12ο Νηπιαγωγείο Άρτας

ΑΓΓΕΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ imaretarta@hotmail.com Mobile: 6977740864 ΤΗΛ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 2681023066

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΣΤΟ 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΤΑΣ

Νοέ 201814

ΞΕΚΙΝΑΜΕ!!!!!

Στο πλαίσιο της εφαρμογής νέων καινοτομιών στην εκπαίδευση θα πραγματοποιήσουμε στο νηπιαγωγείο μας, δραστηριότητες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής κατάλληλες για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Με την εκπαιδευτική Ρομποτική τα νήπια θα ενταχθούν στη διδασκαλία του προγραμματισμού και της τεχνολογίας μέσω της επαφής με τα Lego και τα έξυπνα Ρομπότ, θα καλλιεργήσουν δεξιότητες σχεδιασμού  και ολοκλήρωσης ενός έργου, καθώς και βασικές ικανότητες  επίλυσης προβλημάτων.

Υπεύθυνος των δραστηριοτήτων Ρομποτικής είναι ο νηπιαγωγός κ. Αγγέλης Αλέξανδρος με αναγνωρισμένη πιστοποίηση ως Εκπαιδευτής Ρομποτικής από τον Φορέα Τμήματος Μηχανικών Αυτοματισμού Τ.Ε. Ρομποτικής του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης  με εξαρτήματα της Lego σε λογισμικά για την προσχολική ηλικία με το Bee Bot, WeDo 2.0 της LEGO Education, Nxt, Ev3 για μεγαλύτερες ηλικίες. 

Τα παιδιά όταν σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομπότ έχουν την ευκαιρία να μάθουν παίζοντας και να αναπτύξουν δεξιότητες.

Η ρομποτική αφενός, είναι μία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να εμπλακεί με τη δράση, αφετέρου μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης για τη διδασκαλία διαφόρων εννοιών, κυρίως, από τις Φυσικές Επιστήμες και άλλα γνωστικά αντικείμενα.

Tο όραμα της ρομποτικής είναι όλοι οι μαθητές να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες, οι οποίες στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης αποτελούν επιτακτική ανάγκη για την προετοιμασία πολιτών του κόσμου που θα μπορούν να συνεισφέρουν θετικά σε παγκόσμια κλίμακα.

Ο προγραμματισμός  ρομποτικών  κατασκευών δημιουργεί  ένα  εντελώς  νέο  περιβάλλον  εργασίας  για  τους  μαθητές  με  τα  εξής χαρακτηριστικά:

  • Υποστηρίζει τη διερευνητική μάθηση και ενισχύει τη διερευνητική στάση των μαθητών.
  • Δίνει κίνητρα στους μαθητές να μελετήσουν την επιστήμη και την τεχνολογία.
  • Υποστηρίζει μεταγνωστικές  διεργασίες  μάθησης,  δεδομένου  ότι  η  προγραμματιστική δραστηριότητα  οδηγεί  στη  συγκρότηση,  την  ανάλυση  και  την  εξωτερίκευση νοητικών  διεργασιών. Αυτή η προσπάθεια  έχει μεταγνωστικό  χαρακτήρα αφού μας αναγκάζει να σκεφτόμαστε πάνω στον τρόπο που σκεφτόμαστε και ενεργούμε.
  • Καλλιεργείται η επικοινωνία και η λεκτική έκφραση ιδεών μέσα από τη λειτουργία της ομάδας όταν οι μαθητές αναγκάζονται να εξηγήσουν ιδέες και σκέψεις τους.  

  • Υποστηρίζει τη βιωματική μάθηση.

  • Ως  παιδαγωγική προσέγγιση  εγγράφεται  στο  πλαίσιο  του κλασικού  εποικοδομιτισμού (constructivism)  (Piaget, 1972)και  ειδικότερα του κατασκευαστικού εποικοδομισμού(constructionism) (Papert, 1993).

Δεν μπορούμε να επιλέξουμε εμείς τους φίλους των παιδιών μας, αλλά μπορούμε να τους βοηθήσουμε να βρουν τους σωστούς

Οκτ 201830

Οι άνθρωποι είναι κοινωνικά όντα και τα παιδιά γεννιούνται με την ικανότητα να κάνουν φίλους. Μάλιστα, μπορούν να δημιουργήσουν σταθερές φιλίες από την ηλικία ακόμη και των 4 ετών!

Εμείς, ως γονείς, δεν μπορούμε να επιβάλλουμε στο παιδί μας με ποιον θα κάνει παρέα, με άλλα λόγια να διαλέξουμε τους φίλους του, αλλά μπορούμε να του δείξουμε πώς να το κάνει – και κυρίως να του δείξουμε πώς να είναι το ίδιο ένας σωστός φίλος.

Με ευγενικό τρόπο εξηγήστε στα παιδιά σας πώς συμπεριφέρονται οι καλοί φίλοι μεταξύ τους, ενθαρρύνετέ τα να μην «ξεχωρίζουν» και να μην κρίνουν κανένα παιδάκι, αλλά και τι πρέπει να κάνουν όταν δέχονται πιέσεις από συνομηλίκους τους. Φυσικά, το παιδί δεν θα υιοθετήσει καμία από τις παραινέσεις αν εσείς οι ίδιοι δεν ακολουθείτε όσα «διδάσκετε». Γι’ αυτό γίνετε εσείς το μοντέλο που θέλετε το παιδί σας να έχει ως πρότυπο συμπεριφοράς και ξεκινήστε από νωρίς την… «καθοδήγηση».

Βοηθήστε με τα πειράγματα και κοροϊδίες

Συχνά τα πειράγματα και τα κοροϊδευτικά σχόλια αποτελούν μέρος του παιχνιδιού για τα παιδιά, όμως όσο αυτά μεγαλώνουν και οδεύουν προς την εφηβεία, μπορεί να τους δημιουργήσουν προβλήματα και να πληγώσουν την αυτοεκτίμησή τους. Το πείραγμα μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα όρια και να γίνει βία. Σκοπός σας είναι, λοιπόν, να δώσετε στο παιδί να καταλάβει με ποιον τρόπο οι λέξεις ή οι πράξεις του μπορεί να ενοχλήσουν τους άλλους, και να συνειδητοποιήσει ότι κανείς δεν επιτρέπεται να μιλά ή να συμπεριφέρεται βίαια στους άλλους. Διαβάστε τι να κάνετε αν υποψιάζεστε ότι το παιδί σας είναι θύμα bullying ή ασκεί βία σε κάποιο άλλο παιδί.

Οργανώστε play dates

Καλέστε στο σπίτι φίλους από τη γειτονιά ή το σχολείο και σκεφτείτε μερικά παιχνίδια για να παίξουν τα παιδιά. Αν τα παιδιά σας είναι μεγαλύτερης ηλικίας, τότε είναι πολύ πιθανό και εκείνα να θέλουν οι φίλοι τους να έρθουν στο σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο, βέβαια, έχετε και μια καλύτερη εικόνα των ατόμων με τα οποία συναναστρέφονται τα παιδιά σας.

Εξασκείστε το παιχνίδι ρόλων

Παίξτε με το παιδί στο σπίτι. Έτσι θα πάρετε μία αίσθηση για το αν και το πού δυσκολεύεται το παιδί στις φιλίες του. Επίσης θα το βοηθήσετε να «ανοιχτεί» και θα αντιληφθείτε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την κοινωνικοποίησή του.

Λύστε μαζί τις παρεξηγήσεις

Οι παρεξηγήσεις είναι ένα σύνηθες φαινόμενο στις παιδικές φιλίες. Συχνά, τα παιδιά χρειάζονται χρόνο και βοήθεια για να καταλάβουν συμπεριφορές άλλων παιδιών ή δυσάρεστες καταστάσεις. Εσείς προσπαθήστε να περιορίσετε τον θυμό και την οργή που, ίσως, νιώθει το παιδί σας, εξηγώντας του ότι πρέπει να ακούμε και την άποψη του άλλου, να δίνουμε χρόνο στους ανθρώπους, επειδή δεν ξέρουμε αν έχουν προβλήματα και να συμπεριφερόμαστε όπως θέλουμε να μας συμπεριφέρονται σε κάθε κατάσταση.

Συντονιστείτε με το στιλ του παιδιού σας

Το να βοηθάτε το παιδί να εμπλακεί και να το πιέζετε είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Αν εσείς, για παράδειγμα, είστε πολύ κοινωνικοί, δεν είναι απαραίτητο να είναι και το παιδί σας έτσι. Μην προσπαθήσετε να καθορίσετε τον τρόπο με το οποίο το παιδί σας προσεγγίζει νέους φίλους. Αν ενθουσιάζεται όταν βρίσκεται ανάμεσα σε πολλά παιδιά, αφήστε το. Αν  προτιμά να παίζει με ένα ή δύο παιδιά, μην το πιέζετε να κάνει περισσότερους φίλους…

Τα παιδιά θα μαθαίνουν πάντοτε από τους γονείς τους. Αν σας παρατηρούν να περιτριγυρίζεστε από ανθρώπους χαμογελαστούς, που σας σέβονται και σας αγαπούν και αντιλαμβάνονται ότι και εσείς «δίνετε» στους άλλους του ίδιο, τότε το πιθανότερο είναι να επενδύσουν και εκείνα σε παρόμοιες σχέσεις στη ζωή τους.

Τι μπορείτε ακόμη να κάνετε για να βοηθήσετε τα παιδιά με τις φιλίες τους

  • Αναδείξτε τα «δυνατά σημεία» των παιδιών σας και ψάξτε για τα παιδιά εκείνα που έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά.
  • Γράψτε το παιδί σας σε δραστηριότητες που του αρέσουν, έτσι ώστε να συναντήσει παιδιά με ίδια ενδιαφέροντα.
  • Φτιάξτε μία λίστα με αστεία ή απλά παιχνίδια που το παιδί σας μπορεί να παίζει στο σχολείο ή στην παιδική χαρά.
  • Συζητήστε με τους δασκάλους του για το τι συμβαίνει στο σχολείο. Πώς προσεγγίζουν τα παιδιά το ένα το άλλο και τι κάνουν οι δάσκαλοι για τις φιλικές σχέσεις των παιδιών;

10 βήματα για ένα χαρούμενο παιδί

Οκτ 201827

Πως να καλλιεργήσετε την ψυχική υγεία του παιδιού σας

Οκτ 201827

Πως να μιλήσετε στα παιδιά χωρίς φωνές

Οκτ 201827

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1η Τ.ΟΜ.Υ ΣΤΟ 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΤΑΣ

Οκτ 201823

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1η Τ.ΟΜ.Υ  ΣΤΟ 12Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΤΑΣ

Site 12th Kindergarten Artas

schoolpress

Στο πλαίσιο της συνεχούς ανάπτυξης ποιοτικών υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας η ομάδα Υγείας 1η Τ.Ο.Μ.Υ Άρτας οργάνωσε και υλοποίησε δράση στο 12ο Νηπιαγωγείο με θέμα «Υγιεινή διατροφή». Η δράση περιλαμβάνει μια σειρά επισκέψεων, παρουσίασης της υγιεινής διατροφής και ανάλυση της διατροφικής πυραμίδας. Ως διατροφικό εργαλείο ανατροφοδότησης χρησιμοποιήθηκε υλικό(Διατροφική Πυραμίδα,     στην οποία τα παιδιά προσπάθησαν να τη στήσουν. Επίσης υπήρχε υλικό σε δύο μακέτες που και σε αυτές τα παιδιά  διέκριναν και ταξινόμησαν τα υγιεινά και τα ανθυγιεινά τρόφιμα).

Τα παιδιά και των δυο τμημάτων του νηπιαγωγείου μας συνεργάστηκαν με το προσωπικό του Τ.ΟΜ.Υ και συμμετείχαν σε όλη την διάρκεια της δράσης. Έγινε διάλογος με πολλές ερωτήσεις και προβληματισμούς και μοιράστηκαν βραβεία σε όλα τα παιδιά.

Με το τέλος της παρουσίασης η δράση περιλάμβανε το δεύτερο σκέλος της οργάνωσης το προληπτικό έλεγχο των βιβλιαρίων υγείας των νηπίων.

Στόχος της δράσης αυτής ήταν να ελεγχθεί η εμβολιαστική κάλυψη των παιδιών και να γίνουν οι κατάλληλες παραπομπές σε περιπτώσεις που αυτό κριθεί απαραίτητο ώστε να μη υπάρξει ανεμβολίαστο παιδί.

Στις ανωτέρω δράσεις συμμετείχε ο Παιδίατρος του Τ.ΟΜ.Υ Χαραλάμπης Μιχαήλ

Οι επισκέπτριες Υγείας του Τ.ΟΜ.Υ , Γιαννάκου Αφροδίτη και η Μπαλαούρα Ελένη-Ελεάνα.

ΟΙ Νηπιαγωγοί του 12ου Νηπιαγωγείου Άρτας Αγγέλης Αλέξανδρος και η Αικατερίνη Μήτση.

Ο Τ.ΟΜ.Υ. είναι μονάδα οικογενειακής Ιατρικής με εγγεγραμμένο πληθυσμό ευθύνης.

Παρέχουν Δωρεάν Υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με έμφαση σε κοινοτικές δράσεις στον γενικό πληθυσμό.

Στόχος είναι η δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου υγείας με πλήρες Ιατρικό ιστορικό.

Γίνονται εγγραφές παιδιών ασφαλισμένων και μη  της ευρύτερης περιοχής του  Δήμου Αρταίων.

Νέα έρευνα δίνει ακαδημαϊκές ελπίδες στους κακούς μαθητές!

Οκτ 201819

Νέα έρευνα δίνει ακαδημαϊκές ελπίδες στους κακούς μαθητές!

Νέα έρευνα δίνει ακαδημαϊκές ελπίδες στους κακούς μαθητές!

Τα γονίδια παίζουν σημαντικό ρόλο στο ποιός μαθητής θα μπει στο πανεπιστήμιο και πόσο καλά θα τα πάει ως φοιτητής, σύμφωνα με μια νέα μελέτη βρετανών γενετιστών.

Δεν έχει να κάνει μόνο με το διάβασμα ή με την τύχη το αν θα μπει ένας μαθητής στο πανεπιστήμιο, ιδίως σε ένα «καλό» πανεπιστήμιο, αλλά και με τα γονίδιά του, σύμφωνα με μια νέα βρετανική γενετική επιστημονική μελέτη. Το ίδιο ισχύει και για το πόσο πετυχημένη θα είναι η μετέπειτα πορεία του ως φοιτητής.

Οι επιστήμονες του Βασιλικού Κολλεγίου (King’s) του Λονδίνου, που μελέτησαν στοιχεία για 3.000 ζεύγη διδύμων, προκειμένου να βρουν σε ποιό βαθμό υπάρχει γενετικό υπόβαθρο στην απόφαση και στην ικανότητα ενός νέου να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο γενετικός παράγοντας δεν παίζει καθόλου αμελητέο ρόλο, σε συνδυασμό ασφαλώς με περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς παράγοντες.

Τα γονίδια φαίνεται να επηρεάζουν ένα παιδί για το άν θα επιλέξει να συνεχίσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ποιά πανεπιστημιακή σχολή θα διαλέξει, αν θα τα καταφέρει να εισαχθεί σε αυτήν και πόσο καλά θα τα πάει στη συνέχεια ως φοιτητής. Τόσο οι βαθμοί των μαθητών στις εισαγωγικές εξετάσεις (A-level για τα βρετανικά πανεπιστήμια), όσο και κατόπιν των φοιτητών στις εξετάσεις στα μαθήματα του πανεπιστημίου, εν μέρει επηρεάζονται από το DNA του νέου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Έμιλι Σμιθ Γούλι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», σύμφωνα με τις βρετανικές «Ιντιπέντεντ» και «Τέλεγκραφ» και το “New Scientist”, βρήκαν ότι το 57% των διαφορών μεταξύ των μαθητών στις εισαγωγικές εξετάσεις και το 46% των διαφορών μεταξύ των φοιτητών στις πανεπιστημιακές εξετάσεις σχετίζονται με τα γονίδια. Η ίδια η επιλογή ενός μαθητή αν θα πάει στο πανεπιστήμιο ή όχι, φαίνεται να επηρεάζεται σε ποσοστό περίπου 50% από το DNA του. Οι λοιπές διαφορές στις επιδόσεις αποδίδονται σε άλλους παράγοντες, όπως το εισόδημα και ο πλούτος της οικογένειας του μαθητή ή του φοιτητή, η ποιότητα της προηγούμενης εκπαίδευσής του στο σχολείο, η υποστήριξη από την οικογένεια και τους φίλους του, αν οι γονείς έχουν πάει πανεπιστήμιο, αν η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα στήριξης των παιδιών από φτωχά νοικοκυριά που θέλουν να μπουν στο πανεπιστήμιο κ.α.

«Δεν νομίζω ότι πραγματικά θα περίμενε οποιοσδήποτε ότι δεν υπάρχει μια γενετική επιρροή, όσον αφορά την επιτυχία στο πανεπιστήμιο, με δεδομένο ότι η εκπαιδευτική επίδοση, η νοημοσύνη, η προσωπικότητα και άλλα χαρακηριστικά έχουν μια κληρονομική διάσταση», δήλωσε ο γενετιστής δρ Ντέηβιντ Χιλ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.

Θα μπορούσε άραγε στο μέλλον ένα γενετικό τεστ να προβλέπει αν θα πάει πανεπιστήμιο ένα παιδί και αν θα γίνει δεκτό στο…Χάρβαρντ; Μάλλον δύσκολα θα συμβεί αυτό. Η μελέτη των διδύμων δεν ήταν σε θέση να συσχετίσει τις επιδόσεις των μαθητών και φοιτητών με συγκεκριμένα γονίδια. Οι ερευνητές έκαναν μια ανάλογη μελέτη με το DNA 3.000 όχι διδύμων, αλλά τυχαίων ανθρώπων, χρησιμοποιώντας ως βάση για τις αναλύσεις τους μια «πολυ-γονιδιακή βαθμολογία», που λαμβάνει υπόψη τις αθροιστικές επιδράσεις χιλιάδων γονιδίων, τα οποία στο παρελθόν έχουν συσχετισθεί με τις εκπαιδευτικές επιδόσεις. Οι επιστήμονες μπόρεσαν να αποδώσουν στα γονίδια μόνο το 5% των διαφορών στις επιδόσεις μεταξύ των νέων, ένα πολύ μικρότερο ποσοστό σε σχέση με την έρευνα στους διδύμους. Κάτι που απέδωσαν κυρίως στο γεγονός ότι μέχρι σήμερα έχει ανακαλυφθεί ένας μικρός μόνο αριθμός γονιδίων που επηρεάζουν το μορφωτικό επίπεδο.

Συνεπώς δεν υπάρχει η δυνατότητα, προς το παρόν τουλάχιστον, να αναπτυχθεί ένα γενετικό τεστ με προγνωστική ικανότητα για το πώς θα τα πάει ένα παιδί στο πανεπιστήμιο. «Βρήκαμε ότι μέχρι στιγμής μπορούμε να εξηγήσουμε γενετικά μόνο το 5% των ατομικών διαφορών όσον αφορά την επιτυχία στο πανεπιστήμιο. Είναι αρκετά μικρό αυτό το ποσοστό προς το παρόν, αλλά νομίζω ότι η επιστήμη σταδιακά προοδεύει, ώστε να φθάσουμε σε ένα σημείο όπου θα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις από το DNA και μόνο», δήλωσε αισιόδοξη η δρ Σμιθ-Γούλι.

Infokids.com.cy

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ας διαδώσουμε.. ακούει κανείς;

Οκτ 201818

ΚΑΘΑΡΙΣΕ ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΣΟΥ

Οκτ 201818

Έτοιμο, για να εκτυπωθεί και να μπει στο παιδικό δωμάτιο!

ΤΡΥΓΟΣ – ΣΤΑΦΥΛΙ

Οκτ 201816

« Παλιότερα άρθρα

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ομάδες

    ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ_ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΣΗΜΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΝ

    ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΕ

    ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΓΛΥΚΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΔΕΙΤΕ!!

    Υδρόγειος

    Ζώδια


    **ΝΕΟ** Μεταφράστε αυτόματα με ένα ΚΛΙΚ σε χρόνο μηδέν ολόκληρο το Blog σε 24 γλώσσες.

    Η ώρα είναι:

    Δεκέμβριος 2018
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Νοέ    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

    Γεωγραφική θέση


    Προβολή 12o 2/θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Άρτας σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

    Σκακιστική άσκηση

    Προσθέστε την δική σας παρουσίαση

    Made with Padlet


    Top
     
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων