|
||||||||||
|
Διαχείριση συγκρούσεων και ανάπτυξη συναισθηματικών δεξιοτήτων στα παιδιά
|
5:11 μ.μ. (πριν από 4 ώρες) |
|||
|
||||
|

|
||||||||||
|
|
5:11 μ.μ. (πριν από 4 ώρες) |
|||
|
||||
|
Οι δύο εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της πολύ καλής συνεργασίας τους αποφασίζουν να υλοποιήσουν ένα σχέδιο δράσης δύο ημερών και στο μάθημα των Αγγλικών με δραστηριότητες για την Τρίτη ηλικία, δημιουργώντας στο σχολικό χώρο ένα ζωτικό χώρο έκφρασης και δημιουργίας.
1η ημέρα
Αρχικά τα παιδιά παρακολουθούν σχετικό βιντεο τραγουδιού στον υπολογιστή , όπου τα παιδιά γίνονται συμμετοχικά σιγοτραγουδώντας όπου και όπως μπορούν.
Έπειτα η εκπαιδευτικός ΠΕ06 λέει στα παιδιά την έκφραση : Ηappy Grandparents Day! και τα παιδιά επαναλαμβάνουν την έκφραση, Ταυτόχρονα η εκπαιδευτικός ΠΕ60 δείχνει στα παιδιά από τον πίνακα αναφοράς φωτογραφίες από τον παππού και τη γιαγιά που ήδη έχουν ζωγραφίσει κατά το μάθημα των Ελληνικών, οπότε τα παιδιά διευκολύνονται να κατανοήσουν την έκφραση στα Αγγλικά.
Στη συνέχεια τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν δημιουργικά σε χαρτί Α4 με την παραπάνω έκφραση
Έπειτα η εκπαιδευτικός ΠΕ06 λέει στα παιδιά την έκφραση: Ι love my grandparents, και καλεί δύο παιδιά ως βοηθούς της , να συνεργαστούν και να έρθουν να το πουν κρατώντας το φύλλο εργασίας που τους δόθηκε ήδη και την κούκλα περσόνα της τάξης, την γιαγιά Σοφία. Με αυτό τον τρόπο τα δύο παιδιά επαναλαμβάνουν- παρακινούν και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης ώστε να εκφραστούν στα Αγγλικά.
Βίντεο των δύο μαθητών.
Η Ολομέλεια της τάξης δημιουργεί το δικό της παρακάτω βίντεο με την έκφραση
2η ημέρα
Οι γιαγιάδες στην τάξη.
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ 8-10-2025
Παρακολούθησα την παρακάτω επιμορφωτική συνάντηση.
Πρόσκληση σε επιμορφωτική συνάντηση για τις εφαρμογές της παιδαγωγικής της χαράς
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Η Νηπιαγωγός κατά την ώρα που λένε την ημερομηνία στην τάξη, ανακοινώνει στα παιδιά ότι σήμερα είναι η Παγκόσμια ημέρα των ζώων. Τα παιδιά ακούν σχετικό βίντεο στον υπολογιστή
Έπειτα ξεκινά συζήτηση στην τάξη για τα ζώα, ποια ζώα γνωρίζουν, αν έχουν ζωάκι στο σπίτι τους, για την φροντίδα τους.
Η Νηπιαγωγός στη συνέχεια καλεί κάποια παιδιά να ισορροπήσουν τα ζωάκια στο χαρτόνι και να λένε το όνομά τους.
Δημιουργούν ένα βίντεο με την ονομασία των ζώων, με την επισήμανση να χρησιμοποιούν ενικό ή πληθιυντικό αριθμό, σύμφωνα με την ποσότητά τους.
Στη συνέχεια η νηπιαγωγός τους διαβάζει ένα ποίημα για τα ζώα , τους ρωτά για το νόημα του ποιήματος και το περιεχόμενο.
Τους ζητά να το φιλοτεχνήσουν και να δημιουργήσουν ένα βίντεο με τα συμπεράσματα που κατέληξαν από το περιεχόμενο του ποιήματος.
Δημιουργία βίντεο
Τα παιδιά εργάστηκαν σε χαρτί Α4 διαθεματικά για τα ζώα: δημιούργησαν το σπιτάκι του σκύλου, τσέκαραν τις επιθυμητές συμπεριφορές προς τα ζώα κ.λ.π.
Ενδεικτικά
Αναδυόμενη δραστηριότητα από μαθήτρια νήπιο.
Παρουσίαση του γατιού που βρήκε με την μεγαλύτερή της αδελφή και την υιοθεσία του.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι στο μάθημα αυτό προέκυψε μία αναδυόμενη δραστηριότητα από μαθήτρια νήπιο της τάξης μας, όπου μας είπε ότι θέλει να μας παρουσιάσει το γατάκι που βρήκε.
Κατά την παρουσίαση μας ανέφερε πως ένοιωσαν με την αδελφή της όταν το είδαν, δίπλα στο σπίτι τους σε ένα οικόπεδο, πως τους κοίταζε το γατάκι, πόσο όμορφο ήταν και ότι όλα αυτά τους οδήγησαν να φωνάξουν τη μητέρα τους και τελικά να το υιοθετήσουν. Μας είπε ότι του έβγαλαν όνομα από το χρώμα του και το ονόμασαν Χιονάτη.
Συμπερίληψη
Στο πλαίσιο της συμπερίληψης αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το Α Τμήμα του 32ου συστεγαζόμενου νηπιαγωγείου και να παρουσιάσουμε τη Χιονάτη στα παιδιά του τμήματος. Το Α Τμήμα μας υποδέχθηκε με χαρά και η αγαπητή μας μαθήτρια παρουσίασε τη Χιονάτη ξανά, όλα τα παιδιά μαζί φωτογραφήθηκαν με τη Χιονάτη και στο τέλος δημιούργησαν όλοι μαζί ένα όμορφο βίντεο.
Βίντεο μαθητών των δύο συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων.
Συνεργασία με την μητέρα
Πριν το σχόλασμα είχαμε ενημερώσει την μητέρα για την όμορφη αυτή πρωτοβουλία της κόρης της και την καλέσαμε να έρθει λίγο πιο μπροστά να μας μιλήσει και αυτή ως γονέας, για την πράξη των δύο παιδιών της.
Η μητέρα αρχικά εξέφρασε την χαρά της για την πράξη των παιδιών της! Στη συνέχεια μας είπε ότι είναι επίσης χαρούμενη γιατί λειτούργησαν υπεύθυνα που την φώναξαν και πήραν όλοι μαζί την απόφαση.Ακόμη μας είπε ότι συζήτησαν το θέμα ως οικογένεια και κατέληξαν η Χιονάτη να μεταφερθεί στο χωριό, στον παππού και στη γιαγιά και να μην την έχουν κλεισμένη στο διαμέρισμα. Τα παιδιά θα την βλέπουν και θα τη φροντίζουν κάθε φορά που θα πηγαίνουν στο χωριο.(Σαββατοκύριακα, γιορτές, Καλοκαίρι). Επισήμανε στα παιδιά ότι βρίσκουμε έξω από το σπίτι μπορεί να κρύβει και κινδύνους.. Μάλιστα σε ένα υποθετικό σενάριο της νηπιαγωγού π.χ. βλέπω ένα κλεισμένο κουτί στο δρόμο τι κινδύνους μπορεί να κρύβει, αξιοθαύμαστο είναι ότι ένα παιδί είπε: μπορεί να έχει μιά βόμβα!!
Στο τέλος τα παιδιά ευχαρίστησαν τη μητέρα και την πήραν μία τεράστια αγκαλία!!
Ευχαριστούμε την μαθήτρια και την μητέρα που συμπλήρωσαν την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων με τόσο όμορφο τρόπο και απέδειξαν στην πράξη για άλλη μία φορά ότι όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!!
Αγαπητοί γονείς,
Ως απάντηση στις σύγχρονες ανάγκες και ανησυχίες των οικογενειών, το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βόλου σας προσκαλεί να συμμετέχετε σε ΔΩΡΕΑΝ ομάδες ψυχολογικής υποστήριξης για γονείς:
Η 1η ομάδα για γονείς θα έχει σκοπό την αλληλοϋποστήριξη μεταξύ γονέων που έχουν παιδιά με αυτισμό και άλλες αναπτυξιακές διαταραχές.
Η 2η ομάδα για γονείς θα έχει σκοπό την υποστήριξη γονέων στο να προλαμβάνουν και να αντιμετωπίζουν τυχόν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού – βίας (bullying) στα παιδιά τους.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν.
Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ δείτε τις αφίσες στο παρών μήνυμα. Γ
ια να κλείσετε θέση σε ομάδα καλέστε στο 24213-50438. Υπεύθυνος ομάδων: Δημήτρης Τσουκάλης, Ψυχολόγος, Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βόλου
Το Kέντρο Kοινότητας Δήμου Βόλου – γραφείο ψυχολογικής στήριξης οικογένειας ( Νεάπολης) είναι δημόσια υπηρεσία και παρέχει ΔΩΡΕΑΝ υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης παιδιών, γονέων, ζευγαριών, ατομικά ή ομαδικά για όλες τις ευάλωτες οικογένειες του Δήμου Βόλου. Για να αιτηθείτε τις (έως και 20 ανά άτομο) δωρεάν επισκέψεις με τους ψυχολόγους του Κέντρου Κοινότητας, καλέστε στο 2421353159 και 2421353160. Η ΠΡΑΞΗ Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βόλου (συνεχιζόμενες δομές) συμπεριλαμβάνει 2 Παραρτήματα Ρομά και συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του προγράμματος «Θεσσαλία 2021-‘27» στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
—
με εκτίμηση
Δημήτρης Τσουκάλης
Ψυχολόγος
Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βόλου – Φιλικής εταιρίας με Σκουφά εντός κεντρικής πλατείας Νεάπολης
τηλ. 24213-50438
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ
Ζούζουλα Αικατερίνη