθο» της Κνωσού. Χωρισμένοι σε ομάδες, κρατούσαν στα χέρια τους ένα ειδικά σχεδιασμένο φύλλο αποστολής γεμάτο γρίφους, ερωτήσεις και μυστικά στοιχεία που έπρεπε να ανακαλύψουν στον χώρο.

Οι ομάδες παρατηρούσαν προσεκτικά τα πιο γνωστά σημεία του ανακτόρου:

τις χαρακτηριστικές κόκκινες μινωικές κολόνες,

τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες με τα δελφίνια,

την αίθουσα του θρόνου,

τα ιερά κέρατα του ταύρου,

τους φωταγωγούς, αλλά και τους περίπλοκους διαδρόμους που γέννησαν τον μύθο του Λαβύρινθου.

Κάθε σωστή απάντηση χάριζε στις ομάδες ένα μινωικό σύμβολο. Στο τέλος της διαδρομής, τα παιδιά έπρεπε να αποκρυπτογραφήσουν τη «μυστική λέξη» χρησιμοποιώντας έναν ιδιαίτερο πίνακα με μινωικά σύμβολα και γράμματα. Η διαδικασία αυτή μετέτρεψε την ξενάγηση σε ένα συναρπαστικό παιχνίδι παρατήρησης, συνεργασίας και σκέψης.

Το παιχνίδι βοήθησε τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης. Δεν άκουγαν απλώς πληροφορίες· αναζητούσαν στοιχεία, συζητούσαν μεταξύ τους, έκαναν υποθέσεις και προσπαθούσαν να λύσουν τους γρίφους σαν πραγματικοί αρχαιολόγοι.

Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, οι μαθητές κατάλαβαν πως η ιστορία δεν βρίσκεται μόνο στα βιβλία. Ζωντανεύει όταν μπορείς να περπατήσεις στα ίδια μέρη όπου έζησαν άνθρωποι πριν από 4.000 χρόνια, να παρατηρήσεις τα ίχνη τους και να ανακαλύψεις τα μυστικά τους.

Η επίσκεψη στην Κνωσό άφησε στα παιδιά όμορφες εικόνες, ενθουσιασμό και πολλές απορίες για τον κόσμο των Μινωιτών. Και ίσως αυτό να είναι το σημαντικότερο: να φεύγεις από έναν ιστορικό χώρο θέλοντας να μάθεις ακόμη περισσότερα.

 

 

 

Μικροί Ξεναγοί σε Δράση: Η Εμπειρία της Δ’ Τάξης στο Μουσείο

Μια βιωματική περιήγηση, καταγραφή και παρουσίαση εκθεμάτων από τους μαθητές μας 

με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μουσείων, τα παιδιά της Δ’ Δημοτικού ανέλαβαν δράση, ερεύνησαν τα εκθέματα και μας ταξίδεψαν στο παρελθόν με τον δικό τους, μοναδικό τρόπο.

Με έναν ιδιαίτερο και άκρως δημιουργικό τρόπο γιόρτασε η Δ’ Τάξη του σχολείου μας τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων στις 18 Μαΐου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες άφησαν για λίγο τα θρανία και μεταμορφώθηκαν σε μικρούς εξερευνητές της ιστορίας και του πολιτισμού.

Από την Παρατήρηση στην Παρουσίαση

Η δράση τους  εξελίχθηκε σε δύο συναρπαστικά στάδια:

  • Στάδιο 1ο: Οι Μικροί Ντετέκτιβ: Χωρισμένα σε ομάδες, τα παιδιά περιηγήθηκαν στον χώρο, παρατήρησαν με μεγάλη προσοχή τα εκθέματα και κράτησαν σημειώσεις. Κατέγραψαν κάθε πληροφορία που τους έκανε εντύπωση, ανακάλυψαν κρυμμένες λεπτομέρειες και οργάνωσαν το υλικό τους.

  • Στάδιο 2ο: «Κυρίες και κύριοι, καλωσορίσατε!»: Η μεγάλη έκπληξη ήρθε αμέσως μετά. Οι ρόλοι αντιστράφηκαν και οι μαθητές πήραν το «βάπτισμα του πυρός» ως επαγγελματίες ξεναγοί. Κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει τα εκθέματά της στις υπόλοιπες, μεταδίδοντας τις γνώσεις που μόλις είχε κατακτήσει.

«Το να βλέπεις τα παιδιά να μιλούν με τόσο πάθος και να εξηγούν το ένα στο άλλο την ιστορία του κάθε εκθέματος, είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι η βιωματική μάθηση λειτουργεί.»,- σκέψεις των εκπ/κων της Δ΄τάξης.

Γιατί η δράση αυτή ήταν ξεχωριστή;

Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά δεν έμαθαν απλώς «στεγνές» ιστορικές πληροφορίες. Αντίθετα:

  1. Ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη, επιλέγοντας τι είναι σημαντικό να καταγραφεί.

  2. Εξάσκησαν τον προφορικό τους λόγο και την παρουσίαση μπροστά σε κοινό.

  3. Συνεργάστηκαν αρμονικά, μοιράζοντας αρμοδιότητες μέσα στις ομάδες τους.

Θερμά συγχαρητήρια στους μικρούς μας ξεναγούς για την εξαιρετική τους παρουσίαση και το κέφι τους, αλλά και στους εκπ/κους τους για την υπέροχη δράση !

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ 2026: Όλο το σχολείο μια παρέα !

IMG 20260521 144302

Μια μέρα γεμάτη δράση, ιστορία και ατελείωτο παιχνίδι: Η μεγάλη τελική εκδρομή του σχολείου μας!

Από την Κνωσό και το «Κρήτη TV» μέχρι το ατελείωτο παιχνίδι στην κατασκήνωση, οι μαθητές μας αποχαιρετούν τη σχολική χρονιά με τον πιο όμορφο τρόπο!

Η σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της και, όπως επιβάλλει η παράδοση, το σχολείο μας πραγματοποίησε τη μεγάλη, ημερήσια τελική του εκδρομή! Ήταν μια μέρα ξεχωριστή, καθώς κάθε τάξη ξεκίνησε το πρωί με τον δικό της μοναδικό προορισμό, για να καταλήξουμε στη συνέχεια όλοι μαζί, μια μεγάλη αγκαλιά, σε έναν απίθανο χώρο διασκέδασης.

Το πρωινό των εξερευνήσεων: Διαφορετικοί προορισμοί για κάθε τάξη!

Οι μηχανές των λεωφορείων πήραν μπροστά και οι μαθητές μας σκορπίστηκαν σε πανέμορφα και ενδιαφέροντα μέρη του Ηρακλείου:

  • Η Γ΄ Τάξη στα χνάρια του Μινωικού Πολιτισμού: Οι μικροί μας μαθητές επισκέφθηκαν τον εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού. Μέσα από μια εξαιρετική βιωματική ξενάγηση και ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό παιχνίδι που οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί τους, τα παιδιά έγιναν για λίγο «αρχαιολόγοι» και γνώρισαν με τον πιο ζωντανό τρόπο τον σπουδαίο πολιτισμό των Μινωιτών.

  • Η ΣΤ΄ Τάξη στον κόσμο των ΜΜΕ: Οι μεγαλύτεροι μαθητές μας βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις του «Κρήτη TV», όπου έζησαν τη μαγεία της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και της δημοσιογραφίας, δοκιμάζοντας μάλιστα τις δυνάμεις τους και μπροστά από τις κάμερες!

Μεγάλο αντάμωμα στη «Χώρα των Λωτοφάγων»!

Μετά τις πρωινές μας εξορμήσεις, όλα τα λεωφορεία και ολόκληρο το σχολείο συγκεντρωθήκαμε στον τελικό μας προορισμό: Τις κατασκηνώσεις «Λωτοφάγοι» στο Ηράκλειο.

Εκεί, στους υπέροχους, καταπράσινους και ασφαλείς χώρους της «Χώρας των Λωτοφάγων», το σύνθημα δόθηκε και το πάρτι ξεκίνησε! Μαθητές και εκπαιδευτικοί απολαύσαμε:

  • Ατελείωτο παιχνίδι στα γήπεδα και τις αθλητικές εγκαταστάσεις.

  • Στιγμές χαλάρωσης στη φύση με κουβέντα και γέλια.

  • Φαγητό που μας γέμισε ενέργεια μετά από μια τόσο γεμάτη μέρα.

Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να γίνουμε όλοι μια παρέα, να παίξουν παιδιά διαφορετικών τάξεων μαζί και να δημιουργήσουμε αναμνήσεις που θα μας συντροφεύουν όλο το καλοκαίρι.

Ευχαριστούμε όλους όσους συνέβαλαν για την άψογη οργάνωση, τους υπεύθυνους της κατασκήνωσης για τη φιλοξενία και  φυσικά, τους μαθητές μας για την υπέροχη συμπεριφορά και το κέφι τους! Αξιοσημείωτο ότι 290 παιδιά πέρασαν υπέροχα , συνεργάστηκαν αρμονικά και πήραν τα συγχαρητήρια από τους διοργανωτές και τους υπεύθυνους της κατασκήνωσης , ως ένα από τα καλύτερα σχολεία που τους έχουν επισκεφτεί.

Και του χρόνου με την ίδια ζωντάνια! Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Στα άδυτα του Κρήτη TV : Μια αξέχαστη εμπειρία για τη ΣΤ΄ τάξη!

IMG ee53f72bfb32551ca0e0321d93469c63 V

Μια Μοναδική Εμπειρία στον Κόσμο των ΜΜΕ: Η ΣΤ΄ Τάξη και οι Όμιλοί μας στο «Κρήτη TV»!

Μια ξεχωριστή και άκρως δημιουργική ημέρα έζησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, πραγματοποιώντας μια συναρπαστική εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Ομίλου «Κρήτη TV» στο Ηράκλειο.

Από την πρώτη στιγμή, η υποδοχή των ανθρώπων του σταθμού ήταν απίστευτη, προϊδεάζοντάς μας για τη συνέχεια ενός εξαιρετικά οργανωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Ταξίδι στα Άδυτα της Ενημέρωσης και της Ψυχαγωγίας

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον μαγικό κόσμο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και να κατανοήσουν την ποικιλία των επαγγελμάτων που συνεργάζονται για να βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα στον αέρα ή στο χαρτί. Ξεναγηθήκαμε σε όλους τους χώρους του κτιρίου και τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, ανακαλύπτοντας:

  • Τα Στούντιο των Ζωντανών Εκπομπών: Εκεί όπου χτυπά ο παλμός της τηλεόρασης.

  • Τον Χώρο της Αρθρογραφίας & της Εφημερίδας: Όπου οι ειδήσεις γράφονται και παίρνουν μορφή.

  • Τα Στούντιο του Ραδιοφώνου: Εκεί όπου οι φωνές ταξιδεύουν στα ερτζιανά.

  • Το Μικρό Μουσείο του Ομίλου: Ένας υπέροχος χώρος όπου ξετυλίγεται η ιστορία του σταθμού μέσα στον χρόνο.

Μαθητές και Εκπαιδευτικοί σε Ρόλο… Παρουσιαστή!

Η μεγαλύτερη έκπληξη, όμως, περίμενε τους μαθητές αλλά και εμάς τους εκπαιδευτικούς στα πλατό! Για λίγη ώρα, αφήσαμε τους παραδοσιακούς μας ρόλους, φορέσαμε μικρόφωνα, σταθήκαμε μπροστά στις κάμερες και διαβάσαμε από το  Autocue, νιώθοντας τη ζωντανή αδρεναλίνη των τηλεοπτικών παρουσιαστών.

Μια Ξενάγηση με Έμπνευση και Αγάπη από την κ. Αναστασία.

Όλη αυτή η μοναδική εμπειρία δεν θα ήταν η ίδια χωρίς την καθοδήγηση της κ. Αναστασίας Μπιτζιλέου, (υπεύθυνη προγράμματος και παρουσιάστρια της εκπομπής “Έλα κοντά μας” ) ,  η οποία είχε αναλάβει την ξενάγησή μας. Με τον μεταδοτικό της τρόπο, τις βαθιές της γνώσεις και το πάθος της για τη δημοσιογραφία,  τη τηλεόραση, το ραδιόφωνο και την εφημερίδα, μας απέδειξε τι σημαίνει να αγαπάς αυτό που κάνεις. Μας μετέδωσε την αίσθηση ότι ο Όμιλος «Κρήτη TV» είναι για εκείνη μια μεγάλη οικογένεια, εμπνέοντας και τους μαθητές μας.

Οι Όμιλοί μας σε Δράση: Μια Μίνι Συνέντευξη

Η επίσκεψη είχε και έντονο δημοσιογραφικό ενδιαφέρον για τις ειδικές ομάδες του σχολείου μας. Συγκεκριμένα, η ομάδα του Ομίλου Φωτογραφίας και Ψηφιακής Δημιουργίας σε συνεργασία με τον Όμιλο Ρητορικής ανέλαβαν δράση!

Με θάρρος, σωστό λόγο και δημιουργική ματιά, τα παιδιά πήραν συνέντευξη από την κ. Αγγέλα Δουλεγεράκη, υπεύθυνη προγράμματος του ραδιοφώνου, η οποία απάντησε στις ερωτήσεις τους με απίστευτη ευγένεια και θέρμη.

Ευχαριστούμε θερμά όλη την ομάδα του Ομίλου «Κρήτη TV» για τη φιλοξενία, και ιδιαίτερα τις κυρίες Μπιτζιλέου και Δουλεγεράκη για τον χρόνο και την αγάπη που μας χάρισαν.

Φεύγοντας πήραμε δωράκι το φύλλο της εφημερίδας Νέα Κρήτη.

Επιστρέψαμε στο σχολείο γεμάτοι νέες γνώσεις, πλατιά χαμόγελα και, ποιος ξέρει… ίσως ανάμεσά μας να βρίσκονται οι δημοσιογράφοι και οι παρουσιαστές του αύριο ! ΚΡΗΤΗ ΤV ερχόμαστε !

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: 

ΤΟ Β2 ΣΤΟ ΠΙΟ ΑΠΑΝΕΜΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ !

Messenger creation 396F0013 BF7D 4174 8C98 1F827AF35451 edit 132833369067815

Όταν η Τάξη Ανοίγει Πανιά:

Το Β2 Ολοκλήρωσε με Επιτυχία το Καινοτόμο Πρόγραμμα «Υιοθεσία Πλοίου»!

Μια σχολική χρονιά γεμάτη θαλασσινούς ορίζοντες, ταξίδια της σκέψης και μοναδικές εμπειρίες έφτασε στο πιο όμορφο απάνεμο λιμάνι της.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β2 ολοκλήρωσαν με απόλυτη επιτυχία το Καινοτόμο Πρόγραμμα «Υιοθεσία Πλοίου», το οποίο ξεδίπλωσε τις δράσεις του καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μετατρέποντας την αίθουσα διδασκαλίας σε μια γέφυρα πλοίου που ταξίδεψε σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η αυλαία αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού έπεσε με τον πιο βιωματικό και συγκινητικό τρόπο: Με μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο λιμάνι. Εκεί, η θεωρία έγινε πράξη και η θάλασσα  αποκάλυψε στα μαθητούδια  τα δικά της μυστικά.

Μια Ζωντανή Συνάντηση με την Παράδοση της Θάλασσας.

Στο λιμάνι, τα παιδιά είχαν την τιμή και τη χαρά να συνομιλήσουν με έναν αυθεντικό άνθρωπο της θάλασσας, τον επαγγελματία αλιέα κύριο Νεκτάριο Κουγιουμουτζάκη. Ο κύριος Νεκτάριος, ο οποίος ασκεί το επάγγελμα αυτό με αγάπη και μεράκι από πολύ μικρή ηλικία, έγινε ο ιδανικός «ξεναγός»  σε έναν κόσμο γεμάτο μόχθο, αλλά και ομορφιά.

Οι μικροί μαθητές, ως δεινοί δημοσιογράφοι, πήραν μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη από τον καλεσμένο τους . Οι ερωτήσεις των παιδιών έγιναν η αφορμή για μια βαθιά και ουσιαστική συζήτηση γύρω από τις προκλήσεις της αλιείας, τα μυστικά των βυθών και τη σημασία του σεβασμού στη θαλάσσια ζωή. Μέσα από τα μάτια και τις ιστορίες του κύριου Νεκτάριου, τα παιδιά κατάλαβαν ότι η θάλασσα δεν είναι απλά ένας πόρος, αλλά ένας ζωντανός οργανισμός που οφείλουμε να προστατεύουμε.

Η Επιβράβευση των Μικρών μας «Ναυτικών»

Το ταξίδι του Β2 ολοκληρώθηκε με μια στιγμή γεμάτη υπερηφάνεια. Στα παιδιά δόθηκαν τα επίσημα Διπλώματα Συμμετοχής από τον οργανισμό «Project Connect», ο οποίος στηρίζει και υλοποιεί με τόσο όμορφο τρόπο το πρόγραμμα αυτό.

Κρατώντας τα διπλώματά τους, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν τον χάρτη με την εντυπωσιακή πορεία που διέγραψε το «υιοθετημένο» τους πλοίο ανά τις ηπείρους και τους ωκεανούς της Γης.

Ήταν η στιγμή που συνειδητοποίησαν πόσο μακριά ταξίδεψε το μυαλό τους φέτος, ακολουθώντας τα ίχνη των ελληνικών πλοίων στους παγκόσμιους ναυτικούς δρόμους.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του Β2 για την εργατικότητα, τον ενθουσιασμό και το λιθαράκι που έβαλαν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα! Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κύριο Νεκτάριο Κουγιουμουτζάκη για τον χρόνο και τις πολύτιμες γνώσεις του, καθώς και στο «Project Connect» που μας χάρισε ένα τόσο όμορφο παράθυρο στον κόσμο.

Και του χρόνου, με νέα ταξίδια και ακόμα πιο ψηλούς στόχους! Καλές θάλασσες στη ζωή σας, παιδιά!