Feed
Άρθρα
Σχόλια

Οι μαθητές σε δυάδες απαντούν στα παρακάτω ερωτήματα:

1)Να συγκρίνετε την έκταση που καταλαμβάνουν τα δύο σχήματα στο επίπεδο.

Χρησιμοποιήστε το κατάλληλο σύμβολο <,  = ,  >  για να συμπληρώσετε τη σχέση:

(ΑΒΓΔ) ….. (ΕΖΗ)

Εξηγήστε στην ολομέλεια της τάξης τη μέθοδο που ακολουθήσατε.

2)Τα δύο τρίγωνα που ακολουθούν προέκυψαν με αντιγραφή και επικόλληση. Καταλαμβάνουν την ίδια έκταση;

ΔΥΟ ΣΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΚΤΑΣΗ

3)Υπάρχουν σχήματα που ενώ δεν ταυτίζονται καταλαμβάνουν ίδια έκταση;

?

Δύο σχήματα που καταλαμβάνουν την ίδια έκταση στο επίπεδο λέγονται ισοδύναμα και δεν είναι απαραίτητα ίσα.

4)Υπάρχει κοινός τρόπος να συγκρίνουμε την έκταση που καταλαμβάνουν δύο σχήματα στο επίπεδο;

?

5)Να μετρήσετε τα τετραγωνάκια σε κάθε σχήμα και να βρείτε την έκταση που καταλαμβάνουν.

(ΑΒΓΔ) =  …                                                   (ΕΖΗ)= …

Να συμπληρώσετε το κατάλληλο σύμβολο <,  = ,  >  για να συμπληρώσετε τη σχέση:

(ΑΒΓΔ) ….. (ΕΖΗ)

6) Να μετρήσετε τα τετραγωνάκια σε κάθε σχήμα και να βρείτε την έκταση που καταλαμβάνουν.

(ΑΒΓΔ) =  …                                                   (ΕΖΗ)= …

Να συμπληρώσετε το κατάλληλο σύμβολο <,  = ,  >  για να συμπληρώσετε τη σχέση:

(ΑΒΓΔ) ….. (ΕΖΗ)

7)Να κατασκευάσετε ένα δικό σας σχήμα με 12 τετράγωνα.

8)Να κατασκευάσετε ένα δικό σας γεωμετρικό σχήμα με 12 τετράγωνα.

9)Τα παρακάτω σχήματα είναι δεκτά; (Αποτελούνται από 12 τετράγωνα;)

10) Υπάρχει σχέση ανάμεσα στον αριθμό τετραγωνιδίων του σχήματος και των αριθμών που δηλώνουν το μήκος και το ύψος του σχήματος;

?

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΠΛΕΥΡΑΣ / ΥΨΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΕΜΒΑΔΟΝ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ

11) Ενα ορθογώνιο έχει πλευρές μήκους 5cm , 3 cm. Διπλασιάζω τη μία του πλευρά. Ποιο είναι το εμβαδό του νέου ορθογωνίου;


12) Ενα πλάγιο παραλληλόγραμμο έχει πλευρά βάσης 5cm και ύψους 3 cm.Διπλασιάζω τη πλευρά ή το ύψος του.
Ποιο είναι το εμβαδό του νέου ορθογωνίου;

13) Ενα ορθογώνιο τρίγωνο έχει κάθετες πλευρές μήκους 5cm και  3 cm. Διπλασιάζω τη μία του πλευρά. Ποιο είναι το εμβαδό του νέου τριγώνου;

14) Συζητήστε με τους συμμαθητές της ομάδας σας τη σχέση ανάμεσα στον αριθμό των τετραγωνιδίων του σχήματος και των αριθμών που δηλώνουν το μήκος και το ύψος του σχήματος.

15)

ΤΥΠΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΜΒΑΔΟΥ ΣΧΗΜΑΤΩΝ

16)

17)


Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων