Feed
Άρθρα
Σχόλια

711

 

Στο σχολείο μας αφιερώσαμε τη τελευταία εβδομάδα πριν το Πάσχα για πειράματα μαθηματικών και φυσικών επιστημών για όλες τις ηλικίες.

Η εβδομάδα πειραμάτων στις φυσικές επιστήμες πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων με επίδειξη εντυπωσιακών πειραμάτων.

ααα

90 91

Φυσική

Συστολή – διαστολή, ζυγός και ροπές.

Χημεία

Ηλεκτρόλυση νερού, αντιδράσεις εξώθερμες και ενδόθερμες, ανίχνευση οξέων – βάσεων, εξουδετέρωση, διαλύματα, pH, δείκτες.

aaa

Βιολογία

Παρατήρηση δειγμάτων με χρήση μικροσκοπίου, Απομόνωση DNA από μπανάνα

aaa

Γεωλογία

 3

Κύκλος του νερού, σύννεφο που σχηματίζεται σε μπουκάλι, προσομοίωση έκρηξης ηφαιστείου, ορυκτά και πετρώματα πυριγενή, ιζηματογενή και μεταφορφωμένα, και απολιθώματα της συλλογής του σχολείου.

1 2

Οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν κατά ομάδες τα πειράματα και μετά τα παρουσίασαν με την σειρά τους στους συμμαθητές τους κ.ο.κ.

Ο ενθουσιασμός ήταν έκδηλος και αναμένεται συνέχεια…

ααα

Μαθηματικά

Στα διαλείματα (2ο, 3ο και 4ο) οι μαθητές έμπαιναν στην αίθουσα της βιβλιοθήκης που είχε διαμορφωθεί σε εργαστήριο και προσπαθούσαν να απαντήσουν σε μαθηματικούς γρίφους–ερωτήματα.

7b

1) Η κατασκευή του ΤΑΥ

5 5b

Ενα πρόβλημα κατασκευής του κεφαλαίου γράμματος ΤΑΥ από 4 ανόμοια κομμάτια τους τράβηξε ιδιαίτερα την προσοχή. Μερικοί κατάφεραν να το σχηματίσουν και το καταχάρηκαν.

5c

ααα

2) Το σχήμα των 50 ζαριών

Στο γρίφο με τα 50 ζάρια έπρεπε να προβλέψουν αν και ποιο σχήμα θα σχηματίσουν τα ζάρια.

1e 1d

Ο παίκτης ρίχνει τα ζάρια και από αυτά επιλέγει τα ζάρια με μονή ένδειξη και σχηματίζει μία στήλη. Επαναλαμβάνει το ίδιο βάζοντας τη νέα στήλη δεξιά από την προηγούμενη και στο τέλος προσπαθεί να εξηγήσει το σχήμα που σχεδιάζεται αλλά και γιατί αυτό ομοιάζει με το σχήμα των άλλων ομάδων.

1n

1m

1f

ααα

3) Ο τυχαίος περίπατος του σκύλου

10e

4

4c 4b

Ο γρίφος ήταν συναρπαστικός και δεν έφτανε ο χρόνος ενός διαλλείματος. Ο παίκτης ρίχνει το ζάρι και αν η ένδειξη είναι μονός αριθμός το σκυλάκι περπατά ενα βήμα μπροστά, ενώ αν είναι ζυγός προχωρά με ένα βήμα προς τα πίσω. Το ερώτημα ήταν αν το σκυλάκι θα καταφέρει να πάει σπίτι του.

100

Το πείραμα επαναλήφθηκε στην τάξη και με τη βοήθεια ενός δενδροδιαγράμματος οι μαθητές εξήγησαν τα αποτελέσματα του πειράματος. Προέκυψαν πολλά νέα ερωτήματα για περαιτέρω διερεύνηση.

 

4)  Ο γρίφος με τα μπουκάλια

6 10d

Ο γρίφος με τα μπουκάλια κίνησε την περιέργεια πολλών. Ο Παίκτης ανακινεί ένα από τα μπουκάλια και σημειώνει το χρώμα της μπάλας που βλέπει  όταν το αναποδογυρίσει. Επαναλαμβάνει το πείραμα πολλές φορές και στο τέλος λέει τη γνώμη του για τον αριθμό αλλά και το χρώμα των μικρών σφαιριδίων που περιέχεται στο μπουκάλι.

 

5) Ενα παιχνίδι ΝΙΜ

3b 3c 3

Ο τελευταίος γρίφος ήταν αρκετά ελκυστικός και  οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Σε μἰα διαδρομή με 21 βήματα ο κάθε παίκτης μπορεί να μετακινήσει το πιόνι του μπροστά 1 μέχρι και 3 βήματα. Χάνει αυτός που θα βρεθεί πρώτος στο τέρμα της διαδρομής. Το ερώτημα- πρόκληση ήταν να βρει ο παίκτης τη στρατηγική να παίζει δεύτερος και να κερδίζει πάντα.

ααα

Θέλω να παίξω κι εγώ

Για το ΤΑΥ πάτα πάνω στην  εικόνα

TAY

Θέλω να παίξω με έναν φίλο μου το παιχνίδι ΝΙΜ.

Πάτα πάνω στην εικόνα που ακολουθεί.

10a

 Πηγή για τα πειράμματα των μαθηματικών Νο 3, Νο 4 : ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων