ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΩ ! ΤΙ ΜΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ;



Η ΣΤ’ Τάξη μάς αποχαιρέτησε με μια μοναδική παράσταση που θα μείνει χαραγμένη στις καρδιές όλων μας.
Το καλοκαίρι έφτασε και η αίθουσα Πολλαπλών του σχολείου μας πλημμύρισε από γέλια, μουσικές, αλλά και μερικά δάκρυα συγκίνησης.
Η φετινή γιορτή λήξης, αφιερωμένη στα παιδιά της ΣΤ’ τάξης, ήταν ένας υπέροχος απολογισμός έξι χρόνων γεμάτων δημιουργία, φιλίες και αξέχαστες στιγμές. Όλη η σχολική μας κοινότητα ήταν εκεί, σε μια αίθουσα κατάμεστη με πάνω από 350 άτομα, για να χειροκροτήσει τους αποφοίτους μας στο τελευταίο τους «κουδούνι».
Η αρχή έγινε με μια απόλυτα ανατρεπτική έκπληξη! Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης πήραν το μικρόφωνο και μέσα από πανέξυπνα στιχάκια και μαντινάδες, «πείραξαν» με αγάπη και ευχαρίστησαν έναν προς έναν όλους τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό του σχολείου και όλη τη σχολική κοινότητα των 6 χρόνων τους. ( https://blogs.sch.gr/2dimieralas/2026/06/11/ena-megalo-eycharisto-se-oloys-apo-tin-st-taxi/
Αμέσως μετά, η σκηνή μεταμορφώθηκε σε μια… Χρονομηχανή. Στα πλαίσια του Προγράμματος Υιοθεσίας Α΄και ΣΤ΄τάξης, είδαμε τα φετινά πρωτάκια να μπαίνουν μέσα και να βγαίνουν… ως εκτάκια! Μια εικόνα έξυπνη, δυνατή και βαθιά συγκινητική, που μας θύμισε πόσο γρήγορα κυλάει ο χρόνος.
Το κύριο μέρος της γιορτής περιλάμβανε δύο εξαιρετικά δρώμενα της ΣΤ’ τάξης: «Ο λογαριασμός των 6 χρόνων» και «Το φως των αναμνήσεων». Βασισμένα σε αληθινά γεγονότα, αυθεντικές ατάκες και προσωπικές στιγμές των παιδιών, τα δρώμενα αυτά τα είχαν όλα: άφθονο γέλιο, νοσταλγία, τραγούδια και υπέροχες χορογραφίες.
Αν και κάθε σκηνή ήταν μοναδική και όλα τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, είναι αδύνατον να μην ξεχωρίσουμε δύο στιγμές που «σήκωσαν» την αίθουσα στο πόδι από τα γέλια ήταν:
Από τον «Λογαριασμό», η σκηνή στα μπουζούκια και το μαθητικό συγκρότημα ξεσήκωσε μικρούς και μεγάλους, ροκάροντας στους ρυθμούς του «Σπάω τα ρολόγια»!
Από το «Φως των Αναμνήσεων», η αντρική ομάδα σύγχρονης κολύμβησης χάρισε στιγμές απίστευτου γέλιου και γνώρισε την απόλυτη αποθέωση.
Το σχολείο μας όμως δεν ξεχνά να κοιτάζει μπροστά. Στα πλαίσια του Προγράμματος Ομαλής Μετάβασης, υποδεχτήκαμε με χαρά τα μελλοντικά πρωτάκια του Νηπιαγωγείου μαζί με τους γονείς τους, όπου οι τελειόφοιτοί μας τους παρέδωσαν συμβολικά το «κλειδί» του Δημοτικού και κάθε παιδάκι του νηπίου πήρε και από το Σύλλογο Γονέων ένα ξύλινο κλειδί με ένα όμορφο μήνυμα πάνω.
ΚΟΙΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Α΄ΚΑΙ ΣΤ΄ΤΆΞΗΣ: «Κράτα τις στιγμές….»
“Υπάρχουνε στιγμές που ζεις μες στη ζωή σουΚαι φαίνονται απλές μα είναι εκεί μαζί σουΣαν όνειρο γλυκό που εξήγηση ζητάειΣου λέει “είμαι εδώ” και σου χαμογελάειΚράτα τις στιγμές σφιχτά μες στην καρδιά σουΔίνουν μια ζωή ακόμα στα όνειρά σουΚράτα τις στιγμές φωτίζουν τη ματιά σουΚαι ξάφνου τα πιο μακρινά έρχονται εκεί μπροστά σου “
Ο ωραιότερος επίλογος γράφτηκε με το κοινό τραγούδι της Α’ και ΣΤ’ τάξης. Τα πρωτάκια αποχαιρέτησαν τους μεγάλους τους «προστάτες» τραγουδώντας το «Κράτα τις στιγμές» του Σπύρου Λάμπρου. Η στιγμή ήταν άκρως συγκινητική, με τη μελωδία να ζωντανεύει live χάρη στη μαγική μπάντα που σχημάτισαν ο μουσικός του σχολείου μας μαζί με δύο ταλαντούχους γονείς μαθητών τον κ. Φασουλά Λευτέρη και τη κ. Στέλλα Μαστοράκη.
Καλό καλοκαίρι σε όλους!
“Στα παιδιά της ΣΤ’ τάξης ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας καλή συνέχεια στο Γυμνάσιο. Να ανοίξετε τα φτερά σας και να κρατήσετε το φως αυτών των 6 χρόνων για πάντα μαζί σας! ” ( Σύλλογος Διδασκόντων 2ου Πειρ. ΔΣ Ιεράπετρας)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ:
Μια πρεμιέρα… «να την φας στο πιάτο»! Η μεγάλη επιτυχία της ΣΤ΄ Τάξης και «Ο Μύθος της Μυζηθρόπιτας»
Υπάρχουν κάποιες βραδιές που δεν ξεχνιούνται εύκολα. Βραδιές που σου θυμίζουν γιατί το σχολείο δεν είναι απλώς θρανία και βιβλία, αλλά μια μεγάλη, ζεστή αγκαλιά. Μια τέτοια μαγική βραδιά ζήσαμε στην πρεμιέρα της ταινίας της ΣΤ΄ τάξης, «Ο Μύθος της Μυζηθρόπιτας»!
Η αίθουσα ήταν κυριολεκτικά κατάμεστη. Δεν έπεφτε καρφίτσα! Και το πιο όμορφο; Ήμασταν όλοι εκεί.
Τα παιδιά με την ανυπομονησία ζωγραφισμένη στα μάτια τους.
Οι γονείς, οι παππούδες και οι γιαγιάδες που καμάρωναν με δάκρυα στα μάτια.
Οι φορείς, τα τοπικά σωματεία και ο Δήμος μας, που στάθηκαν δίπλα μας και στήριξαν αυτή την προσπάθεια.
Και φυσικά, όλοι οι συντελεστές της ταινίας, που δούλεψαν με απίστευτο μεράκι και εντελώς εθελοντικά για να γίνει το όνειρο των παιδιών πραγματικότητα.
Αν όμως πρέπει να μιλήσουμε για εκείνους που μας έκλεψαν την καρδιά και μας δίδαξαν τι θα πει αληθινή φιλία και συμπερίληψη, αυτοί είναι οι νέοι μας φίλοι από τον Σύλλογο Ατόμων με Αναπηρία ” ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΓΙΑΔΑΚΗΣ”
Ο Κωστής και η υπέροχη Coral (ο 2ος επίσημος σκύλος-βοηθός στην Ελλάδα!) δεν ομόρφυναν απλά την εκδήλωσή μας, αλλά έγιναν αμέσως κομμάτι της παρέας μας. Η Coral, με την απίστευτη ηρεμία και την αφοσίωσή της, και ο Κωστής, με το ζεστό του χαμόγελο, μας έδειξαν στην πράξη ότι οι παρέες δεν κοιτούν εμπόδια, παρά μόνο καρδιές. Κωστή και Coral, είστε πλέον επίσημα τα φιλαράκια μας!
«Η ταινία μας μιλάει για έναν μύθο, αλλά η αγάπη, η συνεργασία και η αλληλεγγύη που εισπράξαμε εκείνο το βράδυ ήταν η πιο όμορφη πραγματικότητα.»
Ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλους όσους έβαλαν ένα λιθαράκι για να γίνει αυτή η γιορτή πραγματικότητα. ΣΤ’ Τάξη, μας κάνατε περήφανους! Και εις ανώτερα!
Και αν κρατήσετε κάτι από αυτή την ταινία… Ας είναι αυτό:
Ότι τα πιο ωραία πράγματα γίνονται , όταν μια πόλη, ένας Δήμος, ένας σύλλογος, ένα σωματείο, ένα σχολείο και μια τάξη παιδιών – εκπαιδευτικών “ δένουν” μαζί…
…όπως ακριβώς δένει και μια καλή μυζηθρόπιτα!
Για όσους δεν καταφέρατε να βρείτε καρέκλα (ήμασταν και πολλοί!), αλλά και για όσους θέλετε να ξαναζήσετε το μυστήριο και το γέλιο του «Μύθου της Μυζηθρόπιτας», σας έχουμε το καλύτερο δώρο.
👉 Πατήστε εδώ για να δείτε την ταινία της ΣΤ΄ Τάξης : https://youtu.be/w91jwpsZiUU
Και επειδή μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, συγκεντρώσαμε για εσάς τις πιο δυνατές στιγμές της βραδιάς. Τα χαμόγελα στα παρασκήνια, τις αγκαλιές μετά το τέλος της προβολής, το θερμό χειροκρότημα και, φυσικά, τα χάδια στην Coral!
👉 Δείτε εδώ το πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τη βραδιά της πρεμιέρας πατώντας το παρακάτω λινκ:
https://drive.google.com/drive/folders/1OS1YCSaNj3OXGPuolANIM_wpfTIkKikN
( φωτογραφικό υλικό : Μάνος Γαρεφαλάκης)
ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ – ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑ- ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ που αφιέρωσαν χρόνο και έπαιξαν, βοήθησαν εθελοντικά στη ταινία μας:
https //drive.google.com/file/d/1OYO8DpZWP_cWDmUe5mwGEKdaVvi930tM/view?usp=drive_link
Σκηνοθεσία : PHOTOLAND – NIKOS LIANOS
Σκηνικά / Κοστούμια : ΣΤ΄τάξη
Εκπ/κοι: Τσαγκαράκης Νίκος ( Δ/ντης – καθ. Φυσικής Αγωγής), Φανουράκη Βασιλική ( Υποδ/ντρια – καθ. Αγγλικών), Αστειοπούλου Ειρήνη –εκπαιδευτκός ΣΤ΄, Τζιαμπάζη Κατερίνα – εκπαιδευτικός, Σαλπιγγίδης Νίκος,( εκπαιδευτικός), Χαλκιά Νίκη ( εκπαιδευτικός) , Μαριλένα Βογιατζή ( εκπ/κος Πληροφορικής ), Ψυλλινάκη – Μαγούλη Κλαίρη ( Υποδ/ντρια – εκπ/κος ΣΤ΄τάξης)
Μοναδική ερμηνεία: Κωστής Τζεβελεκάκης – μαθητής μέλος του Συλλόγου Ατόμων με Αναπηρία Ιεράπετρας «Γεώργιος Σουργιαδάκης»
Σκύλος : Cοral (4 χρονών , 2oς σκύλος βοηθός στην Ελλάδα από τη σχολή “Friends for life)
Δήμαρχος : Ο Δήμαρχος της πόλης μας : Φραγκούλης Εμμανουήλ.
Γονείς : Φασουλάς Λευτέρης ( γιατρός), Σταματία Νάκη ( νοσηλεύτρια) ,Τάκης Δασενάκης (Ωδείο), Βαγγέλα Μαρία ( μαμά Κωστή)
Παππούδες- Γιαγιάδες: Χατζηπαναγιώτου Δήμητρα,
Μπακαης Δημήτρης,
Σταυρακάκη Χρύσα,
Αναστασία Γκόλφου
Κοινωνική Λειτουργός Συλλόγου Ατόμων με Αναπηρία Ιεράπετρας: Δέσποινα Παπαδάκη.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ:
Τη Σύμβουλό μας και Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης κ. Καίτη Ρηνάκη.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ « ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΓΙΑΔΑΚΗΣ»
PHOTOLAND NIKOS LIANOS
ΜΕΖΕΔΟΠΩΛΕΙΟ «ΩΔΕΙΟ» – παραχώρηση χώρου γυρισμάτων.
ΔΗΜΟΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟ ΦΙΛΩΝ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
Μάνος Γαρεφαλάκης ( φωτογραφικό υλικό της πρεμιέρας)
κ. ΠΕΛΑΓΙΑ ( Παραδοσιακό σπίτι – Στενό Κάτω Μεράς)
ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2ουΠειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας για τη στήριξη και τη συμπαράσταση και για τις μυζηθρόπιτες- κέρασμα της βραδιάς.
Όλους τους ΓΟΝΕΙΣ της ΣΤ΄τάξης και ειδικά τις μαμάδες – γιαγιάδες που έφτιαξαν για τα γυρίσματα 90 περίπου μυζηθρόπιτες.
Μαθητές/τριες: Αναστασάκη Κάτια, Βασιλάκης Αντώνης, Βλάσσης- Ασπραδάκης Στέφανος, Βουζουνεράκης Γιώργος, Γερογιαννάκης Χαράλαμπος, Δασενάκη Ιωάννα, Εγγλεζάκη Μαρία, Κάκκος Αντώνης, Καλαϊτζάκης Γιώργος, Καλαϊτζάκης Ιωάννης, Κανακάρη Μαρίνα, Κανουπάκης Μιχάλης, Καραλή Μέλια, Κόκκαλης Γιάννης, Κονταξάκη Δέσποινα, Κορνιωτάκη Δέσποινα, Λέκα Άλεξ, Λυραράκης Νικόλας, Μαρκάκη Όλια, Μαστοράκη Θεοδοσία, Μαστοράκης Άγγελος, Μαστοράκης Μανώλης, Μαυροκουκουλάκης Αντώνης, Μεγάλου Παναγιώτα, Μπλαζαντωνάκης Μάνος, Ντελιλάι Ραφαήλ, Ντ. Μ. , Ξανθάκης Σωκράτης, Παπαδάκη Μαρίλια, ,Παυλίδης Μάριος, Πετάσης Παναγιώτης, Πεφάνης Γεράσιμος, Σαλπέας Μιχαήλ, Σκουλούδη Παναγιώτα, Σπανουδάκης Δημήτρης, Σταθάκης Ιωάννης, Τζωρτζάκη Εμμανουέλα , Τόγια Μαρία, Υμεράι Αλεξία, Φανιδάκη Κατερίνα, Φάσλια Ράφαελ, Φασουλάς Μιχάλης, Χατζημαρκάκη Αγνή, Χατζηπαναγιώτου Παναγιώτης, Χένζελ Ερμίνα.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:
Δύο χρόνια πρωτοπορίας στον γραμματισμό στα ΜΜΕ από το
2ο Πειραματικό Δημοτικό Ιεράπετρας
To 2ο Πειραματικό Δημοτικό Ιεράπετρας λειτουργεί ως ένα άτυπο, καινοτόμο MediaLab τα τελευταία δύο χρόνια, έχοντας απτά αποτελέσματα, συνεργασίες και τεκμηριωμένη εμπειρία. Υλοποιεί συστηματική δράση στον τομέα του γραμματισμού στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίαςγια την ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού, δημιουργικής έκφρασης, κριτικής σκέψης, μαθητικής παραγωγής περιεχομένου και εξωστρέφειας, με έμφαση στο ηλικιακό φάσμα 6–12 ετών το οποίο χαρακτηρίζεται ένα κρίσιμο σημείο παρέμβασης στη διαμόρφωση στάσεων απέναντι στην πληροφορία. Η αξία τουενισχύεται ακόμη περισσότερο με την πρόσκληση (με αριθ. πρωτ. 70526/Β9/Φ32/372/2-6-2026) που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τη δημιουργία Εθνικού Δικτύου Σχολικών MediaLabs σε περίπου 500 σχολικές μονάδες.
Η δράση του σχολείου, δύο χρόνια πριν γίνει εθνική προτεραιότητα
Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο έχει υλοποιήσει:
Γραμματισμό σε όλες τις μορφές ΜΜΕ.
Μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης ασχολήθηκαν με την αποκωδικοποίηση και παραγωγή περιεχομένου σε έντυπα, ψηφιακά, οπτικοακουστικά και εικονικά μέσα — αναπτύσσοντας ικανότητα αναγνώρισης τεχνικών πλαισίωσης, κατασκευής αφήγησης και διαμόρφωσης υπεύθυνης στάσης και συμπεριφοράς μέσα από την δημιουργία διασχολικής εφημερίδας, κανάλι στο youtube, σείρας επεισοδίων podcast, μίνι ντοκυμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους, διαφημιστικά σπότ, καμπάνιες ευαισθητοποίησης σε θέματα επικαιρότηταςκ.α).
Σύνδεση με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Ηθική Δεοντολογία.
Στο πλαίσιο ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού σεναρίου, μαθητές χρησιμοποίησαν εργαλεία παραγωγής εικόνας με ΑΙ για να εξερευνήσουν ζητήματα αλγοριθμικής προκατάληψης και αναπαράστασης, δράεις που επιβεβαιώνουν την ωριμότητα του σχολείου ως προς τη σύνδεση δημιουργικής τεχνολογίας, επικαιρότητας και κριτικήςολιστικής προσέγγισης. Επίσης διαμέσου μνημόνιου συνεργασίας με Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, συμμετείχε σε ερευνητικές δράσεις, καθώς και σε υλοποίηση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών και ενημέρωσης της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας.
Συντονισμός και Συμμετοχή σε διασχολικό δίκτυογραμματισμού στα ΜΜΕ.
Το σχολείο συμμετέχει στο «Γυρνά-ΜΕ τη Σελίδα», διασχολικό δίκτυο για τον γραμματισμό στα ΜΜΕ,εγκεκριμμένοως «Τοπικό Δίκτυο» από τη ΔΔΕ Λασιθίου (2408/13-03-26), ως βασικός πυλώνας για την καλλιέργεια παιδείας στα ΜΜΕεφαρμόζοντας έτσι στην πράξη τη λογική του συνεργατικού εθνικού δικτύου, το οποίο ήδη θέτει τις βάσεις για την διοργάνωση του 1ουΠανελλήνιου Μαθητικού Φεστιβάλ Δημοσιογραφίας στην Ιεράπετρα
Συνεργασία με ερευνητικούς φορείς.
Το σχολείο έχει αναπτύξει επαφές με την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα στον τομέα του Μάρκετινγκ και της Νεανικής Επιχειρηματικότητας, ανοίγοντας παιδαγωγική γέφυρα μεταξύ της κριτικής ανάγνωσης των ΜΜΕ και της κατανόησης των μηχανισμών παραγωγής και διανομής περιεχομένου — διάσταση που ενισχύει την ολιστική προσέγγιση του γραμματισμού.
Εδραίωση ως κόμβος καινοτομίας για την ευρύτερη περιοχή με το iDEALabInnovationHub.
Η δράση υλοποιήθηκε ως η κεντρική στρατηγική διαδικασία για τη μετατροπή του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας σε έναν δυναμικό Ανοιχτό Οργανισμό Μάθησης και έναν πρότυπο Κόμβο Καινοτομίας (IdeaLabInnovationHub). Η υλοποίηση βασίστηκε στο ευρωπαϊκό μοντέλο του FutureClassroomLab (FCL) και του OSOS (OpenSchools for OpenSocieties).Το σχολείο οργανώθηκε σε τέσσερις θεματικές ζώνες μάθησης: Robotics&IoT (υπολογιστική σκέψη), STE(A)M (διερευνητική μάθηση), Media&Arts (γραμματισμός στα ΜME, στις τέχνες και στην ψηφιακή δημιουργία) και InteractionLab (συνεργασία και διάλογος).
Το όραμα μας
Το σχολείο μας δραστηριοποιείται ενεργά σε αυτόν τον τομέα, διότι πιστεύουμε ότι ένα παιδί 6-12 ετών, που μαθαίνει να διαβάζει κριτικά μια είδηση, να παράγει ένα podcast, μία ταινία μικρού μήκους, ένα ντοκυμαντέρ και ταυτόχρονα κατανοεί πώς λειτουργεί ένας αλγόριθμος, δημιουργεί και καινοτομεί με σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία — θα είναι ένας πολίτης που θα ξέρει να συμμετέχει στην συν-διαμόρφωση του σχολείου και της κοινωνίας του μέλλοντος.
Παραμύθι… ζωντανό!
Διαθεματική προσέγγιση: Καινοτόμο πρόγραμμα Δ3 (δασκάλες: Δήμητρα Δερνίκα,Χαλκια Νίκη) και Θεατρική Αγωγή (θεατρολόγος: Νικολέτα Δάφνου).
Σήμερα, με αφορμή ένα παραμύθι που έγραψαν τα ίδια τα παιδιά στο Καινοτόμο Πρόγραμμα ,που υλοποιούν όλη τη χρονιά με τη δασκάλα τους, η εκπ/κος θεατρικής αγωγής δραματοποίησε και “ζωντάνεψε” κομμάτια του παραμυθιού!
Περάσαμε όμορφα, προβληματιστήκαμε για την τύχη και το μέλλον των ηρώων του παραμυθιού, μα κυρίως… Ζήσαμε με τη φαντασία μας σε μέρη και σε καταστάσεις που δεν θα πηγαίναμε ποτέ!
Η αξία της τέχνης και των παραμυθιών στην παιδική ηλικία αναδείχθηκε με τον καλύτερο τρόπο! ✨
Μια όμορφη περιβαλλοντική συνύπαρξη: Η Α΄ Τάξη στο 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο!
Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η Α΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε μια ξεχωριστή επίσκεψη στο 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο. Μαθητές και νηπιαγωγάκια έγιναν μια αγκαλιά και πέρασαν μια πανέμορφη μέρα γεμάτη κοινές οικολογικές δράσεις!
Ενώνοντας τη δημιουργικότητά τους, τα παιδιά έφτιαξαν πολύχρωμα πανό, αφίσες και ζωγραφιές με δυνατά συνθήματα για την προστασία του πλανήτη, τα οποία στη συνέχεια στόλισαν στα κάγκελα του σχολείου.
Η δράση τους όμως δεν σταμάτησε εκεί: Βγήκαν στην κοντινή παραλία και ανέλαβαν δράση, καθαρίζοντάς την με μεγάλο ενθουσιασμό.
🌍 Μια σπουδαία συνύπαρξη που μας γεμίζει ελπίδα για το μέλλον!
Ευχαριστούμε θερμά το 1ο Νηπιαγωγείο για την άψογη φιλοξενία και την υπέροχη συνεργασία!
Θαυμάστε τα πανό τους και τις δράσεις τους:
Μικροί Ερευνητές εν Δράσει: Το Εργαστήριο AIDEA στο Σχολείο μας!
Μια ξεχωριστή και άκρως δημιουργική εμπειρία έζησαν οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, υποδεχόμενοι στο σχολείο μας τον ερευνητή του ΙΤΕ, κ. Γραμμένο, για το εργαστήριο AIDEA.
Μέσα σε ένα συναρπαστικό διδακτικό δίωρο γεμάτο μουσική, σκέψη και πρωτότυπες δραστηριότητες, ανακαλύψαμε μαζί πώς και πότε η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει τη δημιουργική μας σκέψη.
Τα παιδιά συμμετείχαν με απίστευτη όρεξη και υποδειγματική προσήλωση, αποδεικνύοντας πόσο οργανωμένο στην παραμικρή του λεπτομέρεια ήταν το πρόγραμμα· φανταστείτε πως στην οδηγία «προσοχή, μην γυρίσετε σελίδα», κανένα δεν ενέδωσε στην περιέργειά του!
Το σύνθημα «ΚΟΛΛΑ 5» κυριάρχησε παντού, με τους μαθητές να συνεχίζουν να το τραγουδούν και να κάνουν τη χαρακτηριστική κίνηση ακόμα και στο διάλειμμα.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Γραμμένο που, έστω και για λίγο, μας έκανε όλους να νιώσουμε μικροί ερευνητές!
Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος συνεχίστηκε με τον πιο δυναμικό τρόπο στο σχολείο μας! Σήμερα, οι μαθητές του Β2, στο πλαίσιο των προγραμμάτων «Ενεργός Πολίτης» και των Καινοτόμων Δράσεων, ανέλαβαν δράση και μας έδωσαν ένα σπουδαίο μάθημα οικολογικής συνείδησης.
Τα «μικρά» μας δεν έχασαν χρόνο και συμμετείχαν σε δύο εξαιρετικές πρωτοβουλίες:
Καθαρισμός της παραλίας: Φόρεσαν τα προστατευτικά τους γαντάκια και καθάρισαν την παραλία της πόλης μας, από το ύψος του 3ου Γυμνασίου έως την Αγία Φωτεινή, συγκεντρώνοντας συνολικά 3 μεγάλες σακούλες με απορρίμματα!
Παιχνίδι και Βράβευση στην πλατεία: Εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας στις περιβαλλοντικές δράσεις που διοργάνωσε το FOLLOW-GREEN με το Δήμο μας, στην κεντρική πλατεία, συμμετέχοντας με ενθουσιασμό σε εκπαιδευτικά παιχνίδια.
Η υπέροχη αυτή μέρα ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη», όπου πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή βράβευσης, με το σχολείο μας να λαμβάνει τους επαίνους του, για τη συνολική του προσπάθεια και συμμετοχή.
👏 Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Β2!
Με τέτοιους Ενεργούς Πολίτες, το μέλλον του πλανήτη μας είναι σε καλά χέρια!

Πίσω από τις Κάμερες: Πώς Ψήθηκε «Ο Μύθος της Μυζηθρόπιτας»!
Η αναμονή σχεδόν τελείωσε! Σε λίγες μέρες, η ταινία μας «Ο Μύθος της Μυζηθρόπιτας» θα είναι διαθέσιμη online και το άρθρο από την επίσημη βραδιά της πρεμιέρας με πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Προς το παρόν θα απολαύσετε τα BACKSTAGE των γυρισμάτων μας.
Γιατί πριν σβήσουν τα φώτα της αίθουσας και πατήσετε το Play για να την δείτε ξανά και ξανά , θέλουμε να σας πάρουμε μαζί μας σε ένα ταξίδι πίσω από τις κάμερες. Γιατί, όπως λένε, η συνταγή για μια καλή ταινία κρύβεται στα… παρασκήνια!
Τι συμβαίνει όταν μπερδεύονται οι ατάκες, τα φώτα και… οι μυζήθρες; Τα backstage μας είχαν απ’ όλα:
Γέλια μέχρι δακρύων: Αν νομίζετε ότι οι σκηνές στην ταινία έχουν πλάκα, πού να δείτε τα σαρδάμ και τα απρόοπτα των ηθοποιών μας.
Ατελείωτες ώρες γυρισμάτων: Καφέδες με το κιλό, ξενύχτια και ο σκηνοθέτης να φωνάζει “Πάμε άλλη μια φορά, αλλά με περισσότερο πάθος για την μυζηθρόπιτα!”.
Η μυρωδιά της επιτυχίας: Ναι, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων καταναλώθηκαν πραγματικές μυζηθρόπιτες. Καμία μυζηθρόπιτα δεν “κακοποιήθηκε” άδικα!
«Ήταν ένα από τα πιο νόστιμα και απαιτητικά γυρίσματα που έχουμε κάνει ποτέ. Το κλίμα ήταν οικογενειακό, δημιουργικό και… ελαφρώς αλευρωμένο!» — Η ομάδα παραγωγής
Κρατήστε την αναπνοή σας (και την όρεξή σας), γιατί σε ελάχιστες ημέρες ανακοινώνουμε:
Το Επίσημο Link της Ταινίας: Για να την απολαύσετε από την άνεση του καναπέ σας.
Μείνετε συντονισμένοι! Για να μη χάσετε το link μόλις “σκάσει”.
Εσείς πόσο ανυπομονείτε να δείτε τη ταινία μας μόλις βγει ονλινε; Πως σας φαίνονται οι παρακάτω φωτογραφίες; Γράψτε μας στα σχόλια!
Η ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ :
Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη: Ένα ακόμη βήμα στο ταξίδι της φιλαναγνωσίας !
Στο πλαίσιο της καινοτόμου δράσης του Ε1 με τίτλο «Φιλαναγνωσία: Ταξίδι στον κόσμο των παιδικών βιβλίων», οι μαθητές και οι μαθήτριές , επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου μας, ζώντας μια ξεχωριστή εμπειρία γεμάτη γνώση, φαντασία και δημιουργικότητα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά γνώρισαν τον χώρο της βιβλιοθήκης, ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας της, περιηγήθηκαν στα ράφια με τα παιδικά βιβλία και ανακάλυψαν τον πλούτο των ιστοριών που κρύβεται στις σελίδες τους. Μέσα από συζήτηση και βιωματικές δραστηριότητες, ήρθαν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο του βιβλίου και συνειδητοποίησαν πως η ανάγνωση μπορεί να αποτελέσει μια ευχάριστη και δημιουργική συνήθεια.
Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στη συνολικότερη προσπάθεια του Ε1 να καλλιεργήσει στα παιδιά την αγάπη για το βιβλίο και να τα ενθαρρύνει να ανακαλύψουν ξανά τη χαρά της ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων.
“Σε μια εποχή όπου οι οθόνες κυριαρχούν στην καθημερινότητα, επιδιώκουμε να φέρουμε τους μαθητές πιο κοντά στη λογοτεχνία, ενισχύοντας τη φαντασία, την κριτική σκέψη, τη γλωσσική τους ανάπτυξη και τη δημιουργική έκφραση”,μας απαντα το Ε1.
Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό της Δημοτικής Βιβλιοθήκης , τη κ.Μαρία και τη κ.Δέσποινα, για τη φιλοξενία και την όμορφη παρουσίαση.
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε έναν ακόμη σημαντικό σταθμό στο ταξίδι μας στον κόσμο των βιβλίων και άφησε στα παιδιά πολύτιμες εμπειρίες και όμορφες αναγνωστικές «αποσκευές». 📚
Μια ξεχωριστή επίσκεψη στο σχολείο μας:
Μαθαίνουμε να αγαπάμε και να σεβόμαστε τη θάλασσα!
Η θάλασσα κρύβει ομορφιές, αλλά κρύβει και μυστικά που πρέπει να γνωρίζουμε για να την απολαμβάνουμε με ασφάλεια. Με αυτή την αφορμή, το σχολείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτεί χθες αξιωματικούς του Λιμενικου Σώματος της Ιεράπετρας. για μια εξαιρετικά σημαντική και επίκαιρη ενημερωτική δράση.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των Καινοτόμων Δράσεων που υλοποιούν τμήματα του σχολείου μας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με θέμα την «Υιοθεσία Πλοίου». Ωστόσο, λόγω της σπουδαιότητας του θέματος, τη δράση παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεων.
Οι δύο προσκεκλημένοι Λιμενικοί εξήγησαν στα παιδιά με απλά και κατανοητά λόγια:
Ποιος είναι ο ρόλος και η αποστολή της υπηρεσίας του Λιμενικού.
Ποιες είναι οι βασικές τους αρμοδιότητες στην καθημερινότητα.
Ποιοι είναι οι νόμοι και οι κανόνες που διέπουν τη θάλασσα.
Οι μικροί μας μαθητές ενθουσιάστηκαν, έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον και «βομβάρδισαν» τους ομιλητές με δεκάδες εύστοχες ερωτήσεις!
Το πιο ουσιαστικό κομμάτι της παρουσίασης αφορούσε τους κινδύνους της θάλασσας, ιδιαίτερα τώρα που το καλοκαίρι είναι προ των πυλών, οι παραλίες γεμίζουν με κόσμο και οι μετακινήσεις με καράβια και σκάφη αυξάνονται.
Μέσα από μια εξαιρετική παρουσίαση γεμάτη ελκυστικές και ζωντανές εικόνες, οι μαθητές μας κατάλαβαν βαθιά ότι η θάλασσα δεν είναι χώρος για απροσεξίες. Έμαθαν πώς να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους γύρω τους, συνειδητοποιώντας ότι:
Η θάλασσα χρειάζεται σεβασμό και προστασία για να μπορούμε να την απολαμβάνουμε άφοβα και χωρίς κινδύνους.
Ήταν μια δράση που έδωσε πολλά στα παιδιά και τα βοήθησε να δουν τη θάλασσα με μια άλλη, πιο ώριμη ματιά.
Θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στο Λιμενικό Ιεράπετρας για το σπουδαίο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα. Ιδιαίτερα, ευχαριστούμε θερμά τους δύο Λιμενικούς, την κ. Κατερίνα Κουκουρακη και τον κ. Γρηγορακη Αντωνη, που με τον πιο όμορφο, ζεστό και προσιτό τρόπο κέρδισαν τις καρδιές των παιδιών μας και τους μετέδωσαν πολύτιμα μαθήματα ζωής.
Καλό και ασφαλές καλοκαίρι σε όλους!
Στα πλαίσια του προγράμματος «Ομαλή Μετάβαση στο Γυμνάσιο» –μιας δράσης που το σχολείο μας υλοποιεί με συνέπεια εδώ και χρόνια, και η οποία από πέρυσι έχει αναβαθμιστεί μέσα από τη στενή συνεργασία της Πρωτοβάθμιας με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση– είχαμε τη χαρά να ζήσουμε μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική εμπειρία.
Η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας υποδέχθηκε με μεγάλο ενθουσιασμό τη φιλόλογο από το 2ο Πειραματικό Λύκειο, κ. Μαρία Φραγκούλη, η οποία ανέλαβε να εισάγει τους μαθητές μας στον κόσμο των Νέων Ελληνικών και των κειμενικών ειδών.
Μέσα σε μία μόλις διδακτική ώρα, η κ. Μαρία κατάφερε κάτι μοναδικό: Να εκμηδενίσει την απόσταση ΔΗΜΟΤΙΚΟ – ΛΥΚΕΙΟ, να κερδίσει την προσοχή και την εμπιστοσύνη των παιδιών με την απόλυτη ηρεμία της, και να τους μεταδώσει με τρόπο καθαρά βιωματικό τη δομή τριών διαφορετικών ειδών λόγου: του ποιήματος, του άρθρου και της αφήγησης.
Η αφορμή για αυτό το ταξίδι; Το αγαπημένο και τόσο επίκαιρο τραγούδι «Εγώ κι εσύ μαζί».
Ακούγοντας τους στίχους, οι μαθητές προχώρησαν σε μια βαθιά νοηματική ανάλυση, η οποία έγινε η τέλεια «γέφυρα» για να εκφράσουν τις δικές τους απόψεις. Με έναν εξαιρετικά δομημένο και ευαίσθητο τρόπο, τα παιδιά μίλησαν για την αξία της φιλίας και αποτύπωσαν τα ιδανικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας αληθινός φίλος.
Η δραστηριότητα αυτή μάλιστα απέκτησε και ψηφιακή διάσταση, καθώς η εργασία για το σπίτι κάλεσε τα παιδιά να γίνουν δημιουργοί: Να φτιάξουν ένα σύντομο βίντεο με φωτογραφίες από κοινές στιγμές με τους φίλους τους, «ντύνοντάς» το μουσικά με το τραγούδι της αφορμής.
Η συνέχεια της ώρας περιλάμβανε την ανάλυση ενός άρθρου, ολοκληρώνοντας έτσι τον κύκλο της παρουσίασης των κειμενικών ειδών.
Το πιο σπουδαίο κέρδος αυτής της δράσης ήταν ότι τα παιδιά είδαν τα Νέα Ελληνικά με άλλο μάτι. Η λογοτεχνία και η γλώσσα ξεπήδησαν από τις σελίδες των σχολικών βιβλίων και έγιναν συναίσθημα, έκφραση και ζωντανή επικοινωνία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο βαθιά άγγιξαν τις καρδιές των μαθητών μας αυτές οι όμορφες δραστηριότητες, ξεκλειδώνοντας τη σκέψη και τον λόγο τους.
Τέτοιες πρωτοβουλίες αποδεικνύουν ότι η εκπαίδευση γίνεται πιο φωτεινή όταν ανοίγει ορίζοντες και ενώνει τις σχολικές βαθμίδες.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μαρία για την έμπνευση και την ηρεμία που μετέδωσε στους μαθητές μας.
Ευχαριστούμε το 2ο Πειραματικό Λύκειο για την άψογη συνεργασία και τη συμβολή του στην προετοιμασία των παιδιών μας για το επόμενο μεγάλο τους βήμα στη Β/θμια εκπαίδευση.Μεγάλο ευχαριστώ και στις δύο Συμβούλους Εκπ/σης , την Επόπτρια Ποιότητας Εκπ/σης κ. Καίτη Ρηνάκη και τη Σύμβουλο Β/θμιας κ. Βασαρμίδου Δέσποινα, για την οργάνωση του όλου εγχειρήματος ” ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ”