Παιχνίδι Νο 3: Ντόμινο
Ενα γνωστό παιχνίδι “τακτοποίησης” 28 πλακιδίων έτσι ώστε να σχηματίζουν μία τεθλασμένη γραμμή.
Καλή επιτυχία!
Εναλλακτικά από ΕΔΩ
Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ στις 2 Ιούλ 2014
Παιχνίδι Νο 3: Ντόμινο
Ενα γνωστό παιχνίδι “τακτοποίησης” 28 πλακιδίων έτσι ώστε να σχηματίζουν μία τεθλασμένη γραμμή.
Καλή επιτυχία!
Εναλλακτικά από ΕΔΩ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ στις 1 Ιούλ 2014
Παιχνίδι Νο 2: ΣΒΗΣΕ ΤΑ ΦΩΤΑ
Ενα ευχάριστο και ενδιαφέρον παιχνίδι λογικής. Προσπάθησε να σβήσεις όλα τα φώτα του πλαισίου. Πατώντας πάνω σε ένα τετραγωνάκι αλλάζεις το χρώμα του αλλά και το χρώμα των τετραγώνων που έχουν κοινή πλευρά με αυτό. Προσπάθησε να βρεις τη στρατηγική να πετυχαίνεις τη βέλτιστη λύση.
Αρχικά δοκίμασε σε απλά σχήματα, όπως παρακάτω. Σκέψου σε ποιο-α τετράγωνο-α θα πατήσεις ώστε να σβήσεις τα φώτα του πλαισίου;
Με την επιλογή μπορείς να πατήσεις πάνω σε κάθε τετράγωνο και να φτιάξεις το δικό σου φωτισμένο πλαίσιο. Με την επιλογή έχεις
ένα τυχαία φωτισμένο πλαίσιο. Με την επιλογή
μπορείς να δεις την πιο σύντομη λύση. Πάτησε πάνω στην εικόνα για να ξεκινήσεις το παιχνίδι.
Καλή επιτυχία!
Εναλλακτικά από ΕΔΩ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ στις 30 Ιούν 2014
Το καλοκαιράκι έφτασε, ώρα για παιχνίδια!
Νο1: Οι πειρατές της Καραϊβικής
Πατήστε πάνω στην εικόνα και με τα κουμπιά δεξιά-αριστερά, πάνω-κάτω ρυθμίστε τη γωνία βολής του κανονιού. Στη κατάλληλη στιγμή πατήστε το κουμπί fire ώστε να βυθιστεί το καράβι.
Διερευνήστε πιθανούς συνδυασμούς γωνίας βολής και θέσης του καραβιού που το βυθίζουν.
Καλή επιτυχία!
Εναλλακτικά πατήστε ΕΔΩ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ στις 24 Ιούν 2014
Στο σχολείο μας αφιερώσαμε τη τελευταία εβδομάδα πριν το Πάσχα για πειράματα μαθηματικών και φυσικών επιστημών για όλες τις ηλικίες.
Η εβδομάδα πειραμάτων στις φυσικές επιστήμες πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων με επίδειξη εντυπωσιακών πειραμάτων.
ααα
Φυσική
Συστολή – διαστολή, ζυγός και ροπές.
Χημεία
Ηλεκτρόλυση νερού, αντιδράσεις εξώθερμες και ενδόθερμες, ανίχνευση οξέων – βάσεων, εξουδετέρωση, διαλύματα, pH, δείκτες.
aaa
Βιολογία
Παρατήρηση δειγμάτων με χρήση μικροσκοπίου, Απομόνωση DNA από μπανάνα
aaa
Γεωλογία
Κύκλος του νερού, σύννεφο που σχηματίζεται σε μπουκάλι, προσομοίωση έκρηξης ηφαιστείου, ορυκτά και πετρώματα πυριγενή, ιζηματογενή και μεταφορφωμένα, και απολιθώματα της συλλογής του σχολείου.
Οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν κατά ομάδες τα πειράματα και μετά τα παρουσίασαν με την σειρά τους στους συμμαθητές τους κ.ο.κ.
Ο ενθουσιασμός ήταν έκδηλος και αναμένεται συνέχεια…
ααα
Μαθηματικά
Στα διαλείματα (2ο, 3ο και 4ο) οι μαθητές έμπαιναν στην αίθουσα της βιβλιοθήκης που είχε διαμορφωθεί σε εργαστήριο και προσπαθούσαν να απαντήσουν σε μαθηματικούς γρίφους–ερωτήματα.
1) Η κατασκευή του ΤΑΥ
Ενα πρόβλημα κατασκευής του κεφαλαίου γράμματος ΤΑΥ από 4 ανόμοια κομμάτια τους τράβηξε ιδιαίτερα την προσοχή. Μερικοί κατάφεραν να το σχηματίσουν και το καταχάρηκαν.
ααα
2) Το σχήμα των 50 ζαριών
Στο γρίφο με τα 50 ζάρια έπρεπε να προβλέψουν αν και ποιο σχήμα θα σχηματίσουν τα ζάρια.
Ο παίκτης ρίχνει τα ζάρια και από αυτά επιλέγει τα ζάρια με μονή ένδειξη και σχηματίζει μία στήλη. Επαναλαμβάνει το ίδιο βάζοντας τη νέα στήλη δεξιά από την προηγούμενη και στο τέλος προσπαθεί να εξηγήσει το σχήμα που σχεδιάζεται αλλά και γιατί αυτό ομοιάζει με το σχήμα των άλλων ομάδων.
ααα
3) Ο τυχαίος περίπατος του σκύλου
Ο γρίφος ήταν συναρπαστικός και δεν έφτανε ο χρόνος ενός διαλλείματος. Ο παίκτης ρίχνει το ζάρι και αν η ένδειξη είναι μονός αριθμός το σκυλάκι περπατά ενα βήμα μπροστά, ενώ αν είναι ζυγός προχωρά με ένα βήμα προς τα πίσω. Το ερώτημα ήταν αν το σκυλάκι θα καταφέρει να πάει σπίτι του.
Το πείραμα επαναλήφθηκε στην τάξη και με τη βοήθεια ενός δενδροδιαγράμματος οι μαθητές εξήγησαν τα αποτελέσματα του πειράματος. Προέκυψαν πολλά νέα ερωτήματα για περαιτέρω διερεύνηση.
4) Ο γρίφος με τα μπουκάλια
Ο γρίφος με τα μπουκάλια κίνησε την περιέργεια πολλών. Ο Παίκτης ανακινεί ένα από τα μπουκάλια και σημειώνει το χρώμα της μπάλας που βλέπει όταν το αναποδογυρίσει. Επαναλαμβάνει το πείραμα πολλές φορές και στο τέλος λέει τη γνώμη του για τον αριθμό αλλά και το χρώμα των μικρών σφαιριδίων που περιέχεται στο μπουκάλι.
5) Ενα παιχνίδι ΝΙΜ
Ο τελευταίος γρίφος ήταν αρκετά ελκυστικός και οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Σε μἰα διαδρομή με 21 βήματα ο κάθε παίκτης μπορεί να μετακινήσει το πιόνι του μπροστά 1 μέχρι και 3 βήματα. Χάνει αυτός που θα βρεθεί πρώτος στο τέρμα της διαδρομής. Το ερώτημα- πρόκληση ήταν να βρει ο παίκτης τη στρατηγική να παίζει δεύτερος και να κερδίζει πάντα.
ααα
Θέλω να παίξω κι εγώ
Για το ΤΑΥ πάτα πάνω στην εικόνα
Θέλω να παίξω με έναν φίλο μου το παιχνίδι ΝΙΜ.
Πάτα πάνω στην εικόνα που ακολουθεί.
Πηγή για τα πειράμματα των μαθηματικών Νο 3, Νο 4 : ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Αστρονομία, Γενικά, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ στις 12 Ιούν 2014
Ο ήχος στο χώρο, στο Σύμπαν. Ο ήχος για ακρόαση αλλά και για θέαση! Ο ήχος στο CERN. Παρακολουθήστε το βίντεο στα Ελληνικά ή Αγγλικά από τη μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.
http://www.sgt.gr/players/cern/20131105/gr/
Αν σας άρεσε δείτε περισσότερα βίντεο με διάφορα θέματα: http://www.sgt.gr/gr/stegi/81,89
αλλά και να αναζητήσετε προγράμματα για ενήλικες έφηβους και οικογένειες: http://www.sgt.gr/gr/stegi/21,203
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ στις 21 Μάι 2014
Εξεταστέα ύλη Μαθηματιών Α΄Γυμνασίου
διδακτικού έτους 2013 – 2014
ΜΕΡΟΣ Α΄
Κεφ. 1ο: Οι φυσικοί αριθμοί
1.3 Δυνάμεις φυσικών αριθμών
1.4 Ευκλείδεια διαίρεση – Διαιρετότητα
1.5 Χαρακτήρες διαιρετότητας – Μ.Κ.Δ. – Ε.Κ.Π. – Ανάλυση αριθμού σε γινόμενο πρώτων παραγόντων
Κεφ. 2ο: Τα κλάσματα
2.1 Η έννοια του κλάσματος
2.2 Ισοδύναμα κλάσματα
2.3 Σύγκριση κλασμάτων
2.4 Πρόσθεση και Αφαίρεση κλασμάτων
2.5 Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
2.6 Διαίρεση κλασμάτων
Κεφ. 4ο: Εξισώσεις και προβλήματα
4.1 Η έννοια της εξίσωσης – Οι εξισώσεις: α + χ = β, χ – α = β, α – χ = β,
α . χ = β, α : χ = β και χ : α = β
Κεφ. 5ο: Ποσοστά
5.1 Ποσοστά
5.2 Προβλήματα με ποσοστά
Κεφ. 6ο: Ανάλογα ποσά – Αντιστρόφως ανάλογα ποσά
6.1 Παράσταση σημείων στο επίπεδο
6.2 Λόγος δύο αριθμών – Αναλογία
6.3 Ανάλογα ποσά – Ιδιότητες αναλόγων ποσών
6.4 Γραφική παράσταση σχέσης αναλογίας
6.5 Προβλήματα αναλογιών
6.6 Αντιστρόφως ανάλογα ποσά
ΜΕΡΟΣ Β΄
Κεφ. 1ο: Βασικές γεωμετρικές έννοιες
1.7 Εφεξής και διαδοχικές γωνίες – Άθροισμα γωνιών
1.8 Παραπληρωματικές και Συμπληρωματικές γωνίες – Κατακορυφήν γωνίες
1.9 Θέσεις ευθειών στο επίπεδο
1.10 Απόσταση σημείου από ευθεία – Απόσταση παραλλήλων
1.11 Κύκλος και στοιχεία του κύκλου
1.13 Θέσεις ευθείας και κύκλου
Κεφ. 2ο: Συμμετρία
2.1 Συμμετρία ως προς άξονα
2.2 Άξονας συμμετρίας
2.3 Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος
2.4 Συμμετρία ως προς σημείο
2.5 Κέντρο συμμετρίας
2.6 Παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μία άλλη ευθεία
Κεφ. 3ο: Τρίγωνα – Αθροισμα γωνιών τριγώνου- Ιδιότητες ισοσκελούς τριγώνου
3.1 Στοιχεία τριγώνου – Είδη τριγώνων
3.2 Άθροισμα γωνιών τριγώνου – Ιδιότητες ισοσκελούς τριγώνου
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ στις 21 Μάι 2014
3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας
Μ Α Θ Η Μ Α Τ Ι Κ Α Γ΄ Γυμνασίου
Εξεταστέα ύλη σχολικού έτους 2013- 2014
ΜΕΡΟΣ Α΄
Κεφ. 1ο: ΑΛΓΕΒΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
1.2 Μονώνυμα – Πράξεις με μονώνυμα
1.3 Πολυώνυμα – Πρόσθεση και Αφαίρεση πολυωνύμων
1.4 Πολλαπλασιασμός πολυωνύμων
1.5 Αξιοσημείωτες ταυτότητες [χωρίς τις υποπαραγράφους: ε) «Διαφορά κύβων – Άθροισμα κύβων»
1.6 Παραγοντοποίηση αλγεβρικών παραστάσεων (χωρίς την υποπαράγραφο: «δ) Διαφορά – άθροισμα κύβων») και στ) «Παραγοντοποίηση τριωνύμου της μορφής »].
1.8 Ε.Κ.Π. και Μ.Κ.Δ. ακεραίων αλγεβρικών παραστάσεων
1.9 Ρητές αλγεβρικές παραστάσεις
1.10 Πράξεις ρητών παραστάσεων
Κεφ. 2ο: ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ – ΑΝΙΣΩΣΕΙΣ
2.2 Εξισώσεις δευτέρου βαθμού (Χωρίς την απόδειξη του τύπου σελ.94)
2.4 Κλασματικές εξισώσεις
2.5 Ανισότητες-Ανισώσεις με έναν άγνωστο
Κεφ. 3ο: ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ
3.3 Αλγεβρική επίλυση γραμμικού συστήματος
ΜΕΡΟΣ Β΄
Κεφ. 1ο: ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
1.1 Ισότητα τριγώνων
Κεφ. 2ο: ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑ
2.1 Τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνίας ω με 0ο
2.2 Τριγωνομετρικοί αριθμοί παραπληρωματικών γωνιών
2.3 Σχέσεις μεταξύ τριγωνομετρικών αριθμών μιας γωνίας
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ στις 21 Μάι 2014
3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙΟΔΟΥ : ΜΑΪΟΥ –ΙΟΥΝΙΟΥ 2014
ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΩΛΟΓΙΑ –ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΕΛΙΔΕΣ: 11 ,13 ,14 ,17 ,18 ,22 ,36 ,40 – 46 ,48 ,49 ,51 ,53 ,
58 ,59 ,72 – 76 ,78 ,79 ,82 ,83 ,90 ,91 ,92 ,94 ,101 ,110 ,111
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ στις 2 Μάι 2014
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ στις 2 Μάι 2014
Ενδιαφέρει μαθητές με έφεση στα μαθηματικά:
Α) Στην Λεπτοκαριά Πιερίας
και
Β) στον Αγιο Νικόλαο Νάουσας
Οργάνωση: τα αντίστοιχα παραρτήματα της Ελληνικής Μαθηματικής εταιρείας