Την Δευτέρα και Τρίτη, 28 και 29 Ιουνίου 2011, παρακολούθησα στο ΠΕΚ Μυτιλήνης το διήμερο επιμορφωτικό πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών της Α΄ τάξης Γενικών Λυκείων στο αντικείμενο Ερευνητικές Εργασίες (Project)» του ΟΕΠΕΚ.
Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που θα διδάξουν στην Α΄ τάξη του Λυκείου το μάθημα «Ερευνητικές Εργασίες (Project)».
Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε σχετικό επιμορφωτικό υλικό από διάφορες πηγές:
- Οι ερευνητικές εργασίες της Α΄ Τάξης Λυκείου -Οδηγός επιμορφωτή
- Οι ερευνητικές εργασίες της Α΄ Τάξης Λυκείου -Οδηγός επιμορφούμενου
- Καινοτομία Ερευνητικών Εργασιών
- Οδηγός Ερευνητικών Εργασιών Λυκείου
- Οι Φάσεις των Ερευνητικών Εργασιών
- Ερευνητικές Εργασίες: Το γενικότερο πλαίσιο
- Παρουσιάσεις από το ΠΕΚ Μυτιλήνης (1η μέρα, 2η μέρα)
- Χρονοπρογραμματισμός (ενδεικτικός)
- Ολοκληρωμένο παράδειγμα Ερευνητικής Εργασίας με θέμα τον Πολιτισμό
- Ιστοεξερευνήσεις (τι είναι, άρθρο)
Η λίστα θα ενημερώνεται συχνά με προσθήκη νέου υλικού.
Σήμερα ενημερώθηκα ότι θα τυπωθεί Οδηγός καθηγητή που θα έρθει στα σχολεία. Στο οδηγό αυτό θα υπάρχουν “ενδεικτικές” Ερευνητικές Εργασίες.
Σύντομα θα επανέλθω με μια σειρά αναρτήσεων που αφορούν τόσο τις τυπικές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών όσο και τις τυπικές ατομικές και ομαδικές υποχρεώσεις των μαθητών.
Επίσης, όσοι συνάδερφοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα και τον επόμενο Σεπτέμβριο, ανακοινώθηκε ότι οι φόρμες υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης επιμορφωτών και επιμορφούμενων, που αφορούν στην επανάληψη του προγράμματος θα βρίσκονται αναρτημένες στον ιστότοπο του ΟΕΠΕΚ από την Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2011 έως και το Σάββατο, 3 Σεπτεμβρίου 2011.
Δικαίωμα συμμετοχής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ)
Pingback: Ανώνυμος
Pingback: Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική - Επιμ&
Pingback: Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική - Επιμ&
Pingback: Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική - Επιμ&
Pingback: Ανώνυμος
#1 από gkoutlis στις 1 Ιουλίου 2011
Παράθεση
Νίκο, είδα λίγο αυτά που έχεις αναρτήσει. 3 μήνες μετά την εξαγγελία των project, σύντομα ξεκίνησε για τα ελληνικά δεδομένα η επιμόρφωση. Ποιοί ήταν οι εκπαιδευτές, Σύμβουλοι;
Πιστεύεις πως θα περπατήσει αυτό το εγχείρημα; Οι μαθητές είναι έτοιμοι να συγγράψουν ερευνητικές εργασίες; Οι εκπαιδευτικοί μπορούν και έχουν τη διάθεση να τους καθοδηγήσουν; Μήπως το βάρος θα πέσει στους Πληροφορικούς;
Οι Αναπληρωτές και Ωρομίσθιοι που θα πάνε μέσα στο χειμώνα στα σχολεία, θα επιμορφωθούν;
Τον ατομικό φάκελο μαθητή ποιός θα τον επιμελείται;
#2 από Νίκος Π. Μιχαηλίδης στις 30 Ιουνίου 2011
Παράθεση
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, που αποτελούν την πιο σημαντική ηθική ικανοποίηση για τη δουλειά που κάνω.
Όσον αφορά το πρόγραμμα επιμόρφωσης θα συμφωνήσω ότι υπάρχουν ακόμα πολλές ασάφειες που θα πρέπει να ρυθμιστούν.
Σχετικά με το ερώτημα σου, αυτό που μεταφέρθηκε σε εμάς ήταν ότι θα υπάρχει αναδιάταξη των μαθητών της Α΄ τάξης σε Ν+1 τμήματα το πολύ, όπου Ν ο αριθμός των γενικών τμημάτων της Α΄.
Βέβαια, όπως αναφέρεις και εσύ, στον οδηγό περιγράφεται κάπως διαφορετικά η διαδικασία δημιουργίας των τμημάτων ενδιαφέροντος.
Σήμερα ενημερώθηκα ότι θα τυπωθεί Οδηγός καθηγητή που θα έρθει στα σχολεία. Στον οδηγό αυτό θα υπάρχουν “ενδεικτικές” Ερευνητικές Εργασίες. Ελπίζω να λύνονται και οι όποιες απορίες και ασάφειες έχουν δημιουργηθεί.
#3 από Γιώργος Σκαργιώτης στις 30 Ιουνίου 2011
Παράθεση
Πολύ ενδιαφέροντα όσα δημοσίευσες συνάδελφε.
Να πω κατ’ αρχην οτι, αν και γράφτηκα μόλις σήμερα, παρακολουθώ καιρό το ιστολογιό σου και θέλω να σε συγχαρώ για την πολύ καλή δουλειά
Παρακολούθησα κι εγώ την αντίστοιχη ενημέρωση στα Γιάννενα και είχαμε οι περισσότεροι συνάδελφοι αρκετές ερωτήσεις και διαφορετικές απόψεις τόσο σε διαδικάστικές λεπτομέρειες όσο και σε θέματα ουσίας.
Ενα κυρίαρχο θέμα ήτων με τον αριθμό τον μαθητών για παράδειγμα. Εμείς φύγαμε με την εντύπωση οτι τα τμήματα ενδιαφέροντος Ν που τελικά θα υλοποιήσουν (όταν έχουμε Ν+1 προτάσεις) θα είναι όσα και τα τμήματα της Α΄Λυκείου. Για παράδειγμα σε Λύκειο με 78 μαθητές στην Α λυκείου (3 τμήματα) μπόρούν να τρέξουν 3 διαφορετικά project με υποβολή 4 προτάσεων (αν και παει περίπατο το 15-20 άτομα που αναφέρει ο οδηγός υλοποίησης). Αλλού όμως διαβάζω οτι στην περίπτωση αυτή θα μπορούσαν να τρέξουν 4 project (με 5 προτάσεις). Σε σας πως μεταφέρθηκε αυτή η διαδικασία;
Γενικά καταγράψαμε και υποβάλλαμε τις απορίες μας και ελπίζουμε σε κάποια διευκρινιστική εγκύκλιο που να τα ρυθμίζει όλα αυτά.
#4 από Κατερίνα Γλέζου στις 29 Ιουνίου 2011
Παράθεση
Γράψτε το σχόλιο σας εδώ